Se mi zdi, da je tale dež, sneg in mraz pošteno zdelal nekatere ceste, danes mimo portala proti kajuhovi je treslo,prej tega nisemo pazil.
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Bi se strinjal.Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Ravno o tem sem govoril s fotrom, ki je bil nadzorni ko so prvič delali severno obvoznico (ima prav izobrazbo nizke gradnje in 30+ let izkušenj z delom na skupnosti za ceste, SCT, Primorje itd..., zdaj pa je v penziji).
Problem je menda tudi v valjanju. Mojstri so se tega učili dolga leta, potem je šlo pa z propadom SCT in Primorja to vse v penzijo ali pa delat kam ven. Umetniki, ki se tega lotevajo sedaj, pa vidimo kako naredijo. ena taka "caka" je recimo da je treba začeti valjar ustavljati že vsaj 15 metrov prej, preden bi radi da se ustavi. Saj se ga da ustaviti prej, samo potem narine asfalt in nastanejo gube, ki z prostim očesom niso vidne, se pa čutijo pri vožnji.
Pa nasploh so ceste zdaj slabše: diletacije so slabe, material predolgo čaka v tovornjakih, podloge se slabo pripravijo itd... Sej lahko da so to vse buče, samo prav očitna je recimo sprememba, ko se par dni voziš po nemčiji in potem prideš na te naše grbine.
Recimo lep primer je ''obnova'' ceste v Pivki pri železniški postaji. Ko sem se prvič peljal tam čez, sem potem vprašal, kdaj bodo zaključni sloj dali čez, ker je zadeva slabše narejena kot pa je bila stara ''razsuta'' cesta. Sploh so problem jaški, kjer se je okoli očitno asfalt posedel in imaš sedaj ''letalnice''.
Cenikov ravno ni, so pa projektantski predračuni. Že ti so krepko oklesteni glede na cene izpred 7-8 let, potem ti pa pride nek Lojze d.o.o. in ti prijavi ceno samo pol tega. In ja, veliko takih kljub totalnemu stiskanju podizvajalcev pogosto sploh ne naredi posla z dobičkom, tudi brez novih bavarcev ali vikendov. Znanje delavcev izvajalca in podizvajalcev pa je nikakršno.Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
Kaj je to poceni? A so kje kakšne primerjave ali ceniki?
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Cenikov ravno ni, so pa projektantski predračuni. Že ti so krepko oklesteni glede na cene izpred 7-8 let, potem ti pa pride nek Lojze d.o.o. in ti prijavi ceno samo pol tega. In ja, veliko takih kljub totalnemu stiskanju podizvajalcev pogosto sploh ne naredi posla z dobičkom, tudi brez novih bavarcev ali vikendov. Znanje delavcev izvajalca in podizvajalcev pa je nikakršno.
Lahko že, pa verjemi, da se s tem nihče ne ukvarja. Že več let spremljam manjše in večje državne gradbene razpise, pa je v zadnjih letih skoraj 100% bilo merilo izvajalca samo cena. Da bi pa kdo preverjal kvalitete prijavljenih referenc, kot je to normalno v Avstriji, pa je samo znanstvena fantastika. Si zgleda videl ZF novelo.Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Zakon vse to že omogoča, nerealne ponudbe lahko naročnik izloči.
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Lahko že, pa verjemi, da se s tem nihče ne ukvarja. Že več let spremljam manjše in večje državne gradbene razpise, pa je v zadnjih letih skoraj 100% bilo merilo izvajalca samo cena. Da bi pa kdo preverjal kvalitete prijavljenih referenc, kot je to normalno v Avstriji, pa je samo znanstvena fantastika. Si zgleda videl ZF novelo.
To je osnovni problem. Ne dvomim, da zakonodaja omogoča, da se dobi solidna kvaliteta za nek razumen denar, ne pa ravno za najnižjo ceno. Tako, da je pač potrebno zakonodajo izvajati s človeškim trudom, inteligenco in odgovornostjo. Če lahko v zakon vpišemo vsako podrobnost, potem ne rabimo ljudi, ker lahko vse izvede mašina.Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:samo ni volje.
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Zakon vse to že omogoča, nerealne ponudbe lahko naročnik izloči. Prav tako lahko naročnik definira svojo lestvico, kako vrednoti ponudbe in videl sem že točkovanje po odstopanju od povprečja, kjer se najvišja in najnižja ponudba izloči. V gradbeništvu ne bi smel biti problem niti določiti, kako ravno zvaljana mora biti cesta, saj gre za dokaj preprosto merljive reči.
Sam sicer na teh novih odsekih nekih resnih problemov ne zaznavam. Res pa je, da ne vozim premium športnih vozil, temveč čisto povprečne avte. Najbolj tečna avtocesta v okolici mi je v življenju bila nekdanje stanje betonskih odsekov proti Gradcu.