Prenovljena severna obvoznica

pleXwriter

Majstr
3. avg 2009
3.375
302
83
Se mi zdi, da je tale dež, sneg in mraz pošteno zdelal nekatere ceste, danes mimo portala proti kajuhovi je treslo,prej tega nisemo pazil.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Ravno o tem sem govoril s fotrom, ki je bil nadzorni ko so prvič delali severno obvoznico (ima prav izobrazbo nizke gradnje in 30+ let izkušenj z delom na skupnosti za ceste, SCT, Primorje itd..., zdaj pa je v penziji).

Problem je menda tudi v valjanju. Mojstri so se tega učili dolga leta, potem je šlo pa z propadom SCT in Primorja to vse v penzijo ali pa delat kam ven. Umetniki, ki se tega lotevajo sedaj, pa vidimo kako naredijo. ena taka "caka" je recimo da je treba začeti valjar ustavljati že vsaj 15 metrov prej, preden bi radi da se ustavi. Saj se ga da ustaviti prej, samo potem narine asfalt in nastanejo gube, ki z prostim očesom niso vidne, se pa čutijo pri vožnji.

Pa nasploh so ceste zdaj slabše: diletacije so slabe, material predolgo čaka v tovornjakih, podloge se slabo pripravijo itd... Sej lahko da so to vse buče, samo prav očitna je recimo sprememba, ko se par dni voziš po nemčiji in potem prideš na te naše grbine.
Bi se strinjal.
Recimo lep primer je ''obnova'' ceste v Pivki pri železniški postaji. Ko sem se prvič peljal tam čez, sem potem vprašal, kdaj bodo zaključni sloj dali čez, ker je zadeva slabše narejena kot pa je bila stara ''razsuta'' cesta. Sploh so problem jaški, kjer se je okoli očitno asfalt posedel in imaš sedaj ''letalnice''.
uf-1.gif

Tudi obnovljeni del AC Žalec - Šentrupert. kot da bi se peljal po mikro vdolbinah. Testiral z različnimi avtomobili in vedno enako.
Isto tudi na novo asfaltiranem odseku od priključka Žalec proti Velenju.
Na avtomobilu se čuti brnenje
frown-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
Kaj je to poceni? A so kje kakšne primerjave ali ceniki?
Cenikov ravno ni, so pa projektantski predračuni. Že ti so krepko oklesteni glede na cene izpred 7-8 let, potem ti pa pride nek Lojze d.o.o. in ti prijavi ceno samo pol tega. In ja, veliko takih kljub totalnemu stiskanju podizvajalcev pogosto sploh ne naredi posla z dobičkom, tudi brez novih bavarcev ali vikendov. Znanje delavcev izvajalca in podizvajalcev pa je nikakršno.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.101
3.158
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:

Cenikov ravno ni, so pa projektantski predračuni. Že ti so krepko oklesteni glede na cene izpred 7-8 let, potem ti pa pride nek Lojze d.o.o. in ti prijavi ceno samo pol tega. In ja, veliko takih kljub totalnemu stiskanju podizvajalcev pogosto sploh ne naredi posla z dobičkom, tudi brez novih bavarcev ali vikendov. Znanje delavcev izvajalca in podizvajalcev pa je nikakršno.

Zadnjič je bil en prispevek o javnih naročilih v tujini, je Švicar lepo povedal da se tak problem reši brez težav. Najvišjo in najnižjo ponudbo enostavno odstraniš ostale pa se vrednotijo glede na ceno in pretekle reference. Pri nas bi verjetno za en stavek v zakonu rabili 20 let.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Saj isto dela Avstrija. Ampak pri nam raje odkrivamo balkanske zakonitosti.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Zakon vse to že omogoča, nerealne ponudbe lahko naročnik izloči. Prav tako lahko naročnik definira svojo lestvico, kako vrednoti ponudbe in videl sem že točkovanje po odstopanju od povprečja, kjer se najvišja in najnižja ponudba izloči. V gradbeništvu ne bi smel biti problem niti določiti, kako ravno zvaljana mora biti cesta, saj gre za dokaj preprosto merljive reči.
Sam sicer na teh novih odsekih nekih resnih problemov ne zaznavam. Res pa je, da ne vozim premium športnih vozil, temveč čisto povprečne avte. Najbolj tečna avtocesta v okolici mi je v življenju bila nekdanje stanje betonskih odsekov proti Gradcu.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Zakon vse to že omogoča, nerealne ponudbe lahko naročnik izloči.
Lahko že, pa verjemi, da se s tem nihče ne ukvarja. Že več let spremljam manjše in večje državne gradbene razpise, pa je v zadnjih letih skoraj 100% bilo merilo izvajalca samo cena. Da bi pa kdo preverjal kvalitete prijavljenih referenc, kot je to normalno v Avstriji, pa je samo znanstvena fantastika. Si zgleda videl ZF novelo.
smile-1.gif
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:

Lahko že, pa verjemi, da se s tem nihče ne ukvarja. Že več let spremljam manjše in večje državne gradbene razpise, pa je v zadnjih letih skoraj 100% bilo merilo izvajalca samo cena. Da bi pa kdo preverjal kvalitete prijavljenih referenc, kot je to normalno v Avstriji, pa je samo znanstvena fantastika. Si zgleda videl ZF novelo.
smile-1.gif

Reference!
To bi bila odlična rešitev, ki bi morala imeti največji ponder pri izbiri uzvajalca. Torej, povej mi svoje reference, ki jih gremo preverit. Če reference ne štimajo, takoj izpadeš.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Tale članek je nivoja 24 kur - ampak onega res nizkega.
To ni nobeno asfaltiranje, ampak bituminiziranje vukojebinske ceste sredi puščave z verjetno največ 5 vozili dnevno. Bituminiziranje ceste se ne izvaja nikjer v EU že desetletja (v članku je celo govora o avtocestah ...). Pa posnetek je precej očitno zelo pospešen.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.531
2.909
113
v lokalni ostariji
ah ja... obstaja še hec "pogajanja" in na pogajanji spustijo ceno v podn.

dejstvo je da pod ceno nebi smeli dovolit gradnje. podizvajalci bi morali biti tudi pošteno plačani. manj kot toliko ni šans. in lepo kontrola vseh ki se prijavijo na razpis... pa se naredi red. samo ni volje. ker novinarči že zdaj bliuzijo o dragih gradnjah... drugega itak ne znajo. pa o bavarcih in jahtah...

pod ceno, ki jo doliči OZS nebi smel delat NOBEN. tako nekako kot to gre v avstriji. samo potem bo vse dražje....


ja, valjaljanje asfalta je cela znanost. pa kdaj vklopit vibracije pa kdaj izklopit. pa kje začet... obstaja tudi knjiga "asfalt"
smile-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:samo ni volje.
To je osnovni problem. Ne dvomim, da zakonodaja omogoča, da se dobi solidna kvaliteta za nek razumen denar, ne pa ravno za najnižjo ceno. Tako, da je pač potrebno zakonodajo izvajati s človeškim trudom, inteligenco in odgovornostjo. Če lahko v zakon vpišemo vsako podrobnost, potem ne rabimo ljudi, ker lahko vse izvede mašina.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.531
2.909
113
v lokalni ostariji
pepe, zakonodaja omogoča marsikaj. je pa zadeva taka:
- imaš korupcijo
- imaš novinarje

potem pa da zadovoljiš oba kriterija je najbolje da je edin "pogoj" cena. pa je stvar rešena.


že pri tamponu se dogajajo taki nategi da je joj... kako lahko na razpisu tampon dobavijo in vgradijo po 9€ ali 10€ če je pa v kamnolomu prodajna cena tampona 14€?!?!?
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Saj pri nas je tudi nekaj let nazaj SCT kot eno zadnjih dejanj asfaltiral na novo stezo na brniku 3.3kmx45m. V nekaj urah!

Vse se da, ce se hoce. Dokler boste pa drkali na tino maze, stozice, poslusali radio 1, hodili na drazgose in za bozic v trgovske centre ter podobne neumnosti, da vam politiki odvrnejo pogled stvarnosti drugam bomo pa tam kjer smo.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.734
113
V nedeljo sem jedel govejo juho in gledal Modrijanski vecer na Slo1. Resda zdrzal le 10-15 minut...spadam v tvojo kategorijo? 😀
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.101
3.158
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Zakon vse to že omogoča, nerealne ponudbe lahko naročnik izloči. Prav tako lahko naročnik definira svojo lestvico, kako vrednoti ponudbe in videl sem že točkovanje po odstopanju od povprečja, kjer se najvišja in najnižja ponudba izloči. V gradbeništvu ne bi smel biti problem niti določiti, kako ravno zvaljana mora biti cesta, saj gre za dokaj preprosto merljive reči.
Sam sicer na teh novih odsekih nekih resnih problemov ne zaznavam. Res pa je, da ne vozim premium športnih vozil, temveč čisto povprečne avte. Najbolj tečna avtocesta v okolici mi je v življenju bila nekdanje stanje betonskih odsekov proti Gradcu.

Ja samo potem gre pritožba na pritožbo in leto je naokrog ker ni nobene sankcije. Ti povem primer sicer ne iz gradbeništva, odpiranje ponudb 6 ponudnikov ponudbe A= 100(vzemino referenco), B 95, C 90, D 80, E 60, C ugovarja da E ponuja dumpinško ceno, drugi krog C 45, E 50 ostali ostanejo na istem oz. nekaj % manj. C zniža za 50% ponudbo zdaj ostali govorijo o dumpinški ceni. Za 50 bo projekt en navaden zmazek nič vreden in bo po treba ponovna izdelava (kar je kasneje tudi bilo) ampak jebiga ga, javno naročilo velja najnižja cena.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.531
2.909
113
v lokalni ostariji
ja na žalost tako je... ampak za to je v veliki meri kriv narod...

hanzi, nič ga ne pripeljejo iz sosednje parcele... delajo dumping, pa upajo, da bo kje drugje kak € ostal...