Najbolj "neumni" izumi v avtomobilski industriji

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Mene zanima, kako pri sodobnih motorjih ni skoraj nic iz masine slisat...sem imel recimo Sportaga 1.7 Dizel, pa potem Bmw l.09 dizel in sedaj Tdi l.09 dizel in tako Bmw, kot tudi Tdi tako ropotata, da se drzim za glavo. Ne govorim od auspuha, ampak od spredaj iz masine zvok? Zelezo je se zmeraj zelezo in med bati in zunanjostjo je se zmeraj zelezo...?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Evo enega: tempomat nima več ločenega knofa za RESUME ampak ga združijo s knofom za + (višanje hitrosti).

(Nato logično sledi še, da je SET na istem knofu kot minus. :bonk:)

Je sploh še kakšen avto, ki ima ločen knof za RESUME?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Super, Citroen in BMW (če ni šlo zadnja leta že na slabše :cheer:). Še kdo?

Pa še ena stvar: če ima avto radarski tempomat (ki lahko sicer odlično deluje na AC), ni mogoče vključiti le "navadnega" (ta bi bil uporaben pri vožnji naravnost čez kakšna nivojska križišča, kjer se radarski lahko zmede - začni ali piskati za brez veze ali pa užge po bremzi). Je sploh kakšen avto z radarskim tempomatom, kjer se da vklopiti le "navaden" tempomat?
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.497
2.413
113
Pomurje
Super, Citroen in BMW (če ni šlo zadnja leta že na slabše :cheer:). Še kdo?

Pa še ena stvar: če ima avto radarski tempomat (ki lahko sicer odlično deluje na AC), ni mogoče vključiti le "navadnega" (ta bi bil uporaben pri vožnji naravnost čez kakšna nivojska križišča, kjer se radarski lahko zmede - začni ali piskati za brez veze ali pa užge po bremzi). Je sploh kakšen avto z radarskim tempomatom, kjer se da vklopiti le "navaden" tempomat?
Toyota in Lexus ima obe možnosti.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Pa še ena stvar: če ima avto radarski tempomat (ki lahko sicer odlično deluje na AC), ni mogoče vključiti le "navadnega" (ta bi bil uporaben pri vožnji naravnost čez kakšna nivojska križišča, kjer se radarski lahko zmede - začni ali piskati za brez veze ali pa užge po bremzi). Je sploh kakšen avto z radarskim tempomatom, kjer se da vklopiti le "navaden" tempomat?

BMW ima.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.232
3.636
113
Pa še ena stvar: če ima avto radarski tempomat (ki lahko sicer odlično deluje na AC), ni mogoče vključiti le "navadnega" (ta bi bil uporaben pri vožnji naravnost čez kakšna nivojska križišča, kjer se radarski lahko zmede - začni ali piskati za brez veze ali pa užge po bremzi). Je sploh kakšen avto z radarskim tempomatom, kjer se da vklopiti le "navaden" tempomat?
VW Passat baujar 2018 nima!
Razen, če jaz ne znam tega izključiti/vključiti - dasiravno, če prebrano prav v navodilih, opcije preklopa med radarskim in navadnim tempomatom dejansko ni.
Pri radarskem tempomatu mi najbolj najeda avtomatsko zaviranje v zavojih:
Na svoji dnevni vožnji imam kar nekaj podeželske ceste z rahlimi ovinki - z navadnim tempomatom na 100 km/h je šlo vseskozi BP - daleč od kakšnega cviljena gum ali celo vklapljanja ESP-ja....
Z radarskim tempomatom na 90 km/h pa mi na ovinkih avto zavira(!?!) tam na ca. 85 km/h - ob tem nobemega avta niti pred mano, niti nasproti:sprasujemse:...
Sistem očitno meri tudi centrifugalno silo v ovinkih in temu "ustrezno" zmanjšuje hitrost...
...čeprav s samo "radarsko funkcijo" nima veze mi ta "dodatni fičr" radarskehga tempomata kar najeda.
Je to možno kako izklopiti?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
to ima vsak tempomat ne samo radarski. Lahko, da je pri prejšnjem avtu bil manj prestrašen, ali pa ni imel možnosti zaviranja in se v istem ovinku ni poznalo. Drugače pa vsi v ovinku izklopijo ko se po posvetu z ESP odloči, da si prehiter.
 
  • Haha
Reactions: cizy

koliko

Guru
21. avg 2007
4.400
2.473
113
SV SLO
majstore kupi si običajen avto ne pa, da kupuješ VW mit radar tempomat. Nekateri šoferji pač niso za vse novodobne tehnologije...... Novodobne tehnologije so za take šoferje najbolj "neumni" izumi avtomobilske industrije.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Radarski tempomati so mišljeni za na avtocesto. Po regionalnih ni v redu, ker je preveč ovinkov...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Kateri avto pa sploh ima tak čudne gumbe? Še nisem pri nobenem opazil ...

Tudi jaz nisem bil pozoren na testnih vožnjah... Izgleda pa, da je to klasična vzhodnjaška reč in take knofe imajo korejci in japonci... (Tak knof vidim tudi na škodah, vendar ga še nisem probal, dopuščam, da je morda ok?)

Zakaj je to popoln polom? Ker moraš za vklop tempomata pritisniti najprej knof za tempomat, nato - (ja, to je pravzaprav SET) in, če hočeš še pospešiti, pa nato še +. Recimo, da se tako s tempomatom pelješ 50 km/h.

Če stisneš bremzo, se tempomat ugasne, nato narediš RESUME na 50 km/h tako, da pritisneš RES / +.

Če namesto bremze pohodiš gas, ostane tempomat prižgan (shranjena vrednost: 50 km/h), in če čez čas (ko ima avto višjo hitrost, recimo 90 km/h) stisneš SET / -, avto odšteje 1 km od nastavljene hitrosti (tj. po novem 49 km/h). Kar na "običnem" tempomatu ni problem: avto bo pač potegnil gas šele, če ti iz kakšnega razloga pade hitrost pod 49 km/h.

Na radarskem pa je čisto drugače: tvoja hitrost (90) presega nastavljeno (49) in če radar vidi pred tabo avto s premalo varnostne razdalje, užge po bremzi. (To bi se dalo enostavno rešiti: tempomat bi se ugasnil tudi ob vsakem pritisku gasa.)

Še eno neumnost knofov z dvojno funkcijo (SET / - in RES / +) so takole odlično komentirali novinarji Siola:
"Pripomba ne leti na radarsko, ampak na osnovno delovanje tempomata. Izberemo na primer hitrost 50 kilometrov na uro. Pri znaku za konec naselja potegnemo na 90 in želimo to hitrost potrditi s tempomatom.

Kot pri drugih tempomatih pritisnemo SET, vendar je to tudi minus (SET - ) in tempomat se odloči za 49 oziroma 51, če izberemo RES +! Rešitev?

Z ukazom CANCEL (ali pa z rahlim pritiskom zavore) ukinemo tempomat in znova izberemo svojo hitrost z ukazom SET -. Zapleteno!"

Spregledali pa so eno genialnost vzhodnjaških strojnih inženirjev z diplomo z Janeza Levca: če pospešiš in še vedno držiš pedalo za gas, lahko direktno kresneš gumb SET / - in avto bo štekal, da bi rad shranil hitrost. :cheer:

Pa res kdo to lahko počne intuitivno v gostem prometu? (Ja, v gostem prometu uporabljam tempomat ves čas! Naj nekdo pokliče policijo!) Sam se uspem zmotiti dnevno. (Kar je v gostem prometu lahko nevarno? :valjamse:)

Kakšna pizdarija, BMW zna delati ergonomijo kot je treba, samo motorje dela iz plastike in ketne kupuje od Shimana.

Morda pa počakam na električne volve...
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: gr69

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
majstore kupi si običajen avto ne pa, da kupuješ VW mit radar tempomat. Nekateri šoferji pač niso za vse novodobne tehnologije...... Novodobne tehnologije so za take šoferje najbolj "neumni" izumi avtomobilske industrije.

Kako VW, saj vidiš, da ima VW knofe, kjer so RESUME in SET na svojih knofih?

Očitno sem že star in zaje6an. In ker delam v ITju, kjer je neumnosti nebroj, te vidim tudi kje drugje.

Recimo primer, kako deluje tempomat na avtu, ki ga niso delali mongoloidi. Ima štiri knofe:
ikona tempomata: vključi tempomat (1) IN dela kot RESUME (2; kar je naravnost genialno intuitivno, kapo dol!). Včasih, ko še ni bilo za volanom pusijev, ki bi se bali napačno pritisnjenih knofov, prve funkcije sploh ni bilo!
+: vsi vemo za kaj je, kajne? Ampak, ima tudi funkcijo SET, kar bi morala biti najbolj logična stvar na svetu.
-: enako kot prej, kajne? Ampak, ima tudi funkcijo SET, kar bi morala biti najbolj logična stvar na svetu. (Razen prvič po vklopu tempomata.)
OFF: izključi nastavljeno hitrost (prvi pritisk fumba) oz. ugasne lučko tempomata ter briše nastavljeno hitrost iz spomina (drugi pritisk).
 
Nazadnje urejeno: