nov električni avto,nasveti za nakup

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.483
5.663
113
sj pri nas tudi gorijo bmwji za 50k+, pa se noben ne usaja, kaksen drek so premijski nemci... Pa bi reku, da je na % prodanih zgorel več, kot teh kitajcov...

Na neko kolicino prodanih bodo felerji, to je neizogibno. Bistven je sam % koliko je teh.
S tem da ko se začne iz BMWja (oz njegovega EGRa) smodit, lahko še sendvič poješ v miru preden pošteno zagori. Pri teh baterijah si pa včasih v dvomu, če boš otroka na zadnjem sedežu uspel rešit.
 
  • Všeč mi je
Reactions: SpEkTr in tony

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
978
250
63
Long range je tudi vec kot simpaticna cena, ceprav bi ze navaden bil vec kot dovolj. Tukaj bi kar fejst kolebala
ni kaj za kolebat... SR je cenovno preblizu, da bi se splačala uzet proti LR, sploh ob dejstvu da dobis skoraj 20kWh več kapacitete.
Tistih 100-150km, k jih s tem profitiras, se pa zna kdaj poznat, da nebo treba vmes filat...
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.480
754
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Ampak kot ze receno, dobis pri SR LFP baterijo (pri nekaterih modelih), ki jo lahko menda polnis do 100% brez kaksne vecje skode ... pa se krivuljo polnjenja ima boljso in se tako hitreje napolni ... Vsaj tako se da prebrati ...
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
978
250
63
Ampak kot ze receno, dobis pri SR LFP baterijo (pri nekaterih modelih), ki jo lahko menda polnis do 100% brez kaksne vecje skode ... pa se krivuljo polnjenja ima boljso in se tako hitreje napolni ... Vsaj tako se da prebrati ...
Ja, ampak oba lahko tistih nekajkrat na leto nafilas do 100% BP (ali pa skos, sam bo degradacija večja pr LR) ko dejansko rabis doseg...

Sj teh 20% kapacitete ni zaklenjenih...

Zato je neumno kupovat slabsi avto samo zarad tega argumenta. Also, hitrost polnjenja je treba gledat bolj v km/h, kot pa kw. Slisi se hecno, ampak majhno baterijo itk prej nafilas, samo tudi prej spraznes oz. nardis manj kilometrov.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.480
754
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Pri elektricnem je fajn, da ga nafilas takrat, ko imas cas… ker pac polnjenje traja malo dlje kot polnjenje s fosilnim gorivom… Razen v primeru, da imas avto samo zato, da se pac vozis okoli, ker je fajn in “zastonj” ;) in imas cas… Kakorkoli obrnes, je potovanje na daljse relacije z EV casovno daljse, kot ce bi primerljivo pot delal z dizlom ali bencinarjem… Pa precej vec planiranja je potrebnega…
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.621
6.868
113
Je pa velika prednost da ga lahko cez noc vedno napolnis za 150-200km in sploh ne rabis javnih polnilnic, razen enkrat letno na hrvačko
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.863
750
113
www.jernej.org
Ampak kot ze receno, dobis pri SR LFP baterijo (pri nekaterih modelih), ki jo lahko menda polnis do 100% brez kaksne vecje skode ... pa se krivuljo polnjenja ima boljso in se tako hitreje napolni ... Vsaj tako se da prebrati ...
Še vedno delaš škodo s polnjenjem na 100% (pa čeprav manjšo, kot če bi NCA baterijo polnil do 100%). Mit ne nastal zaradi tega, ker Tesla priporoča redno polnjenje do 100%... to pa predvsem zato, da se BMC lažje skalibrira. LFP baterije imajo namreč veliko bolj ravno (nelinearno) razmerje med napolnjenostjo in napetostjo, zaradi česar ima BMC več težav uganiti, kakšna je dejanska napolnjenost baterije. Če avta ne bi redno polnil do 100%, bi zaradi tega mogoče izgubil par % kapacitete (pa ne fizično, temveč le zaradi napake pri računanju).

Dejansko so zunaj že neka poročila, da imajo LFP baterije pri Tesli večjo degradacijo od NCA... in to ne zaradi kemije, temveč zato, ker jih ljudje polnijo do 100%.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

sajkek

Guru
16. mar 2008
34.924
10.328
113
a je zdaj tudi razlika da student polni za 100km obicajna raja pa do 100% baterije?
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.204
1.345
113
Je kdo letos na hrvaskem videl kak e-mobil? Jaz danes nasel na Pagu prvo teslo. Pa en e-jaguar (se mi zdi) je ze 14 dni na kablu (s 3 podsljski iz bauhausa).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.621
6.868
113
Pred cca tednom dni vse tesline polnilnice zabasane. V senju smo se lepo guzvali. Ostalih EV je pa bore malo…
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.884
9.549
113
Še vedno delaš škodo s polnjenjem na 100% (pa čeprav manjšo, kot če bi NCA baterijo polnil do 100%). Mit ne nastal zaradi tega, ker Tesla priporoča redno polnjenje do 100%... to pa predvsem zato, da se BMC lažje skalibrira. LFP baterije imajo namreč veliko bolj ravno (nelinearno) razmerje med napolnjenostjo in napetostjo, zaradi česar ima BMC več težav uganiti, kakšna je dejanska napolnjenost baterije. Če avta ne bi redno polnil do 100%, bi zaradi tega mogoče izgubil par % kapacitete (pa ne fizično, temveč le zaradi napake pri računanju).

Dejansko so zunaj že neka poročila, da imajo LFP baterije pri Tesli večjo degradacijo od NCA... in to ne zaradi kemije, temveč zato, ker jih ljudje polnijo do 100%.
Odlično napisano.
Jaz imam en hranilnik energije s tem tipom baterij in je za življensko dobo optimalno ciklanje med 20-80%.
Ga je pa potrebno redno popolnoma spraznit in napolnit do konca da BMC ve, kakšno je dejansko stanje. Se mi je namreč že zgodilo, da mi je pri 10% crknil, ker je bil dejansko prazen.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
34.924
10.328
113
ma sej poglej telefonsko baterijo, ki se vsak dan polni in prazni... kako dolgo to drzi. Pri enmu taksnem packu ne more biti drugače. Torej 5 let max. ne se obešati na izjeme. Potem ga bis pa dal v reciklazo - beri grind. In kupil nov pack za 10kilo. Na faking 5 let. Winners. Not.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

mr_

Guru
20. sep 2007
9.281
2.671
113
ma sej poglej telefonsko baterijo, ki se vsak dan polni in prazni... kako dolgo to drzi. Pri enmu taksnem packu ne more biti drugače. Torej 5 let max. ne se obešati na izjeme. Potem ga bis pa dal v reciklazo - beri grind. In kupil nov pack za 10kilo. Na faking 5 let. Winners. Not.
Seveda je lahko in je drugače. Predvsem zaradi kontrole temperature baterije med uporabo, polnjenjem , mogoce tudi stanjem na mestu, to ne vem. Pri EV se pač gre dejansko le za to, da prodajaš baterije. Ne (še) seksi bočne linije, 4 izpuhov, jeznega gobca v vzvratnem ogledalu itd. Kdor ima baterijo in manegment le-te rešeno je zmagal. Zato so vsa ta tvoja izvajanja o grinderjih na faking 5 let identična vatnikovanju paske vejice. Sploh ker so EV vozila že starejša od 5 let in vidimo kaj se da in kaj ne ali noče.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mags