Po prometni nesreči mi oškodovanec grozi

Status
Tema ni odprta za nadaljno razpravo.
I

Izbrisan uporabnik #488

Pripelji mi takšen avto na hof, to je vsa umetnost.

Ti se pa ubadaj s tem, kolko stane popravilo al pa kje ga boš dobil.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Staro stanje je da je bil avto rdeč, imel je 4 kolesa in vžgal je v 3jo po 15 sec verglanja. Stanje po škodi je da je avto rdeč, ima vsa 4 kolesa (eno je spustilo tlak za 0.5 bar) in še vedno vžge v 3jo po 15 min verglanja. Osnovne in bistvene lastnosti avta se niso spremenile, tako da stanja ni potrebno spreminjat. Škoda je pa še vedno lahko max. 200 EUR kolikor je tudi avto vreden.

To da ekonomska totalka ne obstaja sem pa že napisal, je čisto logična posedica dejstva da materialna ŠKODA NA STVARI ne more PRESEGATI VREDNOSTI te stvari. To je vsakomur jasno, edino očitno pravnikom ni.

Ne piši mi o logiki, da mi člene iz zakona
priden.gif


Bom dal drug primere za logičarje.

Okna na hiši so zarmotizirana recimo po 20 letih, so iztrošena in nimajo NOBENE VREDNOSTI.

Torej lahko v njih mečeš kamne in jih lomiš, ker so brez vrednosti
priden.gif


Oškodovancu pa rečeš, oprosti, tu maš 5 eur, pojdi na pir pa še za nova okna ti ostane...
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:in zavarovalnica mu je ocenila toliko kot je pač vredno. jebat ga.
To seveda ni res. Ko sem bil v podobni situaciji, mi je zavarovalnica hotela izplačati 1300 €. Vozila tega tipa in letnika so se takrat na avto.netu prodajala po nekaj manj kot 3000 €. Ne moremo vedeti po koliko se dejansko proda. Po eurotaksu pa je bila takrat vrednost dobrih 2000 €. Vse to mi je takrat povedal cenilec zavarovalnice, pri kateri je bil zavarovan povzročitelj nesreče. Na koncu mi je uspelo doseči, da so plačali popravilo, ki je stalo 2100 €, kar je bilo verjetno samo nekaj 100 € manj od vrednosti po eurotaxu.
Če mi dajo 1300 €, kaj imam? Razbitino s katero se naj je...m in jo poskušam prodati za 1200 €, da bom lahko kupil precej podoben avto kot sem ga imel dva dni pred tem? Kdo pravi, da obstaja trg zato? Če je zavarovalnica prepričana, da obstaja, naj ga ona kupi. Jaz na avto nisem bil navezan, ampak če nisem kriv, zakaj ne bi imel voznega avta kot je bil prej. Kaj točno sem jaz kriv, da bi bil ob nekaj 100 ali 1000€? Zakaj se potem sploh moramo zavarovati?
Končni razplet, avto popravljen in je od takrat naklepal novih 100.000 km v 3 letih nekaj pri meni nekaj pa pri novem lastniku...

Utiševalec ne razume, kaj pomeni restitucija.

Zakon določa VZPOSTAVITEV prejšnjega STANJA

Določa, da je treba vzpostaviti STANJE, ne pa nadomestiti vrednost.

V primeru pa da vzpostavljeno STANJE ne zadošča pa se še doplača.

Ekonomska totalka pa je čisto nasprotje.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.548
2.937
113
v lokalni ostariji
snecer cela hiša se malo dlje amortizira. hišo moraš vzdrževat. če ti nekdo razbije okno v kateri je navadno steklo in ti prinese novo steklo ali pa reče evo ti tukaj imaš 20€(toliko namreč stane STEKLO navadno) je to tot... ne bo ti noben vrgel starega okna ven pa zmontiral novo les-alu okno...

kapiraš?

pa še marsikdo ne...

avto je vreden 1000€ škode (če se popravlja vse z novimi deli) je za 2000€ a misliš da bo po pravilu avto vreden 3000€ če je sedaj 1000€? dobiš lepo 500€ pa avto ti ostane ti avto popravi kot veš in znaš...še vedno boš zanj lahko dobil 1000€. več nikakor. manj bi pa že sedaj...

pepe saj meni so tudi v prvo ponudili X€ v drugo pa X+100%... eni pa potem še 3. protožbo naredijo... potem se pa zgodi, da jim lepo dokažejo, da so bile npr na vratih že stare poškodbe na laku itd in ti odbijejo 50% od lakiranja.... itd pa si na slabšem kot v 1. ponudbi
 
I

Izbrisan uporabnik #488

ja, samo delo pa steklo pa je več vredno od 20 let starega okna

-----------

Vrednost avtomobila je NEPOMEMBNA.

Ker vzpostavljama prejšnjo STANJE = to pa je POPRAVLJEN AVTO v stanju kot je bil pred nezgodo.

To določa zakon in nič drugega.

In not ni nobenih ekonomskih totalk, SMOTRNOSTI, ekonomičnosti in še česa, kar je sicer všeč zavarovalnicam in imajo ponekod v tujini (Nemčija npr.).
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.548
2.937
113
v lokalni ostariji
ja zavarovalnice imajo svaoja pravila...

dejstvo je da v primeru če avto popravljaš z RABLJENIMI deli so ta cenejša in popravilo kot tako cenejše. lahko avto vzpostaviš v prejšnje stanje z veliko manjšimi stroški. kapiraš? tega tudi ne piše v zakonu... ker pa zavarovalnice še ne popravljajo z rabljenimi deli ampak samo z novimi (katere cena je ponavadi za stara jajca OGROMNA) ti ponudijo da ti dajo X evri pa s tem sam popravljaj...

dejansko pa po tvojem "zakonu" bi morali tudi totalke (fizične) popraviti v prejšnje stanje...ali je to mogoče? kaj pa sedaj? je pomembna vrednsot?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Kaj točno brani zavarovalnicam, da ne vzpostavijo svoje mreže servisov in dobro popravljajo z rabljenimi deli starejša vozila? Veš kaj jim brani: naivne stranke, ki nasedejo na vsako njihovo preseravanje. Enako kot pri drugi zavarovalnici ZZZS, kjer desetletja plačuješ, ko pa kaj rabiš, pa pojdi samoplačniško, da boš pred smrtjo na vrsti.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
ja zavarovalnice imajo svaoja pravila...

dejstvo je da v primeru če avto popravljaš z RABLJENIMI deli so ta cenejša in popravilo kot tako cenejše. lahko avto vzpostaviš v prejšnje stanje z veliko manjšimi stroški. kapiraš? tega tudi ne piše v zakonu... ker pa zavarovalnice še ne popravljajo z rabljenimi deli ampak samo z novimi (katere cena je ponavadi za stara jajca OGROMNA) ti ponudijo da ti dajo X evri pa s tem sam popravljaj...

dejansko pa po tvojem "zakonu" bi morali tudi totalke (fizične) popraviti v prejšnje stanje...ali je to mogoče? kaj pa sedaj? je pomembna vrednsot?

Za pravo totalko maš v istem členu= ko vzpostavitev ni mogoča, potem sledi kompenzacija
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Snecer ma praw, zavarovalnice nategujejo folk po dolgem in počez ... imamo primer v familiji, ko je sneg sestri razbil avto, ki je bil pravilno parkiran na označenem parkirišču pod stolpnico, na zavarovalnici, kjer so imeli urejeno zavarovanje bloka, pa so tumbali, da padca snega zaradi "izrednih" razmer (zgodilo se je tisto leto, ko je bil žled) ne izplačujejo škod iz tega naslova
bonk.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.493
113
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
kalbo kakšen odnos? o čem ti sanjaš?

eni so res bolniki kar se pleha tiče... takoj jokajo... kaj bi še rad? da mu stistne 5000€? stara jajca ima. ja. in zavarovalnica mu je ocenila toliko kot je pač vredno. jebat ga.

vsakič ko se vsedeš v avto in se odločiš sodelovat v prometu reskiraš karambol (tudi invalidnost in smrt!). če pač nočeš da tvoj super duper avtoček faše poškodbo ga ne uporabljaj!

zavarovalnica ti omili/izniči škodo... če ti voziš 500€ vreden avto je toliko vreden pa čeprav je zato vreden celo premoženje... realno pač ni...

ja veliko pleha bi lahko bilo že v preši...

Ja se strinjam, da majo eni manijo na avto. Sam ne vem no, računaj eno familijo, pa recmo, da je moja, ki se že dobra 4 leta fura z enoprostorcem, ki ga redno vzdržujem. Kupljen za 9 jurjev, v njega je že letelo nekaj denarja, nazadnje sklopka za jurčka. Vreden je 3 pa pol do 4. Tak kot je mora zdržat še najmanj 100 jurčkov, kar je je zame v treh do štirih letih. Po tvoje neekonomično popravilo, po moje ne, ker avto rabim vsak dan, za novega mi pa ni za dajat 35 jurjev.

Pa se najde bebec in mi ga olupi po celi desni strani, luč oba blatnika odbijač, vrata, drsna vrata...tik tak "ekonomska totalka". In pol dobim od zavarovalnice 3 jurje, popravilo je pa 4. Pa usekam po zobeh tistga, ki mi reče...jebat ga, kaj pa gare stare voziš. Temu rečem, da mu plačam sam pol zob, sej njegovi niso bli vredni več, saj je blo pol zaplombiranih in piškavih, jebat ga, življenje ni pravično.
 
Nazadnje urejeno:

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Usekaj po zobeh zavarovalnico, tisti, ki ti je nehote povzročil škodo, je svojo odgovornost prenesel (in dobro plačal) na njih.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Ne vem kako je drugje. Ampak zaradi napake nekoga nastrada nekdo, ki ni nič kriv. Vsi delamo napake, ampak sistem ni pošten. Je pa ekonomsko vzdržen za zavarovalnico. Povzročitelj nesreče je v zavarovalniški sistem mogoče doslej plačal že na 10.000 €, sedaj pa je naredil eno napako in zavarovalnica noče človeku, ki ni nič kriv vrniti vozila čimbolj v prvotno stanje.
Če je tako povsod po svetu nima prav nobene veze, da bi vsi vpili v en rog, da je tako tudi prav.

Stvar je (povsod) preprosta: če dobiš enak avto za manj denarja, kot bi stalo popravilo, je seveda nelogično popravljat. Lahko bi se zmenili, da se popravlja vse, ampak potem bi pa spet vsi vpili, da so premije predrage.

Edini prblem vsega skupaj je, če ti za totalko dajo (po pogajanjih) manj, kot stane enakovreden avto na trgu, in to, da bi ga morala najti zavarovlanice. Če ji ne uspe, bi pač morala plačat popravilo. Skratka, če ti nekdo stolče 10 let stra avto, ki pa ima le (karikiram), 10kkm in je kot nov (kar lahko dokaže izvedenac), naj zavarovalnica ali najde enkovreden avto (če hoče izplačat totalko) ali pa plača popravilo.

Da pa ignorirajo jokanje bedaka, ki noče popravit vrat pri ličarju, ampak bi rad praktično nov avto, pa je seveda prav. Si predstavljaš, kakšne bi bile sicer premije?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Jasno. In so uzakonile model, da stane tudi tistega, ki pri dogodku ni nič kriv.
Imel sem že tako situacijo in takrat sem kot oškodovanec uspel doseči, da je zavarovalnica plačala za popravilo samo par 100 € manj kot so se gibale cene teh vozil na AvtoNET-u. Ekonomske totalke bi dobil dobro polovico tega zneska in potrebno bi bilo kar nekaj mojega neplačenega dela, da bi prišel do enako uporabnega vozila brez dodatnih stroškov. Mislim na prodajo poškodovanega vozila, iskanje primernega vozila in nakup. Če bi rabil vozilo takoj, še pridobivanje vira financiranja...
Naj vsaj zavarovalnica prevzame ekonomsko totalko in dostavi uporabniku drugo enako vredno brezhibno vozilo.
Če so popravila predraga, imajo zavarovalnice precej večjo moč, da naredijo red pri servisih (lahko denimo ustanovijo svojo mrežo) in prodajalcih rezervnih delov.

"problem" je v tem, da ekonomske totalke v naši zakonodaji ni!

Naš Obligacijski zakonik ne določa meje višine stroškov popravila...

Problem je le sitni tretji odstavek 164. člena OZ.

Ta določa, da kadar vzpostavitev prejšnjega stanja ni mogoča ali kadar je sodišče mnenja, da ni nujno, da bi to storila odgovorna oseba , odloči, da mora ta izplačati oškodovancu ustrezno denarno odškodnino.

Ker pa nimamo enotne sodne prakse, smo tako prepuščeni sodišču, kaj bo storilo v vsakem konkretnem primeru.

Zakon je pa sicer jasen.

Zavarovalnice definitivno izkoriščajo sistem in dejstvo, da se folk ne spušča v tožbe, ker so dolgotrajne.

Po drugi strani pa zavarovalnice postavljajo same mejo ekonomske totalke, tako da izplačajo čim manj + drage ocenitve popravila, ki jim gredo na roko = njihovi cenilci sami ocenijo škodo
evil.gif

Poleg tega ni jasno, kaj "vzpostavitev prvotnega stanja" je. Popravilo ali tudi zamenjava z ekvivalentnim izdelkom (kar je temelj ekonomske totalke).
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.493
113
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Usekaj po zobeh zavarovalnico, tisti, ki ti je nehote povzročil škodo, je svojo odgovornost prenesel (in dobro plačal) na njih.

Ja, res je, sam vseen se kle kurčit o starih garah je pač jebivetrstvo.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

oškodovanca to ne zanima , na hof naj pripeljejo, kakor vedo in znajo
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Glede na častne izkušnje dvomim, da boš dobil 3 jurje, temveč prej 2000 do 2500 €, pa avto ti ostane in se znajdi.
Če nimaš nekih znancev med kleparji in če nočeš s popravilom dobiti nevarnega avta, si v riti.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.493
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Jasno. In so uzakonile model, da stane tudi tistega, ki pri dogodku ni nič kriv.
Imel sem že tako situacijo in takrat sem kot oškodovanec uspel doseči, da je zavarovalnica plačala za popravilo samo par 100 € manj kot so se gibale cene teh vozil na AvtoNET-u. Ekonomske totalke bi dobil dobro polovico tega zneska in potrebno bi bilo kar nekaj mojega neplačenega dela, da bi prišel do enako uporabnega vozila brez dodatnih stroškov. Mislim na prodajo poškodovanega vozila, iskanje primernega vozila in nakup. Če bi rabil vozilo takoj, še pridobivanje vira financiranja...
Naj vsaj zavarovalnica prevzame ekonomsko totalko in dostavi uporabniku drugo enako vredno brezhibno vozilo.
Če so popravila predraga, imajo zavarovalnice precej večjo moč, da naredijo red pri servisih (lahko denimo ustanovijo svojo mrežo) in prodajalcih rezervnih delov.

"problem" je v tem, da ekonomske totalke v naši zakonodaji ni!

Naš Obligacijski zakonik ne določa meje višine stroškov popravila...

Problem je le sitni tretji odstavek 164. člena OZ.

Ta določa, da kadar vzpostavitev prejšnjega stanja ni mogoča ali kadar je sodišče mnenja, da ni nujno, da bi to storila odgovorna oseba , odloči, da mora ta izplačati oškodovancu ustrezno denarno odškodnino.

Ker pa nimamo enotne sodne prakse, smo tako prepuščeni sodišču, kaj bo storilo v vsakem konkretnem primeru.

Zakon je pa sicer jasen.

Zavarovalnice definitivno izkoriščajo sistem in dejstvo, da se folk ne spušča v tožbe, ker so dolgotrajne.

Po drugi strani pa zavarovalnice postavljajo same mejo ekonomske totalke, tako da izplačajo čim manj + drage ocenitve popravila, ki jim gredo na roko = njihovi cenilci sami ocenijo škodo
evil.gif

Poleg tega ni jasno, kaj "vzpostavitev prvotnega stanja" je. Popravilo ali tudi zamenjava z ekvivalentnim izdelkom (kar je temelj ekonomske totalke).

Ekvivalenten rabljen avto. Ne seri. Pri avtu vrednem nekaj tisočakov je lahko "ekonomska totalka" zelo hitro. Avto, ki ga sam voziš 10 let pa najbrš ne more nadomestit "enak" pogonjen s trga rabljenih vozil.

Pa ne mi zdaj o premijah, ker glede na dobičke zavarovalnic bi komot to šlo skozi. Saj v bistvu gre, sam tožarit se je treba z njimi.
 
Status
Tema ni odprta za nadaljno razpravo.