Prepoved dizlov v večjih mestih

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Sedaj pa se napisi težave z dci modeloom in ceno nafte in bencina 2001. Oziroma leto pred tem, ker se je ravno 2001 trend obrnil in je nafta postala cenejša od bencina
 
Nazadnje urejeno:

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik PIC pravi:
Pri čemer je ironija ta, da 16 megatankerjev naredi skupaj toliko oneznaženja kot vsi avtomobili na svetu skupaj. Ladij pa pluje po svetu več kot 100 jurjev
smile-1.gif
.

LP
A lahko kakšen vir na to temo? Ker to mi je skrajno neverjetno...
shocked-1.gif

To smo ze pred leti obdelali tule na alterju... Tako, da tile izpusti povezani z avti so samo voda na mlin korporacijam. Ce se prav spomnim, 5 megatankerjev ima visji ogljicni odtis kot vsa kopenska prevozna sredstva skupaj.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Gre se za to, da vsi ti avtomobili spuščajo to svinjarijo v urbanem okolju, ki ga vsi dihamo in to je potrebno očistiti.
 

su35

Pripravnik
8. jun 2013
39
0
6
Citat:
Uporabnik Notranjc pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik PIC pravi:
Pri čemer je ironija ta, da 16 megatankerjev naredi skupaj toliko oneznaženja kot vsi avtomobili na svetu skupaj. Ladij pa pluje po svetu več kot 100 jurjev
smile-1.gif
.

LP
A lahko kakšen vir na to temo? Ker to mi je skrajno neverjetno...
shocked-1.gif

To smo ze pred leti obdelali tule na alterju... Tako, da tile izpusti povezani z avti so samo voda na mlin korporacijam. Ce se prav spomnim, 5 megatankerjev ima visji ogljicni odtis kot vsa kopenska prevozna sredstva skupaj.

Tovornjaki tudi imajo veliko večjo porabo proti avtomobilom vendar če pogledaš porabo na 1 tono teže je ta 5x manjša.
Pri ladjah tudi moraš gledati na to koliko so natovorjene in izračunati izpust na tono - kar se pa samega izkoristka tiče so ladijski motorji daleč nad vsemi.
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Če na hitro pobrskaš po Googlu, ugotoviš, da pet največjih ladij na svetu porabi cca četrt milijona ton goriva na leto, in to v primeru, če vse laufajo 24 ur na dan vse dni v letu. Samo v Sloveniji se proda 3x več motornega goriva v istem času.
Sicer pa, a ni izjemno nelogično, da bi bila poraba za transport energentov večja kot pa količina teh?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Pa.saj zadnjič so.pisali o 10, danes že od 5, po Novem letu bosta spravljeni dve novi najvecji ladji do sedaj, ii bosta onesnažili zrak bolj kot vsi tdi jtdi in dci skuoaj
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Če na hitro pobrskaš po Googlu, ugotoviš, da pet največjih ladij na svetu porabi cca četrt milijona ton goriva na leto, in to v primeru, če vse laufajo 24 ur na dan vse dni v letu. Samo v Sloveniji se proda 3x več motornega goriva v istem času.
Sicer pa, a ni izjemno nelogično, da bi bila poraba za transport energentov večja kot pa količina teh?
Poraba ni enaka izpustom.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Pri CO2 je kar tam tam, na kar je tudi ciljano pri teh šank zgodbah s tankerji.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Odvisno pri katerem šanku si. Ko so debate o lokalnem zraku v mestih potem definitivno CO2 ni problem, niti iz tankerja niti iz avta.

Nekateri tu gor že leta opozarjamo na ostale izpuste, CO2 nam je v glave vcepila EU in Al Gore.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Pri CO2 je kar tam tam, na kar je tudi ciljano pri teh šank zgodbah s tankerji.
Ne, ravno o CO2 ni govora pri teh zgodbah. Govora je o trdnih delcih in NOx ...
Če natančno prebereš Notranjca višje na tej strani ... na to sem mislil.
pa tudi sicer je čisto neverjetna zgodba, da tretjinska poraba slovenskega cestnega prometa z NOx in sajami onesnaži svet več kot celoten ostali svetovni cestni promet ...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Na podlagi porabe največjih ladij sploh lahko izračunamo, da 15 največjih ladij porabi cca 0,75 milijona ton goriva letno, kar je na ravni letne prodaje motornega goriva v Sloveniji. Vendar:

Citat:
Scientists Ott et al.[8] estimated that each flash of lightning on average in the several mid-latitude and subtropical thunderstorms studied turned 7 kg (15 lb) of nitrogen into chemically reactive NOx. With 1.4 billion lightning flashes per year, multiplied by 7 kilograms per lightning strike, they estimated the total amount of NOx produced by lightning per year is 8.6 million tonnes. However, NOx emissions resulting from fossil fuel combustion are estimated at 28.5 million tonnes.[9]
https://en.wikipedia.org/wiki/NOx

Ko primerjaš te cifre, vidiš, da velike ladje niso in ne morejo biti problem pri NOx.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Na podlagi porabe največjih ladij sploh lahko izračunamo, da 15 največjih ladij porabi cca 0,75 milijona ton goriva letno, kar je na ravni letne prodaje motornega goriva v Sloveniji. Vendar:

Citat:
Scientists Ott et al.[8] estimated that each flash of lightning on average in the several mid-latitude and subtropical thunderstorms studied turned 7 kg (15 lb) of nitrogen into chemically reactive NOx. With 1.4 billion lightning flashes per year, multiplied by 7 kilograms per lightning strike, they estimated the total amount of NOx produced by lightning per year is 8.6 million tonnes. However, NOx emissions resulting from fossil fuel combustion are estimated at 28.5 million tonnes.[9]
https://en.wikipedia.org/wiki/NOx

Ko primerjaš te cifre, vidiš, da velike ladje niso in ne morejo biti problem pri NOx.

OK, NOx si izločil. Fajn, se meni ni treba trudit
grin1.gif

Kaj pa PM in žveplo?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Na podlagi porabe največjih ladij sploh lahko izračunamo, da 15 največjih ladij porabi cca 0,75 milijona ton goriva letno, kar je na ravni letne prodaje motornega goriva v Sloveniji. Vendar:

Citat:
Scientists Ott et al.[8] estimated that each flash of lightning on average in the several mid-latitude and subtropical thunderstorms studied turned 7 kg (15 lb) of nitrogen into chemically reactive NOx. With 1.4 billion lightning flashes per year, multiplied by 7 kilograms per lightning strike, they estimated the total amount of NOx produced by lightning per year is 8.6 million tonnes. However, NOx emissions resulting from fossil fuel combustion are estimated at 28.5 million tonnes.[9]
https://en.wikipedia.org/wiki/NOx

Ko primerjaš te cifre, vidiš, da velike ladje niso in ne morejo biti problem pri NOx.

OK, NOx si izločil. Fajn, se meni ni treba trudit
grin1.gif

Kaj pa PM in žveplo?
Za žveplo je enostavna računica (osnovno znanje kemije): po zakonih ima ladijsko gorivo največ 3,5% žvepla. To pomeni glede na zgornjo porabo 26 tisoč ton žvepla letno, to znese maksimalno 52 tisoč ton žveplovega dioksida, kar je zelo malo. Po drugi strani pa je res, da celotno mednarodno ladjevje pokuri mnogo več žvepla kot ostali transporti, čeprav še vedno mnogo manj kot industrija in elektrarne:
http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/8/1/014003

PM delci? Ni jih malo, ampak od ladijskega prometa gotovo mnogo manj kot pa od prometa v kakih bolj onesnaženih mestih, pa še skoncentrirano ni toliko.