Kje & kako polniti na javnih polnilnicah?

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Morda zaradi tegale iz https://evclinic.eu :) , in si imel do sedaj le srečo ?

“...EV puni sa bilo koje sirove elektrane putem OBC integrirano ispravljača. EV taj adapter ima ugradjen u vozilo da bi mogao puniti na SVAKOJ AC trofaznoj/jednofaznoj utičnici. To je jedan jedini osjetljivi “nikad ništa materemi” modul na svakom EV. Kvar je većinom izazvan vanjskim utjecajem tipa nestabilan sinus izvora, smetnje, veliki potrošači na udaljenoj mreži, kratak spoj drugog potrošača u mreži, pregrijavanje vodova utičnice, ponavljajuce iskakanje osigurača, nasilno gašenje punjenja itd. Dok je DC gradska punionica u biti stanica koja u sebi ima 5-6 OBC ispravljača (zato i jeste ogromna) od po 15 kila i njen je zadatak da bateriju puni već ispravljenom DC strujom iz AC mreže. Svima treba biti jasno sve, jer da bi EV imao sve te OBC za brze punjenje bio bi tezi za 200-400 kila..”

btw. a v EV polniš noter AC ? ima sploh kater od "poceni" BEVov DC polnjenje ?
Zna kater od teh wallboxov (poleg baje, kot pišete da prinese manjše izgube: 10% namesto 20%) spremenit v DC in polit z DC ?
Praktično vsak EV ima DC polnjenje. Vprašanje je le max. moč.
 
  • Všeč mi je
Reactions: LarryClay

Alesss

Fizikalc
24. sep 2013
329
46
28
Kakšen pa mora biti ta sistem, da bi direktno DC filal iz hišne baterije v avto ?
In kakšen avto in polilni priključek rabiš za to ? (če kupuješ, da jim razložiš)
 

Alesss

Fizikalc
24. sep 2013
329
46
28
Vmes mi je na drugem threadu odgovoril Mikrohard. Hvala

A da ne mešam tam (sem se zmotil 1.), bom tule naprej vprašal:
Kakšne CSS so to, kolko stanejo, in kako hitro teoretično potem iz domače baterije (recimo teoretično da imaš doma 3x 80kWh na steni:) preneseš
enosmerni tok v avto - kako hitro avto napolniš ? in potem ni nič od domačih varovalk odvisno kajne, samo da imaš med baterijo in kablom do avta en dober sistem, da vse skupaj ne zgori :) Kolk mm2 kable rabiš ? (In če bi imel to baterijo 40m stran, kako močne kable takrat, in ali je to sploh izvedljivo - kabli pod zemljo, kako izolirani) ?
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.868
753
113
www.jernej.org
Če boš malo pogooglal, boš našel... 24kW je ranga 15k€. 50kW je ranga 30k€.... za HPC-je niti nisem gledal cen (ampak so verjetno 100k+€).

11kW AC polnilnico dobiš že za 200€ na aliexpressu. Za 1k€ dobiš že kvalitetno dinamično polnilnico.

Sedaj pa primerjaj cene in boš videl, zakaj doma nihče nima DC polnilnice.
 

Alesss

Fizikalc
24. sep 2013
329
46
28
Če boš malo pogooglal, boš našel... 24kW je ranga 15k€. 50kW je ranga 30k€.... za HPC-je niti nisem gledal cen (ampak so verjetno 100k+€).

11kW AC polnilnico dobiš že za 200€ na aliexpressu. Za 1k€ dobiš že kvalitetno dinamično polnilnico.

Sedaj pa primerjaj cene in boš videl, zakaj doma nihče nima DC polnilnice.

THX! in kako hitro napolniš s 24kW DC avtomobilsko 72kWh baterijo ?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Če boš malo pogooglal, boš našel... 24kW je ranga 15k€. 50kW je ranga 30k€.... za HPC-je niti nisem gledal cen (ampak so verjetno 100k+€).

11kW AC polnilnico dobiš že za 200€ na aliexpressu. Za 1k€ dobiš že kvalitetno dinamično polnilnico.

Sedaj pa primerjaj cene in boš videl, zakaj doma nihče nima DC polnilnice.
Ni več tako hudo, 50-ko dobiš za 15-20 jurjev. 140 je 40-50, 400-ka 80-100.

Kar pa se tiče V2G DC za doma: trenutno večina rešitev uporablja še stacijonarno baterijo iz. njen razsmernik, tako da je polnilnica samo krmilna enota. In v odogovr Alesss: DC kable in ročke dela kup znanih proizvajalcev. Kako hitro polniš? Deli kapaciteto baterije z močjo polnilnice oz razsmernika. Kako dolg je lahko DC kabel za to: ni panike, če nimaš ravno celega posestva, bo šel čez dvorišče.
 

Alesss

Fizikalc
24. sep 2013
329
46
28
Ni nič izgub ? In nič proti koncu z manjšo hitrostjo ne polne ? (drugače sem zanalašč vzel tako 3x razmerje, a se mi zdi da bo ta izračun pravilen le do cca. 80% baterije avta, potem pa se bo zmanjšala hitrost ko boš dofiloval do 100%?)
Pa tudi baterija ima verjetno kako omejitev, kolko lahko (in do katerega svojega spraznitveenga %) fura na polno ? Kake Amperaže to tečejo po kablu ?

Imate kak URL, da vidim kako je to električno zvezano: baterija - kaj vmes - kaj še moraš kupit zanjo - kaj za kable - in hop, ko gre s CSS v avto ?
In če imaš (bomo imeli enkrat v 2050) več velikih baterij po stenah, kako se praznijo da filaš avto ? vse naenkrat paralelno ? Najprej ena, potem druga ?
(ter kako so zvezane te baterije na sončne celice, ter kako v omrežje -- da ti po novem future sistemu elektronabave polniš sosede, tebi pa znižujejo mesečni račun zato, ker si "delna elektrarna" v vasi)
 
19. jul 2007
2.841
1.566
113
Za Teslo pravijo, da teče 300 A (na superchargerju).
Za največje daljnovode (400 kV) naj bi bili maksimalni tokovi 1600 A.

Za primerjavo, tipične hišne varovalke so 16A, 20 A ali pa 25 A.
 

Alesss

Fizikalc
24. sep 2013
329
46
28
Za Teslo pravijo, da teče 300 A (na superchargerju).
Za največje daljnovode (400 kV) naj bi bili maksimalni tokovi 1600 A.

Za primerjavo, tipične hišne varovalke so 16A, 20 A ali pa 25 A.

Kolk mm2 kabel torej rabim za 100A ali 200A :) ? Kolko Amperov laufa pri 24kW DC polnilnici (kak kabel torej tam - pod zemljo) ?
Pa ali to velja samo če je v zraku, pod zemljo pa mora biti še dodatno "oklopljen" ? (ker se mi zdi da je bilo rečeno, da je zato toliko elektro žic po zraku, ker je to vsaj 10x ceneje in enostavneje kot jih vlečt pod zemljo.. pa ne zaradi kopanja in zemeljskih del, ampak vrste elektro kabla)
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.946
6.987
113
Cakaj..to bi ti doma imel? Imas gospodarski priklop? Ker drugace imas tezave z max mocjo priklopa …
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.868
753
113
www.jernej.org
Če bo priklopil na baterijo (kot pravi), potem moč priklopa ne igra nobene vloge.

Pri 24kW polnilnici so tokovi ranga 60-70A (baterije so na okoli 400V... odvisno od stanja napolnjenosti).
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.735
6.737
113
pri taščici
Najbrz pa ima prste zraven se napetost stacionarne baterije in napesosy ki jo zahteva avto. Predvidevam da je fajn da sta enaki.
In Amperinkot vem so odvisbi tudi od napetosti.
Avtomobilski alternatir fila baje 3 mestno številko v amperih. Pa ne mi rect da je to 1/10 400kV daljnovoda johan_blond ?
;)
 
19. jul 2007
2.841
1.566
113
Podatki za daljnovod Maribor - Krško.

Kjer so na 400 kV napetostnem sistemu montirani vodniki Al/Fe 490/65, je po veljavnem standardu najvišji dopustni tok (termini tok) takšnega enojnega vodnika 960A. Ponavadi sta v snopu dva vodnika, zato je dopustni tok 2x960 A. Po literaturi [4], se je za izračun elektromagnetnega sevanja upošteval tok 1600 A, ki je opredeljen s tokom merilnih transformatorjev.

Ostale interpretacije prepuščam tebi Hanzi.

 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.735
6.737
113
pri taščici
Uff, nisem talent za elektro enote... Na zalost. In ja, sram me je tega..mogoce bom pa do smrti se kdaj obnovil vsaj znanje osnovnosolske fizike s tega podrocja.
Predvidevam pa da je v daljnovodu nekaj tisockrat vec moci kot bateriji za filat avto. Razlog pa je napetost.
Ne razmisljajo zastonj o 48V pri avtih.
Nekoc so bili na 6V, sedaj so pa ze kaksnih 50 let na 12V.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Ni nič izgub ? In nič proti koncu z manjšo hitrostjo ne polne ? (drugače sem zanalašč vzel tako 3x razmerje, a se mi zdi da bo ta izračun pravilen le do cca. 80% baterije avta, potem pa se bo zmanjšala hitrost ko boš dofiloval do 100%?)
Večina EV do konca vleče dovolj blizu teh 24, ki si jkih napisal, da je vseeno. 3 ure ali pa 3 ure 10 minut ...
 

Alesss

Fizikalc
24. sep 2013
329
46
28
Uff, nisem talent za elektro enote... Na zalost. In ja, sram me je tega..mogoce bom pa do smrti se kdaj obnovil vsaj znanje osnovnosolske fizike s tega podrocja.
Predvidevam pa da je v daljnovodu nekaj tisockrat vec moci kot bateriji za filat avto. Razlog pa je napetost.
Ne razmisljajo zastonj o 48V pri avtih.
Nekoc so bili na 6V, sedaj so pa ze kaksnih 50 let na 12V.

Pa daljnovodi so AC, kajne ?
Jep, zaenkrat samo sanjam, kako bi imel eno ostarelo avtomobilsko baterijo na steni hiše in iz nje direkt DC polnil avto :) a vseeno da se pripravim in malo spoznam kakšni tokovi in potrebe po priključkih so...
 

Alesss

Fizikalc
24. sep 2013
329
46
28
Kaj pa bi bil point polnit doma DC?

ker bi hitreje napolnil kot z AC... pa še od moči hišnega priključka ne bi bil odvisen (ker bi stenske baterije v miru počasi polnil, ko me ni doma)

Ostarele avtomobilske baterije so kapacitete 15, 20, 30kwh. Sodobni avti pa imajo 50-80 kwh

Montiraš 5 ostarelih baterij (če jih kje dobiš zastonj ali zelo poceni) in iz njih (čeprav so na pol iztrošene) paralelno DC napolniš "normalen" avto :) .. ne bi šlo tako ? Kako hitro bi tako napolnil avto (nekaj modelov primerjav - imate podatke in iskušnje) ? Ter seveda katero karakteristiko bi moral gledat pri bateriji, da bo prenesla 80A (za 24kW DC polnjenje) ?