marze pri prodajalcih novih avtomobilov?

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.286
4.111
113
Samo pozabljaš da je Porsche Slovenija v lasti vw grupe kar pomeni da imajo svojo prodajno mrežo .
Normalno da so cene na tovarniški fakturi nižje saj na to plačajo dmv.
No razmisli malo
 

Apachi

gps navigator
Osebje foruma
21. jul 2007
2.195
20
38
Murska Sobota
Citat:
Uporabnik TMJ pravi:
kok so kej dejanski stroški proizvodnje enega modela S?
Konkretno stane Porsche Macan vred s tem, da plačajo material, delavca, elektriko, itd. pod 7000 EUR. Konkretneje nekaj faktov, ki pa niso bili predstavljeni ne na SiOL strani, niti na National Geographic, ko so tovarno tako zelo hvalili.... :

- V Leipzigu so naredili novo tovarno za Macana, ki je stala 500 mio EUR - zahodna širitev, v smeri proti letališču.
- Naredili so novo lakirnico, ki je stala 1.500 mio oz. po domače 1,5 milijarde EUR. V tej lakirnici trenutno delajo z neverjetnih <20% kapacitete.
- Trenutni taktzeit je en avtomobil na 64 sekund (konkretno 14.11.2014 ko sem bil tam). Delajo tri izmene. Prodati morajo 20 avtomobilov, da odplačajo delavce v tovarni, elektriko in material.... itd. Ne glede na opremo, je razlika v ceni minimalna ... glede na tip usnja, elektronike itd. se razlika v avtomobilu med najslabšo opremo in najboljšo razlikuje neverjetnih 600 EUR.
- Trenutno se gradi hala za izdelavo nove Panamere II. Ta je 3x večja od Macana. Po novem Panamer in pa Cayenov ne bodo vozili več z vlakom v Hannover na barvanje in nato nazaj, ampak jih bodo pobarvali v Leipzigu. S tem bo lakirnica začela delovati z močjo okoli 50%. Še je rezerve. Na taistih robotih bo od 2016 naprej delali še novi Bentley itd.
- Če polomiš smernik nad sprednjim blatnikom, boš na servisu zanj odštel 150 EUR. Porsche ga kupuje za 70 EUR.... ampak ne enega, ampak 1000 kosov.

Enako se dogaja z Golfi, Tiguani, Touran itd. v Wolfsburgu. Cena kompletnega Tiguana z najhujšo opremo ne dosega niti 4000 EUR.
Še hujše - novi Tiguan, Touran in Golf bodo imeli ISTI prtljažnik - isti kos pleha. Razlika bo samo spodnji del prtljažnika, ki ga bo robot zavaril. S tem so zmanjšali stroške razvoja in izdelave za več kot 90%.

Trenutni taktzeit prejšnji petek 21.11.2014 je bil 52 sekund za novega golfa, 58 sekund za tiguana. Nočne in vikend proizvodnje so počasnejše.
Vsi avtomobili do sedaj so stroške razvoja, naprav tipa roboti itd..., stroške proizvodnje itd. že davne dni pokrili. Cena NOBENEGA v tovarni ne presega 4000 EUR. Noben pa se ne prodaja pod 15.000 EUR.
grims-1.gif


Cena Transporterja T5 v Hannovru je še hujša, razvoj in izdelava pa staneta celo manj od Tiguana.

Od kod vem vse to? Recimo da imam dostop in skoraj dnevno gledam kako nastajajo takšni avtomobili. Nekateri pazijo na svoje avtomobile kot na jajca, a da bi vedeli, kaj vse z njimi včasih počnejo že v tovarni sami... bi ga najraje prodali pa se "vozili peš"
hysterical-1.gif
....

Levji delež pri ceni vzamejo države (npr. pri nas 22%), potem se najdejo še prevozniki, pri Porsche je to Rudoldph Logistic, pri VW pa nizozemska Ceva, Schnellecke, najdražji del avtomobilov pa je - verjel ali ne... sedež. Le-te po večini izdeluje Sitech Sitztechnik, razen po naročilu kakšen Recarro ipd.
Motorji pa sploh niso dragi..
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Iz sosednje teme o "eko" vozilih:
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:

Industijska ekonomika je huda reč. Avto z maloprodajno ceno v Sloveniji 25.000 EUR, proizvodno ne sme stati več kot tam nekje 8.000 EUR.
Osnovni model avta, ki košta nekje 12 jurjev za na cesto, ne smet proizvodnih stroškov več kot 4 jurje. To so dejstva. Če ima, model ni rentabilen in gredo reči cugrund.

Mečka za 50 jurjev EUR, proizvodno košta morda 15 jurjev. Bolj kot je avto redek, večji razkorak je. Avtov, ki jih naredijo 15 in je prodajna cena milijon EUR, proizvodnja ne sme koštat več kot 50 jurjev. To so dejstva.

Ker proizvodna cena je samo en delček v mozaiku. Treba je sfinancirat razvoj, homologiranje v vsaki jebeni državi, garancijske stroške in stroške držanja delov na lagerju, kot to zapove zakon, crash teste, take in onake teste, sfinancirat marketing, sfinancirat prodajno mrežo, tečaje za prodajnike, tečaje za serviserje, material in posebna orodja za serviserje, direktor rabi 500 mio EUR letnega bonusa, finančni direktor 200, direktor razvoja 100 mio EUR in tako naprej ...

In ko se vse to krije, mora bit luft za talanje popustov, ker konkurenca je povsod huda in še luft, da se napravi profit, drugače delničarji delnice prodajo in svoj denar vložijo raje kam drugam.

Tako da ja, kak eGolf, kot bolj redek avto v grupi, verjetno proizvodno ne sme stat več kot 10 jurjev, tesla za 65 k EUR pa verjetno ne več kot 15.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.046
3.563
113
41
Lj
Citat:
Uporabnik Apachi pravi:
Citat:
Uporabnik TMJ pravi:
kok so kej dejanski stroški proizvodnje enega modela S?
Konkretno stane Porsche Macan vred s tem, da plačajo material, delavca, elektriko, itd. pod 7000 EUR. Konkretneje nekaj faktov, ki pa niso bili predstavljeni ne na SiOL strani, niti na National Geographic, ko so tovarno tako zelo hvalili.... :

- V Leipzigu so naredili novo tovarno za Macana, ki je stala 500 mio EUR - zahodna širitev, v smeri proti letališču.
- Naredili so novo lakirnico, ki je stala 1.500 mio oz. po domače 1,5 milijarde EUR. V tej lakirnici trenutno delajo z neverjetnih <20% kapacitete.
- Trenutni taktzeit je en avtomobil na 64 sekund (konkretno 14.11.2014 ko sem bil tam). Delajo tri izmene. Prodati morajo 20 avtomobilov, da odplačajo delavce v tovarni, elektriko in material.... itd. Ne glede na opremo, je razlika v ceni minimalna ... glede na tip usnja, elektronike itd. se razlika v avtomobilu med najslabšo opremo in najboljšo razlikuje neverjetnih 600 EUR.
- Trenutno se gradi hala za izdelavo nove Panamere II. Ta je 3x večja od Macana. Po novem Panamer in pa Cayenov ne bodo vozili več z vlakom v Hannover na barvanje in nato nazaj, ampak jih bodo pobarvali v Leipzigu. S tem bo lakirnica začela delovati z močjo okoli 50%. Še je rezerve. Na taistih robotih bo od 2016 naprej delali še novi Bentley itd.
- Če polomiš smernik nad sprednjim blatnikom, boš na servisu zanj odštel 150 EUR. Porsche ga kupuje za 70 EUR.... ampak ne enega, ampak 1000 kosov.

Enako se dogaja z Golfi, Tiguani, Touran itd. v Wolfsburgu. Cena kompletnega Tiguana z najhujšo opremo ne dosega niti 4000 EUR.
Še hujše - novi Tiguan, Touran in Golf bodo imeli ISTI prtljažnik - isti kos pleha. Razlika bo samo spodnji del prtljažnika, ki ga bo robot zavaril. S tem so zmanjšali stroške razvoja in izdelave za več kot 90%.

Trenutni taktzeit prejšnji petek 21.11.2014 je bil 52 sekund za novega golfa, 58 sekund za tiguana. Nočne in vikend proizvodnje so počasnejše.
Vsi avtomobili do sedaj so stroške razvoja, naprav tipa roboti itd..., stroške proizvodnje itd. že davne dni pokrili. Cena NOBENEGA v tovarni ne presega 4000 EUR. Noben pa se ne prodaja pod 15.000 EUR.
grims-1.gif


Cena Transporterja T5 v Hannovru je še hujša, razvoj in izdelava pa staneta celo manj od Tiguana.

Od kod vem vse to? Recimo da imam dostop in skoraj dnevno gledam kako nastajajo takšni avtomobili. Nekateri pazijo na svoje avtomobile kot na jajca, a da bi vedeli, kaj vse z njimi včasih počnejo že v tovarni sami... bi ga najraje prodali pa se "vozili peš"
hysterical-1.gif
....

Levji delež pri ceni vzamejo države (npr. pri nas 22%), potem se najdejo še prevozniki, pri Porsche je to Rudoldph Logistic, pri VW pa nizozemska Ceva, Schnellecke, najdražji del avtomobilov pa je - verjel ali ne... sedež. Le-te po večini izdeluje Sitech Sitztechnik, razen po naročilu kakšen Recarro ipd.
Motorji pa sploh niso dragi..

467716-post_slo.gif
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
Delam v avtomobilski industriji, ki proizvaja ene komponente. To kar mi njim prodamo za 300€ brez davka, placa koncni kupec okrog 2000.
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
Marža prodajalca VW je okol 20%, to pomeni da če ti da 17% rabata je na nuli. Nekje max toliko popusta tudi dobijo tam zaposleni ceneje avte za lasten nakup.
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.690
6.714
113
pri taščici
apachi: pa je v ceni macana 7000 evrov tudi vkalkulirana amortizacija tovarne vredne 2mrd?
Močno dvomim, kaj šele kakšni drugi stroški. (razvoja...)
Nekako se mi zdi da so vseeno cene nekam nizke. manj kot 4 jurje za golfa ki stane 15-20 jurjev. ?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.690
6.714
113
pri taščici
Uživa na maldivih od silne marže.
Pa saj ne samo on, imam občutek daje tule gor okoli 5 prodajalcev avtov, ali pa imajo vsaj kakšnega prodajalca v ožji žlahti.
 
Nazadnje urejeno:

masevc

Guru
2. sep 2007
3.513
892
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
apachi: pa je v ceni macana 7000 evrov tudi vkalkulirana amortizacija tovarne vredne 2mrd?
Močno dvomim, kaj šele kakšni drugi stroški. (razvoja...)
Nekako se mi zdi da so vseeno cene nekam nizke. manj kot 4 jurje za golfa ki stane 15-20 jurjev. ?

proizvodna cena nema veze z amortizacijo
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Eno je proizvodna cena, drugo so še stroški razvoja in amortizacija tovarne, itd... razen če mislite, da tudi generičen čip pride 500€...?
Vsak privatnik mora v kalkulacijo cene izdelka upoštevati vse, od razvoja, materiala, delavca, orodja, infrastrukture, reklame... če na dolgi rok hoče preživeti...
 

kkarola

Pripravnik
30. jul 2007
224
0
16
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
Samo pozabljaš da je Porsche Slovenija v lasti vw grupe kar pomeni da imajo svojo prodajno mrežo .
Normalno da so cene na tovarniški fakturi nižje saj na to plačajo dmv.
No razmisli malo

Beri kaj sem napisal 50 posto manj na ceno brez davka pol pa misli....
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik Apachi pravi:
...
Cena kompletnega Tiguana z najhujšo opremo ne dosega niti 4000 EUR.
...
vseeno se mi cena 4000 EUR zdi malo nizka. avto tehta 1500kg, kar bi torej zneslo manj kot 3 EUR / kg. po drugi strani pa jeklo v lokalni železnini stane +-1 EUR/kg.
v avtu imaš cel kup elementov, ki imajo bistveno večjo ceno na kg (stekla, motorčki, čipi, plemenite kovine v katalizatorju, tkanine ..)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Cena je realna, po mojem.

Pred desetimi leti je veljalo, da je proizvodnja cena cliota II bila nekih 350k SIT...
smile-1.gif
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
apachi: pa je v ceni macana 7000 evrov tudi vkalkulirana amortizacija tovarne vredne 2mrd?
Močno dvomim, kaj šele kakšni drugi stroški. (razvoja...)
Nekako se mi zdi da so vseeno cene nekam nizke. manj kot 4 jurje za golfa ki stane 15-20 jurjev. ?

Ena tovarna je v uporabi manj kot 20%.
Kar se tiče cene za golfa...čisto verjamem...tudi passat je pod 4 jurje verjetno...
Cene so take kot je napisal in ne kaj več višje....pač avtomobilska industrija nas nateguje na veliko...žal si pa ne moremo narediti avta doma in si oni lahko privoščijo take cene...isto je recimo s kolesi (tista ki so po par tisoč €), pa motorji, telefoni, računalniki itd itd...sam ne boš naredil nič doma od tega, ceno pa bodo postavili oni, potem pa ali boš plačal ali ne..oni bodo že dobili kupce
smile-1.gif