nov električni avto,nasveti za nakup

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
Pozdravljeni

Zanimam se za nakup električnega avtomobila in bi potreboval nasvet.

Avto bi bil za prevoz na delo in sicer dobrih 100km v eno smer od tega 80% AC. Avto bi moral zdržat furo na delo in nazaj pa morda še kak kilometer med službo. Za AC vemo vsi da se zjutraj ko je konica ustavi promet in se potem od Vrhnike do LJ vleče da je joj. Pri nas je pozimi mrzlo ko hudič in se drži tudi do -10. Fino bi bilo ,da je avto dober pa poceni.
Nekaj info je ,če rabi še kaj povejte ,da mi bo lažje se odločit.

Aja, gledal sem Kia e-niro in pa Hyundai iconiq 5. Mi je pa popolnoma vseno katera znamka je.

Hvala
 
  • Všeč mi je
Reactions: rupa

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.213
5.236
113
Kaki domet mora imeti specificiran avto, da zdrzi take poti dolgorocno? 400km?
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
dolgoročno skoraj vsak dan tam okrog 250km. verjeno se tudi ne bo cincalo za tovornjaki na ac tako da predvidevam da bo poraba elektrike višja.

ne mi zamerit neumna vprašanja ampak res nimam pojma o el avtih

Sem računal na grobo ,da bo avto naredil 50-60 tisoč letno
 

cerveza

Pripravnik
9. sep 2012
35
8
8
Vidim, da ti finance niso problem. V tem primeru najboljš kupit Teslo model 3 ali pa, če rabiš večji prtljažnik, model Y. Tam ti doseg ne bo problem. Se mi pa že vnaprej smiliš, ker boš več v avtu, kot pa izven njega pri takih kilometrih.

Pa bilokater avto kupiš danes, boš čakal verjetno več kot pol leta, da ga dobiš.
 

mukwai

Pripravnik
2. jun 2011
108
9
18
Za take kilometre mora imeti avto vsaj 400km po WLTP, pozimi bo šlo na tesno. Pri tako nizkih temperaturah je dobro, da ima tudi toplotno črpalko. Polnjenje imaš urejeno?
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
za polnjenje ne bo težav za enkrat.
Kaj toplotne črpalka če prav razumem je za gretje bazerije al kako?
Kaj WLTP je realno ali ne?

Zanimiv ta MG Marvela

Vse se vrti okrog 50.000 €
 

cerveza

Pripravnik
9. sep 2012
35
8
8
za polnjenje ne bo težav za enkrat.
Kaj toplotne črpalka če prav razumem je za gretje bazerije al kako?
Kaj WLTP je realno ali ne?

Zanimiv ta MG Marvela

Vse se vrti okrog 50.000 €
Toplotna je za gretje kabine za pozimi, ker je bolj učinkovita in manj porabi. V takem znesku ko ti gledaš, jih imajo vsi.
WLTP je doseg v najbolj optimalnih pogojih, pozimi pri minus stopinjah in po avtocesti 130km/h bo doseg pol manjši. Za dokaj realne dosege preveri na https://ev-database.org/
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
Pol manj? Uf. Ok sem šel pogledat na to spletno stran.... Najprimer Ioniq 5... Ima range 370, fast change 910km.... Kaj je ta 910?
 

nacek

Majstr
13. okt 2012
2.784
456
83
Potem pa tako.

Konec tedna sem se recimo peljal iz Haloz in sem se zavestno, ker vozim priključni hibrid, ob izključno električnem napajanju po avtocesti vozil 90 kilometrov na uro. Ne morem vam povedati, kakšne pantomime, zvočnih signalov in še marsičesa drugega sem bi deležen na vsej poti. Ampak rešitev je ravno v tem. Z bistvenim znižanjem hitrosti radikalno zmanjšamo porabo. Pri hitrosti sto kilometrov na uro je poraba goriva 40 odstotkov nižja kot pri 150 kilometrih na uro. Navaditi se bomo morali, da pozimi prostorov ne bomo več greli čez 20 in jih poleti ne hladili pod 25 stopinj. Če to izvedemo, bomo spet prihranili za 30 ali 40 odstotkov energije, namenjene klimatizaciji bivalnih in pisarniških prostorov. S tem se bomo delno prilagodili višjim cenam, delno pa bodo seveda zrastle tudi plače, kar se tudi že dogaja, a tu moramo biti racionalni, saj bomo sicer inflacijo le še pospeševali in bo pristanek kasneje veliko trši.

 

cerveza

Pripravnik
9. sep 2012
35
8
8
Zakaj bi se ustavili pri 90km/h, pri 50 je še manjša poraba, počas bomo konje nazaj uvedli…Ogrevanje pa na 10 stopinj, saj se lahko v bundo oblečeš, pa rokavice gor….
Malo morgen, zato ko se ta bruseljsko-jenkijska partija samovoljno odloča za neke sankcije, bomo zdaj mi na slabšem??!! Hkrati pa imajo trgovci in avto industrija rekordne dobičke.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomazpog

cerveza

Pripravnik
9. sep 2012
35
8
8
Pol manj? Uf. Ok sem šel pogledat na to spletno stran.... Najprimer Ioniq 5... Ima range 370, fast change 910km.... Kaj je ta 910?
Fast charge je, koliko km na uro ti napolni baterijo na hitri polnilnici. Je odvisno od velikosti baterije in hitrosti ki jo podpira.
370 je pozimi v mestu, na avtocesti pozimi je 265km.
Če te skrbi doseg, je tesla najbolj učinkovita.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
Ma skrbi me bolj doseg moje denarnice. Tam do 50 je ok ampak potem gor pa ni glih. Pred leti sem šel kupit avto za 13 jurijev, domov sem prispel z enim za 18. Zdaj bi pa rad ostal okrog 50 pa zdravo. Zato tudi gledam okrog cene da dobim največ za to ceno.
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.265
117
63
Ma skrbi me bolj doseg moje denarnice. Tam do 50 je ok ampak potem gor pa ni glih. Pred leti sem šel kupit avto za 13 jurijev, domov sem prispel z enim za 18. Zdaj bi pa rad ostal okrog 50 pa zdravo. Zato tudi gledam okrog cene da dobim največ za to ceno.
Kolikor sem gledal jaz, moraš kupiti avto z baterijo, ki je >= 70kWh. Druge računice trenutno ni. Ali ima 200 ali 400 konjev, je pa tako ali tako vseeno. Prvih 14 dni boš pač malo radiral gume, potem se pa baje večina umiri in začne voziri precej bolj umirjeno kot prej z dizlom. Koliko boš šel pa navzdol, boš pa sam videl. Verjetno toliko, da bi na vsakem dizlu padel pod 4l :).

Moram pa priznati, da je tole moje razmišljanje zgolj razmišljanje, ker sem prvi električni avto peljal šele 14 dni nazaj. Nekega volvota s 400PS sem priganjal do ruske kapelice. Ko odmisliš težko nogo, je poraba nekje 20kWh/100km. Originalni lastnik je šel na Ptuj na srečanje in je iz KG na Ptuj (200 kilometrov) prišel z 48%. Pa recimo da je tretjino poti prevozil po avtocesti. Če bi šel po navadni, bi pa dosegel predvidenih 450 dosega. Ampak potem si pol dneva na poti...

Spraševal sem tudi lastnike raznih Tesel in tudi prevozijo kar lepo število kilometrov. Eden se vozi iz Dunaja v Ljubljano in nazaj s Teslo S in pravi, da pride brez problema. Ponavadi brez dodatnega polnjenja, ker je promet ob njegovih urah toliko gost, da se lepo pelje v koloni s tistih 100km/h.

Pa ene dva poznam z ID3, baje enemu uspe priti iz Ljubljane v Izolo in nazaj v enem kosu. Pa pravi, da ga priganja kolikor gre oziroma kolikor dopušča cesta :). In pride nazaj, torej je nekje realnih 200 kilometrov dosega s težko nogo, deklariran je pa za 350. Drugi ID3 ima pa podoben doseg. 350km niti pod razno, vozi se pa samo po avtocesti, ampak po predpisih (beri pravih 130km/h, razen če ni prehude gneče). Sem šel pogledat na maps. Ima 156 kilometrov poti in na cilju ima še za 30 kilometrov... Potem pa polni med sihtom (imajo polnilnico) in se napolnjen popoldne vrača na matično firmo, kjer spet polni čez noč, da drugo jutro spet lahko štarta.

Pa ID3 imam mislim da baterijo samo 50kWh. Torej je odgovor 70kWh. Tukaj bi celo jaz presedlal na elektriko, ampak kaj ko ni nič za dobiti ;). Pa seveda računica je pri 40k evrih za avto, kjer pa lahko samo sanjaš o takšni bateriji. Če pa kišta stane 70k+, je pa tudi trenutna cena dizla še vedno sprejemljiva. Sploh če ti ne uspe polniti čez noč doma ali v firmi, takrat si pečen po dolgem in počez.

Jernej
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ateis in ales85

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.149
5.754
113
pri taščici
Marveka po info prodajalca ne bo v SLO
Za 200km dnevno je dovolj 50kwh baterija, da pozimi mirno spis se stegnes do 60kwh.
Ker bos polnil doma(predvidevam) , glej da ima 3F polnilc.
Ker z enofaznim ga pa res (lahko) ne bos preko noci dovolj nafilal.
PSA je po nekaterih testih najbolj "kreativen" pri podatkih o kapaciteti baterije in dosegu..
Ob ne prevec dimanicni voznji pa prides skozi z okoli 15kw (brez gretja in hlajenja) pozimi in pri klimi pa z 20kw.
Seveda pa vecji (tazji avti) porabijo vec.
Berem pa storijo o tezavah s pregrevanjem baterije na golfu na voznji preko evrope. Je pa poraba na AC dobrih 10kwh.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ptice