Prepoved dizlov v večjih mestih

Filipides

Pripravnik
20. jun 2014
129
3
18
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik afroC pravi:

Upoštevajoč filtre kabinskega zraka, možnost preklopa na notranje kroženje in krajši čas, ki ga preživiš v avtu napram kolesu/peš? Ne zveni logično. Pa še diha se na kolesu bolj intenzivno, kor pa v avtu.

Se strinjam. Gotovo tudi v avtu podihaš del svinjskega mestnega zraka, več kot na biciklu pa gotovo ne
zmaga.gif

Res je, treba je malce iskat to logiko. Uspelo mi je najti nek članek na to temo, pa ni isti, ki sem ga bral pred časom. Med drugim pravijo takole (prevajat se mi ne da, saj znate):

The new study of Canadian cyclists does not mean that people should lock up their bikes and hop back into the driver's seat, said Brauer. Another study has shown that drivers have higher respiratory problems than cyclists because of their higher exposure to volatile organic chemicals in vehicle exhaust.
"In stop-and-go traffic, [drivers] have more exposure than a cyclist who stays 15 feet or more from the tailpipes," said Rebecca Serna, executive director of the Atlanta Bicycle Coalition, a cycling advocacy group.
The health benefits of cycling far outweigh the risks from air pollution and traffic collisions relative to car driving, according to one estimate by researchers in the Netherlands, where cycling is king.
"In general, you're better off cycling than not," Brauer said. "The physical activity benefits outweigh negative impacts. But you'd like there to be no impacts."


Cel članek tule.

Osebno se s kolesom po mestu prevažam po manj glavnih ulicah kot z avtom, torej sem manj direktno priklopljen na izpuhe pred mano vozečih, vem pa da vsi te možnosti nimajo. No, vsekakor pa nihče, ki po mestu kolesari, ne prispeva k količini trdih delcev v zraku.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
kar se mene tiče komaj čakam, da gre vse na elektriko
in da peljem novega električnega audi a6 quattro leta 2025 :D

Zanimivo,da na Norveškem določenih avtomobilov skoraj sploh ne prodajo več drugačnih različic kot plug-in hibride,tako da lahko že praktično rečemo,da so se Norvežani že znebili dizlov! Napovedujejo celo več kot 50% tržni delež plug-in vozil v letu 2017,ko na trg pridejo Prius Prime,Tesla 3,Opel Ampera-e (pa ZOE,Golf in Leaf z močnejšo baterijo)

(citat iz ev-sales za mesec November 2016):
In fact, this is a Thing now in Norway, with several plug-in models swallowing their ICE relatives sales, like it was the case of the aforementioned Ioniq, but also the BMW 2-Series Act. Tourer (236 units for the PHEV version in November, 14 for the ICE versions), Mercedes B-Class (202 BEV's, 30 ICE's), Audi A3 (221; 49) or the Mitsubishi Outlander (387; 19), just to name a few.
 

2CV

Pripravnik
16. avg 2012
505
12
18
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik sumica pravi:
Super podatek, ampak če sedaj pogledaš povprečnega Janeza ko kupuje Passata ali podoben velik avto. Avto.net je poln dizlov, saloni so polni dizlov, testni avti so dizli, prodajalci poznajo le dizle. Sosedi imajo dizla, ostali avti na cesti so dizli. Zakaj naj Janez kupi bencinarja in kako naj zagovarja svojo odločitev ko bo imel višjo porabo, podobno ali celo slabšo zmogljivost, pri ceni za servis pa itak vsi lažejo
grin1.gif
Brez zamere, ampak ukvarjaš se z brezveznimi stvarmi. Komu bo zagovarjal? A sosedu? A je... ga potem. Če kupuješ avto za soseda, si kupi 4 leta staro Mečko S za ta budget, pa se ti bodo vsi slinili. Bo to ok?
Verjetno nisi 15 let star, tako da se zavedaš, da kupuješ avto zase. Poznaš svoje zahteve, želje, zmožnosti, itd. In če ti nekaj litrski bencinar sede perfektno, se lahko po domače povedano poščiješ na prodajalca, soseda ali pa kakšnega tretjega pametnjakoviča na Alterju (vključno z mano), ki se s tabo ne bo strinjal.
Hotel sem ti le povedati, da se ne bat, da ne boš prodal bencinarja, ker se vedno več ljudi zaveda, da se ne špara le s porabo, ampak je treba gledat celoten TCO.
In 2.0TSI z 211KM v B7-ki se pelje svinjsko bolje kot pa kakšen dizel. In ja, zato pač tudi nekaj več požre, ampak če delaš 15 jurjev letno, zaradi tega ne boš bankrotiral, potem se pa začnejo samo plusi...
cheer.gif


Pa še ena zadeva (moje osebno mnenje): da bi se jaz moral s svojo dizelsko kračo vozit po par km in po mestu, se raje takoj v koleno ustrelim in grem z invalidskim vozičkom naprej
grin1.gif
. Poleti bi pogojno še preživel, sedaj pozimi se pa prav čuti, ko se motor ''muči'' in je neiskriv dokler se vsaj malo ne ogreje. Bruh... Dobro, da imam 500m do AC, potem pa naslednjih 10 km lepo mirno prede na tempomatu, da doseže delovno temperaturo.
467716-post_slo.gif
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik sumica pravi:
Super podatek, ampak če sedaj pogledaš povprečnega Janeza ko kupuje Passata ali podoben velik avto. Avto.net je poln dizlov, saloni so polni dizlov, testni avti so dizli, prodajalci poznajo le dizle. Sosedi imajo dizla, ostali avti na cesti so dizli. Zakaj naj Janez kupi bencinarja in kako naj zagovarja svojo odločitev ko bo imel višjo porabo, podobno ali celo slabšo zmogljivost, pri ceni za servis pa itak vsi lažejo
grin1.gif
Brez zamere, ampak ukvarjaš se z brezveznimi stvarmi. Komu bo zagovarjal? A sosedu? A je... ga potem. Če kupuješ avto za soseda, si kupi 4 leta staro Mečko S za ta budget, pa se ti bodo vsi slinili. Bo to ok?
Verjetno nisi 15 let star, tako da se zavedaš, da kupuješ avto zase. Poznaš svoje zahteve, želje, zmožnosti, itd. In če ti nekaj litrski bencinar sede perfektno, se lahko po domače povedano poščiješ na prodajalca, soseda ali pa kakšnega tretjega pametnjakoviča na Alterju (vključno z mano), ki se s tabo ne bo strinjal.
Hotel sem ti le povedati, da se ne bat, da ne boš prodal bencinarja, ker se vedno več ljudi zaveda, da se ne špara le s porabo, ampak je treba gledat celoten TCO.
In 2.0TSI z 211KM v B7-ki se pelje svinjsko bolje kot pa kakšen dizel. In ja, zato pač tudi nekaj več požre, ampak če delaš 15 jurjev letno, zaradi tega ne boš bankrotiral, potem se pa začnejo samo plusi...
cheer.gif


Pa še ena zadeva (moje osebno mnenje): da bi se jaz moral s svojo dizelsko kračo vozit po par km in po mestu, se raje takoj v koleno ustrelim in grem z invalidskim vozičkom naprej
grin1.gif
. Poleti bi pogojno še preživel, sedaj pozimi se pa prav čuti, ko se motor ''muči'' in je neiskriv dokler se vsaj malo ne ogreje. Bruh... Dobro, da imam 500m do AC, potem pa naslednjih 10 km lepo mirno prede na tempomatu, da doseže delovno temperaturo.

Ja, samo povej po koliko km ti začne toplo pihat (meni na prvem semaforju, po manj kot 2 kilometrih, pač zaradi grelca motorja) in da se da tudi z neogretim vozit 120-130, saj ima avto tam manj kot 2000 obratov.

Sicer pa ja, jest bi tudi imel bencinarja če bi bil nedeljski voznik, tako kot je pa pač ne gre. Če bi bil norvežan (in bi imel plačo v rangu 6000+eur) bi pa gotovo vozil Teslo in ne traktorja).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Ne vem, a mislite da je folk glup? Passat B7 2,0TSI ima porabo po spritmonitorju 9,17 l/100km (najmanj 7,59, največ 12,89). Passat B7 2.0 TDI 170 (ki ga verjetno omenjate kot konkurenta) ima porabo 6,98 l/100km (najmanj 5,25, največ 9,52).

To je v grobem 2 litra na 100 km oziroma trenutno 2,3 evra. Avto je delan za nekako 300.000km (tudi če prvi lastnik ne naredi toliko, bodo tisti za njim vseeno gledali tako in bili pripravljeni dati več za avto). V "lifetime" avtomobila je to slabih 7 jurjev.

Razlike v ceni novega praktično ni bilo (tudi danes sta passat 1,8 180 in 2,0tdi 190 enako - okoli 29 jurjev), v ceni servisov pa tudi ne (oboji imajo turbino, sistem vbrizgavanja, razne katalizatorje itd...

Folk (vsaj v tem razredu) ne bo kupoval bencinarjev dokler jih v to ne prisili ekologija oziroma zakon, pa še potem se bo šlo raje na hibrida ali elektro.
Narobe gledaš. Itak vsi (razen redkih izjem), ki delajo 30+ jurjev letno vzamejo dizla. Ker se tam nekaj razlike pozna, čeprav še vedno, če upoštevaš samo izgubo vrednosti, je to slamica v bali sena
grims-1.gif
. Za 15 jurjev letno si pa (po mojem mnenju) nor, če vzameš dizla, po možnosti še samo skakanje po mestu.
2,3 EUR je to potem razlike NA LETNEM NIVOJU 345 EUR več za gorivo. 345 EUR več, za to, da se bom jajcal z dizlom po mestu? A si nor
confused-1.gif
? Pa recimo pri konkretnem primeru B7 dodamo še cca. 50 EUR razlike pri zavarovanju zaradi več kW in smo na 400 EUR razlike na letnem nivoju. In ne, nista oba enako ''problematična''. Samo DPF naj ti enkrat crkne (in pri jajcanju, se zna zelo verjetno to zgoditi), pa si recimo ob dveletni prihranek. Torej za 400 EUR na letnem nivoju si pripravljen požreti ropot, neiskrivost, konkretno slabše zmogljivosti, zmrzovanje kot cucek pozimi, potencialno višje stroške popravil in recimo še prepoved vožnje v določenih mestih (to je bolj za tujino). Ob tem, da boš za isti denar (običajno) dobil bencinarja s pol manj prevoženimi kilometri, kar že samodejno potegne za seboj manjšo možnost okvar.
Vem pa, kaj ''Slovenceljne'' najbolj boli: ko povedo v gostilni, da mu žre 9 litrov in ga vsi gledajo, da je z neba padel, ker pa njihove gare žrejo 5 litrov...
hysterical-1.gif
In to je tudi primer šumice, češ kako bo zagovarjal nakup bencinarja. Loool.
Mnjah, vsakemu svoje...

Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Ja, samo povej po koliko km ti začne toplo pihat (meni na prvem semaforju, po manj kot 2 kilometrih, pač zaradi grelca motorja) in da se da tudi z neogretim vozit 120-130, saj ima avto tam manj kot 2000 obratov.
Pojma nimam kdaj mi začne toplo pihat. Ker vključim gretje, ko je avtomobil ogret na delovno temperaturo. Itak moram it v bundi noter, ker drugače bi tista 2 km zmrzoval kot cucek, potem je pa vseeno ali se slečem po dveh km ali pa po 10-ih ko se avtomobil ne bo več prehladil.
hysterical-1.gif


Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Sicer pa ja, jest bi tudi imel bencinarja če bi bil nedeljski voznik, tako kot je pa pač ne gre.
To je to. Zato pa je bedasto označevat nekoga, ki kupi bencinarja za neumneža... Pa tudi, če dela 50 jurjev letno in si kupi bencinskega osmaka. On že ve, zakaj ga je kupil.
aplauz.gif
 
Nazadnje urejeno:

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Glede ljudi, ki delajo 15k km in kupujejo dizle se čisto strinjam s tabo. In pri teh je verjetno nekaj več "sosedskega" efekta.

Pri meni je itak tako, da vsi sosedje vozijo bencinarje, tako da teh problemov nimam (to so bolj razni punto 1,2, clio 1,2 in podobni).
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
Zdaj pa se upostevaj koliko taksnih je v sloveniji ki delajo toliko km. Tak na pamet bi rekel gladko vsaj polovica. Dom - sluzba - hofer/spar - dom. 1x letno dalmacija. To so klasicne poti janeza.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Čist odvisno. Ko je foter kupoval Passata B6, je bil 2.0 TFSI (200km) po spominu cca. 2k€ dražji od 2.0 TDI (170km). S tem da pri 30k km na letu se je že na porabi nekaj poznalo plus dražje zavarovanje in že v osnovi višja nabavna cena. Obstajal je sicer še 2.0 FSI atmosferc, ki pa nekako ni bil primerljiv po voznih lastnostih. No danes je ponudba turbo bencinarjev bistveno večja, je pa vseno razlika v porabi in ceni goriva, če delaš 30k+ km na leto.

Jaz jih ne delam toliko, vozim pa dizla, ker je bil pač v familiji in bi bil nakup česar koli drugega bistveno bolj rizičen. Se pa ne mislim streljat v koleno zaradi ropotanja in se tudi ne sekiram, če si kdo misli, da sem nor
smile-1.gif
Pa tudi pri 20k km na leto tistih par kilometrov dnevno sem in tja po mestu še vedno predstavlja relativno majhen odstotek (max 15%) celotne vožnje. Tako da mi je bolj pomebno za tistih ostali 85%, boli pa tudi ne, ko imaš z relativno dinamično vožnjo nižjo porabo, kot če bi primerljivega bencinarja šparal. No tudi moja povprečna poraba je daleč od 5l in kaj si drugi mislijo o moji porabi nekako zadnja skrb. No če bi kupoval nov avto za kilometre, ki jih delam trenutno, bi pa vrjetno res kupil turbo bencinarja.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Čist odvisno. Ko je foter kupoval Passata B6, je bil 2.0 TFSI (200km) po spominu cca. 2k€ dražji od 2.0 TDI (170km). S tem da pri 30k km na letu se je že na porabi nekaj poznalo plus dražje zavarovanje in že v osnovi višja nabavna cena. Obstajal je sicer še 2.0 FSI atmosferc, ki pa nekako ni bil primerljiv po voznih lastnostih. No danes je ponudba turbo bencinarjev bistveno večja, je pa vseno razlika v porabi in ceni goriva, če delaš 30k+ km na leto.

Jaz jih ne delam toliko, vozim pa dizla, ker je bil pač v familiji in bi bil nakup česar koli drugega bistveno bolj rizičen. Se pa ne mislim streljat v koleno zaradi ropotanja in se tudi ne sekiram, če si kdo misli, da sem nor
smile-1.gif
Pa tudi pri 20k km na leto tistih par kilometrov dnevno sem in tja po mestu še vedno predstavlja relativno majhen odstotek (max 15%) celotne vožnje. Tako da mi je bolj pomebno za tistih ostali 85%, boli pa tudi ne, ko imaš z relativno dinamično vožnjo nižjo porabo, kot če bi primerljivega bencinarja šparal. No tudi moja povprečna poraba je daleč od 5l in kaj si drugi mislijo o moji porabi nekako zadnja skrb,
Dejansko potrjuješ, kar sem napisal. Pri 30k km je pač kalkulacija različna in seveda je zelo logično, da ''kupiš'' preverjen avto, če imaš to možnost, pa tudi, če kje drugje seka ven.
Jaz nimam nič proti tistim, ki kupujejo nove dizle za jajcanje. Dokler s svojim denarjem to delajo se me ne tiče. Sam si pa znam izračunat, kaj mi najbolj ustreza in zato tudi imam trenutno traktor. In pod nobenim pogojem ne bi šel kupovati traktorja za jajcanje po mestu. Tukaj hibridi blestijo ali pa morda že kakšen full EV. Je pa jajc, da z njim ne bi mogel ''šankistom'' dati zadoščenja, kot sedaj, če mi kdo preveč zavzeto teži glede tega in mu povem, da mi je traktor žrl 19 litrov.
hysterical-1.gif


PS: še ena zadeva: včasih dejansko proizvajalec ne nudi ustrezne možnosti bencinarja, tako da takrat si pač prisiljen pretehtati ali boš živel z dizlom ali pa vzel drugi avto.
 
Nazadnje urejeno:

Nitroo

Fizikalc
27. jan 2009
507
67
28
Hehe berem tole temo in se spominjam butastih izrazov, ko sem pred 5 leti, naročil passata karavana z bencinskim motorjm. In potem ponovno pri zavarovalnem agentu.... A bencinar je..... Daaaaaa
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ne zadržujte se na prostem, zrak je izjemno onesnažen. Najmanjši delci prodrejo v telo in lahko povzročijo hude težave

Citat:
Delci PM10, ki so ta teden zelo gosti, najbolj škodijo otrokom, starejšim in tistim z boleznimi srca, ožilja in dihal. Iz dihal vstopajo v telo in potujejo v različna tkiva, organe, kjer tudi povzročajo vnetje. V krvi med drugim povzročijo večjo viskoznost, nastanek krvnih strdkov, večajo krvni tlak, kar lahko vodi v nastanek možganske kapi. Torej nikar na plano!
Da bi pa isti hip prepovedali vožnjo z dizli (razen Euro6, na primer), pa nimajo jajc. Pa se to v tujini redno dogaja. Plus prepovedali kurjenje na trdna goriva, če ni urejena filtracija, dokler se zrak ne popravi.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik sumica pravi:
Nisem rekel, da ne obstaja, ampak, da ti ga prodajalec skorajda noče prodati, saj takoj najde "boljšo" dizel alternativo in se ob omembni bencin motorja pači, kot, da je gobav.
Primer ravno iz Mazda salona, ko sem rekel, da se zanimam za 190+KM bencinski motor v CX5. Odgovor je bil, če bi mogoče raje sprobal 160KM dizla. Ko sem rekel, da ne, da se zanimam za bencinarja, je bil odgovor, če sem že vozil njihovega 160KM dizla, da ga moram obvezno peljat, ker se bom sigurno premislil...

takega prodajakca pošljem na licu mesta v k..., pol pa pokličem še šefa in mu povem, da sem hotel kupt avto za 40 jurjev, pa mi ga prodajalec ni hotel prodat. Pa naj doma brez šihta razmišlja, zakaj mu je svinjarija všeč.
 

MojsterS

Fizikalc
10. sep 2007
1.279
45
48
Hvala, sem se potem odločil za drugo znamko, samo še čakam, da bo mogoče avto naročiti. Je pa firma žal hudo neodzivna, neprožna in hkrati edina v Slo. Pa tudi oni se ob bencinskem motorju le cinično nasmehnejo.
 

Filipides

Pripravnik
20. jun 2014
129
3
18
Citat:
Uporabnik sumica pravi:
Hvala, sem se potem odločil za drugo znamko, samo še čakam, da bo mogoče avto naročiti. Je pa firma žal hudo neodzivna, neprožna in hkrati edina v Slo. Pa tudi oni se ob bencinskem motorju le cinično nasmehnejo.

Čez nekaj let bo vse drugače. Evolucija pač, ene stvari grejo malo bolj počasi.
 

PIC

Fizikalc
17. avg 2007
2.466
2
38
ksz ..

jaz sem imel vedno bencinarje, pred 4 leti pametno sklenil, da bom sprobal dizla (rabljenega, kakopak). Po 1 tednu sem bil naveličan drkanja na nizko porabo, po 2 mesecih je blo treba pumpo in šobe obnovit
smile-1.gif
.

Sem pa opazil, da bencinarja sem šel tankat, plačat in gasa. Brez obžalovanja. Pri dizlu, ki pije 40 % manj (nižja poraba + nižja cena nafte), pa vedno na blagajni pričakujem, da mi bodo še kaj plačali, še tako nizka poraba mi ne da zadoščenja, težko mi je vsak tank nafte plačat, pa trenutno plačujem 80 centov za liter.

LP
 
Nazadnje urejeno:

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.277
4.104
113
Ja spominja me na leto 2001 ko sem hotel peljati Renault Laguno dCi pa so imeli povsod bencinski model 1.8 16V