Mnenje o firmi - odpoved?

ahmed

Fizikalc
23. sep 2007
2.414
98
48
Ena od prvih zaposlitev mi je bla na sistemu, o katerem sem poznal samo ime, vpliva pa na miljon+ uporabnikov.
Zravn sm dubu par fasciklov dokumentacije, naslednji dan pa je edini ki je delal na tem sel za 14 dni na dopust.
Istocasno sem fasal se pager za 24urno pripravljenost v primeru napak (ki jih je nekaj v tem cajtu kar bilo).
Kar nisem vedel, sem iskal bodisi v dokumentaciji bodisi na netu (pa je bil zlo zaprt sistem, kar pomen da velik na netu ni).
Tko da niti ni slaba varianta da te tkole vrzejo v morje. Sam sem k sreci splaval brez pomoci, pac zagrizenost in samoiniciativa,
po enih 6 mesecih sem pa ze support skoraj ucil
smile-1.gif
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.130
937
113
Emona / Carnium
Ja, lepa. To je ena pot, k sreči ni bilo JEBE.
grims-1.gif

Sam a misliš, da v študentovi firmi imajo kaj dokumentacije? Zna se zgoditi, da bo kmalu dobil nalogo, da jo spiše
evil.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.901
5.458
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Jaz imam pa obcutek da je Zmago1 iz zasavja
smile-1.gif

Tam je vse na izi, ker so polena jeba?
evil.gif

Kje pa...bolj zahrbtnega folka od "knapov" se nisem spoznal...delal z njimi leto pa se mal...prvic v zivljenju sem dozivel da so lahko deci bolj opravljivi od bab
smile-1.gif
Seveda ko tebe ni na kavi/pavzi..
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
nisem vseh odgovor prebral...
probaj izkoristit slabosti sebi v prid;)
če vidiš, da skoraj nihče ne ve kako se kaj popravi, probaj raziskat sam, časa imaš očitno dovolj. Par takih rešitev in dobro predstavljenih pri direktorju, te lahko privede tudi do redne zaposlitve in boš potem ti tisti, ki boš puščal študente stat par ur brez dela;)
 

pipo

Majstr
19. mar 2008
866
328
63
Citat:
Uporabnik Zmago1 pravi:
Sam bi rekel da si delal prehitro/prdobro in ti ostali zaposleni nekako ne nudijo pomoči ker smatrajo da jih lahko v mesecu, dvh, treh prešišaš kar oni počnejo že 5 ali 10 let, kjer so cenjeni in spoštovani v svojem fohu ti pa v dveh mesecih?!

v 2-3 mesecih bo velik uspeh če bo izgubil strah pred IDE in platformo in da bo dobil občutek da zadevo delno kontrolira. Potem pa, če bo res zagret še par let drila, preden bo postal res uporaben v praksi.
 

mikimaus

Zelenc'
18. sep 2014
28
0
1
Z direktorjem nima smisla govoriti, ker odgovor že poznam - "rešita to skupaj z mentorjem", tako da bom probal rešiti brez vpletanja direktorja. Direktor tako nima izobrazbe s tega področja (kar mi je osebno povedal), tako da me bo samo debelo pogledal in rekel, da me sploh ne razume o čem govorim, tako da razumem njegovo izmikanje. Se opravičujem, če sem pustil vtis, da jokam kako je vse težko itd. Se zavedam, da služba ni faks in mi nihče ne bo risal skic in gledal pod prste kaj delam, ampak na takem nivoju pa tudi ni možno delati. Situacija je pa takšna:

Včeraj sem dobil fascikel z dokumentacijo (delamo prehod na novejšo zadevo). Dokumentacija obsega nekaj strani v angleščini, vsebuje tudi nekaj linkov, kjer si lahko na spletu prebereš detajle. Za pomoč sem od nadrejenega dobil še na roke spisan osnutek opravil (kaj bi sploh moral narediti) in navodilo, naj se tega držim! Prva moja ugotovitev je, da se osnutek razlikuje od tega, kar sem prebral v uradni dokumentaciji. Kljub temu sem se reševanja lotil samostojno in danes že drugič podrobno pregledal celoten fascikel (da slučajno ne bi kaj spustil). Dodatni 2 uri sem porabil za to, da sem zadevo povezal z računalnikom, namestil vse potrebno, opravil vse nastavitve itd. Ko sem prišel do konca osnutka, ki mi ga je dal mentor, sem opazil, da zadeva ne dela (na zaslonu dobim 500 napak, da nekaj ni prav nastavljeno). Ker mi drugega ni ostalo, sem se šel že ugibanje in probal vnesti to in ono (kar se je dalo pobrati s spleta oz. forumov oz. kar se mi je zdelo logično)... sem bil namreč trdno prepričan, da je napaka v konfiguraciji programske opreme. "Ugibanje" mi je delno pomagalo, saj sem uspel zadevo spraviti iz cca 500 na 20 napak. Ampak dejstvo je, dokler so napake, zadeva ne dela in na splošno nisem naredil ničesar. Tako da sem na koncu dobil občutek, da samo zapravljam čas in sem poklical mentorja. Odgovor je bil, da sploh nisem prenesel vseh potrebnih programov s spleta in zato ne more delati. Razumem, ampak v njegovem osnutku (ki naj bi ga upošteval) ni bilo niti besede o tem, da bi moral kaj prenesti. Potem me še vpraša: "A si sploh pregledal tisti link v uradni dokumentaciji za prenos datotek?" Mislim si wtf, natančno sem pregledal vse od A do Ž (tudi CTRL+F za iskanje), pa tega nisem zasledil. Tudi po drugem branju fascikla in osnutka nisem našel nobenega linka, od koder bi lahko kaj prenesel. Vse bolj se nagibam k možnosti, da najverjetneje nisem prejel celotne dokumentacije in tisto o čemer je govora, meni manjka ali pa sploh ne obstaja. Če v Googla vpišem kodo in opis napake, dobim točno 4 zadetke, vendar na nobenem forumu napaka ni rešena, saj gre za novejšo zadevo. Mentor pa vztraja, naj pogledam na internet, ker mi tam vse piše... saj lahko da kje piše, ampak jaz nimam kristalne krogle pri sebi, moram vsaj približno vedeti kakšna je situacija, da vem, če mogoče napačno iščem (drugače se grem le iskanje šivanke v kopici sena).

Po skupno 7 urah stvari nimam še niti pripravljene za delo. Ko se bo delal obračun, bo treba razložiti za kaj sem porabil teh 7 ur, kar bo seveda problem. Če bom povedal po resnici, bo moj nadrejeni situacijo obrnil proti meni in kdo bo verjel študentu, ki dela komaj nekaj mesecev!? Če rečem, da nisem imel dela, sem osel jaz, ker sem porabil 7 ur in od tega nimam nič. Lahko mi rečete, da sem trd in ne dojamem stvari, vendar potem pričakujem obrazložitev, da je problem pri meni.

In takšnih situacij imam zadnjih nekaj tednov precej. Mi že počasi najeda živce, zato se sprašujem, če se tako dogaja tudi v drugih firmah...
da vem kaj pridobim, če se nekaj izgovorim in odidem drugam.
 

bigMIKE

Majstr
19. mar 2012
1.258
150
63
Projektnega dela z večimi vpletenimi in skupni sestanki ni oz. ne funkcionira. Vedet je treba kaj se od tebe pričakuje in kdo je glavni. Če je glavni nekdo ki nima pojma in gembla z študentom kot poceni vložkom "mogoče pa rata" se vprašaj kaj se boš naučil strokovnega in ali želiš delat na dolgi rok tam.

 
Nazadnje urejeno:

mistique

Guru
16. jun 2009
13.130
937
113
Emona / Carnium
Pišeš poročilo/dnevnik o tem kar delaš?
Več boš napisal, lažje boš pokazal, kje so napake in tako pripomogel k boljši dokumentaciji, boljšemu izkoristku časa, boljšim odnosom,...

Glede na to, da v dokumentaciji ni napisano čisto vse, bi rekel, da mentor od tebe pričakuje več. Ali je to upravičeno ali ne, težko rečem. Iz izkušenj pa vem, da je dobra dokumentacija (za neko rešitev "domače izdelave") prava redkost (zmanjkalo časa ergo kratkovidnost). Včasih je dokumentacija v osnovi dobra a je potem niso posodabljali ipd. Zato moraš širše spoznati vse elemente rešitve s katero se ubadaš.
Plastičen primer:
Za razvoj neke aplikacije, se lahko uporabi več različnih modulov (različnih proizvajalcev) in se jih vključi v aplikacijo, ki je v končni fazi ena rešitev. Ko za eden izmed modulov preneha razvoj, ugotoviš, da so razni popravki nemogoči, poiščeš drugo rešitev, tega ne popraviš v dokumentaciji in je nek študent lahko hitro ob 7 ur sprehanja po labirintu, ko poskuša rešitev implementirati ali kaj podobnega. Zamisli si, da je razvijalec aplikacije 2 leti nazaj dobil veliko boljšo službo in vse kar je za seboj pustil je fascikel pomankljive dokumentacije...

Za začetek si predstavljaj, da je problem v tebi (četudi ni). Kaj boš naredil?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.846
3.866
113
Domnevam da je problem se vedno tipa PEBKAC.

Tipična dipl. ing. mag. dr. napaka je da se sledi striktno navodilom ampak malo po svoje oz. navodila že vsebuje točno to kar se rabi ampak nekateri nikoli ne bodo dojeli kje kaj iskat!
grims-1.gif


Recimo če imaš za namesti neko razvojno okolje oz. bilokaj podobnega se NAJPREJ preveri sistemske zahteve ... no tega nihče ne naredi oz. briga ga, vodič za nameščanje je ja jasen. Potem pa v jok ker javi 500 napak. Napake so pa jasno vezane na manjkajoče knjižice ki so opisane v sys req. V tehničnih navodilih NE bo pisalo da namesti .NET framework knjižice v korakih za namestitev, to je zanalašč tako da se rešijo nesposobnh inženirjev kot je avtor tega topica (pa brez zamere)!
tongue-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.221
4.700
113
Če bi ti mentor napisal povsem natančna navodila, bi ta proces že sam naredil in te sploh ne rabijo. Običajno firme ne zajeba.vajo študentov s tem, da gledajo v kolikem času oni ponovijo zadevo, ki so jo sami že neštetokrat. To gre očitno za bolj ali manj enkraten proces, če prav razumem. Mogoče mentor samo na osnovi prejšnjih izkušenj sluti, da je zmeraj bilo še nekje nekaj za prenesti.
Podpiram te v tem, da poskušaš iz ljudi zvrtati kar znajo in poskušaš sam priti stvari do dna. Dvomim, da te plačujejo zato, da bi te zafrkavali. Firme danes običajno niso tako bogate.
 

Matej

Fizikalc
24. jul 2007
1.992
2
38
No no Bill GATES sej je ok

Da ti po pol leta dela nekakoga ucis to so res reference in super znanje.
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
36
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Priznam, nisem šel vsega šodra brat, ker... Se mi ni dal
smile-1.gif


Osebno ti rečem; če direktor vsaj nekaj ne pozna procesa tvojega dela, imaš ali zelo veliko možnosti, da direktorju (v bodoče) vtupiš nekaj, česar ne rabiš, pa je še vedno pomembno zate, ali pa je dejansko nesposoben.

Pri meni je bil, kot primer, bivši direktor 1A. Res je, da je bla to mala firma z cca. 15 zaposlenimi, a vseeno. Me je vsake tolko poklical (če se nismo vidl), povprašal, kaj je delo in tud osebno pomagal rešit problem, če je nastal.

Tebi pa ostane, da razmisliš, ali se vidiš v bodoče pri tej firmi (zelo je tud odvisno, a še študiraš in ti je to delo "poletno" ali imaš kak resen namen se zaposlit). Če se vidiš, probaj probleme sam rešit, čimveč naredi sam, potem pa z vsem potrebnim pojdi do nadrejenega in naj ti svetuje/pomaga. Če se ti zdi to težko...
Kar se obračuna tiče; povej po pravici. Če ti ne bodo verjeli, se na licu mesta zahvali za sodelovanje, povej, da si se kar nekaj naučil, ampak da na tak način pač ne moreš več delat, ker ne dobivaš ustreznega supporta (svojo stran zagovarjaj s temu, da si povprašal, recimo, po dodatnem linku, prebrskal splet in v dokumentaciji tudi nisi našel ustrezne strani, kjer bi pridobil ustrezne programe).
Mogoče si kdaj naredil napako, ker si za pomoč prosil po telefonu; poslužuj se mailov, v CC dodaš direktorja. S temu si pokrit in se pokaže, da opravljaš neko delo, vendar potrebuješ pomoč.
Osebno mi je CC vsakokrat rešil težavo, ker se potem drugi hitreje obrnejo; v sedanji firmi je CC direktorju skorajda obvezen; da on ve, kaj delaš in da se vidi, če se ti zatakne, a imaš support za dokončanje svojega dela al ne.


Sam sebi si pa kriv, če se ne boš postavil zase in si obračunal samo eno uro, namesto 8. Še vedno si bil 8h tam; nadrejeni so pa tudi mentorji in naj prevzamejo tudi to odgovornost. Vrjamem, da si jim "odveč" s teženjem, ampak, ko boš zadevo 100% rešil in bo 100% delovala, bodo pa vsi požel zasluge...
crazy1.gif

Jebiga, al to ni enosmerna ulca
smile-1.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Če je mentor ta prav, te nauči v "trenutku". Če pa mentor ni pravi in ni za stvar in še ko je, ti stvar razloži na pol, te lahko "uči" 2 leti, pa še vedno ne bo nič. Samo toliko...
zmaga.gif
 

ahmed

Fizikalc
23. sep 2007
2.414
98
48
Jest v lajfu se nism vidu kako mentor zgleda
smile-1.gif
V 80tih pa se knjig ni blo, kaj sele interneta.
Pomoje je danasnja mladina prevec razvajena s strani starsev, da se jim vse k riti znosi.
Ze tuki na forumu vidm, da se jim dostkrat niti pogooglat ne da...
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik ahmed pravi:
Jest v lajfu se nism vidu kako mentor zgleda
smile-1.gif
V 80tih pa se knjig ni blo, kaj sele interneta.
Pomoje je danasnja mladina prevec razvajena s strani starsev, da se jim vse k riti znosi.
Ze tuki na forumu vidm, da se jim dostkrat niti pogooglat ne da...

Dej prosim razloži po kateri poslovni logiki je za podjetje dobro, da ima na plačilni listi ljudi, ki delajo v prazno?

Dober management bo postavil dobre mentorje, da bodo zaposleni čimprej začeli generirati dodano vrednost. Če tega ni, nekaj v firmi narobe. Jaz si za svoje podrejene vedno(!) vzamem čas za kakršenkoli problem, da gremo skupaj skozi in ga rešimo. To namreč pomeni, da bom imel v prihodnosti manj dela, posel pa bo tekel bolje. Sem imel občutek, da je to splošno pravilo podjetij, ki jim lahko rečemo uspešna.

Ajde, razumem, da se grejo hohštaplerstvo v kakšnih državnih uradih, za katere niti najstarejša čistilka ne ve kaj delajo ali pa okornih mastodontih, kjer denar vseeno nekako priteka, cel middle management pa svira svojim kur.rcem, ker uprava ves čas igra golf na bahamih... V majhnih podjetjih z nekaj deset zaposlenimi pa je jasno, da se vsi poznajo in mora biti timski duh zelo prisoten. Če hočemo imeti uspešno podjetje, that is.
 

ahmed

Fizikalc
23. sep 2007
2.414
98
48
Si verjetno narobe razumu, kar sem napisal
smile-1.gif


Glede mentorjev pa, dobro podjetje bo zaposlilo dobre ljudi (znalce), ne rabjo mentorjev, dandans se samo se to gleda pa reference, stopnje/faks so bolj za okras.

Sicer pa osebno pomoci (ce imam cajt, kar je redko) ne odrekam, ne bom pa nekomu rit spodnasal pa mu razlagal nekaj, zakar je
pravzaprav njegova naloga. Zgolj smernice, nic detajlov. Odvisno od projekta, ce nekomu neki ne gre, mi je hitreje, da jaz naredim,
kot pa ob nekom sedim pa mu govorim (in mu na koncu ponavadi v kratkem povem resitev).

Je pa tudi od delovnega mesta odvisno.
Nek vodja (ce je dober) si bo vedno vzel cas za resitve skupaj s podrejenimi, nek delavec, ki dela na normo, bo tezko upravicil
polurno svetovanje nekomu, da bo na koncu v minusu.
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
OP je študent, ti pa si napisal, da v lajfu nisi videl mentorja in si pač delal hard way, zaradi česar je šlo sigurno precej delovnih ur, ki bi jih lahko prihranili, če bi ti prišel nekdo razložit stvari, ane?
smile-1.gif


Pa seveda ni res, da kdo ne potrebuje mentorja. Saj ne gre samo za tehnični del zaposlitve, novo osebo je treba vpeljati v kolektiv, modus operandi podjetja, predstaviti v kakšnem cgpju se pišejo poročila, koliko časa ima preden začne delati alarm po vključitvi... tisoč enih malenkosti, ki ti jih lahko nekdo hitro razloži in predstavi ali pa za brezveze izgubljaš svoj čas.

Lower/middle management je itak vedno v stiku z dejansko dejavnostjo podjetja in zaposlenimi, kar pomeni, da nudi tudi support. In vsak dober vodja ga bo, ker bo imel potem naslednjič manj dela. No, razen če greje stolček tam, ker je od direktorjeve sestrične nečak in se mu v bistvu ne sanja čisto dobro kaj bi sploh moral početi...