Kdaj bo elektro pogon prevladal?

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik MadMitch pravi:
Vse lepo in prav, samo dajte mi povedat, kje naj se v blokovskih naseljih, kjer ljudje parkirajo malodane po stenah in na drevesih, polnijo avtomobili čez noč? Prepričan sem, da vsaj polovica lastnikov avtomobilov nima urejenega parkirišča tako, da bi lahko vsako noč polnili avtomobile.

Ja, s takimi je pa problem. Pač, kot sem že nekajkrat omenil - električno vozilo ni za vsakega, tako kot motorno kolo ni za vsakega.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.960
-8.673
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kakorkoli obrneš; naval električnh avtomobilov ne bo tako hiter, da bi zaradi njih naenkrat ostali brez kapacitet. Kot je rekel telex, v vmesnem času se bo lahko infrastruktura posodobila in prilagodila potrebam.

Poleg tega pa, če se bo postavilo V2G (vehicle to grid) infrastrukturo - torej pametne polnilnice, bodo te polnile čez dan, ko bo to dovoljevalo omrežje, oz. naslednji korak bo tak, da bo v špicah potegnil elektriko iz parkiranih električnih avtomobilov v omrežje in bodo avtomobili delovali kot nekakšen buffer zona.
Super, ko načrtuješ daljšo pot, pa te namesto nafilanega vozila pričaka na pol prazno
evil.gif

To bo moralo biti izključno opcijsko, v zameno za malo nižjo ceno elektrike.

Seveda bodo elektro vozila prihajala počasi. Samo vseeno pa ni treba govoriti, da imamo elektrike za stran metat, če to ni res ane?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Super, ko načrtuješ daljšo pot, pa te namesto nafilanega vozila pričaka na pol prazno
evil.gif

To bo moralo biti izključno opcijsko, v zameno za malo nižjo ceno elektrike.

Seveda.

Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Seveda bodo elektro vozila prihajala počasi. Samo vseeno pa ni treba govoriti, da imamo elektrike za stran metat, če to ni res ane?

Tega nisem rekel. Rekel sem samo to, da zaenkrat imamo rezervnih kapacitet, za polnjenje električnih vozil ponoči, za količino vozil, kot jih imamo in kot se pričakuje (ne)naval, zadosti.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.744
113
Jaz pa to vidim tako, da bi imel domaco lastno pametno polnilnico, ki bi ji recimo povedal v petek zvecer, da bos avtomobil koristil sele v nedeljo zjutraj. Tako bi preko noci napolnil baterije, v soboto cez dan bi porabil kolikor lahko, v noci na nedeljo pa bi spet napolnil...
Ali pa recimo, da si sel na dopust, pa pusti elektricni avto doma, bi ti po istem postopku recimo pac laufal hladilnik in skrinja na poceni elektriko.
smile-1.gif
Sej verjetno prihranki ne bi bili blazni, ampak nekoc bo tehnologija to omogocala.
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Na elektriko se spoznam k zajc na boben, tk oda mal potrpljenja. Imam ravno streho, kamor bi lahko spravil okoli 150-170 m2 sončnih celic. Če bi imel doma set baterij, ki bi jih polnil čez dan in potem ponoči iz njih polnil en do dva avta, kako bi to zgledalo, je to sploh realno al so bolj sanje malega Mitcha?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Recimo, predelovalec Andrej Pečjak ima Mazdo RX-8 predelano tako, da mu lahko avto tudi vrača elektriko v omrežje. Vsaj tako je bilo, kot mi je takrat, ko ga je zrihtal, povedal.

Mitsubishi je že, za Japonsko, iMiev-a tudi predelal tako, da lahko z baterijami napajajo dom. To so naredili predvsem zaradi Fokushimske katastrofe. Bom poizkusil poiskati link.

Eto: http://green.autoblog.com/2011/06/06/in-case-of-emergency-power-home-with-mitsubishi-i-miev/
Citat:
In light of the devastation caused by the recent earthquake and ensuing tsunami in Japan, Mitsubishi is releasing, a year ahead of schedule, a device which allows i-MiEV owners to power their electric appliances at home using their EV's battery should they find themselves without power. Mitsubishi claims that the 16 kilowatt-hour battery pack can supply power to an average Japanese home for almost one and a half days.

This is a great idea, because who doesn't want to have the ability to use your car to help cook or to keep electronic communication devices charged during an extended power outage. The device will provide a 100-volt AC outlet capable of up to 15 amps (1500 watts peak power), enough to run even a washing machine (although in an emergency situation, we doubt that people would think doing their laundry is an item of first priority). The device is expected to be on market by the end of the year.

Še en zanimiv link: http://myimiev.com/mitsubishi-i-miev-can-be-used-to-power-your-house/
Citat:
Nissan hopes to have a commercial version of their Leaf-to-home charger ready for sale in Japan next year. Mitsubishi already unveiled their system earlier this summer. The biggest part of the news is that Nissan and Mitsubishi announced that they plan to standardize such a device.
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
25.960
-8.673
113
Citat:
Uporabnik MadMitch pravi:
Na elektriko se spoznam k zajc na boben, tk oda mal potrpljenja. Imam ravno streho, kamor bi lahko spravil okoli 150-170 m2 sončnih celic. Če bi imel doma set baterij, ki bi jih polnil čez dan in potem ponoči iz njih polnil en do dva avta, kako bi to zgledalo, je to sploh realno al so bolj sanje malega Mitcha?
Hja. Teoretično bi dobil iz tega okoli 10kW(ali malenkost več) na jasen, sončen dan, ko bi bilo sonce v zenitu. Druge dele dneva manj. Ob oblačnem vremenu na uč kake 500W.
Ampak ker bi to polnil čez noč, bi potreboval kar zajeten kupček baterij, da bi čez dan shranil za večerno/nočno filanje.
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Ja, čist teoretično me je zanimalo, pustmo zdaj stroške, za kere itak predvidevam, da ne bi opravičile investicije.
Kolk pa rabiš, da avto natankaš, če je bolj pri dnu z zalogo?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.960
-8.673
113
Odvisno kakšno kapaciteto ima baterija. Brez tega podatka se ne da nič reči.
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Kot sem rekel, totaln butl, kaj jaz vem, kakšno kapaciteto imajo avti in kaj bi moral imeti doma za shranjevanje. Lahko ti zračunam porabo mazuta na tovornih ladjah, to znam. :)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Npr. Mitsubishi iMiev ima kapaciteto baterije 16kWh. Iz navadne 230V 16A vtičnice se polni iz prazne do polne nekje 7 ur.
S to baterijo naredi od 80-120km, odvisno od načina vožnje, uporabe grelca itn.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Teoretično je to izvedljivo. Za napolniti 2 avtomobila bi potreboval vsaj 2-kratnik njune kapacitete baterije, če predvidevamo, da bi imel oba avtomobila prazno baterijo.

Je pa tako, že pri avtomobilu je strošek baterije eden večjih, zato je nesmiselno imeti še 1x te kapacitete doma. Raje elektriko pridobljeno od sončnih celic čez dan, prodajaš elektro distibuterju, ponoči, ko pa filaš avtomobile, pa jo odkupuješ (kot sedaj).
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.218
857
113
Citat:
Uporabnik telex pravi:

In v katerih akumulacijah shranjuješ vodo? Pri nas prevladujeo hidro elektrarne pretočnega tipa. Razen Avče in deloma HE Dravograd nimamo nikjer možnosti akumulirati večje količine vode. Če elektrarne na dravski verigi niso obremenjene, potem elektrika steče v Črno morje. Termo elektrarne in JEK pa imajo t.i. tehnološki minimum, pod katerim ne moreje dolovati. Če niso dovolj obremenjene pač spuščajo paro "u luft". Torej imamo ponoči in v dela prostih dnevih rezerve v proizvodnji in prenosu električne energije. Podobno je takrat na trgu tudi veliko poceni energije iz drugih držav. ...

vse HE imajo nad sabo akumulacijo, v katerih shranjujejo vodo, tudi pretočne, pa čeprav v omejenem obsegu. recimo konkretno za HE Blanca je predvideno dnevno nihanje gladine do 1,5m, odvisno od potrebe po energiji.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik telex pravi:

In v katerih akumulacijah shranjuješ vodo? Pri nas prevladujeo hidro elektrarne pretočnega tipa. Razen Avče in deloma HE Dravograd nimamo nikjer možnosti akumulirati večje količine vode. Če elektrarne na dravski verigi niso obremenjene, potem elektrika steče v Črno morje. Termo elektrarne in JEK pa imajo t.i. tehnološki minimum, pod katerim ne moreje dolovati. Če niso dovolj obremenjene pač spuščajo paro "u luft". Torej imamo ponoči in v dela prostih dnevih rezerve v proizvodnji in prenosu električne energije. Podobno je takrat na trgu tudi veliko poceni energije iz drugih držav. ...

vse HE imajo nad sabo akumulacijo, v katerih shranjujejo vodo, tudi pretočne, pa čeprav v omejenem obsegu. recimo konkretno za HE Blanca je predvideno dnevno nihanje gladine do 1,5m, odvisno od potrebe po energiji.
Malo pomnoži površino jeza za zapornico pa dovoljeno nihanje pa povprečni pretok Save pa dobiš akumulacijo za koliko časa?
Tisto dovoljeno nihanje je bolj zaradi morebitnih kratkočasnih ekstremnih potreb po energiji kot pa neka omembe vredna akumulacija.
Če si predstavljaš, da sta na reki dve elektrarni ena za drugo bo v primeru, da prva elektrarna polni akumulacijski jez potem obe elektrarni brez vode in s tem brez proizvodnje elektrike. V primeru zaporedja več elektrarn bo število elektrarn brez elektrike pač večje
uf-1.gif
Zatorej se akumulacijske elektrarne običajno gradijo kot samostojne (Avče) in ne v verigi (Drava ali Sava).
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.960
-8.673
113
Vidiš, zato pa se dravska veriga polni čez noč, ko ni tako velike potrebe po energiji. Čez noč deluje cela veriga na minimumu, da se dopolnijo zaloge vode. In te zaloge je ravno za 3-4 ure delovanja na max, da se pokrije dnevna konica.
 

Ateis

Guru
13. sep 2007
2.286
812
113
NEK2 je rešitev. Čista energija, minimalno odpada, možnost regulacije proizvodnje, ogroženost srednja.
lp
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.960
-8.673
113
NEK2 je nuja. Rešitev je NEK3(čeprav bi bilo bolje, da bi le ta stala ob morju ali ob Dravi)
evil.gif