Marže v trgovinah - prehrana

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Kakšne so marže po trgovinah s prehrano? Se marže res precej razlikujejo med seboj? Nekje več, nekje manj? Nimam nobenega občutka, o kakšnih procentih govorimo. 10%, 50%, 100%, 200%?
 

Mladinec

Fizikalc
11. jun 2009
316
26
28
Ptuj
Odvisno od trgovca... in pogajalske moči dobavitelja

Največji trije: med 60 in 100% za domače dobavitelje, cca 20-30 % kjer so dobavitelji multinacionalke z močno marketinško podporo (delno velja tudi za določene SLO znamke) in pogajalsko pozicijo (Activia npr)

Diskonti: med 25 in 50 %, če je rezerve do cene največjih treh dovolj tudi več.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.631
211
63
Kranj
Na futru je največ, oziroma na cunjah in obutvi....
Trgovine s hrano pomoje pod 50% redko, razen Lidl, Hofer pomoje nekje 20-30% na masi delajo, pa ostali stroški nizki.
Kafiči so šele ta boljši, tam pod 100% ni nič
smile-1.gif
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
KSZ

Govorimo o rabatu ali marži (vem kaj je v naslovu
grin1.gif
)? 50% enega ali drugega je ogromna razlika.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Govorimo o razliki v ceni.

In ker teče debata tudi o tromestnih cifrah je najbrž jasno na kaj pisci mislijo.
 

B81

22. jul 2007
37.683
10.966
113
Citat:
Uporabnik Mladinec pravi:
Največji trije: med 60 in 100% za domače dobavitelje, cca 20-30 % kjer so dobavitelji multinacionalke z močno marketinško podporo (delno velja tudi za določene SLO znamke) in pogajalsko pozicijo (Activia npr)
Diskonti: med 25 in 50 %, če je rezerve do cene največjih treh dovolj tudi več.

Če gledaš na to, koliko dobi proizvajalec in koliko stane na polici, je to pravilno.
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Konkretno. Jaz kupim tri kontejnerje hrane pri veletrgovcu v Holandiji in nafilam malo štacuno pri nas. Cena, ki jo plačam, je zame nabavna cena, je tako? Kakšne marže si lahko privoščim? Na začetku bi delal z najnižjimi možnimi maržami, rabim le toliko da pokrijem najem prostora, zaposlene, transport, davke, itd. Profit mi na začetku ni pomemben, ker imam še drug posel, ki mi to daje. Rabim samo pokrivati tekoče stroške, investicija naj se povrne v nekaj letih.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.697
9.913
113
40
MB
če boš začel diskontno, boš pol v prihodnosti težko upravičil višje cene
wink-1.gif
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
če boš začel diskontno, boš pol v prihodnosti težko upravičil višje cene
wink-1.gif

Ta problem prepusti meni
smile-1.gif

Ne bi rad zajebal na začetku, to mi je najbolj pomembno. Ker ne vem, kako bo šla prodaja, težko izračunam s kakšno maržo pokriti stroške. Ne bi rad štartal previsoko, še manj prenizko. V obeh primerih sem ga najebal.
evil.gif
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.530
896
113
daj mi povej, zakaj bi prodajal dosti ceneje kot drugi? to same probleme potegne za seboj
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Nekaj vprašanj, ki se mi porajajo ob tvoji ideji:

1. ali boš imel (tudi) lastno maloprodajo? Če ne, kdo bodo kupci? Mercator, Lidl ali vaška Trgovin'ca pr' Lojzetu?

2 blagovna skupina "prehrana" je preširoka, da bi zanjo računal enotno maržo. Konzerva golaža s 5-letnim rokom trajanja je nekaj povsem drugega od sveže solate, ki zgnije preden rečeš keks.

3. ali kupci že ponujajo substitut ali greš na še nepokrito tržno nišo? Pri prvem je marža več ali manj določena, pri drugem imaš bolj proste roke.
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
daj mi povej, zakaj bi prodajal dosti ceneje kot drugi? to same probleme potegne za seboj

V bistvu ne morem
smile-1.gif
Nimam take kupne moči kot Mercator, Tuš, Spar, itd.

Priložnost imam le zato, ker te izdelke oni kupujejo od posrednikov/uvoznikov in niso poceni. Lahko konkuriram s cenami. Ampak to niso stvari, ki bi se jih ogromno prodalo.
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Nekaj vprašanj, ki se mi porajajo ob tvoji ideji:

1. ali boš imel (tudi) lastno maloprodajo? Če ne, kdo bodo kupci? Mercator, Lidl ali vaška Trgovin'ca pr' Lojzetu?

2 blagovna skupina "prehrana" je preširoka, da bi zanjo računal enotno maržo. Konzerva golaža s 5-letnim rokom trajanja je nekaj povsem drugega od sveže solate, ki zgnije preden rečeš keks.

3. ali kupci že ponujajo substitut ali greš na še nepokrito tržno nišo? Pri prvem je marža več ali manj določena, pri drugem imaš bolj proste roke.

Izključno lastna maloprodaja.
Konzerve, suhi izdelki, zamrznjena hrana, omake, začimbe, pijača, itd. Nobene sveže, hitro pokvarljive robe, ker bi naredil več škode kot koristi.
Veliki trgovci že ponujajo recimo 50% tega, kar bom jaz prodajal. So pa cene enake ali višje od mojih, ponudba slabša, moja roba je od bolj kakovostnih proizvajalcev.

Se naj za orientacijo sprehodim po teh trgovinah in ponudim izdelke po podobnih cenah? Naj njihove cene vzamem za orientacijo? Ne znam se postaviti v vlogo kupca
frown-1.gif
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.631
211
63
Kranj
Pomoje si izračunaj.....če ti na koncu meseca ostane 1000-1500€ čistega si happy?
Saj imaš poslovni plan, strategijo, izračun narejen?
Stroški prostora, zaposleni, DDV itd....potem si naredi plan v 3-4 tabelah, kok prometa nameravaš imeti oziroma bi imel itd....ful je dejavnikov....kako misliš kupce privabiti, radio, reklame, letaki itd? To vse posredni stroški dodatni.
Dejansko ti mora prinesti notri 2-2,53x vrednost nabavne, da imaš vse ostalo pokrito...

Torej primer:

mesečna prodaja - mesečna vrednost nabavne cene proti mesečni prodaji prodajne cene : 2-2,5x

Nisem ekonomist, samo, da daš delavcu 800€ plače, ti mora on narediti 1600-2000€ cca....ker mu na 800€ daš še državi kok 400€ ?
Kje so še vsi ostali stroški + davek na dobiček itd....realno 2,5x pomoje.....Kar boš pri cenah z 20% RVC izredno težko dosegel :p
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
Pomoje si izračunaj.....če ti na koncu meseca ostane 1000-1500€ čistega si happy?
Saj imaš poslovni plan, strategijo, izračun narejen?
Stroški prostora, zaposleni, DDV itd....potem si naredi plan v 3-4 tabelah, kok prometa nameravaš imeti oziroma bi imel itd....ful je dejavnikov....kako misliš kupce privabiti, radio, reklame, letaki itd? To vse posredni stroški dodatni.
Dejansko ti mora prinesti notri 2-2,53x vrednost nabavne, da imaš vse ostalo pokrito...

Torej primer:

mesečna prodaja - mesečna vrednost nabavne cene proti mesečni prodaji prodajne cene : 2-2,5x

Nisem ekonomist, samo, da daš delavcu 800€ plače, ti mora on narediti 1600-2000€ cca....ker mu na 800€ daš še državi kok 400€ ?
Kje so še vsi ostali stroški + davek na dobiček itd....realno 2,5x pomoje.....Kar boš pri cenah z 20% RVC izredno težko dosegel :p

Hja, težke računice so to
shocked-1.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Že imaš trgovino, ki deluje tudi brez tvojih holandskih kontejnerjev ali moraš vse še vzpostavit? V slednjem primeru - forget it. Zakaj? Ker praviš, da to ni osnovni posel in boš imel "za zraven". En kup fuka, precej več kot na primer pri spletni prodaji in tudi slednje ti požre ogromno truda in energije... in trgovine imo ne boš kakovostno peljal, da že na začetku računaš na nekoga tretjega pa je itak utopija, razen če greš bolj resno, zaposliš par ljudi, vključno s poslovodjo itd. Ampak v tem primeru imaš verjetno 100 drugih bolj pametnih načinov investicije. Ali pač?

Samo moje mnenje, brez zamere.
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Že imaš trgovino, ki deluje tudi brez tvojih holandskih kontejnerjev ali moraš vse še vzpostavit? V slednjem primeru - forget it. Zakaj? Ker praviš, da to ni osnovni posel in boš imel "za zraven". En kup fuka, precej več kot na primer pri spletni prodaji in tudi slednje ti požre ogromno truda in energije... in trgovine imo ne boš kakovostno peljal, da že na začetku računaš na nekoga tretjega pa je itak utopija, razen če greš bolj resno, zaposliš par ljudi, vključno s poslovodjo itd. Ampak v tem primeru imaš verjetno 100 drugih bolj pametnih načinov investicije. Ali pač?

Samo moje mnenje, brez zamere.

Trgovina se odpira v naslednjih dneh, glavne investicije (prostor, roba, zaposleni, firma, itd) so že mimo. Težave imam pri postavljanju cen. Ne bi rad prodajal prepoceni in se zaklal in ne bi rad začel previsoko in se tudi zaklal. "Samo" to imam problem.
 

B81

22. jul 2007
37.683
10.966
113
Saj ne vem, če se lahko sem kaj napiše ali ne....daj mi na privat, za katero vrsto konzerv gre
grin1.gif

Hec je v tem, da pogoje postavijo oni, ne ti.
 

Mladinec

Fizikalc
11. jun 2009
316
26
28
Ptuj
Cenovna politika je tvoja stvar....

Tukaj ti ne preostane drugo kot da vzameš v roke beležko in svinčnik (ali bolj praktično diktafon) ter greš pogledat kaj ponuja tvoja konkurenca in po kakšnih cenah. Glede na takšno "raziskavo tržišča" boš potem najbolje videl kakšna marža ti bo še ostala v odvisnosti od tvoje nabavne cene in cenovne politike (predvidevam, da nimaš sredstev, da bi naročil "zaresno" raziskavo)
 

Mladinec

Fizikalc
11. jun 2009
316
26
28
Ptuj
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
če boš začel diskontno, boš pol v prihodnosti težko upravičil višje cene
wink-1.gif

Če nameravaš prodajat trgovskim verigam si to zapomni. Razen če imaš izdelek, ki ga trgovska veriga brezpogojno hoče in ga (ali substituta) ni mogoče dobiti drugje cen trgovskim verigam ne boš višal.