Kateri avto pa sploh ima tak čudne gumbe? Še nisem pri nobenem opazil ...
Tudi jaz nisem bil pozoren na testnih vožnjah... Izgleda pa, da je to klasična vzhodnjaška reč in take knofe imajo korejci in japonci... (Tak knof vidim tudi na škodah, vendar ga še nisem probal, dopuščam, da je morda ok?)
Zakaj je to popoln polom? Ker moraš za vklop tempomata pritisniti najprej knof za tempomat, nato - (ja, to je pravzaprav SET) in, če hočeš še pospešiti, pa nato še +. Recimo, da se tako s tempomatom pelješ 50 km/h.
Če stisneš bremzo, se tempomat ugasne, nato narediš RESUME na 50 km/h tako, da pritisneš RES / +.
Če namesto bremze pohodiš gas, ostane tempomat prižgan (shranjena vrednost: 50 km/h), in če čez čas (ko ima avto višjo hitrost, recimo 90 km/h) stisneš SET / -, avto odšteje 1 km od nastavljene hitrosti (tj. po novem 49 km/h). Kar na "običnem" tempomatu ni problem: avto bo pač potegnil gas šele, če ti iz kakšnega razloga pade hitrost pod 49 km/h.
Na radarskem pa je čisto drugače: tvoja hitrost (90) presega nastavljeno (49) in če radar vidi pred tabo avto s premalo varnostne razdalje, užge po bremzi. (To bi se dalo enostavno rešiti: tempomat bi se ugasnil tudi ob vsakem pritisku gasa.)
Še eno neumnost knofov z dvojno funkcijo (SET / - in RES / +) so takole odlično komentirali novinarji Siola:
"Pripomba ne leti na radarsko, ampak na osnovno delovanje tempomata. Izberemo na primer hitrost 50 kilometrov na uro. Pri znaku za konec naselja potegnemo na 90 in želimo to hitrost potrditi s tempomatom.
Kot pri drugih tempomatih pritisnemo SET, vendar je to tudi minus (SET - ) in tempomat se odloči za 49 oziroma 51, če izberemo RES +! Rešitev?
Z ukazom CANCEL (ali pa z rahlim pritiskom zavore) ukinemo tempomat in znova izberemo svojo hitrost z ukazom SET -. Zapleteno!"
Spregledali pa so eno genialnost vzhodnjaških strojnih inženirjev z diplomo z Janeza Levca: če pospešiš in še vedno držiš pedalo za gas, lahko direktno kresneš gumb SET / - in avto bo štekal, da bi rad shranil hitrost.
Pa res kdo to lahko počne intuitivno v gostem prometu? (Ja, v gostem prometu uporabljam tempomat ves čas! Naj nekdo pokliče policijo!) Sam se uspem zmotiti dnevno. (Kar je v gostem prometu lahko nevarno?
)
Kakšna pizdarija, BMW zna delati ergonomijo kot je treba, samo motorje dela iz plastike in ketne kupuje od Shimana.
Morda pa počakam na električne volve...