Razglabljanja

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Cestitke!

Med tem je en moj znanec uvozil crno rabljeno Ampero. Trenutno ima na njej preizkusno GO tablico.

Točno mimo tega avta sem šel peš včeraj popoldne v Kopru,jo je imal parkirano na parkingu blizu obale okoli 16.00 ure
cool-1.gif
Žal se mi je mudilo naprej,ampak kakor sem videl,je bil avto nov (ali pa tako odlično ohranjen?).

edit: spregledal,da je uvozil rabljeno. No delovala mi je kot bi bila nova
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.063
4.066
113
Popoldne sem pred Hipernovalisom v Novalji videl parkiranega avstrijskega Golf GTE.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.063
4.066
113
Ja, 82% ucinkovitost. Kaksna je pa po stiskanju tega vodika na koliko ze barov?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.056
6.712
113
Problem je, ker elektrika ni "čista", povečini se je pridobiva iz "umazanih" virov. Ampak vrli janez bo pač mislil, da njegov EV ni tako obremenjajoč do okolja, ker pač direktno ne smrdi za njim.

Potem pa še gre globalni trend pridobivanja električne energije, v neke eko mimosune, namesto da bi se fokusirali okoli jedrske energije in/ali fuzije.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.698
800
113
Jasno da ni nič 100% čisto, ampak elektrika ima vso možnost da postane čistejša, bencin in dizel nimata dosti maneverskega področja. Pridobivanje sintetičnih goriv je preveč potratno in prideš do tega, da je bolje "sintetizirati" elektriko in voziti EV.

Drugače pa glede CO2 so zadeve dokaj jasno znane in vsak sam zase lahko izračuna koliko CO2/100 km mu "kuri" avto ,pa naj bo EV, hibrid ali dizel.
 

Zelenec

Pripravnik
Darjan, vrli Janez točno ve, iz katerih virov in v kolikšnem deležu prihaja elektrika za pogon njegovega EVja. O tem in primerjavi umazanosti virov si lahko prebereš več kje drugje, med drugim tudi na mojem blogu eliczero. Z žaljivim podtonom svojih pisarjenj pa prav malo prispevaš k normalnemu dialogu in podajanju verodostojnih informacij. Preberi moja zapisa z dne 9.3.14 in 6.3.15 na omenjenem blogu. Utegnil bi celo mnenje spremeniti.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.056
6.712
113
Geeki oz EV friki mogoče že, zato pa sem napisal vrli Janez, pač nekdo ki se spusti v EV "kar tako".
 

vragec1230

Pripravnik
8. okt 2013
59
0
6
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Darjan, vrli Janez točno ve, iz katerih virov in v kolikšnem deležu prihaja elektrika za pogon njegovega EVja. O tem in primerjavi umazanosti virov si lahko prebereš več kje drugje, med drugim tudi na mojem blogu eliczero. Z žaljivim podtonom svojih pisarjenj pa prav malo prispevaš k normalnemu dialogu in podajanju verodostojnih informacij. Preberi moja zapisa z dne 9.3.14 in 3.6.15 na omenjenem blogu. Utegnil bi celo mnenje spremeniti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.063
4.066
113
V službo, na morje in potep? Pet izzivov za električni avtomobil v Sloveniji.

Citat:
Predvidevamo, da bo mogoče v prihodnosti električne polnilnice aktivirati prek enotne mobilne aplikacije, kot je že omenjeni ChargeJuice. Ta danes omogoča aktivacijo, a v našem primeru ta storitev ni delovala vedno. Tudi aktivacija prek sistema javnih polnilnic Elektra Ljubljane (aktivacijsko sporočilo SMS) ni bila zanesljiva. Ko javna polnilnica ni delovala in smo poklicali na kontaktno številko Elektra Ljubljane, nam operater ni znal povedati nič uporabnega in voznik je v takem primeru očitno prepuščen povsem samemu sebi.

Vprašanja odpirajo tudi parkirna mesta ob električnih polnilnicah. Na Vrhniki smo pred polnilnico pripeljali istočasno z Avstrijcem, ki je hotel tam polniti svojega renaulta zoe. Povedal je, da imata z ženo samo ta avtomobil in da se vračata nazaj na Dunaj. Na parkirnem mestu je oba presenetil voznik porscheja cayenne S, ki je onemogočil dostop do polnilnice. Taki primeri niso osamljeni, enako pa velja tudi za lastnike oziroma uporabnike električnih vozil, ki si ta parkirna mesta prisvojijo.

Če se bo število električnih vozil povečevalo, bo pomembno etično zavedanje in kolegialnost do drugih voznikov. Na prostem parkirnem mestu bo torej treba ostati le med dejanskim polnjenjem, ne pa avtomobila tam pustiti še več ur ali celo čez noč. Tudi če imate električni avtomobil, prosto parkirno mesto pred polnilnico danes ni več samoumevno.

 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.063
4.066
113
Bo moralo počakati. Sem na počitnicah.
Sem imel namen se udeležiti sestanka slovenskega DEVS-a s hrvaškim DEVS-om in se pripeljati s Paga, pa je bilo na ta dan (23.6.) v Sloveniji neurno, na Velebitu pa 100km/h burja.

Pomlad je bila primerna, zdaj sem pa na off.

P.S.: Si uspel prodati Ampero?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.698
800
113
CO2 emisije kot jih izračuna spritmonitor, pri PHEV sem se kar namatral da sem dobil uporabnike s pravilnimi vnosi:

PHEV - Golf GTE 123g CO2
PHEV - Golf GTE 133g CO2
PHEV - Golf GTE 131g CO2
PHEV - Golf GTE 146g CO2
PHEV - Prius Plug-in 84g CO2
PHEV - Prius Plug-in 96g CO2
PHEV - Prius Plug-in 78g CO2
PHEV - Prius Plug-in 95g CO2
PHEV - Prius Plug-in 108g CO2
PHEV - Prius Plug-in 118g CO2
PHEV - Opel Ampera 89g CO2
PHEV - Opel Ampera 110g CO2
PHEV - Opel Ampera 127g CO2
Nissan Leaf min 73g, avg 104g, max 130
Tesla Model S min 101g, avg 124g, max 142g

in še moja malenkost:
HEV Prius III 109g CO2

Za elektriko spritmonitor vzame 0,6 g/kWh, za bencin upošteva samo tank-to-wheel, ampak ti vseeno da mislit kako je trenutno električno omrežje še vedno odvisno od fosilnih goriv, oz. da EV ne bo tako čudežno zmanjšal emisij CO2. Ima EV še veliko prednosti ampak CO2 prednost se mi zdi da je še najmanjši argument v celotni zgodbi.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.056
6.712
113
Nekako tako ja in spet ena manipulacija, ki se je gredo "trgovci", ko promovirajo EV vozila.
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Nekako tako ja in spet ena manipulacija, ki se je gredo "trgovci", ko promovirajo EV vozila.

Prav pretirano jih niti ne promovirajo. Primerjati CO2 na tak način je milo rečeno neumno. Ali oba energenta primerjajmo na vtičnici oz. na bencinski črpalki, ali pa oba pri samem začetku procesa pridobivanja. Edino to je smiselno in pošteno.

Glede na to, da smo že razčistili, da je za proizvodnjo in dostavo fosilnega goriva do črpalke potrebno več energije, kot je porabi EV za enako razdaljo, ki bi jo s tem gorivom naredil ICE avtomobil, je vsaka primerjava nesmiselna, ker se konča VEDNO v prid EV.

Upoštevaje dejstvo, da imamo pri proizvodnji elektrike tudi čistejše opcije, ki prevzemajo vse večji delež, medtem ko gre (vsaj v ZDA) trend pridobivanja nafte in plina iz skrilavcev in vedno globljih vrtin v še bolj potratno, rizično in umazano smer, se prednost EV tehnologije še drastično poveča.

Da ne bo pomote. Tudi pristaši EVjev se dobro zavedamo, da nobena energija ni pridobljena brez porabljene primarne energije, brez surovin in brez bolj ali manj škodljivih odpadkov. EVji le prinašajo možnost, da se odločimo za čim manjšo škodo, ki jo bomo zaradi svoje potrebe po mobilnosti povzročili okolju.

Prepogosto zanemarimo morda prav tako pomembne posledice uvedbe e-vozil, kot so nižja stopnja zdravstvene ogroženosti (hrup, škodljivi plini in delci), samooskrba z energijo, možnost uvoza el. energije v nočnem času po zelo nizkih cenah, drastično izboljšanje zunanjetrgovinske bilance...

V DEVSu trenutno zbiramo podatke, ki bodo natančno ocenili finančne in siceršnje koristi teoretične stoodstotne zamenjave vseh vozil na elektriko v Sloveniji. Trenutno smo pri treh milijardah € letnega prihranka. Samo predstavljajte si, kaj bi s tem denarjem lahko modra oblast naredila. Celoten dokument, ki bo povzemal izsledke, bo vsem na voljo najkasneje konec septembra na spletni strani društva.

Dosedanji podatki dokazujejo, da vsak registrirani električni avtomobil s povprečno kilometrino prihrani državi najmanj 3000€ letno. Končna številka bo še višja. V tem smislu lahko dojemamo finančne vzpodbude za nakup EV ne kot darilo "bogatim" kupcem, ampak predvsem kot odlično investicijo, ki se bogato povrne leto za letom.

Zato je potrebno še naprej spreminjati miselnost ljudi, življenske navade in zavest o krhkosti našega okolja, ki smo ga v dobrem stoletju uporabe nafte nepovratno zasvinjali.