Prihaja inflacija

  • Ustvarjalec teme Izbrisan uporabnik #9334
  • Začetni datum
I

Izbrisan uporabnik #9334

Naslednja evropska mora – inflacija

Kaj zdaj to pomeni? Nenadoma preveč denarja v obtoku in so torej ljudje prebogati? Zaradi zablokiranega trga ljudje ne morejo zapravljat ali kako?
Saj - če bomo še kak mesec v karanteni, bomo avtomatsko obubožali, zakaj torej "inflacija"?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.082
5.653
113
Pri nas je ne bo.....bo drugi tir poskrbel z gradbenimi projekti!
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa
I

Izbrisan uporabnik #9334

Torej je ves denar v bankah in ne pri ljudeh

Itak, saj se vse dela s krediti oz. država celo hoče, da ljudje nimajo denarja. Vendar - to ni tisto. Smo nekoč preživeli to zverino, pa mi še zdaj ni jasen mehanizem.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.022
10.767
113
kod Džej-Zija
Kaj te muči? Povezava je enostavna: več denarja v obtoku -> večje povpraševanje -> višje cene -> padanje realne vrednosti denarja.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Zaradi povišanega povpraševanja po čebuli in krompirju ne moreš pričakovati tvojega učinka. Ker - roko na srce, niti ne moreš it kupit, saj so vse trgovine razen špecerij zaprte.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.022
10.767
113
kod Džej-Zija
V resnici je odprto vse razen cunj in čevljev. To je prvič.

Drugič, ker na trgih obstaja na milijone različnih izdelkov, nekaterim cena raste, drugim pada, razmerja se ves čas spreminjajo, se inflacijo statistično analizira skozi košarico dobrin. Imaš konkreten nabor potrošnih dobrin, določenih količin, potem se opazuje ceno te košarice. Da bi bile mahinacije pri tem merjenju čim nižje, je metodologija strogo določena.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa
I

Izbrisan uporabnik #9334

V resnici ne kupuje samo tista peščica ljudi, ki se ni prilagodila.

To ni res. Skupna potrošnja je kompletno strmoglavila, kupuje se samo še špecerija in kitajska cheap roba preko interneta. Industrija dela samo še skozi vztrajnost, saj je turizem zablokiran, avtomobilska industrija pa prav tako v krču.

Prodaja se samo še hrana. Niti čevljev si ne moreš kupit ... od oblačil lahko kupiš samo kravato, ker je omogočeno nakupovanje zgolj preko neta. Storitve so onemogočene, turizem kot glavna gospodarska gonilna sila zadnjih 50 let je onemogočen, ... itd.

Jaz vidim samo skozi to, da je denarja nenadoma preveč.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.223
3.626
113
Prodaja se samo še hrana. Niti čevljev si ne moreš kupit ... od oblačil lahko kupiš samo kravato, ker je omogočeno nakupovanje zgolj preko neta. Storitve so onemogočene, turizem kot glavna gospodarska gonilna sila zadnjih 50 let je onemogočen, ... itd.

Jaz vidim samo skozi to, da je denarja nenadoma preveč.
Ni čisto tako.
Avtomobilska industrija v Evropi dela, recimo, nekje normalno - tudi meni ni jasno kdo kupi vse te avte.
Pohištvena industrija in industrija bele tehnike pa delata +50% (glede na "normalne" - pred corona čase) , nekateri še več.
Velik del ljudi je poln denarja - že leto dni ne zapravljajo po gostilnah, dopusti minimalni, potovanja nemogoče - države dobesedno razmetavajo z denarjem (poglej samo SLO: turistični boni, "Corona pomoč" za upokojence :sprasujemse:, študente...wtf) in denar vlagajo v obnovo svojih bivališč, menjajo pohištvo, belo tehniko itd...
...vse kupujejo online.
.
Glede inflacije pa, ja jo bomo prejkone kmalu doživeli in takrat se bodo tudi bančne obresti za depozite morale premakniti z ničle, sicer bodo ljudje zapravljali še bolj in bomo kmalu imeli hiperinflacijo... ...temu se bi pa verjetno(?) vseeno vsi radi izognili.
Ali pač ne?
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888 in jonny77
I

Izbrisan uporabnik #9334

Nič od tega ni res, ker sem tudi sam noter. Avtomobilska industrija je krepko v krču, rešujejo jo samo notranje rezerve, ker je pač tako močna. Pohištvena industrija - je v glavnem vezana na turizem in tu je pravi mrk, na svetovnem nivoju. Kako je z belo tehniko ne vem, glede gradbeništva je pa podobno kot zgoraj, izvajajo se samo infrastrukturni projekti javnega značaja. Teh je pa v tem trenutku v resnici veliko, toda počasi bo ponarejeno - ponovil se nam bo scenarij 2008.

Trdim - nič od zgornjega ne drži. Gre za to da se še niti od prejšnje krize nismo pobrali, tale je pa prišla nenapovedano. Če se mene vpraša, bom rekel da se nam je težava začela leta 2002, ko je Evropa šla na Euro, pomnožila se nam je pa za faktor 4 leta 2007, ko smo šli še mi iz tolarja na evro. Kdor bo tej trditvi nasprotoval, pomeni da je uslužbenec javnih služb. Ker samo JS tega ni občutil. Realni pa in to vsakič, ter vsakič konkretno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Vojnik

tomi

Guru
1. sep 2007
18.594
9.813
113
40
MB
Pomoje bo najboljše da vprašaš tiste, ki dva meseca nazaj niso vedeli kaj je bruto neto plača zdaj pa po fb delajo dokrorate o ekonomskih posledicah korone :D
 
  • Všeč mi je
Reactions: Apollo8 in cappy

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.422
963
113
Nič od tega ni res, ker sem tudi sam noter. Avtomobilska industrija je krepko v krču, rešujejo jo samo notranje rezerve, ker je pač tako močna. Pohištvena industrija - je v glavnem vezana na turizem in tu je pravi mrk, na svetovnem nivoju. Kako je z belo tehniko ne vem, glede gradbeništva je pa podobno kot zgoraj, izvajajo se samo infrastrukturni projekti javnega značaja. Teh je pa v tem trenutku v resnici veliko, toda počasi bo ponarejeno - ponovil se nam bo scenarij 2008.

Trdim - nič od zgornjega ne drži. Gre za to da se še niti od prejšnje krize nismo pobrali, tale je pa prišla nenapovedano. Če se mene vpraša, bom rekel da se nam je težava začela leta 2002, ko je Evropa šla na Euro, pomnožila se nam je pa za faktor 4 leta 2007, ko smo šli še mi iz tolarja na evro. Kdor bo tej trditvi nasprotoval, pomeni da je uslužbenec javnih služb. Ker samo JS tega ni občutil. Realni pa in to vsakič, ter vsakič konkretno.

Točno tako.
 

Priponke

  • 5A8ADFFA-DBE9-40A5-9D09-5559E56A6EC5.jpeg
    5A8ADFFA-DBE9-40A5-9D09-5559E56A6EC5.jpeg
    85,7 KB · Ogledi: 216
  • BDA0BB86-B013-429B-88E3-FB3026A89980.jpeg
    BDA0BB86-B013-429B-88E3-FB3026A89980.jpeg
    96,5 KB · Ogledi: 209
  • 2BB96136-4C3C-4D7A-8753-5CAE34158A0F.jpeg
    2BB96136-4C3C-4D7A-8753-5CAE34158A0F.jpeg
    73,5 KB · Ogledi: 217
  • C3054548-3E27-4A4B-B021-FDBBEA0A2309.jpeg
    C3054548-3E27-4A4B-B021-FDBBEA0A2309.jpeg
    71,7 KB · Ogledi: 225
  • FF17BB8C-7DE9-499D-A021-0D6F63D2FE44.jpeg
    FF17BB8C-7DE9-499D-A021-0D6F63D2FE44.jpeg
    140,6 KB · Ogledi: 216

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.442
2.393
113
Pomurje
Nič od tega ni res, ker sem tudi sam noter. Avtomobilska industrija je krepko v krču, rešujejo jo samo notranje rezerve, ker je pač tako močna. Pohištvena industrija - je v glavnem vezana na turizem in tu je pravi mrk, na svetovnem nivoju. Kako je z belo tehniko ne vem, glede gradbeništva je pa podobno kot zgoraj, izvajajo se samo infrastrukturni projekti javnega značaja. Teh je pa v tem trenutku v resnici veliko, toda počasi bo ponarejeno - ponovil se nam bo scenarij 2008.

Trdim - nič od zgornjega ne drži. Gre za to da se še niti od prejšnje krize nismo pobrali, tale je pa prišla nenapovedano. Če se mene vpraša, bom rekel da se nam je težava začela leta 2002, ko je Evropa šla na Euro, pomnožila se nam je pa za faktor 4 leta 2007, ko smo šli še mi iz tolarja na evro. Kdor bo tej trditvi nasprotoval, pomeni da je uslužbenec javnih služb. Ker samo JS tega ni občutil. Realni pa in to vsakič, ter vsakič konkretno.
Vidim, da nimaš pojma, kaj se dogaja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower in Apollo8

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.223
3.626
113
Nič od tega ni res, ker sem tudi sam noter. Avtomobilska industrija je krepko v krču, rešujejo jo samo notranje rezerve, ker je pač tako močna. Pohištvena industrija - je v glavnem vezana na turizem in tu je pravi mrk, na svetovnem nivoju. Kako je z belo tehniko ne vem, glede gradbeništva je pa podobno kot zgoraj, izvajajo se samo infrastrukturni projekti javnega značaja. Teh je pa v tem trenutku v resnici veliko, toda počasi bo ponarejeno - ponovil se nam bo scenarij 2008.

Trdim - nič od zgornjega ne drži. Gre za to da se še niti od prejšnje krize nismo pobrali, tale je pa prišla nenapovedano. Če se mene vpraša, bom rekel da se nam je težava začela leta 2002, ko je Evropa šla na Euro, pomnožila se nam je pa za faktor 4 leta 2007, ko smo šli še mi iz tolarja na evro. Kdor bo tej trditvi nasprotoval, pomeni da je uslužbenec javnih služb. Ker samo JS tega ni občutil. Realni pa in to vsakič, ter vsakič konkretno.
To kar sem napisal mi že tam od oktobra/novembra lani govorijo vsi evropski proizvajalci jekla (pločevine, žice itd...).
Verjetno si tudi sam opazil, da je zadnje mesece cena jekla "malo" zrasla - tam nekje +50%.
Jeklarne trenutno prodajajo zadnje kapacitete za Q3.Vroče cinkane pločevine, ki se tipično uporablja v avtomobilski industriji za "padalce" za dobavo še letos že v začetku februarja sploh ni bilo možno naročiti (neglede na ceno) - vse razpoložljive kapacitete so pokupili avtomobilski proizvajalci.
.
Je pa še en faktor - cena kontejnerskih prevozov Kitajska>Evropa je v zadnjih 6 mesecih šla s ca. 1.500 €/20" na ca. 6.500-7.000 €/20".
Če uvažaš kakšne preproste kovinske izdelke, je to dodatnih ca. 250 €/t samo prevoznih stroškov.
Zato so marsikateri evropski proizvajalci spet začeli tudi preprostejše kovinske izdelke proizvajati doma - seveda, če starih strojev že niso dali v razrez.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomi

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.049
3.564
113
41
Lj
Za (hiper) inflacijo rabiš tudi poviševanje plač. Koliko ljudem se je zvišala v korona času?
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.442
2.393
113
Pomurje
Kontejner je baje že 8do10k €. Dol vozijo prazne, da jih lahko prej filajo za gor
Pločevina kot tudi lesni materiali za pohištvo so šli gor zaradi ustavitve proizvodnje marec-september 2020. Zdaj pa ne morejo proizvesti toliko kolikor bi lahko prodali.