Prehitevanje, zadrga in kazen

geronimo

Fizikalc
9. sep 2007
2.442
73
48
Po sredini daš klemfixe, potem tablo da je čez 300m zožanje in na koncu lukno brez klemfixov pa je.
 

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.809
388
83
Vipavska dolina
ksz
Ponavadi je hitrost bližje 10 km/h, če bi bila 50 dvomim da je zadrga sploh potrebna.
smile-1.gif


No prejšnji petek po "odprtju" avtoceste je šlo tam nekje 10 km/h in manj, ravno tako včeraj ob zastoju pri Kranju. Bil srečen če je kazalec preskočil 10 km/h.
 
13. jul 2011
2.677
626
113
ksz

logično, da promet na levem pasu poteka hitreje, če se na desnega vključujejo kjerkoli komu zapaše. S tem upočasnjujejo promet na desnem pasu, hkrati pa sprostijo prostor na levem. Če ni zadrge, potem je desni pas štrafan, ampak ne zaradi tistih, ki vozijo do mesta zožitve, pač pa zaradi istih, ki se vrivajo prej.
 

sgh

Fizikalc
19. feb 2014
2.644
0
36
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
ksz

logično, da promet na levem pasu poteka hitreje, če se na desnega vključujejo kjerkoli komu zapaše. S tem upočasnjujejo promet na desnem pasu, hkrati pa sprostijo prostor na levem. Če ni zadrge, potem je desni pas štrafan, ampak ne zaradi tistih, ki vozijo do mesta zožitve, pač pa zaradi istih, ki se vrivajo prej.

Itak vsi takoj na desno,ostalih 500m do zapore pa postavit kakšne trafike za kebab itd.

Tudi vožnja po desnem pasu je zelo pametna,ker tam se lepo vozi počasi 80km/h med 50 tonskimi šleparji !

Mene sta že dva zgrešila,ker sem se umaknil na levega in enkrat desno na pesek.

Drugi vsi pa niso imeli take sreče in jih je vsako leto kar precej,da ne rečem večkrat na mesec.

http://siol.net/avtomoto/novice/nalet-tovornjaka-v-osebno-vozilo-brez-moznosti-za-prezivetje-1698

 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.875
9.485
113
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Ja. Samo eni še kar sanjajo da se bi lahko s pomočjo pravilno izvedene (po šolsko?) zadrge kar vozili. Lej, ne gre.
Ker cesta ni učilnica, še manj pa Alter, gre v realnosti marsikaj drugače, predvsem pa prehitro, da bi se lahko "za trenutek ustavili" in razvili plodno debato, s katero bi rešili trenutno zagato.
Problem ni samo panično tlačenje v glavno kolono takoj po tabli za zožanje in potem fanatično branjenje položaja, da se kak buzerant neb "vrinil". Problem je tud stalno skakanje iz ene kolone v drugo, takoj, ko se ena začne pomikat pol kmh hitreje.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.171
3.635
113
Marlbor
Hehe, vidim da še vedno ne dojamete v čem je problem zožanja ceste. Zadeva je ista kot peščena ura.

Vzemimo par primerov:
- kolona se vozi 50km/h, varnostna razdalja 15m, kratki izračun pokaže, da cesta požira 0,925 vozila na sekundo,
- kolona se vozi 70km/h, varnostna razdalja 21m, kratki izračun pokaže, da cesta požira 0,925 vozila na sekundo,
- kolona se vozi 20km/h, varnostna razdalja 6m, kratki izračun pokaže, da cesta požira 0,925 vozila na sekundo.

Tako da sploh ni važno, kako se vi pred zožitvijo razvrščate, kdo kam skače, kdo komu jemlje prednost, kako prišibate v zožitev, kako pospešujete od zožitve naprej, prepustnost ceste je v vsakem primeru 1 vozilo na sekundo. Če je pred zožitvijo promet gostejši od te številke, bo prišlo do zastojev, pa ni važno ali smo vsi dinamiki, ali pa vsi cincači, lahko se zmenimo pa najprej levi pas 100 vozil, pa potem desni pas 100 vozil, vedno bo isto. Smisel zadrge je zgolj pravilo, da se ne kregamo na cesti, kdo bo prej ... čeprav, bi včasih bilo treba koga lopnit zaradi izsiljevanja.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.171
3.635
113
Marlbor
Dolžna kolone je v glavnem odvisna od varnostne razdalje, to pomeni da nižja kot bo hitrost, krajša bo kolona. Pa več kot imamo takih, ki vozijo za ritjo, krajša bo kolona, pa oba pasa seveda nujno zapolniti do zadnjega metra pred zožitvijo in na tisti točki, več vozil kot jih bo izsililo prednost, večja bo pretočnost.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Mater si trd.

Saj noben ne trdi, da bodo zastoi zaradi zadrge kar izginili. Se bo pa bistveno skrajšal in hitreje razkadil.

Pardon - zaradi takih, ki si narobe razlagajo pravila se ne bo.
crazy1.gif


Edit: typo
 
Nazadnje urejeno:

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.171
3.635
113
Marlbor
Hitreje razkadil? Še vedno imaš pretočnost 1 vozilo na sekundo ... tak da si lahko pri vsakem zastoju prešteješ koliko vozil je pred tabo iizračunaš, koliko časa boš porabal, pa se pri tem ne rabiš sekirati, kdo komu prednost jemlje, ker vedi da tisti ki jemljejo prednost pospešujejo pretočnost.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.845
113
pri taščici
Tvoje varnostne razdalje so "pol" prekratke. So pa najbrz precej realne.
Varnostna razdalja je pac dve sekundi. In ne 0,925
evil.gif
 
Nazadnje urejeno:
13. jul 2011
2.677
626
113
Če imaš v koloni 100 vozil in so ta razporejena na dva pasova - trdim, da je kolona krajša, če deluje zadrga in so razporejena 50 levo in 50 desno, kot pa npr. 20 levo in 80 desno.
Tudi, če je pretočnost enaka, to je, recimo eno vozilo na sekundo, bo tisti, ki je pri zadrgi 100. v koloni prišel na vrsto po 100 sekundah, če pa zadrga ne deluje, bo pa čakal več časa, ker ga bo po levi prehitelo precej vozil.
DARS in AVP bi morala posvetiti več sredstev ozaveščanju o pravilnem razvrščanju v zadrgo. No, namesto tega, če sem prav zasledil, veleumi celo ukinjajo znak za zadrgo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
Pri dovolj gostem prometu je zadrga nujna, ker nikoli ne more iti po enem pasu toliko vozil kot po dveh. Sicer avtoceste niti ne bi bile potrebne. DARS bi voznike na zadrgo lahko navajal tako, da bi preusmeritev s stožci naredil v sredino na namišljen oziroma na novo zarisan začasni pas in ne na levi ali desni pas. Torej noben ne ostane na "svojem" pasu, temveč nastaja "nov" pas.
Druga zgodba pa je seveda, ko promet še ni tako gost. Takrat pa mislim (pričakujem seveda kup negativnih odzivov), da je bolje, da se vozniki že pred končno točko razporedijo na en pas. Seveda v sedanjih načinih preusmeritve, ko je preusmeritev zmeraj na en obstoječ pas.
 
19. jul 2007
2.865
1.574
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
DARS bi voznike na zadrgo lahko navajal tako, da bi preusmeritev s stožci naredil v sredino na namišljen oziroma na novo zarisan začasni pas in ne na levi ali desni pas. Torej noben ne ostane na "svojem" pasu, temveč nastaja "nov" pas.

Za to pa potrebuješ kanček inteligence in razumevanje prometa. To je pa kotraindicirano pri zasedanju višjih položajev pri DARS-u.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Dolžna kolone je v glavnem odvisna od varnostne razdalje, to pomeni da nižja kot bo hitrost, krajša bo kolona. Pa več kot imamo takih, ki vozijo za ritjo, krajša bo kolona, pa oba pasa seveda nujno zapolniti do zadnjega metra pred zožitvijo in na tisti točki, več vozil kot jih bo izsililo prednost, večja bo pretočnost.

Dolžina kolone pred zožanjem je predvsem odvisna od števila pasov, na katere so avti razporejeni.
Ti sicer lahko pametuješ do nezavesti, raziskave so pa že pokazale svoje.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik johan_blond pravi:
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
DARS bi voznike na zadrgo lahko navajal tako, da bi preusmeritev s stožci naredil v sredino na namišljen oziroma na novo zarisan začasni pas in ne na levi ali desni pas. Torej noben ne ostane na "svojem" pasu, temveč nastaja "nov" pas.

Za to pa potrebuješ kanček inteligence in razumevanje prometa. To je pa kotraindicirano pri zasedanju višjih položajev pri DARS-u.
467716-post_slo.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.875
9.485
113
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Hitreje razkadil? Še vedno imaš pretočnost 1 vozilo na sekundo ... tak da si lahko pri vsakem zastoju prešteješ koliko vozil je pred tabo iizračunaš, koliko časa boš porabal, pa se pri tem ne rabiš sekirati, kdo komu prednost jemlje, ker vedi da tisti ki jemljejo prednost pospešujejo pretočnost.

Ti nick kar pristoji...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Pri dovolj gostem prometu je zadrga nujna, ker nikoli ne more iti po enem pasu toliko vozil kot po dveh. Sicer avtoceste niti ne bi bile potrebne. DARS bi voznike na zadrgo lahko navajal tako, da bi preusmeritev s stožci naredil v sredino na namišljen oziroma na novo zarisan začasni pas in ne na levi ali desni pas. Torej noben ne ostane na "svojem" pasu, temveč nastaja "nov" pas.
Druga zgodba pa je seveda, ko promet še ni tako gost. Takrat pa mislim (pričakujem seveda kup negativnih odzivov), da je bolje, da se vozniki že pred končno točko razporedijo na en pas. Seveda v sedanjih načinih preusmeritve, ko je preusmeritev zmeraj na en obstoječ pas.

In tole je edino pravilno - dokler je še prometni tok tekoč, se je treba "čimprej" spraviti na "pas, ki gre naprej", in sicer tako, da vozilo pred katerega se vključujemo, ne rabi zavirati in da tudi sami ne rabimo zavirati, da bi se lahko vključili.
Kakor hitro se pa promet toliko zgosti, da to več ni možno, je pa treba popolniti oba pasova pred zožitvijo in na mestu, od koder naprej je smao en pas, po sistemu zadrge.

Ampak je očitno to za večino prezahtevno.
crazy1.gif
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.238
1.743
113
40
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
Citat:
Uporabnik PaviGFY pravi:
Tam kjer je predvideno zoženje pač spustite enega voznika pred sabo in to je to. Kako smešni so eni ko enega spustim, potem pa se že drugi zaganja....prva budala.... kako smešni so drugi ko ustavijo in spuščajo več vozil pred sabo....druga budala. Ah...

Očitno to ni pravilno če je OP dobil kazen. Se pravi hočeš da še drugi dobijo isto kazen?

Funkcionalno nepismen? Op ni dobil kazni zaradi tega.

OP je dobil kazen, ker je iz voznje vstric z kancek vecjo hitrostjo od prometa na desnem pasu pri zadrganju zapeljal pred avto na desni spuri, kar se je tretiralo kot prehitevanje, ki je tam prepovedano...zato sem napisal, da mi ta dva znaka ne gresta cisto skupaj...