Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Nekako tako ja in spet ena manipulacija, ki se je gredo "trgovci", ko promovirajo EV vozila.
Prav pretirano jih niti ne promovirajo. Primerjati CO2 na tak način je milo rečeno neumno. Ali oba energenta primerjajmo na vtičnici oz. na bencinski črpalki, ali pa oba pri samem začetku procesa pridobivanja. Edino to je smiselno in pošteno.
Glede na to, da smo že razčistili, da je za proizvodnjo in dostavo fosilnega goriva do črpalke potrebno več energije, kot je porabi EV za enako razdaljo, ki bi jo s tem gorivom naredil ICE avtomobil, je vsaka primerjava nesmiselna, ker se konča VEDNO v prid EV.
Upoštevaje dejstvo, da imamo pri proizvodnji elektrike tudi čistejše opcije, ki prevzemajo vse večji delež, medtem ko gre (vsaj v ZDA) trend pridobivanja nafte in plina iz skrilavcev in vedno globljih vrtin v še bolj potratno, rizično in umazano smer, se prednost EV tehnologije še drastično poveča.
Da ne bo pomote. Tudi pristaši EVjev se dobro zavedamo, da nobena energija ni pridobljena brez porabljene primarne energije, brez surovin in brez bolj ali manj škodljivih odpadkov. EVji le prinašajo možnost, da se odločimo za čim manjšo škodo, ki jo bomo zaradi svoje potrebe po mobilnosti povzročili okolju.
Prepogosto zanemarimo morda prav tako pomembne posledice uvedbe e-vozil, kot so nižja stopnja zdravstvene ogroženosti (hrup, škodljivi plini in delci), samooskrba z energijo, možnost uvoza el. energije v nočnem času po zelo nizkih cenah, drastično izboljšanje zunanjetrgovinske bilance...
V DEVSu trenutno zbiramo podatke, ki bodo natančno ocenili finančne in siceršnje koristi teoretične stoodstotne zamenjave vseh vozil na elektriko v Sloveniji. Trenutno smo pri treh milijardah € letnega prihranka. Samo predstavljajte si, kaj bi s tem denarjem lahko modra oblast naredila. Celoten dokument, ki bo povzemal izsledke, bo vsem na voljo najkasneje konec septembra na spletni strani društva.
Dosedanji podatki dokazujejo, da vsak registrirani električni avtomobil s povprečno kilometrino prihrani državi najmanj 3000€ letno. Končna številka bo še višja. V tem smislu lahko dojemamo finančne vzpodbude za nakup EV ne kot darilo "bogatim" kupcem, ampak predvsem kot odlično investicijo, ki se bogato povrne leto za letom.
Zato je potrebno še naprej spreminjati miselnost ljudi, življenske navade in zavest o krhkosti našega okolja, ki smo ga v dobrem stoletju uporabe nafte nepovratno zasvinjali.