KIA Soul EV

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Ne nakladaj. Nobene dinamike ne rabiš, samo po predpisih se pelji, ne manj. Kjer je 50, 50, kjer je 90, 90. To je vse. Nobene dinamike.
In ne, na tak način ne boš prišel LJ-Kp.
In ne, seveda ne sprejemam zgodbe, da se mora voznik prilagoditi avtu. Ker ta se (ad absurdum) konča tako, kot sem napisal. Če se tebi osebno to da, OK (dokler ne oviraš ostalih udeležencev v prometu, torej da se jim tam, kjer se ne da prehitevat, redno umikaš). Ampak za posplošit na avto pa to ni OK. Tako kot ni OK kot neko povprečno porabo ICE avta navajat porabo nekoga, ki vozi na vse kriplje varčno, ne glede na vse ostalo.
Če ti ni jasno zakaj, potem itak nima smisla debatirat.
 

Zelenec

Pripravnik
Res je, debata ni potrebna, saj ne morem debatirati z nekom, ki ne bere ali pa ne razume. Oba sva povedala svoje. Jaz dejstva, ti pa z napisanim zgolj ponavljaš, da EV s 150 km dosega ni primeren avto za tvojo garažo. Nič več, nič manj. Bralec foruma pa si iz napisanega lahko ustvari svojo sliko. Da me ne boš narobe razumel. Všeč so mi tvoji zapisi, tudi rezultati vajinega sodelovanja z Andyjem. Spoštujem tvoj odnos do e-mobilnosti. Tokrat pa pogrešam malo tolerance do drugače mislečih in drugače vozečih.

AC dovoljuje hitrosti med 60 in 130 km/h. Če z brezhibnim Leafom v tem okviru voznik ni sposoben priti iz KP v LJ, pač ni sposoben voznik. In ja, včasih mora voznik prilagoditi svojo vožnjo zmogljivostim in omejitvam vozila. Za EV to še bolj velja. Jaz sem to dejstvo sprejel in me sploh ne moti. V absurde, kot jih navajaš, pa se ne podajam. Če že, bi si kvečjemu za zelo dolge poti izbral avtovlak, kar je včasih dobra izbira tudi za ICE avtomobile.

Opažam tudi, da si zelo nagnjen k pretiravanju, kar je verjetno novinarska poklicna deformacija. Potrudi se in navajaj dejstva. Kdo pa je kdaj trdil, da je rekord v nizki porabi enak povprečju porabe za kak avtomobil? Takega bi tudi jaz poslal še enkrat v osnovno šolo.

Moja dejstva:

Od doma do KP imam 130 km. Od doma do KP pridem po AC brez težav. OD KP do doma po AC ne morem priti brez vmesnega postanka. Ustavim se v LJ na polnilnici, ki je najbližje poti za eno uro. Pot sem opravil na podoben način vsaj 15 krat.

Od doma do MB imam 122 km. V obe smeri zlahka pridem brez vmesnih postankov.

Povprečna poraba mojega avta je 110 Wh/km, če ne pazim na porabo in 90Wh, če moram priti daleč in sta start in cilj na pribl. enaki nadmorski višini. Uporabna kapaciteta baterije je 15 kWh. Iz teh podatkov si vsak lahko predstavlja, do kam seže doseg takega vozila z enim polnjenjem.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
1. Na sestanku DEVS-a sem razumel, da je od petka-ponedeljka. No, bilo je od sobote do ponedeljka. Ni dosti razlike. Še vedno več kot ena ura.

Je razlika, če dobiš avto v petek popoldne s polno baterijo ali v soboto popoldne z napol prazno. Časa za test je v prvem primeru enkrat več

2. Za rezervacijo sem jaz spraševal že takrat, ko je David v prvo rundo imel Soul EV na testiranju decembra(?)

Kolikokrat si bil pri njih? Jaz sem se v salonu oglasil vsaj trikrat, preden smo lahko nekam vrinili moj termin. Prej avto pač ni bil dosegljiv za preizkus potencialnim kupcem.

3. Ja, saj so prijazni, nič ne rečem in nič nisem rekel, da niso. Tudi bil sem prijazen nazaj. Ampak, očitno s prijaznostjo nikamor ne prideš, le lepo te odslovijo in ti rečejo, 'vas bomo poklicali'. Tako je bilo tudi v mojem primeru. Sem kar dolgo čakal na obljubljeni klic, in ga tudi dočakal.

4. Pri kakšni hitrosti po AC (ne po stari cesti) prideš iz Kopra do Ljubljane z C-Zero? Npr., ko sem šel z AM (jaz na Vectrix-u, SJTV1 v Leaf-u) iz Kopra do Ljubljane, pa smo šli po stari cesti, je bilo potrebno Leaf-a polniti v Postojni dobri dve uri, da je voznik prišel z baterijo pri rdeči črtici, do Škofljice.

Leaf ima občutno večjo porabo kot C-Zero, morda je bila tudi baterija že degradirana. Moja povprečna hitrost na AC je bila 78 km/h. Na vzponih do Kozine počasneje (pas za počasna vozila, za tovornjaki) na spustih hitreje, na ravnem 80 km/h. Pospešil sem le takrat, ko je bilo potrebno, da nisem oviral prometa. Če bi šel po stari cesti, bi porabil bistveno več časa in tudi poraba bi bila malenkost večja.

1. Časa imaš še vedno vsaj cel dan. Takega termina še nisem doživel, ker bi s takim terminom lahko naredil test od Kopra do Ljubljane po AC pri 100km/h po GPS. Tak test, po mojem mnenju, bi bil dober benchmark za katerikoli XXEV, na podlagi katerega lahko morebitnemu kupcu rečeš, da pride z morja do Ljubljane v doglednem času. Karkoli manj od tega, bi bilo, po mojem mnenju, zavajanje.

2. 3x

4. Na AC si ne bi upal voziti počasneje kot 90km/h po GPS-u, saj tako hitro vozijo šleperji in jaz si nikoli ne bi upal voziti družine v C-Zeru počasneje od njih - razlika v velikosti in teži je nepredstavljviva.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Zelenec, tukaj se strinjam s SJTV1. Kupcem ne moreš prodajati zgodbe, da lahko prideš iz Kopra do Ljubljane s hitrostjo počasnejšo od tovornjakov.
Ko bo tak kupec kupil električni avto in bo s prazno baterijo ostal na cesti nekje proti vrhu kozinskega klanca, si bomo naredili medvedjo uslugo. Da ne omenjam vožnje pozimi, ko je samo za vožnjo poraba višja (zimske gume, hladen zrak,...), kje je še gretje.

Tako grajamo EU predpise (in proizvajalce, ki jih izkoriščajo) za meritve porabe fosilnih goriv, ki so nenormalno nizke, s takimi testi bomo pa naredili popolnoma enako.


Osebno mislim, da je Kia SOUL EV prvi mainstream električni avto, ki je zmožen normalne vožnje od Kopra do Ljubljane po AC, pri 100km/h, le dokazati je to še potrebno (z vožnjo).
To je bil moj edini motivator izposoje tega vozila pri Kii.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

100 km/h po AC pač ni normalna vožnja za osebno vozilo...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Odvisno od voznika. Kolikor se vozim v Sloveniji in tujini po avtocestah, se po desnem pasu v glavnem vozijo s 100km/h - tudi osebna vozila.
S 130km/h iz Kopra do Ljubljane tudi s Kio Soul EV ne prideš - po mojem mnenju. Prideš le z Modelom S in PHEV-i in REX-i.
 

Zelenec

Pripravnik
Očitno imam res magične moči... En klic je bil dovolj, da sem se tudi za Andyja dogovoril za daljši test.

Veselim se rezultata testa od KP do LJ s 100 km/h, ki bo najverjetneje dokazal, da Soul zlahka zmore to relacijo pri omenjeni hitrosti in napovedujem, da bo še ostalo 30-40 km dosega.
 

Zelenec

Pripravnik
Andy, se strinjam.

Moj test ni bil mišljen kot prikaz neke povprečne, običajne vožnje. Takih testov je bilo že dovolj. Nihče pa ni prikazal vožnje na dolge relacije z varčno vožnjo. Vsak uporabnik EV se kdaj sreča z dilemo, ali voziti hitreje in porabljati čas na polnilnih postajah ali voziti počasi in manjkrat polniti v primeru nevsakdanjih daljših poti. Če imaš 3kW polnilec kot jaz, je pravilna druga izbira, saj je polnjenje prepočasno.

Prikazal sem torej le, da se doseg EV lahko raztegne do maksimuma, če je to potrebno. Ni pa to primerno za vsakdanje poti.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Veselim se rezultata testa od KP do LJ s 100 km/h, ki bo najverjetneje dokazal, da Soul zlahka zmore to relacijo pri omenjeni hitrosti in napovedujem, da bo še ostalo 30-40 km dosega.

Zakaj pri 100 km/h? Kaj bi s tem dokazal? Samo da avto to zmore,v praksi se pa potem nihče ne bo tako vozil?
sprasujem se.gif

Tukaj se 100% strinjam s SJTV1....če se pogovarjamo o testu v realnih voznih razmerah,naj se avto potem pri takem testu vozi po omejitvah (tam,kjer je 130 km/h,naj se vozi 130 km/h!),tako kot vozi velika večina voznikov.
Sicer sem za to,da se naredi več različnih testov,lahko tudi tak,da se avto vozi 40 km/h po ravnini,pa da vidimo maximalen doseg,in podobno,ampak to so samo eksperimentalni testi,ki samo dokazujejo,kaj vse se da...
Verjetno pa bi bil za večino zanimiv test po AC,kjer se vozi po omejitvah (in ne POD omejitvijo!),pa seveda brez vožnje za tovornjaki in podobno!
Moja napoved je,da iz Kp do Lj ne bo prišel z enim polnjenjem pri taki vožnji.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Zato bom, če se bo le dalo, test delal na nedeljo, ko ni tovornjakov na cesti.

Moja napoved je, da se s 100km/h po GPS da priti (kar se mi zdi spodnja sprejemljiva meja za vožnjo po AC), s 130km/h pa ne, tako da tega tudi poskušal ne bom, dokler ne bo AC križ pokrit z CHADEMO postajami.

Edit: Mimogrede, časovne razlike med vožnjo 130km/h in 100km/h (upoštevajoč tunele (100km/h), cestninske postaje (60km/h) in hitro cesto pri Kopru (110km/h)) od Kopra do Ljubljane je samo cca. 10 minut.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Čakaj malo, a dejansko ni EV avtov ki bi prišli iz LJ do KP ob normalni hitrosti? Razen pač tesla? A niso pri enem EV reklamirali da ima preko 200km dosega?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ja, ampak ne pri 130km/h.

To so NEDC testi, ki niso realni. Ameriški EPA rezultati testov so dosti bolj realni.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Upam, da čimprej potestiraš avto na cesti, upam da boš v eno smer šel 100kmh, v drugo pa 130kmh, pa da vidimo razliko, dejansko...ne glede na teste.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
v drugo pa 130kmh,

Pa da obstanem na avtocesti
hysterical-1.gif


Edit: Mogoče bi iz Ljubljane do Kopra celo šlo s 130km/h zaradi plusa višinske razlike.

130km/h test bom šel delati šele, ko bo AC križ prepreden s 26 hitrimi polnilnimi postajami
zmaga.gif
 
Nazadnje urejeno:

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Zakaj pri 100 km/h? Kaj bi s tem dokazal? Samo da avto to zmore,v praksi se pa potem nihče ne bo tako vozil?

Tukaj se 100% strinjam s SJTV1....če se pogovarjamo o testu v realnih voznih razmerah,naj se avto potem pri takem testu vozi po omejitvah (tam,kjer je 130 km/h,naj se vozi 130 km/h!),tako kot vozi velika večina voznikov.

Za EV se pogosto odločijo ljudje, ki jim ni potrebno in se ne želijo vedno voziti na zgornji meji dovoljenega hitrostnega razpona. Moj test je namenjen njim. Tudi sam spadam v to manjšinsko skupino. Testov na zgornji meji imate v avtomobilističnih revijah dovolj. Test pri 130km/h torej ne bi prinesel nič novega

Sicer sem za to,da se naredi več različnih testov,lahko tudi tak,da se avto vozi 40 km/h po ravnini,pa da vidimo maximalen doseg,in podobno,ampak to so samo eksperimentalni testi,ki samo dokazujejo,kaj vse se da...

Ni ravno samo eksperiment. Ne živi cel narod v Ljubljani oz. ob AC. Pa tudi na AC se ob konicah, torej na vsakdanjih poteh, ne da voziti 130 km/h. Tudi si ne kupijo vsi vozniki vinjete in raje vozilo po regionalkah in lokalnih cestah. Z EV se želijo zgolj voziti v službo in domov ter po popoldnaskih opravkih. Povprečna hitrost takih voženj je običajno pod 60 km/h.

Verjetno pa bi bil za večino zanimiv test po AC,kjer se vozi po omejitvah (in ne POD omejitvijo!),pa seveda brez vožnje za tovornjaki in podobno!
Moja napoved je,da iz Kp do Lj ne bo prišel z enim polnjenjem pri taki vožnji.

Jaz pa napovedujem nasprotno. Soul zmore razdaljo KP-LJ brez vmesnega polnjenja s hitrostjo na zgornji meji dovoljenega (brez hitrega pospeševanja, zaviranja, ... torej, s potovalnim in ne športnim načinom vožnje). Če se Andy ne bo odločil zanj, bom ta test naredil jaz in ga dokumentiral z GPS sledenjem in videom.
 

Zelenec

Pripravnik
Na forumu se pogosto oglašajo ljudje, ki pogojno dopuščajo možnost, da bi bil EV drugi ali celo tretji avto v družini. Hkrati pa trdijo, da je edini pravi test EVjev na AC na razdalji nad 100km s 130 km/h. S tem sami sebe negirajo in dokazujejo popolno nepoznavanje namena današnjih EVjev.

Med vozniki EVjev se najdemo ljudje, ki uživamo v panoramskih vožnjah po lokalnih cestah in regionalkah, se ustavljamo ob zanimivih točkah, se nam ne mudi priti na cilj po čimhitrejši poti, ampak si izberemo čimbolj zanimivo pot. Vprašaj bikerje, zakaj se ne vozakajo po avtocestah, ampak si izbirajo ležerne ovinkaste poti po slovenskem divjem zahodu. Če razumeš njih, boš morda razumel tudi nas. In prav tej skupini vaši testi na robu dovoljenega niso v nikakšrno oporo, ker jih pač dolgočasna vožnja po AC ne zanima.

SOC moje pripravljenosti dopovedovati obstoj in navade drugače vozečih je že skoraj na želvici, pa tudi nič kaj novega nimam povedati, zato se do nameravanega testa KP/130/LJ umikam iz razprave o smiselnosti takšnih in drugačnih testov in vam želim veliko medsebojne strpnosti".
 
Nazadnje urejeno: