Ah ja - naši zakoni:
1. še vedno je v veljavi
ZCes-1 (Zakon o cestah) prenehal veljati. Sicer ni strogo zakosnko določeno, da bi moral biti izdan novi - ampak IMHO bi ga vendarle morali malo prevetriti.
2. tako še vendo velja, da se je ob znaku "Ustavi!" (II-2) (osmerokotnik s napisom STOP - 2. alinea 14.tega člena omejenega pravilnika) potrebno - dobesedni citat:
Citat:
znak "Ustavi!" (II-2), ki označuje križišče, kjer mora voznik ustaviti vozilo in dati prednost vsem vozilom, ki vozijo po prednostni cesti. Vozilo ustavi pred vhodom na križišče na mestu, s katerega ima zadosten pregled nad križiščem in prednostno cesto;
3. vendar je ta člen potrebno brati in razumeti skupaj s členom 41, ki v svoji prvi alineji pravi:
Citat:
1. Široka prečna črta je lahko neprekinjena ali prekinjena.
a) Neprekinjena široka prečna črta (V-9) označuje mesto, na katerem mora voznik v naslednjih primerih ustaviti vozilo:
- ob vstopu na križišče, kjer je promet urejen z znakom II-2 (Ustavi!). V takem primeru je lahko na vozišču pred črto napisana tudi beseda "STOP",
- ob vstopu na križišče, kjer je promet urejen s semaforjem, na katerem gori rdeča oziroma rumena luč, ali če ureja promet policist, ki je s predpisanim znakom zaprl smer,
- pred prehodom za pešce, kjer je promet urejen s semaforjem, na katerem gori rdeča oziroma rumena luč,
- pred prehodom za pešce na območju, kjer je v prometu več otrok (šola, vrtec ipd.) in na katerem urejajo promet pripadniki šolske prometne službe s predpisanimi pripomočki (slika 19).
mimogrede v tem členu je tudi določeno kako se obnašati, kadar je tam "narobe obrnjen trikotnik" - znak "Križišče s prednostno cesto"
Tako iz napisanega sledi:
a) STOP znak BREZ prečne črte - ustavimo na točki preglednosti *
b) STOP znak s prečno črto - USTAVIMO pred prečno črto in nato po potrebi tudi na točki preglednosti (v kolikor ta ni na prečni črti - kar je sicer oberglupost - vendar jo naši cestarji spravijo skupaj (sicer vačsih iz upravičenih razlogov))
* je pa res, da so v mojih časih učili, da se ustavi ob zanku STOP in nato še na točki preglednosti
Je pa vse skupaj brez veze v konkretnem primeru - itak vsi vemo, da se predpisov ne držimo vsi vedno dosledno - "prekršek" (odvzem prednosti - pa kakorkoli je do tega prišlo) preminulega je vsekakor manjši kot "drag race" (pa tudi, če je bilo samo "običajno" prehitvanje) s 100 + km/h čez naselje s 50 km/h omejitvijo.
Pa naj še enkrta spomnim na moj prejšnjo post in dejanski point - žal največkrat "doma" oz. v znanem okolju naredimo največje neumnosti in napake (vožnja 100 + na 50 ni neumnost in ne napaka - je zavestno ogrožanje vseh ostalih udeleženih v prometu), kar žal zna pripeljati do hudih prometnih nesreč.
edit:
Šel še enkrat gledat slike mesta nesreče - čiso možno je, da je voznik celo ustavil ob STOP znaku in ocenil, da ima dovolj pregleda nad križiščem in nato speljal - potem pride ravno do tiste situacije, ki sem jo opisal v mojem prejšnjem postu (tj. da mu je reklama "skrila" izstrelka) - in strogo po črki zakona sploh preminuli ni v prekršku, ker ob normalni hitrosti vožnje oooo-jev (50 km/h), bi se brez težav vključil v promet. Ampak kot že rečeno - bodo morali strokovnjaki svoje povedati.