Led vs. Halogenke

smrkec

Majstr
5. sep 2007
1.856
388
83
WTF se zacne od 5min.
Star Punto ima velik boljse luci, kot nova Toyota?? Samo slucajnost ali je se kje tako??

Potem naprej menjajo zarnice/led/xenon na puntu...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.154
113
Vsi ki so vozili stare puntote ali bravote in brave vejo, da je to nemogoče :D
Ker tak kot so ble tiste luči v kurcu je nemogoč tale rezultat.

Nevem nisem še videl LED luči ki bi svetile slabše kot na puntotu original, razen če je bla led luč tista ne čelu. Pa še to ene bolje svetijo. Še dobro, da tu ni bil pred faceliftan model na testu :). Tisto pa sploh pred avto videl nebi.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.589
173
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
vozil sem že od halogenk, projektorskih halogenk, laser (bmw), matrix (Audi), sedaj pa imam sam xenon.

seveda, daleč najboljši je bil BMW-jev laser, to je kar bolanija, kako to sveti, po drugi strani pa je Audijeva matrična luč delala vrhunsko, ko je izklapljala in s tem obsvetila nasproti prihajajoče vozilo.

v Priusu sem imel projektorske halogenke in so bile ok, dolge luči so bile čisto druga pesem, ker sem včasih imel občutek, da je še kdo zraven kak reflektor prižgal. :) zato sem bil toliko bolj razočaran, ko sem končno dobil avto s tako opevanimi xenonkami, prva vožnja zvečer je bila čisto razočaranje, ker se mi je zdelo, da vidim ravno 15m pred sabo. pa sem mislil, da so narobe nastavljene (angleški način), iz avta nastavit nisem imel kaj, ker so avtomatske. nato pa sem nekega deževnega večera prišel domov, cel razpizdjen, kako je mogoče, da so xenonke tako slabe in naredil research. in ugotovil, da se da, seveda, kot vse luči, tudi moje ročno dvignit, tam pri motorju. naredil to in od takrat je to točno to, kar sem od xenonk pričakoval. ker moje luči so po nekem neznanem razlogu bile nastavljene na minimum, posledično so zaradi tega bile ekstra kratke. ko sem jih dvignil, je zdaj precej precej bolje.

bottom line - mogoče gre tudi pri Toyoti za to - da so luči popolnoma na minimumu in svetijo preveč v tla?
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.325
953
113
Vsi ki so vozili stare puntote ali bravote in brave vejo, da je to nemogoče :D
Ker tak kot so ble tiste luči v kurcu je nemogoč tale rezultat.

Nevem nisem še videl LED luči ki bi svetile slabše kot na puntotu original, razen če je bla led luč tista ne čelu. Pa še to ene bolje svetijo. Še dobro, da tu ni bil pred faceliftan model na testu :). Tisto pa sploh pred avto videl nebi.

Ravno obratna situacija, pri hiši je Punto in sem že pri sebi velikokrat razmišljal kako mu dobro svetijo luči. In nikoli temu nisem dajal poudarka, ampak ponoči sem se res rad vozil z njim. Gre pa za enak model kot na posnetku, facelift z večjimi lučmi spredaj, morda so bile tiste ožje kaj slabše, te večje svetijo odlično.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
mislim, da so ja ...

Če so, je reč enostavna: leča pobere nekaj svetlobnega toka in ostro odreže robove snopa svetlobe (to je moteče pri dolgem snopu, ki se tako zdi prekratek - čeprav pojma nima ali ima pri tem kaj zraven projektor ali ne - morda je bila le zasnova žarometa slaba).

Tudi projektorski kratki/dolgi LED žaromet (kljub temu, da je narejen tako, da sveti tudi na sredini avta in ob straneh - kot bi imel ves čas prižgane spr. meglenke) tako po količini svetlobe, ki jo spravi na cesto ni nek presežek.

Po mojem za dober projektorski žaromet rabiš 35W ksenon, vse drugo je nekje med kompromisom in srednjo žalostjo.

Predvsem me moti, ker je nekaj novih avtov takšnih, da imajo le pri najnižjih paketih opreme reflektorske žaromete, ksenona pa je vedno manj v ponudbi...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.154
113
Gre pa za enak model kot na posnetku, facelift z večjimi lučmi spredaj, morda so bile tiste ožje kaj slabše, te večje svetijo odlično.
Nevem no. Nisem še vozila fiata iz 90-ih in začetka 00-ih, ki bi mu luči svetile odlično. Če primerjaš pred facelift z po facelift misliša maš sveče not.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.222
4.701
113
Meritve pač pokažejo zmeraj več objektivnosti kot subjektivni občutek. Ampak, če ni zmagal naš favorit, pač niso objektivne, mar ne :evil:
Po mojih izkušnjah led pri kratkih pokaže prednost v dežju zaradi barve svetlobe, čeprav čudež ni. Če ima avto velike žaromete, potem tudi halogenke dajo dovolj od sebe. Ko pa sem vozil avto z malimi žarometi, pa je bilo silno žalostno vse skupaj, pa še žarnice so crkovale pogosteje. Led tehnologija omogoča, da je žaromet manjši in sveti vsaj enako. Ne dvomim, da bi proizvajalci znali danes narediti kratke luči, ki bi svetile precej bolje. Ampak, če organ, ki homologacijo dela, opravi svoje delo, potem niti ne smejo. V videu je v začetnih minutah lepo razložen tudi zakonski vidik kratkih luči.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.154
113
Tu se definitivno ne gre za favorita in subjektivnost ali objektivnost ampak pač preprosto za en k meritve. Glej mel sem punto 1, Bravo (z navadnimi in kasneje z lečami od mareje, zdaj je še Grande pri hiši), dosti sem se vozil tudi z punto 2 (tako facelift kot pred faceliftom). In na enem od teh nemoreš rečt, da je svetilnost odlična. Najbližje temu je bil Bravo z lečami in xenon not. Zdaj mam na priusu LED in naredi dan., tast ma na Ravu led in naredi dan, Potem je tu še nekaj drugih avtov s katerimi sem se vozil in imajo LED pa je bil povsod dan. Konec koncev, ko sem se prvič vsedel v BMW 2 z LED lučmi sem rekel, da avta brez LED preprosto ne kupim več. Dovolj časa sem vozil v temi. (to govorim o original LED in ne kitajskih žarnicah).
Ga ni junaka ki me prepriča da stari punto sveti bolje od LED luči.
Oziroma možno je, da so merili tam kjer naj nebi bilo svetlobe. To pa valda, da je punto zmagal ko luči mečejo v vse smeri pri leči je pa odrezano.
lep dokaz o tem je, ko so dali v puntota led. Kak je svetlo povsod okoli. Pol je pa zaslepljeno vse kaj pride nasproti, od Airbusa na nebu do krta 5m pod zemlo. .
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Tako je.
Poanta je razsvetljevanje cestišča in neposredne okolice le te, da vidiš morebitne ovire, pešce ipd ...
V principu z dobrim fokusom lahko dosežeš boljše delovanje tudi s slabšo svetilnostjo žarnic, kot pa da stresaš svetlobo širokopasovno vse naokrog.

Ameriško zavarovalno združenje ima ponavadi dobre teste žarometov, ki jih delajo v sklopu testiranja vozil

Njihovi "crash" testi vsebujejo tudi teste žarometov.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Se ne strinjam povsem, ker:
-LED lampe svetijo veliko bolj na široko kot halogenske, pa gre to zakonsko skozi
-če ostro omejen snop pomeni krajši snop dolgega žarometa je to slabo...
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.739
2.346
113
Pomurje
Pa saj se vidi koliko bolj zaslepijo halogenke v puntu vs. LED.
Halogenke vs. leče v puntu je kot noč in dan korist halogenk. Običnih halogenk ni več zaradi zaslepljevanja.
 

smrkec

Majstr
5. sep 2007
1.856
388
83
Dejstvo je, da na puntutu svetijo malo dlje - glede na slike.

Pas 2m pred toyoto pa je skoraj tema:oops1:

Aparatura je pokazala, da punto boljše sveti. Nam se pa bolj dopade bela svetloba(=dan?)

Po moje bi razlika morala biti veliko večja v prid toyoti, glede na razlike v letih in tehnologiji. Tako, pa se mi zdi, da je tam-tam. Če ne bi bilo, se ne bi sedaj o tem pogovarjali.
 

Priponke

  • luci1.gif
    luci1.gif
    250,7 KB · Ogledi: 855
  • luci.jpg
    luci.jpg
    190,4 KB · Ogledi: 175

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Ameriško zavarovalno združenje ima ponavadi dobre teste žarometov, ki jih delajo v sklopu testiranja vozil

Njihovi "crash" testi vsebujejo tudi teste žarometov.

Bi pa bil že zdavnaj čas, da takšno testiranje zalavfamo tudi v Evropi... :zmaga: