Opel Ampera/Chevrolet Volt

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Točno tako. Ampak imam občutek da boš prej avto prodal, preden boš opazil zmanjšan doseg na bateriji. Glede na to da imaš avto, ne vem koliko 2-3 leta in 65k km, pa recimo 1 procentni padec baterije, ki se ne opazi zaradi povečanega polnjenja, to je zelo, zelo OK.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
kaj mi bo članek? ni takega članka na svetu ki me prepriča, da baterija zdrži več kot 200000milj in ni opaznega padca kapacitete. to je daleč čez 2000 ciklov. Li-ion ima pa tam do 1200 max 1500 cikov življensko dobo. Večina pa dosti manj. Zakaj zavraga nimamo drugje takih baterij in so samo v amperah?

to je isto kot pasat TDI ko pije 5l če ga tišiš do onemoglosti naloženega do stropa. Ene stvari laufajo samo na forumih.

Baterija ni tako preprosta zadeva, da bi ji življenjsko dobo določil s fiksnimi cikli, v potrošni elektroniki baterije crkujejo zelo hitro, ker se jih zlorablja na način, da se doseže največjo avtonomijo, to pomeni polnjenje praznjenje kar na 100% razpoložljive kapacitete, poleg tega ni možnosti za nek temperaturni nadzor.

Če imaš dosti tehničnega predznanja si oglej tale video, kjer je vse razloženo zakaj ti cikli niso tako "črno beli":
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Citat:
Uporabnik map pravi:
Andy. Elektronika ti je nekje 1 procent dodala na 65k km, se pravi imaš še 14 procentov rezerve.Čez tristo jurjev pomoje bo komot šla, da še ne bi opazil zmanjšanja kapacitete in moči.

To ne velaj točno, sej sem Andyu že 1x razlagal.

Prosta kapaciteta ni zato da se "razveseli" uporabnika ki ima ves čas enako kapaciteta temveč zato ker na splošno vpliva na obrabo litijevih accujev (vseh trenutno znanih tipov).

Slika za demostracijo (prva ki sem jo dobil na netu, za demonstracijo bo ok):
BM-S23-Fig1-300x287.jpg


Na sliki se vidi dokaj ravno krivuljo v vmesnem delu grafa ki je značilna za li-X baterije. To predstavlja varno območje saj v tem delu elektroni ne padejo ven iz ustaljenega cikla, torej se kapaciteta baterije in s tem povezane zmogljivosti ne zmanjšujejo. Levo in desno od tega varnega območja pa je kritično območje kjer so premiki elektronov veliki in ko baterija pride v to območje to pomeni hitrejšo obrabo (bolj greš v meje, več jo je in kot se vidi z grafa ne gre linearno ampak kar logaritmično/kvadratno odvisno kako gledaš na graf). Kapaciteta baterije se vedno podaja za celotno območje od do napetostnih meja pri določenem toku (ponavadi govorimo pri li-ion celicah o toku 0.3C in napetostih od 4.2-2.5V, lifepo4 recimo ima manjše območje od 3.7-2.8V itd.).

Z zgornjega grafa se sicer vidi da se območje zgoraj začne pri 90% in območje spodaj pri 10%, ampak li-X tehnologija ima to lastnost (no v bistvu so to lastnosti vseh baterij) da se pod večjimi tokovi (pa tudi pod vplivom temperature) mejna območja povečujejo. Torej pri nekem električnem vozilu ki se prazni na polno (par C toka) in polni hitro se lahko spodnje in zgornje območje ustrezno povečata. Ne vem sicer kakšni so grafi za Ampero ampak bi rekel da so tovarniške meje dokaj točno postavljene na meje območji glede na tokove ki gredo skozi baterije.

Skratka kar hočem povedat je da padanje kapacitete s popravki ne bo šlo linerno pač pa hitreje, recimo z dobrim kvadratom. Torej če imaš pri 100k km 2% padca boš imel pri 200k km 5% in pri 300k km že 15%+ in pri 500k km bo baterija crkjot oz. neuporabna. Tudi glede staranja oz. neuporabe je res, ker za li-x tehnologijo so cikli pri izgubi kapacitete še najmanjši problem, večinoma se baterija uničuje zaradi zunanjih dejavnikov ki jim je podvržena v sorazmerju s časom. Torej če nonstop obratujoča baterija zdrži 2000 ciklov, 10 let stara baterija zdrži samo še 1/4 tega odvisno od pogojev pri katerih se je "starala".

Pa tu ponovno ne pozabimo na večceličnost in fejkanje kapacitete s strani BMSja. Celice si niso enakovrene in ene se bodo starala hitreje, problem je da BMS lahko uravnava samo določeno območje in to se prikazuje potem kot splošna kapaciteta packa. Bolj verjetno kot da bo cel pack izgubil kapaciteto je da bo ena celica padla iz sistema, tu je potem vprašanje kako je pack in celoten komplet EVja (polnilec/motor) sposoben delovat pri takih pogojih. Sam bi rekel da samo javi error in to pomeni menjavo packa (čeprav tehnično bi se dalo zanič celico odstraniti iz sistema in potem pade ali napetost ali pa kapaciteta/tok celotnega packa za nivo ene celice).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.682
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Baterija ni tako preprosta zadeva, da bi ji življenjsko dobo določil s fiksnimi cikli, v potrošni elektroniki baterije crkujejo zelo hitro, ker se jih zlorablja na način, da se doseže največjo avtonomijo, to pomeni polnjenje praznjenje kar na 100% razpoložljive kapacitete, poleg tega ni možnosti za nek temperaturni nadzor.

Če imaš dosti tehničnega predznanja si oglej tale video, kjer je vse razloženo zakaj ti cikli niso tako "črno beli":
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/pxP0Cu00sZs&hl=en&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/pxP0Cu00sZs&hl=en&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>

se spoznam na li-kemijo tak, da mi ni treba razlagat o ciklih in kaj ji zmanjšuje življensko dobo in podobno. Tisti zgoraj omenjeni cikli so itak v idealnih pogojih. oziroma pri nobremenjenih baterijah. Če recimo baterijo koristiš na 30% neboš opazo padca kapacitete dooooooolgo. Če se baterija koristi blizu 100% njene tokovne zmogljivosti se padec opazi dosti prej. Potem je tu še praznjenje. Če baterijo koristiš do 80% nazivne kapacitete (torej je ne prazniš pod zadnjih 20% bo dolgo srečna. Če jo prazniš konstantno na spodnjo mejo bo hitro začel naraščat ir.

Recimo da je v teoriji doseg še vedno enak. garant pa nima več baterija enake tokovne moči kot na začetku. Torej če ti zahtevaš polno moč od motorja bo ta pri prvih 10k km ziher večja kot pri 100000 ali več km, ker kasneje baterija ni več sposobna tolko A dat v določenem kratkem času. Torej bolj je stara baterije višji je Ir. Višji je Ir višji je padec napetosti pod enako obremenitvijo. Itd itd.
Pač stvari ki so znane pri trenutnih li-kemijah.

Seveda razen če ma ampera neko superduper topšit topsecret kemijo. Kar pa dvomim. Torej lahko mirne duše gledamo amperine baterije kot vse ostale Li-x baterije.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Amperino okno med polno in prazno baterijo je veliko 65% kapacitete baterije (22% SOC - 86% SOC). Drugače pa še vedno dobim iz nje 111+kW (pogonski elektro motor + porabniki (kretje, klima,...)), kolikor sem od nje dobil na začetku.
Ta podatek vidim v realnem času iz OBD2 porta.

Drugače pa, če bi si ogledal video, ki ga je prilepil Gašper, bi videl, kakšno kemijo uporabljajo v Amperi/Voltu.

Računaj še na to, da sta Ampera/Volt MY 2010, 2011 in 2012 imela kapaciteto baterije 16kWh, potem pa so videli, da je ta kemija tako vzdržljiva, da so njeno kapaciteto za MY2013 in 2014 dvignili na 16.5kWh, MY2015 pa ima 17.1kWh za baterijo enake teže in volumna.
GM-ovi inženirji so prvotno baterijo naredili tako bulletproof, da so kasneje videli, da so jo naredili preveč bulletproof in vzdržljivo, da so z naslednjimi leti lahko povečali kapaciteto z rahlimi spremembami kemije.
 
Nazadnje urejeno:

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Jp
smile-1.gif


Ampak, za razliko od popolnoma električnih avtomobilov, Ampera ne bo izgubila dosega tudi po tem, ko bom začel izgubljati realen električni doseg.
S popoloma električnim vozilom npr. ne bi mogel več priti iz točke A do točke B, pri Amperi se bo pač samo bencinski motor prižgal malo prej
wink-1.gif
, ampak, na cilj bom pa še vedno prišel brez problema.
Ali lahko pri Amperi zaženeš bencinski motor pri polni bateriji?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Lahko. To narediš s tem, da preklopiš v Hold mode. Na voljo lahko izbiraš med:
- Normal mode (privzeto)
- Sport mode (pedalko za gas premapira tako, da imaš več moči že na začetku pritiska pedala)
- Mountain mode (če imaš prazno baterijo, pred tabo je pa dolg klanec, ki zahteva veliko moči - npr črno kalski klaned po avtocesti navzgor. S preklopom v Mountain Mode bencinski motor naredi rezervo v bateriji, tako da v klanec kuri in elektriko iz baterije in elektriko iz bencinskega motorja)
- Hold mode (preklopi na bencinski motor ne glede na polnost baterije in vzdržuje polnost baterije na nivoju, ko je bil ob preklopu na ta mode vožnje)
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Hvala za odziv. Ali je potrebno ta meni hold potrditi ali samo nastaviš in sam deluje?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Se mi še ni zgodilo, da se ne bi zagnal. Zažene ga pa 60kW generator.
Zakaj misliš, da se ne bi?
 
Nazadnje urejeno:

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Čisto tako sprašujem. Če bi se kdo odločil za nakup rabljene Ampere in bi brez znanja nastavitev težko preizkusil bencinski motor. Prodajalci so v tujini v večini avtohiše, pa teh nastavitev ne poznajo ali pa nočejo povedati. Še hipotetično vprašanje. Če ne zažene bencinskega motorja pri polni bateriji, je možno opravit kakšen reset na tovarniške nastavitve?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Da kaj ne deluje?
Da se v hold meniju se ne zažene bencinski motor.

Tebe zanima občasna vključitev bencinskega motorja,med vožnjo,da vzdržuje ali polni baterijo....ali te zanima,kako bi "prisilil" avto,da vključi bencinski motor,ko avto stoji na mestu? (če te zanima slednje,probaj tako,da najprej zaženeš avto z gumbom start,torej je avto pripravljen na vožnjo,potem pa odpri pokrov motorja.Ni nujno da ga ravno dvigneš,zadostuje da potegneš ročico za odpiranje.Kakor se spomnim,se bencinski motor avtomatsko zažene.Andy,imam prav?)
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Da kaj ne deluje?
Da se v hold meniju se ne zažene bencinski motor.

Tebe zanima občasna vključitev bencinskega motorja,med vožnjo,da vzdržuje ali polni baterijo....ali te zanima,kako bi "prisilil" avto,da vključi bencinski motor,ko avto stoji na mestu? (če te zanima slednje,probaj tako,da najprej zaženeš avto z gumbom start,torej je avto pripravljen na vožnjo,potem pa odpri pokrov motorja.Ni nujno da ga ravno dvigneš,zadostuje da potegneš ročico za odpiranje.Kakor se spomnim,se bencinski motor avtomatsko zažene.Andy,imam prav?)
Bravo, točno to informacijo sem rabil. Hvala
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Jp.

Je pa še ena možnost. Izprazneš baterijo, ali pa jo spraviš na 1 črtico, avto ustaviš na mestu in daš v Mountain Mode. Zagnal bo bencinski motor in ga vrtel, dokler ne bo napolnil baterije cca. do polovice.

wxy, ti moraš že od začetka vprašati vprašanje, kaj te zanima oz. kaj bi rad dosegel in ti damo lahko direkt odgovor, ne pa da takole ovinkarimo, v tem primeru, kako bi z Hold načinom videl, če dela bencinski motor, ko so boljše metode, da se vidi delovanje bencinskega motorja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Da kaj ne deluje?
Da se v hold meniju se ne zažene bencinski motor.

Tebe zanima občasna vključitev bencinskega motorja,med vožnjo,da vzdržuje ali polni baterijo....ali te zanima,kako bi "prisilil" avto,da vključi bencinski motor,ko avto stoji na mestu? (če te zanima slednje,probaj tako,da najprej zaženeš avto z gumbom start,torej je avto pripravljen na vožnjo,potem pa odpri pokrov motorja.Ni nujno da ga ravno dvigneš,zadostuje da potegneš ročico za odpiranje.Kakor se spomnim,se bencinski motor avtomatsko zažene.Andy,imam prav?)
Bravo, točno to informacijo sem rabil. Hvala

Če boš drugič vprašal, kaj te zanima, ne pa, kako deluje Hold način, ti to lahko tudi jaz odgovorim v enem odgovoru, ne pa, da sva se skoraj celo stran lovila z delovanjem Hold načina.