Prometna Porsche Unec -> Postojna?

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.729
414
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:
in kater je otrok je puslušal staršovske nasvete o vožnji??? a ti si jih resno jemal?

ja lej, nimaš kej. pač eni mislijo z glavo ko vozijo, drugi pa z hormoni. Večina ima srečo, in pridejo skozi začetno obdobje brez večjih problemov, nekaterim pa pač ni usojeno. Ampak mislim, da se največ naučiš iz lastnih izkušenj. Če imaš srečo, samo s kakšnim polomljenim odbijačem...
Jaz jih žal nisem imel
frown-1.gif
in jih nisem jemal ne resno, ne neresno.

Ti bom pa povedal lasten primer.
Mlajši brat naredil izpit, avto je že bil pripravljen, oče mu je rekel točno to: Pa da ne boš noreeeeel . To je bilo to, itak je to šlo mulcu samo skozi ušesa. In to je večinoma ''slovenski način''. Težit, prepovedovat, itd.

No, jaz sem se usedel z njim in sva šla na vožnjo po naših cestah (nobenega prometa, pač bogu za hrbtom). Brat me je stalno gledal kaj naj naredi, ker mu je inštruktor vse govoril. SAM SE NI ZNAL PELJAT skoraj. No, potem ko je to nekako obvladal sva šla čez kakšen mesec, dva na avtocesto in v LJ. Vključeval se je s 60 km/h
rolleyes-1.gif
. Zakaj? Zato ker ni ZNAL drugače. No, tudi po LJubljani sem mu pokazal vse fore. Čez par mesecev sem šel pa z njim še po naših lokalnih cestah malo ''hitreje''. In ga opozoril, kdaj je VARNO vozit malo hitreje, kdaj pa ne. Evo, ne vem ali je zaradi tega ali pa ima pač srečo ali je pameten: do danes nobene prometne. Pa včasih tudi pritisne.

Si sedaj razumel razliko: če mu težiš in prepoveduješ, normalno, da se bo froc uprl in ne bo odnesel nič. Če mu pa to znaš pravilno pojasnit (pokazat, kako naj dela) in to v njegovo dobro, sem prepričan, da ne bo težav.
Evo, recimo jaz grem sedaj z mojima dvema (pa je starejša 6 let stara) na ogromno prazno parkirišče, ju posadim na kolena in ''šofirata'' sama. S tem, da jima ne težim, kaj ne smeta, ampak jima kažem kako naj nekaj delata. In oba uživata in jima gre prav dobro. In recimo že vesta, da se ne sme ''cukat'' z volanom. Pa jima ne težim, ne prepovedujem, nič. Angleški pregovor lepo pove (ne vem, če ga bom pravilno citiral, ker je po spominu): Where there is will, there is way. Samo včasih je treba razmišljat malo drugače kot smo ''programirani'' in če ne gre na en način, je pač treba način spremenit. Pa bo.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.311
16.602
113
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:
A varnostna kletka ne pomaga?

Kakšna kletka? Saj (žal) ni bila dirkalna verzija, da bi jo avto imel....
 

dodaske

Pripravnik
18. apr 2013
928
0
16
Zelo lepo si napisal...ampak če te razumem pravilno...in s tvojega razmišlanja sklepam...je brez veze razvijat kulturo dirkanja na pistah in kulturo obsojanja dirkanja na cestah?

Dotaknil si se bistva problema, ki pa je na žalost povezan z egom voznika...ali ni to povezan z kulturo? Katero kulturo bi pa potem ti razvijal? Kulturo kolesarjenja?...Ne gre mi v kup vse to skupaj. Pri razvoju kulture avtomobilstva gledamo z očmi kolesarjenja, pomagamo avtomobilski industriji zaradi delovnih mest in situacijo na vozišču brez kulture rešujemo z radarji in visokimi kaznimi.
 
22. jul 2007
13.757
1.830
113
124
Da se nekega dne ne boš čudil , ko boš imel avto v steni garaže parkiran

mtl-u namenjeno
 
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.729
414
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik dodaske pravi:
Zelo lepo si napisal...ampak če te razumem pravilno...in s tvojega razmišlanja sklepam...je brez veze razvijat kulturo dirkanja na pistah in kulturo obsojanja dirkanja na cestah?

Dotaknil si se bistva problema, ki pa je na žalost povezan z egom voznika...ali ni to povezan z kulturo? Katero kulturo bi pa potem ti razvijal? Kulturo kolesarjenja?...Ne gre mi v kup vse to skupaj. Pri razvoju kulture avtomobilstva gledamo z očmi kolesarjenja, pomagamo avtomobilski industriji zaradi delovnih mest in situacijo na vozišču brez kulture rešujemo z radarji in visokimi kaznimi.
Ne ne, morda sem nejasno napisal. Jaz sem absolutno za to, da se razvija kulturo dirkanja na pistah (uh, kaj bi dal, da bi bilo tako kot v UK, kjer se skoraj vsako lokalno letališče čez vikend spremeni v dirkališče
cheer.gif
) in absolutno obsojam divjanje po cesti.
Je pa moje mnenje, da žal, vsaj v prvem obdobju, na piste ne bi šli ''divjaki'' ampak normalni šoferji, tako da pista ne bi bistveno vplivala na zmanjšanje prometnih nesreč divjakov. Oz. bi znalo biti celo hujše, ker bi ti po pisti bili pa ''carji'' in seveda sedaj pa vse znajo in bi bilo treba probat še na cesti, ker sedaj so pa ''varni''.
Verjetno pa bi se to dolgoročno spremenilo... Ampak glede na tipičnega Butalca, bi verjetno kar trajalo
grin1.gif
.
 
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.729
414
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik WeWatchingYou pravi:
Da se nekega dne ne boš čudil , ko boš imel avto v steni garaže parkiran

mtl-u namenjeno
Ni možno, ker nimam garaže
evil.gif
.
Verjamem, da jima bom tekom let privzgojil toliko pameti, da do tega ne bo prišlo. Če pa že bosta vzela avto, bosta pa pri 13-ih itak že lahko samostojno vozila
grin1.gif
, tako da ni blema. Joke.press
 

dodaske

Pripravnik
18. apr 2013
928
0
16
zdej mi je jasno
smile-1.gif

No samo da dodam še moje mnenje in ti odgovorim na problem butalca. Razvoj kulture takšne ali drugačne itak da traja. Ta razvoj mora poteka stalno. Radarji in kazni so samo spremljevalna orodja in ne glavna. Država opušča tak način zaradi svojih interesov, ki pa so blago rečeno ozkogledi. Moje mnenje je , da ta kavbojski način reševanja, pušča posledice tako v kulturi vožnje, kot v kulturi plačevanja davkov itd...Reševanje s sekundarnimi orodij pa samo povečuje število redarjev, radarjev, inkansantov, inšpektorjev itd...In ko rezultati izostanejo...vseznalci začnejo vpiti še več redarjev, radarjev in inkansantov...In krog je sklenjen....Vse skupaj zgleda kot da butalec rešuje problem butalca.
evil.gif
 

jure_jankovich

Fizikalc
14. feb 2013
999
0
36
125
Hm, raznorazni komentarji, več ali man realni. Ampak pozabljate, da bi se lahko zgodilo enako, če v igri ne bi bilo Porscheja. Pač splet okoliščin, nevešč voznik (takšnega vozila), želja po še (kdo pa ga ne bi pritisnil? roko na srce, če se voziš počasi, se voziš z Dacio, ne s Porschejem), mokra cesta, bližina dreves in ... tragedija je bila pač okoliščinam primerna.
Sicer pa močno dvomim (bo Notranjc lahko kaj več povedal), da je bil voznik na splošno nevaren voznik, ker če bi bil, mu po moji oceni delodajalec (kar je anglež menda bil) ne bi podaril takšnega "darila".
In še: če bi s ceste zapeljala s prej omenjeno Dacio, tega posta verjetno sploh ne bi bilo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.729
414
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik jure_jankovich pravi:
Hm, raznorazni komentarji, več ali man realni. Ampak pozabljate, da bi se lahko zgodilo enako, če v igri ne bi bilo Porscheja. Pač splet okoliščin, nevešč voznik (takšnega vozila), želja po še (kdo pa ga ne bi pritisnil? roko na srce, če se voziš počasi, se voziš z Dacio, ne s Porschejem), mokra cesta, bližina dreves in ... tragedija je bila pač okoliščinam primerna.
Sicer pa močno dvomim (bo Notranjc lahko kaj več povedal), da je bil voznik na splošno nevaren voznik, ker če bi bil, mu po moji oceni delodajalec (kar je anglež menda bil) ne bi podaril takšnega "darila".
In še: če bi s ceste zapeljala s prej omenjeno Dacio, tega posta verjetno sploh ne bi bilo.
Imaš prav, tega posta verjetno ne bi bilo. Ampak, ne glede na to ali voziš Porscheja ali Dacio je vse v glavi (in samo tvoji glavi, razen izjem, kot recimo drek na sredi nepreglednega ovinka, itd.) in je na tebi, da ustrezno prilagodiš hitrost. Kaj je bilo zgoraj bo pa verjetno kakšen izvedenec znal povedat, morda mu je guma počila zaradi luknje na cesti, morda je pa šel 150 km/h...
 

jure_jankovich

Fizikalc
14. feb 2013
999
0
36
125
Se popolnoma strinjam.
Želim poudariti le dve popolnoma jasni stvari: nesreča se JE že zgodila. Preteklik. Vsa modrovanja o tem "kaj bi bilo, če ..." in podobno, so odveč. In drugo: verjetno 99% alterjevcev še nikoli ni sedelo v Porscheju (OK, se posipam s pepelom, 99% jih je - altermania), kaj šele, da bi ga vozili. In če dodamo še "malce nepazljivosti ob vzhičenju" je rezultat takšen, kot je bil. Zaradi spleta okoliščin, seveda.

Ne, da bi podpiral objestno vožnjo, sem odločno proti temu, ampak ... tudi zelo razsoden človek v določenih okoliščinah izgubi razsodnost ... ni za podpirat, vendarle tudi ni za obsojat. Je pa seveda jasno, da vsakdo za svoja dejanja odgovarja sam.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
347
83
Kamnje
modrovanje ni odveč, če zmanjša številio nesreč ki bi se lahko zgodile v prihodnosti...
 

mistique

Guru
16. jun 2009
14.350
2.177
113
Emona / Carnium
Samo opozoril bi, da sintagma "splet okoliščin" ne pomeni, čudežnega razpleta, pač pa zaporedje dogodkov, ki v primeru nesreč pomenijo zaporedje napačnih odločitev. Seveda je žal tako, da po nekem dogodku, razpredanje izpade kot obsojanje in pametovanje. Osebno sploh ne obsojam voznika, ker...what's the point? Je pa vredno razmišljati o takšnih dogodkih ("dej za en krog stari"), storitvah ("preživite" vikend paket v družbi 500KM) in kaj to lahko pomeni za vse ostale (ne)udeležence (je*eš drevo in pleh).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.729
414
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik jure_jankovich pravi:
Ne, da bi podpiral objestno vožnjo, sem odločno proti temu, ampak ... tudi zelo razsoden človek v določenih okoliščinah izgubi razsodnost ... ni za podpirat, vendarle tudi ni za obsojat. Je pa seveda jasno, da vsakdo za svoja dejanja odgovarja sam.
No, tukaj je problem. Lahko izgubiš razsodnost in požreš recimo 10 kepic sladoleda in ti bo potem slabo, na cesti pa ne bi smel izgubiti razsodnosti.
Zgolj primer: osebno sem vozil 911-ko Turbo s spremljevalcem po navadni cesti. In spremljevalec mi je govoril, daj daj, pritisni še po enih ovinkih. Jebiga, pa nisem. Za ene sem verjetno pussy, ampak ej, kljub temu, da sem bil s svojim avtom x-krat na dirkališču, si zadeve (in kljub nagovarjanju plačanega spremljevalca) nisem upal po enih ovinkih stisnit. Nisem poznal avta, nisem poznal ceste. Torej, zame no go. Sam osebno se namreč zavedam, da ravno v takšnih okoliščinah najhitreje pride do sranja, zato mi v takih primerih v ozadnju možgan vedno odzvanja velik rdeč napis: pazi, pazi, pazi, pazi.... Kar pa seveda ne pomeni, da ga nisem stisnil na nekaterih delih, kjer je bila cesta vidna in sem bil še vedno prepričan, da sem daleč od meje. Ko je šel pa avto nasproti, sem pa lepo krepko zmanjšal. Pa sem še vedno neizmerno (varno) užival
cool-1.gif
.
Aja, je bila pa tukaj še ena predpostavka: sam nisem šel na to vožnjo, da bom živalsko trgal avto in norel, ampak sem hotel občutit, kaj zmore tistih 500KM (ali kolikorkoli že ima) na ravnem. Kar sem dobil je daleč presegalo to. Če bi šel z attitutom: jas sem ''car'', bojo videli sedaj tile, kaj to Butalec zmore, kako se šalta in drifta, bi seveda pogorel na celi črti in bil popolnoma razočaran.
 

jure_jankovich

Fizikalc
14. feb 2013
999
0
36
125
Citat:
Uporabnik skala pravi:
modrovanje ni odveč, če zmanjša številio nesreč ki bi se lahko zgodile v prihodnosti...

Verjemi, zaradi našega modrovanja se število nesreč v prihodnosti ne bo zmanjšalo ... in govora je o modrovanju o ŽE POVZROČENEM dogodku.Če ne uspe represija visokih kazni, dvomim, da bo vžgalo z modrovanjem ...

Kako gre že tista o bitkah in generalih ?
grims-1.gif
 

dodaske

Pripravnik
18. apr 2013
928
0
16
1.) Jure...se ne strinjam s tvojim sklepanjem....Napaka je v tem , da ne govorimo o obsojanju niti ne o vzrokih nesreče....
2.) Mam Porscheja
3.) Tvoje sklepanje mi ne da možnosti podajanja mnenja...nakazuje pa na to, da je vse skupaj brez veze o čemerkol govort, ker baje, ne vemo o čem govorimo, ker nimamo pravih podatkov. No...da ti bo jasno o čem je keč...če hodi kot raca...se oglaša kot raca ...potem ne rabim policaja niti sodnika, da mi pove da je to raca.

No da pa ti s prve roke povem(čeprav nimam ravno dotičnega tipa avtomobila)... 911 terjajo celega voznika...pač fizika dela svoje..Pravi voznik ti bo opisal 911 kot divjega mustanga, ki ga je potrebno znat ukrotiti...Problem 911 je v konstrukciji...zadaj motor in zadaj pogon...torej težišče...zdaj temu dodaj še 300+konjev...Hmmm Po pravici povedano...jaz se ne bi upal na cesto takole za weekend paket. Ko sem pri svojem začel, pa ima manj konjev...sem vozil ko po jajcih. V ovinke v višji prestavi al pa s sklopko stisnjeno. In še nekaj...tehnika hitre vožnje pri zadnjem pogonu je drugačna kot pri prednjem...V bistvu se je ne boš naučil za weekend.
 

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
Da si ti primer idealnega voznika, smo dojeli že po prvem postu. Ostali nismo in bi raje za tistih nekaj sekund užitka tvegali glavo.
 

jure_jankovich

Fizikalc
14. feb 2013
999
0
36
125
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik jure_jankovich pravi:
Ne, da bi podpiral objestno vožnjo, sem odločno proti temu, ampak ... tudi zelo razsoden človek v določenih okoliščinah izgubi razsodnost ... ni za podpirat, vendarle tudi ni za obsojat. Je pa seveda jasno, da vsakdo za svoja dejanja odgovarja sam.
No, tukaj je problem. Lahko izgubiš razsodnost in požreš recimo 10 kepic sladoleda in ti bo potem slabo, na cesti pa ne bi smel izgubiti razsodnosti.

Spet se strinjam, ne bi smel izgubit razsodnosti. Pa jo je. Verjetno za sekundo, dve, več ne ... vsi vemo, da ni bilo prav. Sploh zdaj, ko vemo, kakšen je bil izid.
 

dodaske

Pripravnik
18. apr 2013
928
0
16
Še vedno ne razumeš...Razsodnost je zgubil tisti trenutek, ko se je odločil, da bo za weekend vozil "beštijo"....O TEM GOVORIMO.
 

jure_jankovich

Fizikalc
14. feb 2013
999
0
36
125
Citat:
Uporabnik dodaske pravi:
1.) Jure...se ne strinjam s tvojim sklepanjem....Napaka je v tem , da ne govorimo o obsojanju niti ne o vzrokih nesreče....
2.) Mam Porscheja
3.) Tvoje sklepanje mi ne da možnosti podajanja mnenja...nakazuje pa na to, da je vse skupaj brez veze o čemerkol govort, ker baje, ne vemo o čem govorimo, ker nimamo pravih podatkov. No...da ti bo jasno o čem je keč...če hodi kot raca...se oglaša kot raca ...potem ne rabim policaja niti sodnika, da mi pove da je to raca.

No da pa ti s prve roke povem(čeprav nimam ravno dotičnega tipa avtomobila)... 911 terjajo celega voznika...pač fizika dela svoje..Pravi voznik ti bo opisal 911 kot divjega mustanga, ki ga je potrebno znat ukrotiti...Problem 911 je v konstrukciji...zadaj motor in zadaj pogon...torej težišče...zdaj temu dodaj še 300+konjev...Hmmm Po pravici povedano...jaz se ne bi upal na cesto takole za weekend paket. Ko sem pri svojem začel, pa ima manj konjev...sem vozil ko po jajcih. V ovinke v višji prestavi al pa s sklopko stisnjeno. In še nekaj...tehnika hitre vožnje pri zadnjem pogonu je drugačna kot pri prednjem...V bistvu se je ne boš naučil za weekend.

Komentar pod točko 1: ga v bistvu nimam, ker imaš verjetno prav. Nisem bral celotnega posta, zgolj nekaj komentarjev. Izgleda, da sem bral napačne. Se oproščam.
Komentar pod točko 2: super. Jest ga nimam, tako da je ogromna verjetnost, da zadevo poznaš bolje, kot jo jaz. Oz. ni verjetnost, je dejstvo.
Komentar pod točko 3: tu se pa nikakor ne strinjam s teboj. Zakaj ne bi smel podati svojega mnenja? Tudi sam sem ga podal in eno je zagotovo: vsi se ne strinjajo z njim. In nikakor ni res, da je brezveze o čemer govorit. Verjetno pa je res, da vsaj ti veš, kako je voziti Porscheja. In zato najverjetneje veš več, kot ostali. Tu verjetno ni dileme. Jaz je ne vidim.

Ampak, še vedno mi ni jasno, kaj takega sem napisal, da bi bilo zelo narobe? Vsi vemo, da ni bilo prav. Vsi vemo, da nismo popolni. In vsi vemo, da se bodo tudi v prihodnosti dogajale nesreče.