Renault Zoe

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
Fluence

Zanimiv projekt občine.

Za potrebe občinske uprave imajo električni avto, ki je polnjen 90+% iz sončnih celic na nadstrešku ( Viden skrajno levo na sliki ) . Zraven pa prikazovalnik trenutne moči sončne elektrarne, z porabo in odstotkom polnjenj na elektriko in sončno energijo.

Torej se po končani investiciji vozijo dobesedno đabe :D Investicije v FV in EV so takoalitako subvencionirane, poleg tega je večina podjetij v občini prispevala del ( so ga kot reklamo nalepli na vozilo ) in projekt je po besedah župana definitivno uspešen, izplačljiv, sploh pa zelen :D

POzabil pa sem vprašati, če je to javno polnilno mesto , ali ga imajo izključno za polnjenje Fluencea.

LP M.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
to pa je genialna, pa recimo motorja potem ne rabiš avto kar dinama žene
bonk.gif

Milslim, da nisi vklopil sarkazm detektorja, ker drugače lahko na streho montiraš vetrnico in lahko avto polniš tudi tako
wink-1.gif
.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik FRooT pravi:
Fluence

Zanimiv projekt občine.

Za potrebe občinske uprave imajo električni avto, ki je polnjen 90+% iz sončnih celic na nadstrešku ( Viden skrajno levo na sliki ) . Zraven pa prikazovalnik trenutne moči sončne elektrarne, z porabo in odstotkom polnjenj na elektriko in sončno energijo.

Torej se po končani investiciji vozijo dobesedno đabe :D Investicije v FV in EV so takoalitako subvencionirane, poleg tega je večina podjetij v občini prispevala del ( so ga kot reklamo nalepli na vozilo ) in projekt je po besedah župana definitivno uspešen, izplačljiv, sploh pa zelen :D

POzabil pa sem vprašati, če je to javno polnilno mesto , ali ga imajo izključno za polnjenje Fluencea.

LP M.

V resnici gre pa za razmetavanje denarja. Za razliko v veni med eneim meganom dizel in Fluence+polnilna postaja+sončna elektrarna bi se vozili leta in leta (če ne destletja). To, da se stvari subvencionira, pa sodi v isto kategorijo. Metanje denarja stran. Vse te subvencije bi morali ukinit.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.593
10.811
113
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Za tistih nekaj centov, ki bi jih prišparal bi plačal par k€ več (zaradi celic) + da bi moral imeti avto ves čas parkiran na soncu...
tongue-1.gif

zdaj ga moraš pa imet nekje blizu vtičnice.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.593
10.811
113
celica in dinama ni niti približno podobno. In je bil slab sarkazem. Verjetno je tip resno mislil.
 

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
Nikjer nisem reku, da je trenutno ekonomsko upravičljivo, vendar je dober primer, kako se da z skupnimi močmi narediti poti ( predvsem javnih služb ) zelenejši.

Teoretično : Recimo v Slo .. Revoz izdela ZoE in jih 50 proda državi po svoji tovarniški ceni, država se obveže, da se bo z temi avti vozila x let. ( Dober marketing za revoz, poleg tega lahko avte opremijo še z kakšnim logomo lokalnega podjetja, ki bi sodelovalo pri financiranju tega avta v okolju, kjer bo večinoma deloval ). Proizvajalec "slovenskih" FV modulov Bisol podari za vsako vozilo tistih par 10 m2 FV panelov . S tem naredi streho vsem tem avtom, obenem pa opremi polnilne postaje z svojim logom, sloganom, ... lahko tudi ostalimi podatki o izkoristkih , trenutni moči, skupnih kWh, .... swašta ... zopet zelo dober marketing, če se ga pravilno lotiš, ... lahko tudi menjajo te celice vsako leto, in tako prikažejo svoj napredek . Niti ne rabimo kake subvencije, le podjetja bodo mogla naumit, da tudi gratis projekti niso izgubljeni projekti, ampak so lahko zelo dobri marketinški projekti, ki prinašajo vsekaj drugega kot neposredne $$$ ( ugled, družbena odgovornost, prezentacija, fiksni zakupljen raklamni prostor, ... )

Z subvencijami ( ne trdim, da so pravilno določene in razporejene ) pa naj bi se forsiralo razvoj novih produktov, saj v vmnogo primerih ob svojem lansiranju na trg niso ekonomsko vzdržni, saj zanje ni trga ( so pred svojim časom) , vendar z subvencioniranjem tehnologije in razvoja le te sčasoma pridemo tudi do prave tržne cene . Je pa dejstvo, da bi se moralo za določen produkt subvencionirati podjetje le določen čas - v tem času morajo narediti naprednejši produkt, ali tehnologijo prilagoditi tržnim razmeram in kupni moči. Saj teorija je dobra, v praksi pa je vsepreveč izigravanja in kolikor opažam subvencioniranja kitajskih izdelkov ( čeprav to kao niso ) :D Nikakor pa to ni metanje denarja stran. ( dobro v obliki kot jo poznamo danes se moram tudi s tem strinjat )

LP M .
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
sajkek, jaz sem tvojo idejo tudi najprej prebral kot sarkazem, zdaj pa ne vem a bi se tvoji ideji jokal ali smejal.

Vseeno naj izpostavim nekaj težav:
- celice morajo biti za tisti 20% izkoristek obrnjene direktno proti soncu. Celice, ki imajo tako visok izkoristek imajo pri neoptimalnih kotih lahko še slabši izkoristek kot obične celice, če bi dobil 10% bi bil lahko vesel.
- To izpostavljaš kot prednost, če ti zmanjka baterije, kaj je bolje čakati 8 ur na soncu (če imaš srečo da ostaneš brez elektrike ravno zjutraj), da se pelješ naprej 20 km, ali potrkaš na vrata ene hiše in prosiš za elektriko? Seveda saj si v Slo, kjer se ne spuščamo tako nizko in prosimo po hišah za pomoč.
- Pri iskanju parkirišča je normalno da iščeš senco in ne sonce, posledično boš še več vrgel stran za klimatizacijo
- pozimi bo izplen mizeren, že res da je pri nizki temperaturi sam izkoristek celice boljši, vendar moraš upoštevati da je dan pozimi kratek in sonce pod zelo nizkim kotom, poleg samega kota je problem še več zemljske atmosfere ki ti požre nekaj energije.
- Na avto boš montiral dodatno težo, ki ti bo še dodatno zmanjševala doseg
- Na avto boš montiral custom made celice nepravilnih oblik, katerih cena bo vedno dražja od tistih, ki so primerne za na garažo
- Če nimaš svoje garaže z možnostjo el. priključka najprej reši svoj stanovanjski problem, potem bo pa čas za nakup avta (sploh ne nujno EV)
- Če avto vsako noč napolneš imaš vsak dan sproti poln doseg, nek doseg 300 km bi bil čez glavo, za ostalo bi bil rent-a-car.

Še primer kako zgleda avto na solarne celice:
http://www.siol.net/avtomoto/n...n_v_muzeju.aspx

Potem pa nekateri pravijo da je Prius nekonvecionalne oblike ...
 

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
Govoriš za današnjo tehnologijo .. pomoje bi se mu 5 let nazaj tudi smejal, ko bi ti rekel, da boš imel 41Mp fotkič na telefonu in podatke v oblakih :p

Ideja je prava, le izkoristek je potrebno povečati. Na obeh straneh! Sigurno pa izvedljivo in niti ne tako daleč v prihodnosti ...

LP M .
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.593
10.811
113
ne morem se strinjati s teboj, pa ravni taki kot ste za napredek...

ko ti avto ostane 1 km od prve hiše, kaj boš naredil? klical elektro, za 1000metrski podaljšek? Možgani šli papa verjetno

Dalje, moderne celice ne potrebuejjo več optimalnega kota za dovolj normalen izkoristek. Pozimi lokalna 1MW elektrarna, da največ elektrike prav pozimi oziroma pride do maksimuma. Tako da, easy kolega.

Še enkrat. Jaz sem dal vse številke na pol, pa smo še vedno pri 18 km na dan. Ja, na vseh parkir placih pred firmami, je vse pokrito, vse imajo elektro priključke in vse je klimatizirano. Dajte se mal manj igrat Elito, ker niste. Res pa da mislite eni...
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
1. na sonce se ne moreš zanašati, omejitev baterije bi bil v praksi enako breme kot brez celic (noč, oblaki...)
2. če imaš EV se pač ne boš mogel obnašati tako ignorantsko do dosega in boš začel že zelo zelo močno švicat že 10 km pred koncem baterije.
3. Za nekaj € na leto dobiš avtomobilsko asistenco kot za vsak drug avto, avto vleka te bo tako odpeljala kamor bo pač treba.
4. kdaj ti je nazadnje crknila baterija na mobitelu in si bil čisto nepripravljen na to? Imaš solarni polnilec za mobitel?

Dejstvo je da s solarnimi celicami še nismo tam kjer bi mogli biti (cenovno ali po izkiristku) in še nekaj časa ne bomo. Če pa že, bo pa vedno bolj pametno imeti inštalacijo na hiši ali nadstrešku in potem poleg polnjenja avta energijo še porabljati v gospodinjstvu, če so pa še viški pa še prodaja v omrežje.

Je pa tipično slovensko razmišljanje da v firmi za na parkirišče nebi zaprosil ali bog ne daj dal kakšen € zraven za to da ti zrihtajo eno navadno vtičnico, ki bi ti v 8 urah dala 24 kWh in ne od 0 - 4 kWh.

Pa še eno razmišljanje, kdaj bo cena solarne inštalacije na avtu nižja kot cena za dodatnih 3 kWh baterije? Ti jaz povem da nikoli. Z dodatno baterijo bi pa imel tisto rezervo ves čas na zalogi v avtu, lahko bi imel celo stikalo za aktivacijo rezerve in glej glej nič čakanja 8 ur na soncu.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
No potem ne znaš brati, oz. ne vem kaj je za tebe pojem raja.

Med rajo se bo pač zmeraj našel en določen % tebi čudnih ljudi, ki si bodo za tebe neverjetno kupili avto, ki jih bo omejeval, cenovno in stroškovno bo pa dražji od tvoje klasike. Res neverjetno kaj vse folk kupuje, a ne?

Pa kdo kupuje te iPhone, čisto nepotrebno in precenjeno, verjetno bodo izumrli, Apple pa propadel ...
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.593
10.811
113
neumna primerjava.. Do appla se lahko stegne tudi socialni problem, torej vsak. Do avta - novega pa bolj malo ljudi, kaj šele dragega avtomobila, kar elektro je. Da pa še ni praktičen za rajo pa sma tudi ugotovila.Ko izpostavim praktično odlično idejo, pa je potrebno popljuvat, ker ni po tvojem okusu
wink-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Tvoja ideja ni realna, vsaj iz ekonomskega stališča ne, in tudi ne bo (razmerje cene solarnih celic/baterija). To je malo drugače kot pljuvanje ker ni po mojem okusu ...

Praktičen ali nepraktičen, nima veze, smo že 1000x ugotovili da EV ne bo za vsakega, kar pa ne pomeni, da je potencialni trg majhen in nepomemben. Če pa zagotoviš primerno infrastrukturo, recimo en kabel pod asfaltom samo na vseh AC za brezžično polnjenje, potem omejitev praktično ni več. Ostaja samo še visoka cena, ki se pa z leti in masovno proizvodnjo niža.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
767
113
Ko te je ravno strah, da bi ostal 1km od najbljižje hiše, zakaj pa ne bi dal kaj takšnega v prtljažnik?
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.160
3.630
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
neumna primerjava.. Do appla se lahko stegne tudi socialni problem, torej vsak. Do avta - novega pa bolj malo ljudi, kaj šele dragega avtomobila, kar elektro je. Da pa še ni praktičen za rajo pa sma tudi ugotovila.Ko izpostavim praktično odlično idejo, pa je potrebno popljuvat, ker ni po tvojem okusu
wink-1.gif
S tem si priznal, da je Apple v bistvu precej večji problem, kot elektro vozilo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.593
10.811
113
apple in nepotrebno statusne dobrine so zagotovo večji sociološki problem od električnega avtomobila. se strinjam, nimam kaj priznat
 

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
Zakaj vas je toliko negativcev tukaj? Gonilo napredka je vendar vizija , ideja in pozitivno mišljenje
smile-1.gif


Dejmo raje razmislit kako to lahko dosežemo.

Prvo lahko začnemo pri pričakovanjih.

Torej:

1. Kaj pričakujemo od električnega avta v prihodnosti?

2. Kaj potrebujemo zato?

3. Kako teorijo spraviti v prakso in s tem konstruktivno idejo za izvedbo.

Sky is the limit !!!!!

Lp M.