Kateri izvoz iz krožišča je pravilen?

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
Si namerno spregledal znak odvzem prednosti v krožišču? Res pa ni pospremljen s pravilno talno označbo.
Sem spregledal, ni bilo namnerno.

Spremeni pa to ničesar. Ko se domačin in južnak srečata, je tudi južnak že v krožišču. Ni legalnega scenarija, kjer bi južnak moral čakati (izvzemši polno krožišče). Zato je znak za odvzem prednosti desnemu južnaku samo formalnost (za levega pa seveda prime - kar je prav, levake je potrebno tlačiti dol).
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Sem spregledal, ni bilo namnerno.

Spremeni pa to ničesar. Ko se domačin in južnak srečata, je tudi južnak že v krožišču. Ni legalnega scenarija, kjer bi južnak moral čakati (izvzemši polno krožišče). Zato je znak za odvzem prednosti desnemu južnaku samo formalnost (za levega pa seveda prime - kar je prav, levake je potrebno tlačiti dol).
V bistvu se motiš, pri dveh voziščih mora bit znak levo in desno, da velja za oba, sicer velja samo za tistega ob znaku. ;)
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
V bistvu se motiš, pri dveh voziščih mora bit znak levo in desno, da velja za oba, sicer velja samo za tistega ob znaku. ;)
Ne motim se. Zakon izrecno odvzema prednost tistim, ki vstopajo v krožišče, in znaki so popolnoma skladni z zakonom - tudi če jih odvzameš, se nič ne spremeni, ker ne zapovedujejo ali pripovedujejo nič novega.

V Pravilniku je sicer navedeno (to pišem po spominu in tu se res lahko motim), da je potrebno odvzeti predsnost v krožišču z znakom, in potem tole krožišče morda ni po pravilniku - je pa ZPrCP jasen in veljaven tudi tako.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.101
742
113
... Ko se domačin in južnak srečata, je tudi južnak že v krožišču. Ni legalnega scenarija, kjer bi južnak moral čakati (izvzemši polno krožišče). Zato je znak za odvzem prednosti desnemu južnaku samo formalnost (za levega pa seveda prime - kar je prav, levake je potrebno tlačiti dol).
legalen scenarij je v primeru, da tisti v krožišču zapušča krožišče proti vzhodu in zato pravočasno vklopi desni smerokaz, da bo zapeljal na zunanji pas. podobna situacija je na mnogih izvozih iz LJ obvoznice
https://www.google.com/maps/@46.083...4!1sP_FBzzZjlTBbkeoF5f1UiA!2e0!7i13312!8i6656
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.101
742
113
V bistvu se motiš, pri dveh voziščih mora bit znak levo in desno, da velja za oba, sicer velja samo za tistega ob znaku. ;)
lahko poveš, kje to piše? kolikor imam jaz v spominu, znaki ki so postavljeni levo in desno ob vozišču veljajo za vse prometne pasove v tisto smer, tisti nad voziščem pa veljajo samo za posamezno vozišče pod njimi
glede obveznega postavljanja znakov na obeh straneh ceste pa je tole:
9. člen
(postavljanje prometnih znakov)
(1) Prometni znaki se postavljajo na desni strani poleg vozišča oziroma cestišča ali nad njim v smeri vožnje vozil, in sicer tako da ne ovirajo prometa vozil in pešcev ter da jih udeleženci cestnega prometa ali druge ovire ne zakrivajo.
(2) Če na mestu, kjer je postavljen prometni znak, zaradi gostote prometa ali iz drugih razlogov udeleženci cestnega prometa prometnega znaka ne bi pravočasno opazili, mora biti ta ponovljen tudi na nasprotni, levi strani ceste ali smernega vozišča, če je potrebno, pa tudi nad voziščem.
 

ametist

Fizikalc
5. nov 2012
180
47
28
V Leškem krožnem križišču je na obema vstopnima prometnima pasovoma iz smeri avtoceste odvzeta prednost. V primeru ko voznik kateri že vozi v krožnem križišču pravočasno nakaže željo po spremembi prometnih pasov (še predno je peljal mimo prometnih pasov iz smeri avtoceste), da želi menjati prometni pas iz notranjega na zunanjega. Nobeno vozilo ne sme vstopiti v krožno križišče, kajti voznik kateri vozi po krožnem je na prednosti cesti in ima prednost pred vozili katera se želijo vključiti v krožno križišče. Seveda to drži, samo v primeru pravočasnega nakazovanja spremembe smeri vožnje voznika kateri vozi v krožnem križišču in želi krožno zapustiti v smeri Žirovnice.
lp
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
lahko poveš, kje to piše? kolikor imam jaz v spominu, znaki ki so postavljeni levo in desno ob vozišču veljajo za vse prometne pasove v tisto smer, tisti nad voziščem pa veljajo samo za posamezno vozišče pod njimi
glede obveznega postavljanja znakov na obeh straneh ceste pa je tole:
9. člen
(postavljanje prometnih znakov)
(1) Prometni znaki se postavljajo na desni strani poleg vozišča oziroma cestišča ali nad njim v smeri vožnje vozil, in sicer tako da ne ovirajo prometa vozil in pešcev ter da jih udeleženci cestnega prometa ali druge ovire ne zakrivajo.
(2) Če na mestu, kjer je postavljen prometni znak, zaradi gostote prometa ali iz drugih razlogov udeleženci cestnega prometa prometnega znaka ne bi pravočasno opazili, mora biti ta ponovljen tudi na nasprotni, levi strani ceste ali smernega vozišča, če je potrebno, pa tudi nad voziščem.
Nič ne piše o več voznih pasovih v isto smer - za tak primer pravim jaz.

V Avstriji so jim eno celo zimo padle vse kazni za avtocestno iGL omejitev za levi pas, ker so bili znaki 100 postavljeni samo na desni strani.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
legalen scenarij je v primeru, da tisti v krožišču zapušča krožišče proti vzhodu in zato pravočasno vklopi desni smerokaz, da bo zapeljal na zunanji pas. podobna situacija je na mnogih izvozih iz LJ obvoznice
https://www.google.com/maps/@46.083...4!1sP_FBzzZjlTBbkeoF5f1UiA!2e0!7i13312!8i6656
Še 1krat: na mestu, ko lahko domačin zamenja pas, je južnak že v krožišču. Pri menjavi pasov prednosti ni, tudi če je domačin nakazal namero še pri Lidlu. Domačin menja pas in domačin mora zagotoviti, da je njegov manever varen in sploh mogoč. Južnak ga samo ne sme aktivno ovirat (npr. pospeševat, da bi ga zaprl).
Tisti primer iz Ljubljane je posebnost, ko ti sredi ceste odvzamejo prednost. Da bi to veljalo v Lescah, bi morali zarisati naravni tok za domačina in pred njim desnemu južnaku ponovno odvzeti prednost. Česar niso storili, ker je interes Bleda, da čimveč južnakov čim hitreje pride in napačno parkira.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
Nič ne piše o več voznih pasovih v isto smer - za tak primer pravim jaz.

V Avstriji so jim eno celo zimo padle vse kazni za avtocestno iGL omejitev za levi pas, ker so bili znaki 100 postavljeni samo na desni strani.
11. odstavek sicer že citiranega 9. člena Pravilnika o prometni signalizaciji in opremi na cestah:
(11) Prometni znaki nad smernimi vozišči z več prometnimi pasovi se postavljajo:

- nad vsakim prometnim pasom posebej, če se promet po posameznih prometnih pasovih ureja različno. Med temi znaki se v osi ločilnih črt med prometnimi pasovi lahko postavljajo znaki za opozarjanje na nevarnost ali obveščanje, ki veljajo na celotnem smernem vozišču,

- v osi dveh ali več pasov, če se na teh prometnih pasovih promet ureja enako,

- simetrično od osi pasov z enakim urejanjem prometa v primerih, ko sta nad prometnimi pasovi horizontalno postavljena dva ali več prometnih znakov, s katerimi se promet na vseh prometnih pasovih ureja enako. Znaki morajo biti enaki na levi in desni strani,

- na levi strani znak za nevarnost, na desni strani pa znak za izrecne odredbe ali obvestila, če sta nad dvema ali več prometnimi pasovi horizontalno postavljena dva različna prometna znaka. Če je na obeh straneh postavljen znak za izrecne odredbe, mora biti znak za omejitev hitrosti vedno postavljen na desni strani.
Avstrijske kazni bi tudi pri nas padle, jer IG-L omejitev sploh ne poznamo. Tako da prakse niso neposredno prenosljive.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.101
742
113
Še 1krat: na mestu, ko lahko domačin zamenja pas, je južnak že v krožišču. Pri menjavi pasov prednosti ni, tudi če je domačin nakazal namero še pri Lidlu. Domačin menja pas in domačin mora zagotoviti, da je njegov manever varen in sploh mogoč. Južnak ga samo ne sme aktivno ovirat (npr. pospeševat, da bi ga zaprl).
Tisti primer iz Ljubljane je posebnost, ko ti sredi ceste odvzamejo prednost. Da bi to veljalo v Lescah, bi morali zarisati naravni tok za domačina in pred njim desnemu južnaku ponovno odvzeti prednost. Česar niso storili, ker je interes Bleda, da čimveč južnakov čim hitreje pride in napačno parkira.
brez zamere, ampak tako razmišljanje imajo mnogi vozniki točno na tem mestu v tem krožišču:
velikokrat se mi zgodi, da se vozim po srednjem pasu v krožišču, dam desni smerokaz da menjam pas, ampak vozila z linhartove (kjer npr. stoji bela Tesla) vidijo samo prazen desni pas v krožišču in zapeljejo direktno pred mene.

primer iz ljubljane pa ni posebnost, temveč je primer pravilne postavitve prometne signalizacije. če bi bile pri tistem kržišču na obeh pasovih južnega uvoza na tleh narisane prečne črte ter celo trikotnik, kot je na mojem primeru, potem bi bila zadeva nedvoumna, tako pa očitno ni...
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
V Leškem krožnem križišču je na obema vstopnima prometnima pasovoma iz smeri avtoceste odvzeta prednost. V primeru ko voznik kateri že vozi v krožnem križišču pravočasno nakaže željo po spremembi prometnih pasov (še predno je peljal mimo prometnih pasov iz smeri avtoceste), da želi menjati prometni pas iz notranjega na zunanjega. Nobeno vozilo ne sme vstopiti v krožno križišče, kajti voznik kateri vozi po krožnem je na prednosti cesti in ima prednost pred vozili katera se želijo vključiti v krožno križišče. Seveda to drži, samo v primeru pravočasnega nakazovanja spremembe smeri vožnje voznika kateri vozi v krožnem križišču in želi krožno zapustiti v smeri Žirovnice.
lp
1637438570901.png

Jaz si krožišče razlagam kot zadevo, ki gre v krogu. Ko južni prevozi rdečo črto, je v krožišču. Odvzem prednosti je preteklost. Z domačinom se sreča 6m kasneje, torej že krepko v krožišču.

Po pravilniku mora biti znak 2101 (odvzem prednosti) kombiniran s prečno črto - kot je to na levem pasu.

Znak mora biti postavljen neposredno pred vključevanjem na prednostno cesto. Postavlja se v kombinaciji s prekinjeno široko prečno črto (5212) na vozišču, če širina in zaključna plast vozišča omogočata njeno izvedbo. Znak je lahko nameščen na drogu semaforja.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.101
742
113
potemtakem lahko jaz iz stranske ceste zavijem desno na glavno cesto in če se mi bo nekdo, ki je pravilno pripeljal z 90 km/h po glavni cesti, po 6m kasneje zaletel v rit, bo to njegova krivda, ker sem jaz že 1m nazaj zapustil križišče in je bil tisti odvzem prednosti že preteklost?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.101
742
113
Nič ne piše o več voznih pasovih v isto smer - za tak primer pravim jaz.

V Avstriji so jim eno celo zimo padle vse kazni za avtocestno iGL omejitev za levi pas, ker so bili znaki 100 postavljeni samo na desni strani.
tako je, nič ne piše o več voznih pasovih v isto smer, zato pa trdim, da znaki na desni veljajo za vse vozne pasove v isti smeri - razen če ne pokažeš v ustreznem zakonu ali pravilniku, da piše drugače. poglej recimo to križišče. če imaš tri pasove v isto smer, pa da znak na desni velja samo za desni pas in znak za levi samo za levi pas, kje je potem znak za srednji pas?
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
potemtakem lahko jaz iz stranske ceste zavijem desno na glavno cesto in če se mi bo nekdo, ki je pravilno pripeljal z 90 km/h po glavni cesti, po 6m kasneje zaletel v rit, bo to njegova krivda, ker sem jaz že 1m nazaj zapustil križišče in je bil tisti odvzem prednosti že preteklost?
Tako kot si napisal, ne. Ampak mora biti pravilno. Če pa se zaleti vate, ker je se je odločil, da bo zamenjal pas (iz levega na desnega), čeprav je videl, da vstopaš na desnega in da imaš vso pravico do tega, ker ima nekako skozi križišče in še 5m naprej potegnjeno polno črto, potem težko rečeš, da je vozil pravilno.