KSZ.
Da še jst dodam svoj piskrček. Kot prvo se je interval menjave olja z desetletji povečeval in se še vedno povečuje - trend gre v to smer. Včasih (še ne dolgo tega) se je po tovarniških priporočilih menjalo olje na 10k km (dizli na pol tega), potem je šlo na 15k, 20k .. sedaj pa je trend da se to dela že na 30k in več! Motorji so seveda bolj občutljvi, ampak so tudi bolje narejeni in v olje prihaja manj svinjarije - tudi olje je boljše!
Sicer pa je stvar taka, sintetično olje bi moralo brez problema in izgube svojih lastnosti delati tudi 50k km ali več. Tudi sami aditivi so, kar jih pač je, narejeni tako da zdržijo VSAJ toliko kot je maksimalni interval motorja v katerega naj bi se to olje vlivalo.
Glavni problem zaradi katerega se menja olje, tako ni samo olje ali pa aditivi ampak vsedline in delci (večji, manjši, mikro, nano, ...), ki pridejo v olje med delovanjem motorja. Večina zelo majhnih delcev so saje, kovinski delci, itd. ki zmanšujejo "mazalne" lastnosti olja.
Kdaj se teh delcev nabere toliko da občutno zmanjšajo mazalne lastnosti? Hja, odvisi od samega motorja, režima vožnje in še kakšnih drugih dejavnikov, kot so npr. okvare -> recimo enkrat zakuhan motor (pregreto olje) ima avtomatično zanič mazalne lastnosti (pa ne ker bi se samo olje "prekuhalo", ampak ker se je zapeklo na kovino in ko se to spira je to precej velika količina svinjarije).
Na splošno velja da je bolje olje prej menjat kot kasneje (meja: priporočen servisni interval), ampak treba je vedet da bo motor zaradi dobrega olja menjanega 50% prej delal mogoče 10% dalj, pa še tu je potrebno vedet da sama obraba delov, ki jih maže olje ni kritična in bo prej zgnil cel avto kot pa zaribal motor (beri: tudi motor ki bo dobil slabše olje samo na predpisan servisni inteval bo BP delal 1mio km)!
Sicer je res, da so nekateri motorji ki so občutljivi "na" olje; tam že najmanjša napaka lahko vpliva na zariban motor; recimo vožnja s premalo olja, mešanje še kakšnih drugih tekočin v karterju, pregrevanje motorja. Ampak spet, če te težave odpraviš/omejiš/se jih zavedaš, potem bi moral motor delati večno, če upoštevaš predpisan interval! In če enkrat pozabiš na predpisan interval in ga presežeš za 2x motor ne bo zaribal!
Se strinjamo?