ker je veliko debate dizel vs. hibrid (vs. turbobencinar).
v zadnjem času sem vozil nekaj primerljivih avtomobilov, sam pa imam Priusa (3 generacija, pre-face lift, kar pomeni po specifikacijah cca. sekundo boljši pospešek do 100 napram faceliftani verziji). v primerjavo bi dal Priusa, P308SW 1.6hdi avtomatik, in za par detajlov MB A200 4matic 7gang avtomatik. vsi se vrtijo nekje okoli 130 hp in s prostornino med 1.6 in 2.1.
še najbolj sta si podobna 308 in pa Prius. P308 je bil tišji, imel boljši položaj za voznikom. ampak je Prius vseeno prostornejši, z več prostora na zadnji klopi. načeloma, sta bila tam tam, kar se tiče glasnosti. P308 je bil tudi lepo odziven, sploh za dizla na avtomatskem menjalniku, vožnja je bila zelo prijetna. po porabi, je (bil) Prius spredaj na podobnih relacijah in pri podobni vožnji. in to za cca. liter, skoraj malce več. relacija za primerjavo pa od Ljubljane po AC od Nove Gorice in do Kobarida in nazaj. P308 je imel porabo med 5.9 in 6.2, medtem, ko je Prius imel porabo med 4.6 in 5.2. govorim o porabi glede na BC, saj testnih avtomobilov sam načeloma ne spremljam tako natančno, kot recimo spremljam Priusa. in po regionalni cesti sta bila po glasnosti tam tam, P308 je bil tišji zgolj po avtocesti. glede na to, da gre za dva družinska avtomobila, je bilo v potovalni kabini precej več prostora v Priusu.
zakaj sem zraven dodal A200d 4matic? predvsem zaradi glasnosti. zadeva, ki me je presenetila v Mercedesu je bila predvsem glasnost motorja. tudi moja je rekla, a ni glasen po AC? takrat sem sam še vozil Civica, 1.4, bencinski, ki se je na AC vrtel okoli 4000 obratov in seveda bil malce glasnejši. a MB je bil še celo glasnejši. in po ravnini, je Prius še kako bolj tih. porabo težko primerjamo, ker je vmes le 4matic pogon, se pa je vrtela med 6.9 in 7.2. na podobnih relacijah.
stvar, kjer pa je Prius vsekakor precej pred obema, pa je štart z mesta. od vseh treh, je Prius daleč najhitrejši z mesta, recimo od 0 do 60. najverjetneje zaradi kombinacije CVT menjalnika in pomoči elektromotorja bencinskemu agregatu.
takrat sem se odločal za nakup med Priusom in P308SW. so bile stvari, ki so bile v prid enemu in drugemu. Peugeot z večjim prtljažnikom, s precej boljšim položajem za volanom in volanom samim, lego na cesti. Prius je bolj ... recimo, ležeren. zadaj ima konkretno več prostora, tudi spredaj, predvsem pri sopotniku je tudi velika razlika. ima ogromno odlagalnih površin, plus je tudi to, da ima klima fizične komande, še dodatni plus, da ima komande za klimo tudi na volanu. delam cca. 40.000km letno, in bi bil avto z dizelskim motorjem logičen nakup. a imam vseeno veliko krajših, mestnih voženj, kjer bi razni EGR-ji in DPF-ji konkretno trpeli. plus, da po mestu, če nič ne pazim, vozim s porabo okoli 4,5l/100km. in nisem nepremičnina. po regionalkah je še bolj zanimiva zgodba, saj recimo tam najbolj pada poraba, zadnjič je bila celo 3.9l, in nisem bil nepremičnina. 90 km/h po odprtih delih, izkoriščanje terena, skozi naselja pa zgolj na baterijo.
po avtocesti vozim normalno oz. celo malce hitreje kot normalno, nekje med 130 in 140, če se mi mudi, 150. generalno povprečno porabo imam 5.4. pot Ljubljana - Budimpešta - Ljubljana, z nekaj mestne vožnje vmes in stalno vklopljeno klimo, je zahtevala 5,5l/100 km (realne porabe, ne preko BC). res me zanima, kater dizelski avto, podobne velikost in podobno konjažo, bi imel konkretno boljšo porabo? P308SW 1.6 hdi očitno ne ...
p.s.: še ena glede glasnosti. ko sem kupoval Priusa me je bilo najbolj strah tega "tuljenja". na koncu sem ugotovil, da gre za nekaj konkretno prenapihnjenega, saj ni zadeva prav nič kritična, še več, če poslušaš radio, morda celo malce bolj naglas, kot ga sam rad poslušam, motorja sploh ne slišiš. nikoli. morda sprva deluje "čudno", saj se stalno vrti na istih vrtljajih, ampak ko se navadiš, ugotoviš, da v bistvu ni nič glasnejši. samo drugačen.