To je iz Siol-ove strani, katere povezave se žal ne da prilepiti - ti da samo menije.
Povzetek, ki tebe zanima je v zadnjem odstavku, tako da lahko ostalo zaradi zasedanja prostora izbrišeš. Še vedno pa ni jasno, kaj je z ISDN telefoni. No, vsaj to povedo, da ne rabiš novega kot so ti rekli na 080.
V čem se SiOL telefonija razlikuje od internetne (IP) telefonije?
IP telefonija je splošna oznaka za različne sisteme telefonskih storitev, ki, kot je razvidno iz imena, za prenos telefonskih pogovorov uporablja protokol IP. Operaterji tovrstne storitve pogosto oglašujejo tudi pod nazivom internetna telefonija, voice over IP (VoIP), ipd.
V uporabi je več različnih načinov opravljanje pogovorov preko interneta, na kratko si oglejmo nekaj najbolj priljubljenih.
* Med bolj razširjenimi je klicanje s predizbiro, kjer mora naročnik pred klicem zavrteti posebno kodo, s čimer se telefonski klic preusmeri v sistem operaterja, ki ga nato prek internetnega omrežja preusmeri do končnega naročnika. Opisani način ponuja nižje stroške pogovorov, vendar prinaša tudi pomanjkljivosti. Uporabniki plačujejo mesečno naročnino za fiksni telefonski priključek, običajno so možni klici zgolj v mednarodno omrežje, uporaba pa ni najbolj enostavna oziroma priročna, saj je potrebno pred vsakim klicem vtipkati ustrezno kodo.
* Naslednjo možnost predstavlja uporaba osebnega računalnika in posebne programske opreme, kar omogoča praktično brezplačno opravljanje klicev med uporabniki omrežja. Med najbolj znane rešitve sodijo različni namenski program, npr. : Microsoft MSN in Skype. Prednosti so brezplačni pogovori, slabše pa se rešitev obnese, ko si ogledate zahteve za uporabo. Potrebujete osebni računalnik (ki mora biti stalno vključen), zvočno kartico, mikrofon in slušalke ter dostop do interneta. Nujno je tudi vsaj osnovno poznavanje računalništva in programa, ki ga uporabljate. Vse našteto seveda velja tudi za vašega sogovornika. Težava je tudi v tem, da večina tovrstnih rešitev ne ponuja možnosti klicanja v/iz drugih omrežij, oziroma se, v primeru da ta možnost obstaja, rešitev izkaže za izredno nepraktično.
* Telefoniranja z uporabo posebnih VoIP telefonskih aparatov, ki nadomestijo običajni fiksni telefon, je naslednja možnost. Telefon VoIP je po videzu in funkcionalnostih zelo podoben običajnemu telefonu, razlika je v tem, da telefon VoIP namesto v telefonsko vtičnico priključite prek vmesnika ethernet v domače lokalno omrežje. Prednosti: za uporabo ne potrebujete osebnega računalnika in programske opreme, uporaba je podobna kot pri klasičnem telefonskem aparatu, cene pa navadno ugodnejše v primerjavi s klasično telefonijo. Rešitev žal prinaša tudi slabosti, potrebna je draga investicija v opremo (VoIP telefon), seveda pa potrebujete dostop do interneta. Večjo težavo predstavlja majhna izbira operaterjev storitev (v Sloveniji tovrstnih operaterjev ni), uporabniki pa se lahko srečujejo tudi s problemi glede kakovosti storitev (klici na številke nujne pomoči niso možni, itd).
Storitev telefonije SiOL združuje prednosti naštetih rešitev in predstavlja korak naprej od opisanih storitev tako glede varnosti, zanesljivosti, kot tudi kakovosti storitev. Storitev omogoča zasebnim in poslovnim uporabnikom enostavno opravljanje telefonskih pogovorov v omrežja v Sloveniji in po svetu po privlačnih cenah.
Na voljo so vam vse možnosti in prednosti, ki jih prinaša fiksni telefonski priključek, naročniki prejmete lastno telefonsko številko iz katere lahko kličete ali vas kličejo s telefonskih priključkov v Sloveniji oziroma po svetu.
Za uporabo ne potrebujete osebnega računalnika ali programske opreme, v primeru dostopa prek razvezane zanke pa ne potrebujete niti telefonskega priključka Telekoma Slovenije. Poleg tega klicanje poteka enako kot pri klasičnem telefonskem priključku, uporabljate pa lahko obstoječe analogne telefonske aparate. Klici znotraj omrežja so brezplačni, v ostala omrežja lahko kličete po privlačnih cenah.