Dajmo kratki povzetek:
- Uporabnik najde gume katere želi za svoj avto na "liderpnevmatik.si" (naprej LP)
- Na Alterju preveri ali je dotična stran zaupanja vredna - tri leta staro omembo opredeli kot "priporočilo".
- Na strani LP najdi dve ponudbi, eno za 111,--EUR / guma, druga za 131,- EUR / guma.
- Na osnovi "pop-upa" na prvem link (tistem za 111,- EUR), kjer se prikaže napis DOT2014, se odloči za nakup druge ponudbe, saj smatra, da bo dobil "nove" gume.
- Čez slab teden prispe dobava in opazi se, da so bile dostavljene gume z DOT2114 - in tu se začne kalvarija, ker ima uporabnik občutek, da je bil "nategnjen".
- nato skozi to 40 stransko kalvarijo s skupnimi močmi ugotavljamo (ne nujno v tem zaporedju):
- da ima LP sedež v Andori
- da ima slovensko davčno številko
- da deluje v večih evropskih državah
- da očitno deluje kot platforma skozi katero lahko razni ponudniki prodajajo iz svoje zaloge in velja analogija ebayu (več ponudb => različne cene) (tega sicer nekateri še vedno ne "priznajo")
- da ima LP katastrofalno prevedene splošne pogoje poslovanja, ki pa so v osnovi "OK" (torej niso na izključno na škodo kupcu)
- da ima LP med nasveti omenjeno, da se lahko gume "starejše od 1. ali 2. leta prodajajo s popusti"
- da ni nikjer jasno določeno kaj so "nove" gume - da pa obstaja mnenje slovenskega tržnega inšpektorata, da so "nove" gume vse gume, ki niso starejše od 36 ozr. 60 mesecev
- da tudi v EU velja pravilo "novo = ni starejše od 36 mesecev
- s tem oba linka iz LP pomenita "nove" gume DOT 2014 ozr. DOT2114 je namreč "staro med 33 in 34 mesecv", torej ni starejše od 36 mesecev
- da LP med SPP omogoča odstop od nakupa v 7 dneh, strošek vračila je na strani kupca - in da si nismo enotni ali velja SLO zakonodaja ali ne (glej točki 1 in 2)
- da reklamacijski oddelek LP ni sposoben komunikacije v slovenščini in tudi angleščina je šepava
- da uporabnik šele po nekaj dneh začne komunicirati v angleščini z LP
- da je uporabnik uporabil možnost reklamacije preko MC, kjer navede, da ni dobil naročenega blaga (da je dobil napačno)
- da MC upošteva reklamacijo, čaka na odgovor nasprotne strani
- nasprotna stran uveljavi podaljšanje roka za ugovor
- rok za ugovor mine => reklamacija uspešna
- uporabnik prične pozive LP, da "pobere" gume
- LPju še vedno ni jasno kaj se je zgodilo
- pride naslednja zima in uporabnik natakne "sporne" gume in se z njimi vozi
Sem kaj "pozabil"?
Pa da zaključim - mene osebno pri celi zgodbi moti, da uporabnik (in kar nekaj drugih tukaj) niso sposobni iz zdrave distance pogledati na zadevo in pogledati zgolj dejstva. In to tudi dejstva, ki so se pokazala šele skozi celotno kalvarijo.
Za mene je slika jasna - uporabnik je bil "zaveden" - deloma zaradi lastne napačne ocene, deloma zaradi šalabajzerskih prevodov in reakcija prodajalca.
Trditi, da je "prodajalec" zavestno šel v nateg je močno pretirano in nepošteno.
Sem tudi mnenja, da bi "obe strani" morali nositi svoje del "krivde" - kar pa je bilo zaradi katastrofalne komunikacije onemogočeno. "Svoje del" krivde pa pomeni, da kot kupce enostavno ne smem kar nekaj predvidevati in to predpostavko potem uveljavljati kot pravico, in da kot prodajalec moram poskrbeti, da je čim manj možnih napačnih interpretacij.
"Poštena" rešitev bi recimo bila priznati dodatni 10% popust, kar bi nakupno ceno pripeljala v bližino "željene, pričakovane, predvidene". S tem bi obe strani izstopile brez večje škode.
Na koncu pa je pač prodajalec na popolni izgubi - in to meni kot morebitnemu kupcu ne more biti v interesu - saj bo(do) prodajalec(i) takšen "povečan" rizik prodaje na slovenskem* trgu morali vključiti v svojo cenovno politiko in bodo cene posledično za vse višji.
* smiselno enako velja za EU, USA, Kitajsko - celi svet - prodajalci / proizvajalci / ponudniki storitev v osnovi niso dobrodelne ustavne, ampak morajo s svojo dejavnostjo ustvarjati dobiček - to pa gre le tako, da pokrijejo vse stroške.
Zdaj sem pa res O&O