Citat:
Uporabnik tomazpog pravi:
In smo spet pri isti debati... Koliko avtomatikov je okvarjenih in KOLIKO se jih po cestah vsak dan vozi??? PROCENT???? Ali spet zaupamo dvem mehanikom- specialistom, ki imata oba gužvo?? JA VALJDA DA IMATA GUŽVO, če sta edina specializirana mehanika za avtomate, avtomobilov z avtomatiki je pa na cestah na tisoče... Kaj to pomeni??? da avtomatiki crkujejo na veliko??' NE, to pomeni, da imamo samo DVA strokovnjaka, ki valjda imata gužvo, če sta edina stručkota... In ŠANK debata gre lahko naprej o slabostih avtomatikov... OMG.... ta tedn sta mehanika popravljala kar 6 menjalnikov - fak kolk se to kvari, to ni za kupt... Na cestah pa na tisoče brez problema vozi dalje....
Bom samo na kratko debatiral tole tvojo izjavo. Razumem, da si cel navdušen in hočeš s svojimi posti ''opravičit'' svoj nakup, ampak sedaj pa poglejva tvoj post iz drugega zornega kota.
Procenti te zelo malo zanimajo, če tebi usuje avtomatski menjalnik, drži? No, in ti recimo usuje menjalnik, ta dva majstra sta zasedena in kaj boš naredil? Dve možnosti: čakaš, da bo en prost (avto stoji) ali pa greš na pooblaščenca. Tam večinoma (ne vedno, ampak večinoma) menjujejo cel menjalnik, cena ranga 5.000 EUR TAKOJ. Samo primer: multitronic za A6 4G je cena reci in piši (upam, da sediš
) 12.000 EUR. Drobiž, a ne? Tudi, pri obeh majstrih si s popravili TAKOJ vsaj na jurja, če je okvara manjša, potem gre pa zadeva eksponentno navzgor.
Torej, avtomatik je top, dokler dela. Zelo pametno se je izogibat določenih avtomatikov, ki so dejansko sranje in je možnost za okvare izredno visoka. Kar pomeni, da le čakaš, kdaj boš zadel tombolo. Nekateri avtomatiki so pa dejansko VEČNI, seveda če ne verjameš sealed for life napisu, ki ga proizvajalec vozila (NE MENJALNIKA) napiše v navodilih. A si preveril, kaj pravi Peugeot za tvoj Aisin menjalnik
? Je potrebno menjavat olje ali ne?
In še tole: prve lastnike ponavadi te zadeve ne brigajo. Ker menjalnik bo brez menjave olja zdržal tistih 150.000km, lahko tudi 200.000, potem se bo pa začela veselica.
Sedaj ti bom pa napisal še en svež primer iz prejšnjega tedna od stranke, ki me je poklicala za nasvet: Opel kombi, letnik 2009 z robotiziranim ročnim menjalnikom.
Kombi redno servisiran vsa leta na pooblaščencu , ko je mrzel ne prestavi v prestavo. Gre stranka na servis in mu dajo predračun za menjavo olja s sledečim pripisom: STRANKA PREVZEMA ODGOVORNOST, ČE BO POTREBNO MENJALNIK PO MENJAVI OLJA ZAMENJATI
. Sem ji svetoval enega od teh stručkotov, odgovor le tega: za ta menjalnik se ne dobi rezervnih delov. Fajn ne?
Tako da ti predlagam, da malo počakaš, da se ti to tvoje navdušenje nekoliko ohladi in boš potem morda bolj realno gledal na celotno zadevo. Predvsem si pa zapomni, da NE kupujejo vsi novih avtomobilov z garancijo in se jih znebijo po poteku garancije.
Uživaj v svojem novem avtu, predvsem pa ne rabiš tukaj opravičevati svojega nakupa
.
Več na to temo sem pa že nekaj let nazaj napisal tukaj:
http://www.mtl.si/sl/blog/item/109-vzdrzevanje-menjalnika.html
PS: S tem postom nikakor NE odsvetujem avtomatikov. Potrebno je le dobro razmisliti katerega (nekaterih se je treba izogibat) in pa potem, ko se ga kupi, ga je potrebno tudi USTREZNO VZDRŽEVATI, pa ne po navodilih proizvajalca avtomobila, ampak proizvajalca menjalnika. Potem bo zadeva neproblematična, predvsem pa bo lastništvo avtomatika pomenilo relativno nizke dodatne stroške (le menjava olja in filtra) in izjemno udobje
.