Proklet tehnični

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
Katalizator verjetno razpade pri NN let starem bencinarju in potem vrednosti ne bodo več v mejah dovoljenega. To je vseeno "smrtno" za meritev ne glede na proizvajalca motorja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
A ne kurijo priusi precej olja .. pardon tiste župe namesto olja? Olje je glavni problem zmanjševanja učinkovitosti katalizatorja.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Meni pri 190k km ni med menjavo spil nič olja, kolikor sem pa bral ameriške forume je pa to dokaj pogost pojav pri 160k miljah (oz. 250k km). Torej daleč od tega da bi vsak Prius pil olje.

Kolikor vem je problem pri Toyotah to da ko katalizator ne opravlja več svoje funkcije na armaturi sveti lučka, kar pa na tehničnem ne sme. Če bi takemu avtu dejansko testiral izpuste bi jih morda celo opravil, morda ne ko je avto hladen, če bi bil pa ogret kot ga alteraš zna bi jih pa sigurno.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.741
113
Meni pri 190k km ni med menjavo spil nič olja, kolikor sem pa bral ameriške forume je pa to dokaj pogost pojav pri 160k miljah (oz. 250k km). Torej daleč od tega da bi vsak Prius pil olje.

Kolikor vem je problem pri Toyotah to da ko katalizator ne opravlja več svoje funkcije na armaturi sveti lučka, kar pa na tehničnem ne sme. Če bi takemu avtu dejansko testiral izpuste bi jih morda celo opravil, morda ne ko je avto hladen, če bi bil pa ogret kot ga alteraš zna bi jih pa sigurno.
A res? Zakaj je potem Toyota vgrajevala noter katalizator, ki NE OPRAVLJA NOBENE FUNKCIJE?
Kakšne tu bereš.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Kaj, kje, kam? Očitno nekaj ne vem, kdaj naj bi vgrajevali katalizator, ki nima funkcije? Če vprašaš tiste ki kradejo katalizatorje ti bodo verjetno povedali da so tisti na Priusih najbolj dragoceni, verjetno zato ker ne opravljajo svoje funkcije :rolleyes:
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
Vsak del vozila na vsakem vozilu s starostjo + urami delovanja crkne. Ko so se katalizatorji začeli vgrajevati v vozila, so imeli po mojih dokaj skromnih izkušnjah krajšo življenjsko dobo kot ostali deli motorja.
Pri ukradeni robi ima višjo vrednost tisto, kjer je kot nov rezervni dražji in\ali je več povpraševanje, ker pogosteje crkne. Razen, če se kradejo zato, da se uporabi kot surovina.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Ti si napisal, da gre cez izpuste brez kata. Ali ne ves vec kaj pises?
Ne, nisem tega napisal, očitno si ti funkcionalno nepismen.

Katalizator ni ON/OFF zadeva, to da ne opravlja več svoje funkcije v zadostni meri, ne pomeni da ne opravlja svoje funkcije sploh, ampak pomeni da svojo funkcijo opravlja slabše. Za tisto kar merijo ne tehničnih lahko da celo še vedno dovolj dobro, ampak ti nič ne pomaga četi sveti lučka na armaturi.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
več pol starih avtov na cesti katalizator ne opravlja več svoje funkcije.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.660
113
več pol starih avtov na cesti katalizator ne opravlja več svoje funkcije.
Men je bilo to zmeram zanimivo....kao katalizator naj bi bil za v kanto pri okol 120-150kkm.....a še vsakič sem BP naredil tehnični (pline) na kjeremkol avtu z 200+...

Zdej pa Al uporabniki tolk slabo skrbijo za avtomobile....al majo pa tehnični ohoho tolerance pri pregledu?
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.229
1.392
113
Katalizator bp opravlja funkcijo če je avto vzdrževan in ni imel problemov z motorjem.
Če ti katalizator prehitro odpove veš da si nekaj zaj...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Če je katalizator na meji (beri: večino časa ne deluje ok, deluje pa nekaj) potem ustrezno ogret pa malo nihanja obratov (sprememba vstopnega 02 in zamik pri prilagajanju elektronike vžiga na zasičenost mešanice) pomaga. To delajo na tehničnih da ti spravijo avto čez. Večina starih avtov ima katalizator tak, ne se slepit.

Če je pa katalizator fizično poškodovan oz. zabasan (oglje zaradi kurjenja olja v motorju [olje zgoreva v valju]) pa lahko avto kljub tem metodam ne bo šel čez test, ker enostavno nima dovolj (aktivne) površine da bi celo ob ustrezni korekciji kisika dosegal norme. Če je probem kurjenje olja se sicer lahko da katalizator dol in ga fizično/kemijsko opere pa bo spet "ko nov" za čez tehnični. Če ima sesuto satovje zaradi zunanje poškodbe ali pa zaradi pregrevanja (kurjenje olja na katalizatorju [olje preko izpušnega kolektorja, turbine, ... prihaja nezgorelo do katalizatorja]) pa ne bo pomagalo nič razen menjava.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.660
113
Kolker spremljam avtomobilske forume....ker me te zadeve pač zanimajo :)

Za dizle in DPF pač vemo...DPF olje in to je več ali manj to kar lahko sploh narediš...

Pri bencinarjih pa je zanimivo...vsi proizvajalci forsirajo DPF olja za dizle (pač olja za osebni promet so že dolgo dvojna za obe vrsti pogona).....pa kao stran od "Full saps" olj....

Ampak ironično v navalu raznih TGDi motorjev se uporabniki oklepajo ravno teh prepovedanih olj.... Zato ker so še edina v 10w40 in 5w40 kategoriji....TGDi motorji pa zaradi direktnega vbrizga radi redčijo olje z bencinom....kar na dolgi rok rezultira v pitju olja...zaribani masivni če ne menjaš olja prej kot je priporočil proizvajalec (žal)...

In ja uporabniki turbo in Di bencinarjev (ozaveščeni) grejo stran od lahkotekocih "low saps" olj....govorimo o 0w20 5w20 5w30... ACEA C2/C1/A5 oljih...

Ampak catch....kljub temu da uporabljajo napačna olja ki KAO ne ščitijo bencinskega (poudarjam) katalizatorji....noben ne poroča o unicenem/nedelujocem katalizatorju!

Zakaj? Zato ker bencinski katalizator deluje na višji temperaturi kot dizelski (dizelski ima za čiščenje dodatne vbrizge/tekočine /itd) in se s tem samo-očisti med navadno uporabo!

Tko da kot za DPF dizle zzabasanimi filtri...bi jaz uporabnikom priusov in hibridom na splošno enako svetoval...vsake tolk pejte na sprehod po AC/obvoznici v prestavi nižje da se vam katalizatorji segrejejo kot se morajo in bo S5 vse delovalo....
 
  • Všeč mi je
Reactions: bertoncl

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.741
113
Ne, nisem tega napisal, očitno si ti funkcionalno nepismen.

Katalizator ni ON/OFF zadeva, to da ne opravlja več svoje funkcije v zadostni meri, ne pomeni da ne opravlja svoje funkcije sploh, ampak pomeni da svojo funkcijo opravlja slabše. Za tisto kar merijo ne tehničnih lahko da celo še vedno dovolj dobro, ampak ti nič ne pomaga četi sveti lučka na armaturi.
Jah ti veš, da bi šel čez izpuste, ker je super duper zelena Toyota, ki nikoli ne crkne, a ne? Samo zaradi lučke ne gre čez. Kje si to pobral? Ali spet predvidevaš, ker to je Toyota in nič ne crkne. To, da jih preglednik SPUSTI čez, čeprav so tehnično neustrezna, pomeni da je pač nekaj narobe. Pa če je lučka ali pa kat hin. In lučka se tam verjetno ne prižge iz čistega dolgčasa, ampak to pomeni, da nekaj s katom ni ok.
Sedaj pa še naprej nakladaj o ultra super duper zeleni Toyoti, ki gre čez tehnični kljub temu, da vse lučke svetijo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Men je bilo to zmeram zanimivo....kao katalizator naj bi bil za v kanto pri okol 120-150kkm.....a še vsakič sem BP naredil tehnični (pline) na kjeremkol avtu z 200+...

Zdej pa Al uporabniki tolk slabo skrbijo za avtomobile....al majo pa tehnični ohoho tolerance pri pregledu?
pol tolko km nima večina bencinerjev. Avti se praktično nikoli ne ogrejejo na delovno temperaturo. dalje razmišlaj sam
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Kamele0N

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.741
113
Tko da kot za DPF dizle zzabasanimi filtri...bi jaz uporabnikom priusov in hibridom na splošno enako svetoval...vsake tolk pejte na sprehod po AC/obvoznici v prestavi nižje da se vam katalizatorji segrejejo kot se morajo in bo S5 vse delovalo....
Ne morejo, ker niso rocket scientists, da bi znali navit motor v višje vrtljaje. :)
 
  • Jezen sem
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.660
113
pol tolko km nima večina bencinerjev. Avti se praktično nikoli ne ogrejejo na delovno temperaturo. dalje razmišlaj sam
Tud mislim da je nikoli segret katalizator nekega mestnega avta ki se ga jajčka čez semaforjev tudi glavni razlog za neopravljene pline na tehničnem... Folk več ne upa prtiskat čez 3000 obratov :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Spajky

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Tko da kot za DPF dizle zzabasanimi filtri...bi jaz uporabnikom priusov in hibridom na splošno enako svetoval...vsake tolk pejte na sprehod po AC/obvoznici v prestavi nižje da se vam katalizatorji segrejejo kot se morajo in bo S5 vse delovalo....
točno ja to je rešitev bravo. Sploh ko na obvoznici dela avto na 2300 obratih. Prestav nima btw.
In toyotin hsd že prvih dveh ciklih delovanja poskrbi, da se katalizator segreje na delovno temperaturo, oziroma dokler se ne segreje na zadovoljivo temperaturo ne ugasne motorja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Jah ti veš, da bi šel čez izpuste, ker je super duper zelena Toyota, ki nikoli ne crkne, a ne? Samo zaradi lučke ne gre čez. Kje si to pobral? Ali spet predvidevaš, ker to je Toyota in nič ne crkne. To, da jih preglednik SPUSTI čez, čeprav so tehnično neustrezna, pomeni da je pač nekaj narobe. Pa če je lučka ali pa kat hin. In lučka se tam verjetno ne prižge iz čistega dolgčasa, ampak to pomeni, da nekaj s katom ni ok.
Sedaj pa še naprej nakladaj o ultra super duper zeleni Toyoti, ki gre čez tehnični kljub temu, da vse lučke svetijo.

Sem imel accenta 1.3 ki je kuril mešanico, pač klasična hiba ali pa funkcija te mašine. Lučka za motor (neustrezno delovanje katalizatorja) se mi je prižgala samo ob crusanju na dolge razdalje dalj časa v isti prestavi. Ker sem doma nekje kjer je bol razgiban teren in taka vožnja sploh ni možna pomeni da se mi je lučka prižgala samo vsake toliko (na par mesecev) ko sem se kje cjazil za kolono po regionalni cesti. Potem sem resetiral napako in lučke ni bilo.

Aja avto je šel čez tehnični z malo truda BP, samo vmes so morali naredit malo prepiha (oboja "glavna" vrata so odprli) ker jim tisti sesalnik izpuha ni mogel odsesat vsega modrega dima ki ga je avto proizvedel (ene 2x je kontrolor ko je videl kaj se kadi ven kar izpustil tisto meritev, pojma nimam kaj je pritisnil da je šel test skozi)! :D