Pri Razdrtem: trčilo od 30 do 40 vozil

Nitroo

Fizikalc
27. jan 2009
507
67
28
Citat:
Uporabnik koliko pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Na Amperi je tako, da če imaš luči na AUTO ob zadosti močni svetlobi svetijo samo sprednje dnevne LED-ice in to svetijo močno. Če se zatemni, sprednje dnevne LED-ice svetijo šibkeje, prižgejo se LEDice za zadnje rdeče luči in prižgejo se prednje kratke luči.
Če pa ročno dam na pozicijske luči, pa svetijo prednje dnevne LED-ice in zadnje LED-ice za rdeče luči, vendar prednje LEDice svetijo šibkeje, kot če bi svetile dnevne LED-ice.

komplicirano to moraš bit nadpovprečno naštudiran da lahko uporabljaš. Sam če pa je dež in zadosti svetlobe pa še vedno gorijo samo prednje ledice zadaj za avtom pa nič razen megle izpod koles.

Na passatu je enako. Sem težil na servisu, če lahko to reprogramirajo, pa se kao ne da... skratka glup sistem v tri krasne... Ob malo slabši vidljivosti ali medkrajevni vožnji enostavno prižgem luči in basta. Kdo se bo zaj... s tko glupim sistemom
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.956
-391
113
pa še vedno ne vemo kaj je pozitivna lastnost teh novih sistemov za luči. nekaj cisto 100% funcionalnega grejo drkat, sam zato da je lahko se ena stvar vec, k jo racunalnik vodi.

je jarek verjetno res najboljsa opcija, ampak ce bi imel cas to razmisljat, bi tud hitrost lahko precej zmanjsal. pomoje se to zgodi v sekundah, in sploh ne mores kej dost razmisljat... ce pa ze v jarek, kaj pa ce un kamion za tabo podobno razmislja? pa imas spet nesreco iz Loma...

skratka, zajeban.o, brez rešitve pomoje.

zdej da bi dars prevzemal kaksno odgovornost, mi je malo mimo, oz bi bil to le blazev zegen za zrtve. panelov ne morjo vsakih 100m postavljat+ne bere jih vsak. je pa res, da ce je na tem odseku veckrat tok gosta megla, bi jest malo prej nabil trikotnike in oranzne luci na dolzini 100m, in ko je megla da na ful utripajo. to je najbl vidno, pa se vsakeg po bremzi stopi ko vidi take znake...
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Kriviti DARS je malo mimo. Posnetek je pokazal, da ni bila ravno meglena stena takoj za prvim karambolom, kot trdijo nekateri.
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Citat:
Uporabnik Nitroo pravi:
Citat:
Uporabnik koliko pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Na Amperi je tako, da če imaš luči na AUTO ob zadosti močni svetlobi svetijo samo sprednje dnevne LED-ice in to svetijo močno. Če se zatemni, sprednje dnevne LED-ice svetijo šibkeje, prižgejo se LEDice za zadnje rdeče luči in prižgejo se prednje kratke luči.
Če pa ročno dam na pozicijske luči, pa svetijo prednje dnevne LED-ice in zadnje LED-ice za rdeče luči, vendar prednje LEDice svetijo šibkeje, kot če bi svetile dnevne LED-ice.

komplicirano to moraš bit nadpovprečno naštudiran da lahko uporabljaš. Sam če pa je dež in zadosti svetlobe pa še vedno gorijo samo prednje ledice zadaj za avtom pa nič razen megle izpod koles.

Na passatu je enako. Sem težil na servisu, če lahko to reprogramirajo, pa se kao ne da... skratka glup sistem v tri krasne... Ob malo slabši vidljivosti ali medkrajevni vožnji enostavno prižgem luči in basta. Kdo se bo zaj... s tko glupim sistemom
Novi Citroen Picasso ima isto. Me je pa prodajalec pri nakupu opozoril, da sistem v megli ne deluje, kar pa sem potem opazil tudi sam.
 
13. jul 2011
2.677
626
113
Ne, ni treba kriviti DARS-a, bi se pa lahko tudi oni iz tega kaj naučili in avtoceste še bolje tehnično opremili, predvsem pa bi izdelali natančne protokole, kako ob določenih situacijah obveščati in uveljavljati omejitve.
Kar nekajkrat sem namreč dobil občutek, da omejitve namečejo kar nekaj, še raje kakšno več, za vsak slučaj. In potem vozniki ugotovimo, da je DARS pravzaprav deček, ki nenehno kriči "volk, volk!" Treba se je zavedati, da vozniki vozimo po avtocesti (in to tudi plačamo) zato, ker bi se radi vozili tekoče in brez cijazenja, zato je na avtocesti zelo težko upoštevati omejitev 40 km/h. In če nekajkrat naletiš na tako omejitev, ki je postavljena močno pretirano, je naslednjič ne boš več upošteval - tudi, če bi bila v tem primeru upravičena.
Zato bi morali na DARS-u resno dodelati protokole ter najbolj ekstremne omejitve prihraniti za res najbolj ekstremne pogoje - na primer zelo gosto meglo, kot je bilo v tem primeru.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.702
9.487
113
Tok ene pameti na kupu, da me je groza. Ko sem včeraj videl ta posnetek me je še nekaj ur spreletaval srh. Mater, kaj naredit v takem primeru z vsemi tremi mulci zadaj. Me je tega strah. Smo že naletel enkrat na AC Zagreb Split, ko se je nekaj avtov pred nami en mal v levo ograjo zaletel, verjetno ker je buljil v telefon, pol ga je pa odneslo v desno in v soseda in okol. Takrat telo poči na avtopilota in nimaš niti možnosti razmišljat. Vse to se je dogajal pri hitrosti 130 v dveh sekundah. Na auto mode sem udaril po zavori, našel luknjo med ograjo in avtom, ki ga je obrnilo okoli in pičil z butajočim ABSom mimo z levimi kolesi na bankini, za mano je bil na odbijaču z bremzo na polno še en čeh od katerega sem slišal sam gume in ga očitno videl v ogledalu. Midva s Čehom sva pičila mimo, za nama je začel pa pokat na polno. Sva se pol oddahnjeno spogledala na bližnjem počivališču. Vse to nisem naredil jaz, ampak moja podzavest. Ko smo bli mimo sem komaj pripeljal do počivališča, ker sem fasal mehka kolena. Sem rabil dva kofeta in pol ure, da sem prišel k sebi.
Ko je adrenalin popustil sem se spraševal, če bi moral tam na AC ustavit, čeprav mi je pamet govorila da ne, zato smo se ustavil na počivališču. Kasneje tisti dan sem se ga nacedil ko krava.
V glavnem ne bit pametni, da se vam pa ne more zgodit in kako bi reagiral vi, ker ne veste, kaj bi naredil pod avtopilotom. Dokler avtopilota ne doživiš, ne verjameš, da je možno.
 

DOMEK

Fizikalc
11. dec 2013
629
56
28
Sedaj vsi DARS krivijo...ko ima pa omejitev 60 skozi trojanske predore, je pa omejitev brezvezna...
Takoj bi dal kazen tipu, ki bi se vsaj s 130 km/h zaletel v stoječo kolono...pa ga je možakar, ki je mahal ob cesti rešil...
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.357
2.731
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Kaj je pol to treba narest ko se ustaviš? Počakat notri in upat na najboljše al odpet otroka in pičit ven na breg?

Baje je to najbolje, ce si preprican, veš kam greš. Tudi pri nas niso redki viadukti in mostovi. Ob takih nesrecah se spomnim novic leta nazaj, ko je v ITA prišlo do podobne nesreče in je ženska pograbila dojnčka in šla preko ograje v globino...
 
13. jul 2011
2.677
626
113
Citat:
Uporabnik DOMEK pravi:
Sedaj vsi DARS krivijo...ko ima pa omejitev 60 skozi trojanske predore, je pa omejitev brezvezna...

Če je ta omejitev zato, ker ne delujejo lučke ob strani vozišča, potem je brez veze, ja.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.216
1.712
113
40
Drži, da ne moraš vedno rešiti situacije, pa da bi lahko DARS bolj opozarjal, pa da je mati narava kruta...AMPAK...danes zjutraj se peljem po točno tem odseku kjer je bila nesreča. V roku nekaj metrov iz čiste jasnine zapeljemo v meglo, kjer se je videlo max 30 do 40 metrov...spustim gas in rahlo zabremzam (itak je klanec in te samo ustavlja) na približno 70 km/h.

Vsi preostali mimo mene z nespremenjenimi 120-130km/h..!!?
bonk.gif


Največji faktor so butasti vozniki! Ali so vsi supermeni da vidijo skozi meglo?
10.gif
 

zakon

Guru
16. maj 2008
8.758
809
113
toti Maribor
Zdaj se bo spet iskalo dežurnega krivca. Pri zmanjšani vidljivosti je potrebno prilagoditi hitrost, da lahko varno ustaviš. Konec debate. Kako vozimo slovenci, pa se itak ve. Min. 130km/h tudi ob dežju in megli.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Tok ene pameti na kupu, da me je groza. Ko sem včeraj videl ta posnetek me je še nekaj ur spreletaval srh. Mater, kaj naredit v takem primeru z vsemi tremi mulci zadaj. Me je tega strah. Smo že naletel enkrat na AC Zagreb Split, ko se je nekaj avtov pred nami en mal v levo ograjo zaletel, verjetno ker je buljil v telefon, pol ga je pa odneslo v desno in v soseda in okol. Takrat telo poči na avtopilota in nimaš niti možnosti razmišljat. Vse to se je dogajal pri hitrosti 130 v dveh sekundah. Na auto mode sem udaril po zavori, našel luknjo med ograjo in avtom, ki ga je obrnilo okoli in pičil z butajočim ABSom mimo z levimi kolesi na bankini, za mano je bil na odbijaču z bremzo na polno še en čeh od katerega sem slišal sam gume in ga očitno videl v ogledalu. Midva s Čehom sva pičila mimo, za nama je začel pa pokat na polno. Sva se pol oddahnjeno spogledala na bližnjem počivališču. Vse to nisem naredil jaz, ampak moja podzavest. Ko smo bli mimo sem komaj pripeljal do počivališča, ker sem fasal mehka kolena. Sem rabil dva kofeta in pol ure, da sem prišel k sebi.
Ko je adrenalin popustil sem se spraševal, če bi moral tam na AC ustavit, čeprav mi je pamet govorila da ne, zato smo se ustavil na počivališču. Kasneje tisti dan sem se ga nacedil ko krava.
V glavnem ne bit pametni, da se vam pa ne more zgodit in kako bi reagiral vi, ker ne veste, kaj bi naredil pod avtopilotom. Dokler avtopilota ne doživiš, ne verjameš, da je možno.
Točno to je najbolj pomembno. Zato sem tudi zgoraj pisal, da je treba podzavest natrenitat.
Ko je takšna situacija mora biti PODZAVEST natrenirana pravilno odreagirat, ker nimaš časa racionalno razmišljat.
Dobro si spravil čez
zmaga.gif
. Očitno adrenalin popustil.

Se pa strinjam, da posnetek ne pokaže, da je bila vidljivost ravno 0. Če bi vozniki prilagodili hitrost (pa ne na 80 km/h, ampak očitno še manj), bi morda šlo skozi brez tega. Sedaj je kar je, upam da bod(m)o ostali potegnili dobro lekcijo iz tega.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.101
3.158
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Kaj je pol to treba narest ko se ustaviš? Počakat notri in upat na najboljše al odpet otroka in pičit ven na breg?

Baje je to najbolje, ce si preprican, veš kam greš. Tudi pri nas niso redki viadukti in mostovi. Ob takih nesrecah se spomnim novic leta nazaj, ko je v ITA prišlo do podobne nesreče in je ženska pograbila dojnčka in šla preko ograje v globino...

Sploh okrog Celja bi znalo biti zanimivo ko bi lahko samo po protihrupni ograji praskal
evil.gif
.
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.493
120
63
Citat:
Uporabnik zakon pravi:
Zdaj se bo spet iskalo dežurnega krivca. Pri zmanjšani vidljivosti je potrebno prilagoditi hitrost, da lahko varno ustaviš. Konec debate. Kako vozimo slovenci, pa se itak ve. Min. 130km/h tudi ob dežju in megli.
Razn v mestu, k je dz se gre na 30
smile-1.gif
 

sgh

Fizikalc
19. feb 2014
2.644
0
36
Udeleženec v nesreči je povedal,da v taki megli ni mogoče vozit in bi morali absolutno cesto zapreti ! Glede na število udeleženosti vozil tudi ne moremo trditi,da so bili vsi neodgovorni ali a bi lahko kaj naredili. Mislim,da se nobeden ni niti predstavljal ko je prišel v meglo,da je dejansko tako gosta ! Ko se je nekdo zabil in videl,da ni sam,ampak ima druščino mu najprej ni bilo jasno kaj se sploh dogaja! Vemo pa da tudi ob zaviranju na 50-60 km/h lahko hudo poka !
 
Nazadnje urejeno:

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
Kar nekajkrat sem namreč dobil občutek, da omejitve namečejo kar nekaj, še raje kakšno več, za vsak slučaj. In potem vozniki ugotovimo, da je DARS pravzaprav deček, ki nenehno kriči "volk, volk!" Treba se je zavedati, da vozniki vozimo po avtocesti (in to tudi plačamo) zato, ker bi se radi vozili tekoče in brez cijazenja, zato je na avtocesti zelo težko upoštevati omejitev 40 km/h. In če nekajkrat naletiš na tako omejitev, ki je postavljena močno pretirano, je naslednjič ne boš več upošteval - tudi, če bi bila v tem primeru upravičena.
467716-post_slo.gif
imaš point.

In potem bo dars napisal, " saj smo dali omejitev", pa jo niso upoštevali.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik sgh pravi:
Udeleženec v nesreči je povedal,da v taki megli ni mogoče vozit in bi morali absolutno cesto zapreti ! Glede na število udeleženosti vozil tudi ne moremo trditi,da so bili vsi neodgovorni ali a bi lahko kaj naredili. Mislim,da se nobeden ni niti predstavljal ko je prišel v meglo,da je dejansko tako gosta ! Ko se je nekdo zabil in videl,da ni sam,ampak ima druščino mu najprej ni bilo jasno kaj se sploh dogaja! Vemo pa da tudi ob zaviranju na 50-60 km/h lahko hudo poka !
Ne vem sicer kakšna megla je bila bolj spredaj, ampak na video posnetku zgoraj po mojem mnenju megla ni takšna, da bi bilo treba zapreti cesto. Seveda pa morajo vozniki ustrezno BISTVENO zmanjšat hitrost.
Ker če bi zapirali ceste ob taki megli, bi bile kar precej časa zaprte. Da ne govorim o AC Zagreb-Beograd, ko pride taka megla, pa vse laufa brez problema (čeprav tam bolj po sreči, ker imaš padalce, ki gredo mimo krepko čez 100 km/h).
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.956
-391
113
ja zapret... ok. sam preden pride prvi kamionček iz prve bazne postaje do mesta kjer je megla traja sigurno 15-20min. Kaj pa v tem vmesnem času narest? pa da ne govorim, da ni tok enostavno AC zaprt.
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Citat:
Uporabnik mtl pravi:

Ko je takšna situacija mora biti PODZAVEST natrenirana pravilno odreagirat, ker nimaš časa racionalno razmišljat.

Razmišljam ... obstaja mogoče kakšna PC igra oz. simulator nevarnih situacij, s katero bi se dalo natrenirati podzavestno reagiranje v kritičnih situacijah? Ne mislim na GTA in podobne dirkačine, ampak namenske simulacije nevarnih cestnih situacij.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.216
1.712
113
40
Citat:
Uporabnik sgh pravi:
Udeleženec v nesreči je povedal,da v taki megli ni mogoče vozit in bi morali absolutno cesto zapreti ! Glede na število udeleženosti vozil tudi ne moremo trditi,da so bili vsi neodgovorni ali a bi lahko kaj naredili. Mislim,da se nobeden ni niti predstavljal ko je prišel v meglo,da je dejansko tako gosta ! Ko se je nekdo zabil in videl,da ni sam,ampak ima druščino mu najprej ni bilo jasno kaj se sploh dogaja! Vemo pa da tudi ob zaviranju na 50-60 km/h lahko hudo poka !

Takšna megla je na Razdrtem in še naprej mimo Divače in Kozine v zimskih mesecih pogosta...v decembru je bila neprekinjeno vsaj 1 teden...
Da se vozit, ampak ne kaj dosti več kot 50 po avtocesti in še nekaj manj po regionalki...