Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
EV-ji se bodo v glavnem polnili doma, v glavnem ponoči. Z 22kW 3 faznim proklopom lahko Model S, ki ima dosega 400km, napolniš v 4 urah. To je več kot zadosti za polnjenje doma, oz. z 11kW 3 faznim priklopom - 8 ur, ravno za čez noč.

Model S ima dosega cca. 400km. Pri kateri hitrosti, ne bi vedel.

Za Ampero lahko rečem, da z cca. 11kWh baterije, na AC, pri 130km/h, naredim med 40-50km poleti, oz. 30-40km pozimi.

Ja, nekje 100kWh kapacitete bo kar prava številka.

Prihodnost električnih vozil vidim v tem da imajo vgrajen počasen polnilec 22kW
in DC polnjenje 100kW

z 22 kW AC (počasno polnjenje) polniš doma, garaže, parkirišča, trgovine, gostilna, ...
z 100kW DC (hitro polnjenje)ali več, polniš na počivališča avtoceste,...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Po tem grafu bi od oka lahko sklepal, da če bi bila 1/4 gospodinjstev z EV potem bi bila poraba nekje na nivoju popoldneva.

Kdaj bo v omrežju 25% EV? Čez 20 let?

Kot lastnik TČ za ogrevanje, mi je pa zelo čudno, da se te problematike nikjer ne omenja, namreč pozimi ponoči s TČ lahko iz omrežja pozuza kar nekaj več (tudi do 30 kWh/8 h) kot povprečen voznik porabi za prevoz na dan.

Morda bomo v prihodnje videli še manjšo razliko v ceni med nočno in dnevno tarifo?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kot lastnik EV-ja in toplotne črpalke (stanovanje grejemo pozimi s klima napravo) lahko povem, da sem plačeval cca. 21 EUR/mesec elektrike, preden smo imeli Ampero in ko nismo uporabljali TČ, zdaj pa imamo v zimskih mesecih računa cca. 65-70 EUR / mesec za ogrevanje s klimo in z vožnjo na elektriko. Pri tem ne smem pozabiti navesti podatka, da smo v zadnjem letu z Ampero naredili 30.000km.
Za elektriko plačam več, ampak privarčujem pa ogromno pri tem, ko skoraj ne tankam bencina in pri zemeljskem plinu za ogrevanje.

Razmerje porabe med dražjo in cenejšo tarifo je cca. 1:8 do 1:10.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ja. Živimo v novogradnji z dobro izolacijo, naše stanovanje ima samo eno zunanjo steno, tako da od jutra, ob 6:00, ko se klima izključi, pa do večera, ko se spet prižge, pade temperatura samo za 0.5°C.

15kWh dnevno bo kar prava številka. Cca. 8-12kWh gre za Ampero (odvisno, s koliko baterije pridem domov), ostalo pa za klimo.

Ampero pa imam nastavljeno tako, da se začne polniti takrat (to sama izračuna), da avto konča polnjenje ob 5:45 zjutraj.
To je res dober feature Ampere, ki ga menda Model S nima, da nastaviš čas, ko hočeš da se avto polno napolni in s tem se avto polno napolni ravno tik pred tvojim odhodom.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Kot lastnik TČ za ogrevanje, mi je pa zelo čudno, da se te problematike nikjer ne omenja, namreč pozimi ponoči s TČ lahko iz omrežja pozuza kar nekaj več (tudi do 30 kWh/8 h) kot povprečen voznik porabi za prevoz na dan.

Sej se omenja, še zakonsko je prepovedano ogrevati objekte primarno z neposrednimi grelci na elektriko (TČ to sicer ni, recimo tudi termoakomlacijske peči so "sivo" dovoljene)!
grims-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ampero pa imam nastavljeno tako, da se začne polniti takrat (to sama izračuna), da avto konča polnjenje ob 5:45 zjutraj.
To je res dober feature Ampere, ki ga menda Model S nima, da nastaviš čas, ko hočeš da se avto polno napolni in s tem se avto polno napolni ravno tik pred tvojim odhodom.

No to je res dober feature. S tem boš tudi zelo podalšjal življ. dobo baterije ker jo uničuje precej ravno mirovanje pri višji napolnjenosti!
zmaga.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Poraba na mesec TČ ni merodajna, malo spremljaj dnevno porabo ko bo zunaj -15° in upoštevaj, da ne živijo vsi v izoliranih stanovanjih. Problem je ker so take temperaturne "špice" po celi Sloveniji naenkrat in vsi takrat potrebujemo max moč.

Veliko spremljam forum podsvojostreho in v hujših dneh solidno izolirana (ali adaptirana) hiša dnevno lahko porabi 60-100 kWh. Neka stanadard 11kW TČ za hišo ima tipično ca. 4 kW kompresor, pa v hudem mrazu že začne primanjkovati moči (tipično pri nekje -15°). Letos ko je bila mila zima sem decembra zabeležil najvišjo dnevno špico pri 47 kWh, pa poraba na koncu meseca vseeno ni presegla 1 MWh oz. ca. 120 €. Ogrevamo pa ca. 180 m2, 2x gospodinjstvo v vrstni bajti letnika 90'.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
V Sloveniji primankuje javnih polnilnih mest zato je ideja, da obstoječi in bodoči uporabiniki EV,
ki ima možnost, uredi hitrejše polnjenje (do 22kW) in postavi privat polnilnico.

Tole privat polnilnico uporabja za sebe in lahko ponudi tudi ostalim uporabnikom EV.

Urediš za svoj avtomobil hitro polnjenje doma, in ponudiš polnjenje tudi drugim
v tem primeru lažje upravičiš investicijo v hitro polnjenje.

Za vozila z vgrajenim polnilcem se uporabi Tip2 vtičnica
za vozila s DC polnjenjem zunanji polnilec npr.

http://design-werk.ch/#!portfolio-item/chargebox
http://emotorwerks.com/tech/electronics

ali predelava vozila na močnejši polnilec


Uporaba privat polnilnice:
1. Se vrneš iz službe in v 1 uri napolnilniš za 100km
2. Ko imaš obisk lahko pri tebi polni EV
3. Kjer ni javnih polnilnih postaj lahko tudi ostalim omogočiš polnjenje
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Lepo! Mogoče jih grem zvečer pogledat
smile-1.gif
ali pa jutri, ko sem bom tako ali tako peljal mimo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Predvidoma naslednji teden je uradna otvoritev, danes pa se je že polnil avstrijski Model S, ki je potreboval polnjenje na poti do Zadra.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Hehe, zanimivo, ker včeraj zvečer, ko sem dal moj zgornji post s fotko, ga še ni bilo
smile-1.gif