To so splošni pogoji, ki so generalnega značaja in določajo okvir. Povedo, da si operater PRIDRŽUJE PRAVICO narediti to in to. Kaj je "to in to" pa bo seveda natančno opisano v pogojih uporabe za posamezno storitev. Vse ob svojem času, vsekakor pa 30 dni pred uveljavitvijo sprememb, kot določa zakonodaja.
Da ne bo kdo mislil, da obstajajo le Splošni pogoji. Obstaja ogromno takšnih dokumentov in žalostno je, da si naročnik pred podpisom papirja ne vzame toliko časa in volje, da bi pogledal, kaj sploh podpisuje in na kaj se referirajo stavki v raznih pogodbah. Recimo na nekaj od tega, kar je objavljeno tukaj:
http://www.mobitel.si/splosno/o-podjetju/pogoji-poslovanja.aspx
@blue: fant, s tabo se bom resno pogovarjal, ko boš razčistil vsaj tole:
1. definicija monopola. Daj se vprašaj, kaj je monopol in kako je mogoče govoriti o monopolu na trgu, kjer so 4 operaterji in 3 ponudniki storitev, največji pa ima malce več kot 50% trga. Monopol je 100% in to, da si edini na trgu. Sem dovolj preprosto napisal, da je možno razumeti ali še narišem kakšno slikico?
2. monopol ni prepovedan. Četudi bi bil Mobitel edini na trgu in bi posledično imel monopol, to ni prepovedano. Monopol kot takšen je dovoljen in v mnogih panogah običajen. Kaj pa je prepovedano? Zloraba monopola. Ker monopola v mobilni telefoniji v SLO že po definiciji pojma "monopol" ni, tudi o morebitno zlorabo "monopola" v SLO na področju mobilne telefonije ni možno govoriti.
3. vpliv največjega operaterja na raven cen. Strinjam se, da ima največji operater morda največji vpliv na splošno raven cen na trgu. Pozabil pa si povedati, da pri tem vplivu ni edini in da vsaka sprememba cen pri katerem koli od operaterjev, lahko povzroči tržni odziv konkurenčnih operaterjev. Nenazadnje si v svoji objavi demantiral samega sebe, ko si zatrdil, da je Tušmobil uvedel pakete, ki so povzročili odziv Simobila in Mobitela. Vprašam te, kako? Ali ne trdiš, da "monopolist" določa višino cen na trgu? Kako to, da jo je lahko določal operater s 5% tržnega deleža, torej Tušmobil?
Deky: bodi brez skrbi. V EU (niti v skupini mobilkom Austria) ni mobilnega operaterja, ki bi ponujal popolnoma neomejen mobilni internet. Zakaj ne? Razlogov je ogromno in eden med njimi je, da se vedno najde % uporabnikov, ki sekajo čez vse meje sprejemljivega in omrežje uporabljajo bistveno bolj intenzivno kot ostali. In kako pameten operater poskrbi za nadaljnje zagotavljanje "najboljšega" ali vsaj "drugega najboljšega" omrežja? Tako, da za zaščito 99% uporabnikov pristriže krila tistemu odstotku. In kako ve, kje je tista meja, pri kateri začne uveljavljati omejitve? Morda tako, da spremlja, kakšna je običajna povprečna uporaba in to mejo postavi tako, da je 99% ne bo doseglo. Če pa se npr "jutri" izkaže, da 99% uporabnikov prenaša več podatkov, bo to mejo povečal. Torej govorimo o dinamičnem postavljanju meja, ki seveda morajo biti natančno nekje opisane. Ni pa potrebe, da se te številke nahajajo v generalnih splošnih pogojih uporabe storitev. Dovolj je (in bolj priročno), da se nahajajo v trenutno veljavnih pogojih uporabe DOLOČENE storitve, recimo mobilnega interneta.
Še to: definicija neomejenost je lahko tudi časovna neomejenost. Internet uporabljaš 24-7, cel mesec. Edino kar se ti bo lahko morda zgodilo je, da boš po določeni količini podatkov soočen (in to boš vedel že vnaprej) z določeno omejitvijo hitrosti.
Že vnaprej odgovor na pametni argument nekaterih, ki bodo napisali: "kaj ima za omejevati, naj zgradi nove bazne postaje". Fantje, ni problema. Nova bazna stane toliko in toliko deset tisoč EUR, čas za postavitev je do leta ali dveh. Strošek baznih postaj (ki predvsem služijo temu, da bi tudi 1% uporabnikov lahko še naprej cuzal 500 GB mesečno, pa bomo zaračunali prav vsem - tistemu 1 % ter poleg tega še preostalim 99%.
Operater tega ne bo naredil, vsaj Mobitel ne. Po domače: tisti 1 % lahko jutri gre (ne vem sicer kam) ker je operaterju bolj pomembno, da bo preostalih 99% še naprej zadovoljnih s hitrostjo in ceno. Dejansko se sedaj 1% uporabnikov šlepa na račun vseh ostalih, vsi pa plačujejo isto ceno mesečne naročnine. Tega pač v prihodnje več ne bo oziroma bodo torrent suckerji spoznali, da se jim bo hitrost znižala ko bodo presegli nekajkratno količino podatkov, ki sicer ostalim 99% mesečno več kot zadošča. Poudarek na besedici "nekajkratno", ki tukaj ni zaradi zadovoljstva tistega 1% temveč zadovoljstva 99%. Operater bo namreč tako preudaren, da bo mejo postavil krepko višje, kot pa znaša povprečje prenosa podatkov pri običajnih uporabnikih. Samo zato, da je ti ne bodo praviloma presegli in bodo še naprej imeli polno hitrost brez omejitev od prvega do zadnjega dne v mesecu. Pa četudi bodo kakšen mesec prenašali več podatkov... Torrent suckerji pa bodo že po nekaj dneh skakali v zrak. Pač bodo. So what.