Razglabljanja

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Prihranek pa bi bil na računa česa? So upoštevane trošarine od prodanega fosilnega goriva, ker nekako ugibam, da se tukaj stekajo miljarde v proračun...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Prav pretirano jih niti ne promovirajo. Primerjati CO2 na tak način je milo rečeno neumno. Ali oba energenta primerjajmo na vtičnici oz. na bencinski črpalki, ali pa oba pri samem začetku procesa pridobivanja. Edino to je smiselno in pošteno.

Glede na to, da smo že razčistili, da je za proizvodnjo in dostavo fosilnega goriva do črpalke potrebno več energije, kot je porabi EV za enako razdaljo, ki bi jo s tem gorivom naredil ICE avtomobil, je vsaka primerjava nesmiselna, ker se konča VEDNO v prid EV.

Tako primerjavo CO2 dela spritmonitor, zato sem to tudi izpostavil. Dejstvo je pa tudi da večina EV uporabnikov ne meri niti na vtičnici temveč po prikazu BC, ki tipično prikazuje samo porabo iz baterije.

Drug odstavek je pa daleč od razčiščenega, če nek Llewellyn izjavi nekaj kar je približno ujel v eni rafineriji in to malo po domače interpretira je to še daleč od razčiščenega. Vse energetske raziskave, ki sem jih uspel prebrati pa za pridobivanje bencina podajajo od 80-85% učinkovitost, tu je vključeno vse od črpanja, transporta, rafinerije.

Torej za moje pojme CO2 bencina * 1,2 in CO2 elektrike * 1,1 (izgube na polnilcu) pa nekega bistvenega razhajanja vseeno ni.

Je pa res da je elektrika ena taka čudna zadeva, saj lahko naročiš zeleno energijo, ampak ali to ne pomeni samo to da drugi navadni uporabniki zaradi tega pač dobijo več "umazane" energije, tisti drobiž dodatnega prispevka za zeleno elektriko je pa daleč od tega da rečeš da je brez CO2. Prav tako bo ob različnih urah CO2 elektrike verjetno različen, da letnih časih ne govorimo. Za moje pojme bo EV bistveno pripomogel na izpustih bo takrat ko bo vključen v el. omrežje kot "smart grid", ampak ne vem če bo to uporabnikom kdaj všeč da se na tak način troši njihovo baterijo.

Američani imajo takle kalkulator glede na geografsko področje:
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=bt2

In še nekaj glede emisij glede na vir elektrike:
https://en.wikipedia.org/wiki/Emission_intensity
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
"zelena energija" se tudi konkretno plača pri mesečni položnici, nekje 6-8 eur je strošek za to, pri mesečni položnici 25 eur, kar je ogromno. Kam pa to gre oz zakaj je tu, pa mi najbolj ni jasno, oz ja...za celice ipd jajca?
 

Zelenec

Pripravnik
Gašper, povedal si pravzaprav isto kot jaz.

80% učinkovitost pomeni, da je za en liter bencina porabljene 2,425 kWh energije (9,7kWh / 0,8 - 9,7). Za 6 litrov (tipična poraba bencinskih motorjev na 100 km) znaša vložek energije torej 14,55 kWh. To pomeni, da se z energijo, ki je potrebna, da na črpalko pripelješ 6l bencina, jaz vozim 40% dlje od bencinskega avtomobila, ki mora ta bencin še pokuriti. Ne vem, ali se ne razumeva ali pa bom moral še enkrat v šolo
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Če za bencin računaš zraven upstream učinkovitost, pa daj še za elektriko, vključno z rudnikom lignita
wink-1.gif


Vložek energije za pridobitev 6 l bencina ni elektrika temveč upam trditi da večina te energije pride iz nafte same, toplotne energije pa ne moreš enačiti z električno, 14,55 kWh toplotne energije tvoj EV nebi pognalo 100 km daleč.

EV se napaja z električno energijo katero odvisno od vira pridobimo tudi z neko učinkovitostjo, ki je tipično veliko nižja od bencinskih 80%, CO2 je zelo lep pokazatelj trenutne energetske potratnosti in če je slo omrežje ocenjeno z 0,55-0,6 kg/kWh nam to posredno pove koliko fosilne energije smo morali pokuriti za pridobljeno kWh, ker tisti C (ogljik) je prav tako kot pri bencinu prišel iz fosilnih goriv.

Je pa nekaj res, EV ki ga kupiš danes bo skozi čas vedno bolj čist, saj se bo tudi električna energija s časom "čistila", pri klasičnem avtu je zgodba ravno obrnjena.

BTW, liter bencina vsebuje samo 8,8 kWh/l, tvoja številka velja za dizel.
 

Zelenec

Pripravnik
Hmm, različni viri navajajo različne energetske vrednosti bencina, našel sem od 8,2 do 9,7. Naj bo po tvoje. Popravljen izračun pokaže 2,2 kWh porabljene energije za 1l bencina, kar je še vedno enako moji prvotni trditvi. Torej bom zmanjšal moj doseg s 140% na 130% dosega bencinskega avtomobila.

Se razume, da ne bo toplotna energija neposredno poganjala mojega EV. Poganjajo ga jedrska, vodna, ostali OVE in v 13 odstotkih energija premoga.

Dejstvo je, pa kakorkoli obrneš, da energija, pridobljena za žetev naftnih derivatov, zadošča za pogon EV na vsaj enaki razdalji. Ker je nemogoče določiti izkoristke pridobivanja teh 2 kWh za proizvodnjo 1l bencina in na drugi strani za pogon EV (ni podatkov), vzemiva za primerjavo, da imata podobne vire in izkoristke in se med seboj lahko izničita. No ja, vsaj kar se CO2 tiče, ker če sta 2kWh pridelani z nafto, je to v prid moji trditvi, če je uporabljena elektrika, je pa tako isti šmorn, ali je bila porabljena v rafineriji ali pa pri polnjenju EV doma.

Nisem fizik, niti električar, zato bom vesel, če mi z nekimi verodostojnimi viri dokažeš, da se motim in narediš drugačen izračun.

Mislim, da se z enakimi trditvami tudi Elon Musk ne bi stalno ponavljal, če ne bi imel trdnih podlag zanje.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
- 1 kWh fosilnega goriva <> 1 kWh elektrike ta dokument tudi ne upošteva pridobivanja in priprave goriva, ki ima spet neko učinkovitost, niti ne upošteva izgub na omrežju.
- bistvena prednost elektrike je več virov pridobivanja. Učinkovitost pridobivanja jedrske, sončne, vetrne, hidro ... elektrarne je brezpredmetna ker te energije itak ne znamo uporabljat na noben drug način, če bi pa za pridobivanje elektrike kurili direktno bencin bi pa za tako kWh elektrike porabili za 2.4 kWh bencina (brez rafinerije in brez izgub na omrežju).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Bistvena prednost elektrike, trenutno, je enostavno v tem, da je veliko cenejša od fosilnih goriv. Če bi bila cena za 100km vožnje na EV enaka ceni vožnje za 100km na ICE enaka, sploh ne bi bilo debate. Ker povsod drugod zmaga ICE (ok, potencialno še hrup, ampak nekaterim paše hrup, nekaterim ne).

Pri nas, se razume, tam kjer ni dodanih ogromno davkov, pa verjetno o EV sploh ne razmišljajo, kakšna venezuela, ali kje je že liter bencina nekaj centov.

Ko pa bo, če bo, EV tako daleč, da bodo dostopmni množicam, pa bo tudi elektrika toliko dražja, potem pa bodo prišle počasi ven zadeve na sončne celice, da bi na tak način folk prišparal, a cesar se ziher ne bo dal
wink-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
No ne preveč bluzit s to ceno in trošarinami, od enega varčnega (5l) dizla ima država 3,4 €/100 km, pri EV z elektriko pobere ca. 0,3 €/100 km.

Torej ob enaki obdavčitvi goriva bi bila vožnja z EV 4,5 €/100 km z dizlom pa 6,1 €/100 km, torej neka razlika še vedno je, je pa logično da do tega NIKOLI ne bo prišlo, ker bo vedno en delež fosilcev ostal na cesti in se bo tem pribijalo še višje trošarine, da se bo skompenziralo količino EV vozil na cesti.

Poglej si še nizko obdavčitev LPG (državi ca. 1,5€/100 km) in vseeno neke množičnosti na to gorivo ni.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
No, pustimo špekulacije za kristalno kroglo, dejansko nihče ne more zagotovo, še posebej pa ne z velikim črkami, napovedati gibanje davkov v prihodnosti.

Izpostavil sem samo, kaj je trenutna prednost EVjev in da pač CO2 ni baš neka prednost, definitivno ne takšna, kot jo PR prikazuje.

Mogoče je druga največja prednost trdi delci, ki jih pač EV ne spušča v okolje (predvsem mestna vožnja), ker so pač bolj skoncetrirani okoli elektrarn in se tam lažje filtrirajo, čeprav verjamem, da je PR okoli tega bolj kompleksen in zato pač vsi raje rečejo CO2
smile-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Pa to (kar je bilo v temi že napisano), da ni lokalnih emisij in da izboljšanje učinkovitosti/emisij na cenrtalnem viru pomeni, da pravzaprav cele flota EV takoj rata bolj čista, pri ICE avtih pa se stare kripe 20 let vlačijo po cestah.

Če bi recimo na cestah vedno dovolili le avte z zadnjima 2 euro standardoma (se pravi od jeseni Euro 6 in 5), bi naredili za emisije veliko več, kot s subvencijami za EVje (subvecije bi pa dali za nakup čistejših ICE avtov).
Ampak tega se seveda ne da narediti.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Problem emisij iz avtov bi naj itak bil tam, kjer je zgoščen promet, drugje se pač delci "razrečijo" in ni take sile..itak se ne govori o nekih umetno narejenih delcih, ampak so v naravi itak prisotni, problem je le koncetrancija.

No..in v ta namen se je v večjih mestih že uvedla omejitev vožnje v centrih mest, na standarde, ali pa je v celoti prepovedana vožnja, kar tudi ni napačna poteza.

Eko frike bi morali bolj skrbeti nano-delci, ti so umetno narejeni in še ni najbolj znano, kako vplivajo na žive organizme na dolgi rok. So pa recimo prisotni povsod, tudi v hrani
wink-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ne vem. Mogoce 12kEUR?

Osebno se teh kitajckov ne bi dotikal. Potem raje kupi rabljenega c-Zero ali Iona.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Verjetno ga zanima, če na to ceno 12k dobi še subvencijo. Čeprav nima smisla, s temi kitajci se dobi "vozilo" ki je slabše kot rabljen ICE avto za 300 eur, torej se bolj splača slednji, ker nikoli ne boš skuril toliko goriva, kot je razlika do kitajca.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ali je ze odsteta subvencija ali ne, ne vem, razen ce pise kje v oglasu. Lahko pa tudi poklices. Ampak, jaz ga na bi kupil. Raje poglej po tistem, kar sem ti napisal, pa dobis za malenkost vec denarja v redu avtocek.

Lahko pa pove tudi uporabnik xyz, ce je ze prodal Ampero, ki jo je prodajal za 16kEUr, ce se ne motim. Vsekakor dosti boljsi nakup, kot pa tisti kitajcki.
 
Nazadnje urejeno: