Olje v motorju že 3 leta

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.068
5.650
113
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Ja, meni je vse jasno. Eni so pač iz časov stoenk navajeni, da se olje pač menja vsak vikend, ko je sončno vreme. In potem je njihov najhujši argument "to delam že 20 let in nimam nobenih problemov!" No shit? Nimajo jih niti vsi ostali, samo večkrat za kakšen pir dnarja pa skok na babo cajta prišparajo. Najhujši argument pa je, ko pogledajo olje, da se zgrozijo ko vidijo črno barvo. Ja kakšne barve pa so saje druge kot črne. In saje na mazalne sposobnosti vplivajo en burek. Eni najbrž mislijo, da jim je najmanj pol cilindrov noter postrgalo
bonk.gif

Brgo beri zakai je tako olje lahko dalj časa držalo v neki stoenki zakai pa ne more v modernem motorju
wink-1.gif

http://www.schleeter.com/oil-sludge.htm
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.068
5.650
113
Citat:
Uporabnik Don_kugla pravi:
Kak pa eni komplicirate s tem oljem!
bonk.gif
Če ga menjaš na interval oz. če ti uide še par tisoč km več,ni prav nič narobe.

Lei imam kolega ki je 2 Espace-a zamenjal ker mu je zaribal motor ( 3.0 dCi, 2.2 dCi) ker se je držal tovarniških 30.000km za menjavo olja (
cheer.gif
kje je šele Pepetovih 50.000km ) Tako da jaz v te pravljice ne vrjamem......mogoče da bojo ta olja čez čas dejansko 30kkm zdržala.....sedaj jih pa ne ker so inžinirji nekaterih priznanih znamk mal preteral v svojih napovedih ( z namenom da bi KAO pocenil servise in pritegnil kupce...obenem pa še bolj EKO izpadl )...in niso šli v korak z oljarsko industrijo
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Nihce ne govori da olje ne spreminja lastnosti. Vendar ima se vedno vec kot zadovoljive mazalne lastnosti.
Pri tebi je verjetno problem malo manj kvalitetno olje in obrabljen oz. slabo zasnovan motor.
Ce bos pri tem motorju norel s kako sintetiko oziroma olji manje graditacije ti ga bo veselo papcal.
Jaz bi dal noter PROTON 20W50 ce mas problem z porabo olja ali pa vsaj kako kvalitetno 14W40HD olje

Je pa jasno da so intervali menjave olja na 30 ali 50T kilometrov mozni samo na motorjih ki imajo tako zasnovo. V kako staro kripo lahko vlijes olje ki zdrzi 50T km interval vendar ga motor "unici" pravtako na 15 ali pa 20T kilometrov.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Moderno motorno olje vsebuje še precej več reči kot le mazalno osnovo ter opravlja še kako funkcijo več kot le osnovno mazanje.
wink-1.gif


Ogo
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Moderno motorno olje vsebuje še precej več reči kot le mazalno osnovo ter opravlja še kako funkcijo več kot le osnovno mazanje.
wink-1.gif


Ogo

No shit, kdo ti je pa to povedal?
shocked-1.gif


@KameleLOL: Jaz trdim, da lahko olje brez večjih problemov zdrži 30.000 km. Pravzaprav tega ne trdim jaz, ampak proizvajalci olj. Seveda ob predpostavki, da imamo opravka z ustreznim oljem ter da avtomobila ne vozi Janez, ki naredi 15 km na teden. Pred kratkim sem bil na predavanju, kjer je Shell pradstavil izsledke raznih raziskav ter analiz olj. Rezultati se zelo zanimivi, se pa bojim kaj več povedati tukaj, ker me boste strokovnjaki takoj demantirali.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Moderno motorno olje vsebuje še precej več reči kot le mazalno osnovo ter opravlja še kako funkcijo več kot le osnovno mazanje.
wink-1.gif


Ogo

No shit, kdo ti je pa to povedal?
shocked-1.gif

Volk iz zgodbe o Rdeči Kapici mi je povedal.
grims-1.gif


Ogo
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.068
5.650
113
@mac77 olja so bila vsa po vrsti brand name......torej ne neka Extralube al pa iz hoferja al pa marcatorja

S sintetiko se razen pri Elf 5w50 nisem igral.....no ja z njim sem bil še celo zadovoljen vendar me je odbila cena pri avtoprodajalcih....Leclerk ga ma pa bolj redko ( tam je sicer cena normalna)

Obratno sem bil negativno presenečen z valvoline maxlife 15w40 in pa elf 15w50 oba mineralna!

No ja pa dost o tem....se strinjam da je kriva sama zasnova motorja...nekje pač zginja čeprav kadi in pušča mi nič
confused-1.gif


@crashburnt...kot sem rekel....morda naslednja ( API SM++)......zdajšna pa definitivno niso za 30kkm (API SJ...SL...SM) Pozabi!! Cesta kaže drugačno zgodbo.....in ji lahko verjamemo
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
sem ze eno parkrat omenil ampak vseeno. Vsi moderni kamioni menjajo olja na 100 -120T km. Pa prevozijo 2MIO brez generalne
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Moderno motorno olje vsebuje še precej več reči kot le mazalno osnovo ter opravlja še kako funkcijo več kot le osnovno mazanje.
wink-1.gif


Ogo

No shit, kdo ti je pa to povedal?
shocked-1.gif


@KameleLOL: Jaz trdim, da lahko olje brez večjih problemov zdrži 30.000 km. Pravzaprav tega ne trdim jaz, ampak proizvajalci olj. Seveda ob predpostavki, da imamo opravka z ustreznim oljem ter da avtomobila ne vozi Janez, ki naredi 15 km na teden. Pred kratkim sem bil na predavanju, kjer je Shell pradstavil izsledke raznih raziskav ter analiz olj. Rezultati se zelo zanimivi, se pa bojim kaj več povedati tukaj, ker me boste strokovnjaki takoj demantirali.

Ob ustrezni filtraciji lahko olje zdrži zelo veliko.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.043
9.684
113
Mah, to mu ni ribnil zaradi intervala, temveč zato ker je Renault
grims-1.gif
. Serviserji so ga pa nasrali, da bi moral menjavat na 15k km, pa bi bilo vse oh in sploh kulj...

---ye right.
hysterical-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.068
5.650
113
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Moderno motorno olje vsebuje še precej več reči kot le mazalno osnovo ter opravlja še kako funkcijo več kot le osnovno mazanje.
wink-1.gif


Ogo

No shit, kdo ti je pa to povedal?
shocked-1.gif


@KameleLOL: Jaz trdim, da lahko olje brez večjih problemov zdrži 30.000 km. Pravzaprav tega ne trdim jaz, ampak proizvajalci olj. Seveda ob predpostavki, da imamo opravka z ustreznim oljem ter da avtomobila ne vozi Janez, ki naredi 15 km na teden. Pred kratkim sem bil na predavanju, kjer je Shell pradstavil izsledke raznih raziskav ter analiz olj. Rezultati se zelo zanimivi, se pa bojim kaj več povedati tukaj, ker me boste strokovnjaki takoj demantirali.

Ob ustrezni filtraciji lahko olje zdrži zelo veliko.

Ki jo kamijoni imajo avti pa ne...vsaj tolk dobre ne....čeprav igra tu veliko tud količina olja
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Moderno motorno olje vsebuje še precej več reči kot le mazalno osnovo ter opravlja še kako funkcijo več kot le osnovno mazanje.
wink-1.gif


Ogo

No shit, kdo ti je pa to povedal?
shocked-1.gif


@KameleLOL: Jaz trdim, da lahko olje brez večjih problemov zdrži 30.000 km. Pravzaprav tega ne trdim jaz, ampak proizvajalci olj. Seveda ob predpostavki, da imamo opravka z ustreznim oljem ter da avtomobila ne vozi Janez, ki naredi 15 km na teden. Pred kratkim sem bil na predavanju, kjer je Shell pradstavil izsledke raznih raziskav ter analiz olj. Rezultati se zelo zanimivi, se pa bojim kaj več povedati tukaj, ker me boste strokovnjaki takoj demantirali.

Ob ustrezni filtraciji lahko olje zdrži zelo veliko.

Ki jo kamijoni imajo avti pa ne...vsaj tolk dobre ne....čeprav igra tu veliko tud količina olja

Z nekaj spremembami bi interval lahko bil 80.000 km na časovno enoto.. Za to je veliko dovolj dobrih olj. Seveda pa je potrebnopar stvari dodelati. In malo večji filter in drugačen material ni noben problem. Stare lade 1.5 so imele 3 krat večji filter od najsodobnejših avtov. Bi zdaj dali enako velik filter iz seveda povsem drugih materialov ter 30 % več olja in stvar bi tekla brez težav če predopstavimo, da je poskrbljeno za zadovoljivo temp. stabilnost. Čelahko v dizle dajo več olja in večje filtre bi lahko tudi v bencinarje
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Saj se najdejo eni predelovalci ki z predelavo omogocajo 3x daljse inervale.
Fliter se tudi ne meri po velikosti ampak po kvadraturi filtra v notranjosti. Pri meni recimo se avto nikoli ni videl neoriginalnega filtra.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Moderno motorno olje vsebuje še precej več reči kot le mazalno osnovo ter opravlja še kako funkcijo več kot le osnovno mazanje.
wink-1.gif


Ogo

No shit, kdo ti je pa to povedal?
shocked-1.gif


@KameleLOL: Jaz trdim, da lahko olje brez večjih problemov zdrži 30.000 km. Pravzaprav tega ne trdim jaz, ampak proizvajalci olj. Seveda ob predpostavki, da imamo opravka z ustreznim oljem ter da avtomobila ne vozi Janez, ki naredi 15 km na teden. Pred kratkim sem bil na predavanju, kjer je Shell pradstavil izsledke raznih raziskav ter analiz olj. Rezultati se zelo zanimivi, se pa bojim kaj več povedati tukaj, ker me boste strokovnjaki takoj demantirali.

Ob ustrezni filtraciji lahko olje zdrži zelo veliko.

Ki jo kamijoni imajo avti pa ne...vsaj tolk dobre ne....čeprav igra tu veliko tud količina olja






Pri Actrosu recimo je filter velik skoraj kot 1,5l plastenka, kaj je sorazmerno malo za filter, ampak ima precej veliko povrsino. Menjava je pa na 100T kilometrov oziroma 40-50T ob uporabi Biodizla.
Tudi kolicina olja je sorazmerno majhna 32L pri 12 literskem motorju
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
KSZ.

Da še jst dodam svoj piskrček. Kot prvo se je interval menjave olja z desetletji povečeval in se še vedno povečuje - trend gre v to smer. Včasih (še ne dolgo tega) se je po tovarniških priporočilih menjalo olje na 10k km (dizli na pol tega), potem je šlo na 15k, 20k .. sedaj pa je trend da se to dela že na 30k in več! Motorji so seveda bolj občutljvi, ampak so tudi bolje narejeni in v olje prihaja manj svinjarije - tudi olje je boljše!

Sicer pa je stvar taka, sintetično olje bi moralo brez problema in izgube svojih lastnosti delati tudi 50k km ali več. Tudi sami aditivi so, kar jih pač je, narejeni tako da zdržijo VSAJ toliko kot je maksimalni interval motorja v katerega naj bi se to olje vlivalo.

Glavni problem zaradi katerega se menja olje, tako ni samo olje ali pa aditivi ampak vsedline in delci (večji, manjši, mikro, nano, ...), ki pridejo v olje med delovanjem motorja. Večina zelo majhnih delcev so saje, kovinski delci, itd. ki zmanšujejo "mazalne" lastnosti olja.

Kdaj se teh delcev nabere toliko da občutno zmanjšajo mazalne lastnosti? Hja, odvisi od samega motorja, režima vožnje in še kakšnih drugih dejavnikov, kot so npr. okvare -> recimo enkrat zakuhan motor (pregreto olje) ima avtomatično zanič mazalne lastnosti (pa ne ker bi se samo olje "prekuhalo", ampak ker se je zapeklo na kovino in ko se to spira je to precej velika količina svinjarije).

Na splošno velja da je bolje olje prej menjat kot kasneje (meja: priporočen servisni interval), ampak treba je vedet da bo motor zaradi dobrega olja menjanega 50% prej delal mogoče 10% dalj, pa še tu je potrebno vedet da sama obraba delov, ki jih maže olje ni kritična in bo prej zgnil cel avto kot pa zaribal motor (beri: tudi motor ki bo dobil slabše olje samo na predpisan servisni inteval bo BP delal 1mio km)!

Sicer je res, da so nekateri motorji ki so občutljivi "na" olje; tam že najmanjša napaka lahko vpliva na zariban motor; recimo vožnja s premalo olja, mešanje še kakšnih drugih tekočin v karterju, pregrevanje motorja. Ampak spet, če te težave odpraviš/omejiš/se jih zavedaš, potem bi moral motor delati večno, če upoštevaš predpisan interval! In če enkrat pozabiš na predpisan interval in ga presežeš za 2x motor ne bo zaribal!

Se strinjamo?
cheer.gif
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Saj se najdejo eni predelovalci ki z predelavo omogocajo 3x daljse inervale.
Fliter se tudi ne meri po velikosti ampak po kvadraturi filtra v notranjosti. Pri meni recimo se avto nikoli ni videl neoriginalnega filtra.

Pa drugačen material. Vse skupaj bi stalo malo več, vendar nihče ne pljuva v lastno skledo.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Že tovarniško ima avto pri intervalu veliko rezerve z povprečnimi ali slabimi olji. Komot lahko naredi 2 krat več. Isti avto imajo na enih trgih popolnoma drugačne intervale.

Največja znanost je v filtru. Za skoraj nič stroškov je lahko zanič ki dela škodo, ter prav tako precej poceni za izdelavo je lahko odličen filter. Kvalitetni zračni in oljni filter pomenita veliko več kot olje. Olja so v povprečju dovolj dobra.