Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Na srečo ima večina polnilnih postaj tudi Schuko vtičnico, ker smo na DEVS-u predlagali/zahtevali, da postavljajo combo Mennekes(type2)/Schuko polnilne postaje ravno zaradi takih uporabnikov, ki imajo le Schuko priklop ali pa si ne dokupijo Mennekes(type2)-> J1772 kabla, ker pri avtu dobiš le 10A EVSE, ki gre v Schuko vtičnico, ampak vseeno - takih ne moreš kar odrezati. Seveda so pa tudi skuterji, ki imajo direkt le Schuko vtikač, npr. moj Vectrix.

Na začetku so hoteli postavljati le polnilne postaje z dvema Mennekes priključkoma - ena taka je v Kočevju:
http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=62

pa v Kamniku:
http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=81

pa pred GH Union:
http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=1

ampak, mislim pa, da je to vse.

Vzemimo en primer Vrhnika ima 1x mennekes + 1x šuko, bolje bi bilo imeti 2x mennekes
ali še bolje 2x mennekes + 1x šuko

Smiselno je na stebriček postavit 2x mennekes da lahko polniš 2 avta hkrati
in še šuko za rezervo
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Vsekakor, ampak polnilne postaje, ki se postavljajo pri nas, imajo večinoma priključke v parih (Schuko-Schuko, Schuko-Type2, Type2-Type2).
Lastnikom EV-jev, ki nimajo Type2 priključka ali takega kabla, torej imajo le EVSE priložen pri avtu, ali pa vozilo že v osnovi opremljeno z le Schuko vtikačem, je potrebno omogočiti tudi legacy priklop.

Sicer pa tudi v kombinacijo Mennekes-Schuko lahko polniš dva avta hkrati. Pač, eden od lastnikov je omejen z 16A*230V. Sam imam oboje - in Mennekes Type2 kabel in mobilni 16A EVSE, tako da kdorkoli je pred mano in zasede enega od priklopov, se vedno lahko priključim na tistega, ki je še ostal frej.
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Super! Zdaj morajo priti samo še avti. Mislim, da in e-Up in e-Golf podpirata DC polnjenje, mislim, da tudi i3.

Zdaj se lahko začenja pokrivati avtocestni križ s combo postajami (DC+22kW AC). Petrol, slišiš?
wink-1.gif

Kaj to se potem lahko polni z DC in hkrati z AC? Ali to pomeni ali eno ali drugo?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ali eno ali drugo, s tem, da je AC omejen s cca. 6kW (ali mogoče samo 3kW?), DC pa cca. 40-50kW pri omenjenih modelih.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ne vem pa zakaj je treba za 50kW ta štorast kombiniran konektor, saj naj bi obstoječi manjši zmogel do 70 kW.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
In če pomisliš, da je Teslin tanjši in bolj priročen, poleg tega pa gre skozenj lahko 135kW.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
In če pomisliš, da je Teslin tanjši in bolj priročen, poleg tega pa gre skozenj lahko 135kW.

Ta Teslin konektor sploh zmaga,
konektor Tip2 so menda malo podaljšali da zmore 135kW DC
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
V kolikor se uresničijo napovedj Power Japan Plus z njihovimi dual karbonskimi baterijami, ki naj bi omogočale 20C polnenje, bodo vsi ti konektorji precej poddimenzionirani.
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ali eno ali drugo, s tem, da je AC omejen s cca. 6kW (ali mogoče samo 3kW?), DC pa cca. 40-50kW pri omenjenih modelih.

Aha, hvala.
A potem, ko/ce bodo avtocestni kriz "opremili" s temi polnilnicami, bo mozno tam polnit z max. 40-50kW DC?
A se samo meni zdi to nekam "malo", ce gledamo recimo samo 4-5 let v prihodnost, ko bo po vsej vrjetnosti vecina avtomobilov imela kapacieto baterije 50kW ali vec? Ali mislijo potem vsakih par let nadgrajevat?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Verjetno Chademo ne bo obstal dolgorocno. Type2 DC, ki omogoca 100kW in Tesla SuperCharger, ki omogoca 135kW bosta opciji za prihodnost.
Pri takih moceh, kjer se vsako vozilo polni s 100kW in ce pomislis, da se jih hkrati polni 6, to je 600kW, je po moje ze tezko pripeljati do uporabnikov. Verjetno kje v blizin transformatorskih postaj.
Ampak ce imas vozilo, ki zmore z enim polnjenjem 400km, ne potrebujes velikokrat polnjenja s tako mocjo, razen ce vsak dan delas po 500k.
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Res je, ampak v mislih sem imel primer, da taksnega vozila (400km+) ne polnis doma, ampak se zapeljes do najbjizje hitre polnilnice in ga napolnis v pol ure ali uri, ne pa da se doma polni 16 ur, pa po moznosti se vedno ni poln.
Koliko kW baterijo pa bi potreboval avto (recimo tvoj), da bi imel doseg 400km, pri avtocestni hitrosti, se pravi okoli 130km/h? Ce si mogoce kaj racunal? 100kW? Ali se vec?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
EV-ji se bodo v glavnem polnili doma, v glavnem ponoči. Z 22kW 3 faznim proklopom lahko Model S, ki ima dosega 400km, napolniš v 4 urah. To je več kot zadosti za polnjenje doma, oz. z 11kW 3 faznim priklopom - 8 ur, ravno za čez noč.

Model S ima dosega cca. 400km. Pri kateri hitrosti, ne bi vedel.

Za Ampero lahko rečem, da z cca. 11kWh baterije, na AC, pri 130km/h, naredim med 40-50km poleti, oz. 30-40km pozimi.

Ja, nekje 100kWh kapacitete bo kar prava številka.
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Se pravi, ce bi hotel pozimi narediti 400km po AC, bi potreboval ze kar 125kW baterijo? Vzel sem srednjo vrednost kar si napisal, se pravi, da naredis okoli 35 km, ce bi vzel 30km, pa ze vec kot 145kW baterijo. Za 125kW/145kW baterijo pa potrebujes dosti vec kot 8 ur, da jo napolnis doma. Tudi nimajo vsi 3 faznega priklopa.
Teslin 135kW supercharger tu zmaga, zato bi bilo super, ce bi vse hitrepolnilnice naredili vsaj taksne, ce ne se mocnejse. Vem, da je pri tem problem pripeljati taksno moc do polnilic, samo saj takse polnilnice se ne rabijo nahajat vsakih 20 km..., mogoce vsakih 50-60 in ob vecjih mestih
wink-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
To ali pa v vmesnem obdobju tako, kot je narejena Ampera in Prius plug In, ki lahko pogrejeta kabino z bencinom in imas tudi pozimi skoraj taksen doseg, kot poleti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Super!

Tako se lahko avtobusi napolnijo na končnih postajah in se posledično lahko cele dneve vozijo na elektriko.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Verjetno Chademo ne bo obstal dolgorocno. Type2 DC, ki omogoca 100kW in Tesla SuperCharger, ki omogoca 135kW bosta opciji za prihodnost.
Pri takih moceh, kjer se vsako vozilo polni s 100kW in ce pomislis, da se jih hkrati polni 6, to je 600kW, je po moje ze tezko pripeljati do uporabnikov. Verjetno kje v blizin transformatorskih postaj.
Ampak ce imas vozilo, ki zmore z enim polnjenjem 400km, ne potrebujes velikokrat polnjenja s tako mocjo, razen ce vsak dan delas po 500k.

Nek minimum za postavit hitro polnilno postajo je pripeljet 20kV po kablu ali nadzemno,
trafo 1MW 20/0,4 potem pa lahko priklopiš
ali 8x 135kW superchargerjev,
ali 20x 50kW Chademo in CCS
ali 50x 22kW AC običajno polnjenje