Opolnoči rekord na bencinskih črpalkah

Sergio81

Fizikalc
29. jul 2007
1.651
0
36
V oblakih
Pa ima po desetih letih še polno kapaciteto, verjetno ne in se doseg krepko zmanjša že veliko prej? Je sploh kakšen realen podatek koliko zdrži?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Sergio81 pravi:
Za bolj točen izračun kilometrine bi bilo fino vedet koliko ga pridejo nove baterije (pravi, da na 80k menja?), da le niso v vrednosti polovice skutertja, ker pol ni nobene računice?

Recimo, da naredim 8.000km na leto. To pomeni, da bom prevozil 80.000km v 10 letih. Se ti dozdeva, kakšne baterije bodo čez 10 let in kakšna bo njihova cena? Za lažjo predstavo ti bom dal namig: 'mobilni telefoni'. Se še kdo spomni štarta UMTS-a? Koliko let nazaj je bilo to? 3, 4 leta? Se kdo spomni, kakšni telefoni so bili takrat na voljo? Ljudje imamo zelo kratek spomin. Eto namiga:
Motorola-UMTS-A835.jpg


Koliko je tale cegl stal? Kaj je omogočal? Itn.... Kaj pa imamo danes?

Se še kdo spomni tegale, malo več kot 10 let nazaj?
628.gif


Zanimivo, kako si znamo predstavljati, kaj je 10 let nazaj v preteklosti, ko pa govorimo o 10 letih prihodnosti, pa imamo predstavo, kot da se ne bo zgodilo nič.
 
Nazadnje urejeno:

mimika

Pripravnik
8. feb 2008
703
0
16
3,7 kWh Li-Poly ali LiFePo4 pack baterij bi moral koštat tam nekje 1500€, ...

Zanimivi so tudi elektro kiti za na kolesa (sicer čisto druga kategorija), ampak če se že omenja elektrika in drag bencin... Za po mestu kar zanimiva zadeva - kit za 500€ ti da 30km dosega, top speed skoraj 50km/h. Vožnja zastonj, ko se ti zazdi še malo sam zagoniš, ni registracije, parkiraš kjer hočeš... Edino ni fajn, če ti ga ukradejo
grims-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Sergio81 pravi:
Pa ima po desetih letih še polno kapaciteto, verjetno ne in se doseg krepko zmanjša že veliko prej? Je sploh kakšen realen podatek koliko zdrži?

Bo v redu? To so celice v mojem packu. Več kot 1500 ciklov. Pri 50km/cikel = 75.000km.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik mimika pravi:
3,7 kWh Li-Poly ali LiFePo4 pack baterij bi moral koštat tam nekje 1500€, ...

Tako je. Tole bodo celice v LiFe packu Vectrix-a:


Več kot 1000 ciklov. Pri podaljšanemu dosegu na 125km, pa recimo da vzamemo 100km, je to 100.000km.

Za nadgradnjo z NiMH pack-a obljubljajo popust.
 
Nazadnje urejeno:

Sergio81

Fizikalc
29. jul 2007
1.651
0
36
V oblakih
Vidim, da se ti računica res izide. Pred tremi leti ko sem sam povpraševal je ni bilo vsaj take ne. Sicer se bo pa v prihodnosti še toliko bolj spalčalo, prispevaš pa tudi k zmanjšanju CO2
wink-1.gif
. Mimogrede sem te pa med brskanjem še na enem od tujih forumov zasledil.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
850
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:
strinjam se s kameleonom. cena 0,25EUR/km, se sliši fino, ampak pogledati moraš celotno računico:
praviš da si naredil 8000km. s klasičnim bencinskim skuterjem bi za to razdaljo porabil manj kot 400 EUR bencina.
zdaj pa primerjaj ceno tvojega skuterja ter ceno primerljivega bencinskega skuterja in videl boš, da zadeva ni več tako rožnata.
tudi sam sem razmišljal o nakupu električnega skuterja, samo me je potem takšen izračun (zaenkrat) odvrnil od tega.

Prosim, ne primerjaj jabolke in hruške. Prosim, da mojega maxi-scooterja ne primerjaš s 50ccm skuterčki. Če že hočeš primerjati jabolka z jabolki, potem pa primerjajva:
- http://yamaha-motor.si/izdelki/53/majesty-400/
- http://www.avto.net/2004/dealer_oglas_moto.asp?ID=1838696

Ne kategoriziraj Vectrixa v kategorijo električnih jajčkov, ki se prodajajo v Sloveniji.

Ja?
glej, ne spoznam se kaj dosti na skuterje, ampak na tvojih linkih se maxi skuterji začnejo nekje pri 3500 EUR, po moči in hitrosti ~2×zmogljivejši (ali pa recimo po velikosti primerljivi) skuterji pa so med 4 in 6000 EUR. za tvoj skuter si dal pa koliko?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
850
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik Sergio81 pravi:
Za bolj točen izračun kilometrine bi bilo fino vedet koliko ga pridejo nove baterije (pravi, da na 80k menja?), da le niso v vrednosti polovice skutertja, ker pol ni nobene računice?

Recimo, da naredim 8.000km na leto. To pomeni, da bom prevozil 80.000km v 10 letih. Se ti dozdeva, kakšne baterije bodo čez 10 let in kakšna bo njihova cena? Za lažjo predstavo ti bom dal namig: 'mobilni telefoni'. Se še kdo spomni štarta UMTS-a? Koliko let nazaj je bilo to? 3, 4 leta? Se kdo spomni, kakšni telefoni so bili takrat na voljo? Ljudje imamo zelo kratek spomin. Eto namiga:
Motorola-UMTS-A835.jpg


Koliko je tale cegl stal? Kaj je omogočal? Itn.... Kaj pa imamo danes?

Se še kdo spomni tegale, malo več kot 10 let nazaj?
628.gif


Zanimivo, kako si znamo predstavljati, kaj je 10 let nazaj v preteklosti, ko pa govorimo o 10 letih prihodnosti, pa imamo predstavo, kot da se ne bo zgodilo nič.
zdaj pa ti mešaš jabolka in hruške. mobilni telefoni so svoj bliskovit razvoj naredili predvsem zaradi tega, ker niso imeli neke prave konkurence (stacionarni telefoni so pač mobilni samo toliko, kolikor je dolg njihov kabel). električna vozila imajo trenutno zelo močno konkurenco v vozilih na nafto, ki jih peljejo scat v vseh kategorijah, razen v ceni na prevožen km. temu primerno se naftna vozila še vedno prodajajo v veliki večini. poleg tega pozabljaš, da se sicer kapacitete akumulatorjev povečujejo, vendar jih patentne pravice omejujejo glede vgradnje v električna vozila ( WIKI)
za konec pa še zanimiv paradoks: spodnji mobitel izpred 10 let je brez problema zdržal teden dni brez polnjenja. koliko dni zdržijo sodobni mobiteli
grims-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Lepo bi prosil za link maxi-scooterja velikosti Vectrixa za 3500 EUR.

Prosim, ne primerjaj električnih 21kW in bencinskih 21kW, ker niso primerljivi. Krivulja navora je pomembna in pri električnih motorjih je ta cca. konstantna.
Hitrost mi pa ni na prvem mestu. Po avtocesti se mi je bilo z motorjev vedno dolgčas voziti in se v glavnem nisem vozil, tudi ko sem imel npr. Yamaho R6. Za po ostalih cestah, ki niso avtoceste, je pa 100km/h več kot zadosti.

Za mojega sem dal 6.400 EUR, kot sem pa že prej navedel in dal link, se zdaj prodajajo po 5000 EUR.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
zdaj pa ti mešaš jabolka in hruške. mobilni telefoni so svoj bliskovit razvoj naredili predvsem zaradi tega, ker niso imeli neke prave konkurence (stacionarni telefoni so pač mobilni samo toliko, kolikor je dolg njihov kabel). električna vozila imajo trenutno zelo močno konkurenco v vozilih na nafto, ki jih peljejo scat v vseh kategorijah, razen v ceni na prevožen km. temu primerno se naftna vozila še vedno prodajajo v veliki večini. poleg tega pozabljaš, da se sicer kapacitete akumulatorjev povečujejo, vendar jih patentne pravice omejujejo glede vgradnje v električna vozila ( WIKI)
za konec pa še zanimiv paradoks: spodnji mobitel izpred 10 let je brez problema zdržal teden dni brez polnjenja. koliko dni zdržijo sodobni mobiteli
grims-1.gif

Kot neseznanjenega naj te opomnim, da navajaš link za NiMH baterije. LiFe baterij nima v rokah naftna industrija in na teh baterija je postavljena industrija električnih avtomobilov. Prosim, na zavajaj oz. če ne veš, kaj pišeš, bodi raje tiho.
Če ti cena prevoza za isto razdaljo, ki jo zdaj plačuješ 10x ni zadosti, potem ne vem kaj je.

Aja, ups, mogoče še smrdljiv izpuh, ki ga vohaš od voznika pred sabo, ali pešci, ki morajo vidhovati tvoj izpuh? Se ti zdi, da ni škodiljiv? Prosim, zapri se v garažo za pol ure in prižgi motor od svojega avtomobila ali pa si predelaj avto, da boš imel izpuh v svoji kabini.

Mogoče bi jaz tudi rad, da naši otroci dihajo svež zrak, če ga že mi ne.

Glede telefona; ja, kaj je pa omogočal. Telefonijo in SMSe, pa nobenega prenosa podatkov. Da ne govorim o velikosti črno-belega LCDja. In koliko si z njim klical, ko si imel na voljo le 100.000 uporabnikov, koliko pa danes, ko imaš na voljo 2.000.000 (?) uporabnikov. Takrat mogoče 1x na dan po par minut, ker so bile zelo drage, danes pa, ko imaš pakete s 1000 minutami zastonj?
Prosim, ne se sramotit, ker spet hočeš zavajati s primerjavo jabolk in hrušk.
 
Nazadnje urejeno:

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Preden se do konca skregate - ko bodo postala električna vozila bolj dostopna, učinkovita itd. - kakšne so vaše napovedi glede cene elektrike? Bodo uvedli dražjo elektriko za polnjenje avtov (in bodo ljudje na črno polnili doma v navadni vtičnici) ali pa bodo šle na splošno cene elektrike pošteno navzgor?

Sam se bojim, da bo množičen pojav električnih avtov povzročil velik skok v ceni elektrike, že zaradi posledično manjše prodaje nafte in manjših prihodkov v državni blagajni, s čimer bodo države hotele pokriti izgubo.

Pa tudi odkod bo prihajala elektrika? Bomo vse hribe posejali s vetrnicami (seveda ne pri nas, ker so ubogi ptiči v nevarnosti
rolleyes-1.gif
), nove jedrske elektrarne? Bolj učinkovite turbine hidroelektrarn? Nove termoelektrarne (baje je izmed fosilnih goriv največ zalog premoga)?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Polnjenje na črno doma? Elektrika je elektrika, ne glede na izvor. Kaj ti narediš z elektriko iz tvoje vtičnice je popolnoma tvoja odločitev - da ne govorim, koliko novih postavk je bilo uvedeno na računu za elektriko v zadnjem letu. In kar je najgrše, na vse te postavke - prispevke, takse, trošarine,... - se plača še DDV. Torej, prispevek, taksa in trošarina so dodana vrednost?

Če ji bodo zvišali ceno, se bo investicija v fotovoltaiko poplačala še prej in se bomo vozili na sončne žarke. Bodo razglasili pridobivanje elektrike preko fotovoltaike za 'črno' elektriko? Zapeljite se skozi Nemčijo, boste videli, koliko fotovoltaike imajo inštalirane. Mi smo bananistan.

To je lepota elektrike. Pridobivaš jo lahko na 1001 način in ti daje popolno neodvisnost.

Za izgubo prihodkov države me pa, dokler nam nabijajo namišljene prispevke, trošarine, takse,... boli kita.
 
Nazadnje urejeno:

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik gretzky pravi:
Res pa je, da takšno prevozno sredstvo ni za pussyje, ki smrkajo že ko čez okno vidijo mraz.

Joj sedaj si me pa popredalčkal
hysterical-1.gif


P.S.: si že kdai naredu z 50ccm relacijo LJ-Savudrija-Pula-Savudrija? Sam pazi....ti odpade rit...tko da ni za pussiye
shocked-1.gif
Se ti opravičujem, če sem s svojim postom užalil tebe, to ni bil moj namen. Mišljeno je bilo na splošno. Nekateri motorje in skuterje uporabljajo zaradi užitka v vožnji, drugi pa za transport iz točke A do točke B. Jaz spadam v prvo skupino, Andy pa v obe.
Na takšen dolg krog se ne bi odpravil s 50ccm skuterjem, ker se vozim zaradi užitka in cca. 400 kilometrov s skuterjem to vsekakor ni.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Poljenje ''na črno'' doma sem mislil v primeru, da bi država uvedla posebne polnilnice z višjo ceno elektrike za poljenje vozil na elektriko, poljenje doma pa bi bilo prepovedano (kar bi recimo lahko preverjali s višino porabljene elektrike).

Glede fotovoltaike - kako je s temi sistemi dandanes v primeru slabega vremena? Kljub temu proizvaja elektriko? Jo shranjuje v akumulatorje?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Te razumem. V vsakem primeru se bo dobilo konverter, ki bo iz 230V 16A prekonvertiral v napetost, ki jo potrebuje avto. Kjer je popvraševanje, je tudi ponudba :)
Težko bodo pregledovali količino porabljene elektrike kot kriterij ali se voziš na elektriko ali ne. Npr., pri nama se je porabi le za cca. 20 EUR/mesec, sodelavec jo porabi za 60 EUR/mesec. Po tem bi sklepal, da ima električni avto, pa ga nima, ker greje s toplotno črpalko.

Glede slabega vremena ne vem; verjetno ne daje nič oz. zelo malo. Kar se pa tiče shranjevanja je pa tako, da elektriko s fotovoltaike daješ v omrežje, ko jo imaš odveč (števec ti odšteva od porabe), ko jo pa potrebuješ, pa jemlješ iz omrežja.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.571
2.617
113
še v SLO - ampak komaj
ne "prispevaš" - ampak prodajaš - odkupne cene in pogoji (ne me tepst če so "zastareli" - se mi ni dalo iskati bolj podrobno) so tukaj

se mi pa postavlja vprašanje kaj bodo naši res naredili s trošarinami - čimveč nas bo presedlalo na "brezplačne" ozr. subvencionirane energente, manj bo porabe "standardnih" goriv - s tem manj dotoka denarja v državno blagajno, ki ga lahko kompenzirajo samo z višjimi trošarinami - in po mojem bodo te razširili tudi na "zelene" energente (tako se po mojem splača čimprej preklopiti, ker drugače po finančni efekt bolj boren)

pa da ne bo nesporazuma - zelo veliko je vredna tudi ekologija - samo žal živimo v takšnem svetu, da ima $$$ še vedno glavno besedo

EDIT: pisal ko kura - popravil slovnico (upam, da vso)
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Po moje ne bodo šli obdavčevati elektrike ali kaj podobnega ampak boš plačal prispevek na prevožene kilometre - pri registraciji - za vsa vozila; električna in fosilna. Samo pri fosilnih boš še plačal gorivo.

Država je lačna in nenasitna.
 
Nazadnje urejeno:

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
850
113
glej ne mislim se več pričkati s tabo, ampak redna cena tvojega vectrixa je 8000 funtov, tisto na prvi strani je le cena v akciji, tako da razlika v ceni še vedno ostaja. in dokler bo ta razlika enaka večletni porabi goriva, se bodo ljudje še vedno odločali za bencinske zadeve, namesto električne, ekologija gor ali dol