Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Naj me kdo popravi če se motim ampak a ni tako da Ampera uporablja zgolj nekih 10 kWh od skupnih 16 kWh in da je programsko narejeno tako, da je pač uporabniku na voljo 10 kWh pa če je baterija nova ali pa če je kapaciteta dejansko padla že iz 16 na 10 kWh.
Ali se da to dejansko izmerit?
V bistvu je tako, da nova Ampera/Volt polni v oknu 22% SOC do 85.9% SOC (neto je to cca. 64% kapacitete baterije). Pod 22% SOC načeloma nikoli ne gre razen:
- če se vozi v dolg hiter klanec z že prazno baterijo in bencinski motor ne zmore toliko moči, da bi držal SOC. V tem primeru SOC pada pod 22%, nekje do 18% SOC, tam pa omeji moč elektro motorja na moč bencinskega motorja, tako da SOC ne pade pod 18% SOC. To je doživel AvtoMagazinov voznik tukaj:
http://www.avto-magazin.si/novice/sneg-elektrika-in-ampera/
Citat:
13:09, Koper. Po nekoliko manj varčnem kolovratenju po obmorskih ulicah je poraba zrasla na 5,3 litra. S praznimi baterijami krenem proti Ljubljani in s pomočjo tempomata vzdržujem tistih 130 km na uro. Burja piha kot na sodni dan, a z vplivi na stabilnost vozila ni težav. Težava zanjo pa je, kot kaže, črnokalski vzpon, saj se na zaslonu izpiše 'propulsion power is reduced', kar naj bi pomenilo, da je avtomobil zmanjšal pogonsko moč.
Če bi AvtoMagazinov voznik pred začetkom klanca Ampero prestavil v Mountain Mode, do tega ne bi prišlo. Kar Mountain Mode naredi je to, da baterijo začne polniti kar se da hitro, da jo spravi nekje do 40% SOC, da naredi buffer v bateriji, tako da tudi če bencinski motor ne dohaja potreb elektro motorja, torej klanca, razliko porablja iz rezerver v bateriji, ki si jo je ustvaril.
- če se porabi baterijo (22% SOC), potem vozi na bencin in če zmanjka še tega, preklopi nazaj na baterijo in da vozniku električno rezervo, torej pusti izjemoma izprazniti od 22%SOC še do 18% SOC, to je cca. 5km, da se ali umakneš s ceste, ali prideš do bencinske črpalke, ali pa do polnilne postaje
Kar Ampera naredi, ko bateriji pade kapaciteta je to, da zgornji SOC baterije, ko polni, povečuje glede na padec kapacitete, tako da je neto kapaciteta, torej uporabna za uporabnika, še vedno enaka, kot pri novem avtu. Npr. pri meni, ko imam narejenih 65.500km, se baterija zdaj polni do 86.7 SOC, to je cca. 1% kapacitete in dokler bo zgodnje okno naraščal do 100% SOC, bo neto, torej uporabna kapaciteta, za voznika enaka in temu posledično električni doseg.
Se da izmerit. Na GM-volt forumu je nekje objavljena slika, kjer imajo dealerji poseben tool, ki jim prečita parametre baterije, med njimi tudi kapaciteta v Ah.
Na žalost se do teh podatkov ne da priti preko navadnega OBD2 adapterja.