Kako zavrniti racun na servisu

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Za razliko od začetka te teme so vnaprej vedeli cifro.
wink-1.gif
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Jaz sem tak bedak, ko to rabi kaksen kolega. Ko rabim jaz kaj od njega, mi on pomaga. Meni se zdi posteno. Ce pa kaksen neznanec kaj hoce, je pa ura 20 EUR pa se hitro nehamo pogovarjati
smile-1.gif

Premau!
Primerna cena ure računalničarja (če ima količkaj pojma) je 30-40€, pa fuš gor ali dol. Itak te vsak pokliče, ko ima 5 minut cajta.
Ne bodi cipa in računaj kot se spodobi
evil.gif
 

V_power

Fizikalc
15. sep 2007
1.935
0
36
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:

Jaz delam tako stvar, ki je pac ne pocne v vsaki vasi kaksen clovek (razvoj elektronike po meri). Isto se mi dogaja, da bi se kdo cenkal pri ceni, ki je ze tako smesno nizka glede na toliko, koliko bi ga to stalo kjerkoli drugje, ni pa pretezko placati avtomehanika, frizerja ali pa vodovodarja. Tam je res konkurenca, pa obdrzijo dokaj visoke cene in je to kar vsem po vrsti "normalno" ...

koliko pa stane frizer? 10€? 15€? za 30min?
celih 15€ plačaš frizerja
shocked-1.gif

ti pa računaš za storitve v elektroniki koliko? 2,5€?
smirk-1.gif

samo strokovnjaki imajo tako visoke cene
grims-1.gif
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Sicer je pa zanimivo, kako se folku storitve mehanikov ne zdijo previsoke, ko pa komu rečeš da ti naj da 40€ za popravilo/reinstall/backup računalnika je pa cela panika, kako je to drago. Govorim splošno glede na opažanje...

Fant, malce se izobrazi o ekonomiji in ceni dela na sploh.

Za reinstal OSja na računalnik rabiš:
- dijaka/študenta z osnovnim znanjem računalništva (30% oseb mlajših od 30 let ima to znanje)
- prikjuček za elektriko in prostor velikosti 1x1m
- stol za delavca, po potrebi monitor za 50EUR in tipkovnico ter miš za 10EUR
- med pol ure in eno uro časa kjer samo klikaš "next"

.. če si recimo s.p je tvoj vložek v osnovna sredstva povsem banalen. Znanje in pa tvoj čas se pa plača po postavki.

Mehanik pa rabi da ti zamenja en senzor:
- delavnico/garažo (velik prostor, ki je drag za vzdrževanje -> velika kvadratura, veliko ogrevanja, ...)
- diagnostično napravo (sem povedal da so profesionalna orodja ranga nekaj k EUR, nadgradnje baz podatkov pa tudi niso zastonj)
- mehanika -> verjameš ali ne, težko dobiš tak kader ker jih je v slo premalo
- avto-dvigalo (recimo da senzor ni dostopen od vrha) -> košta par k EUR
- kjuč -> košta par 10 EUR
- 20 min dela .. predpostavljam da je senzor temperature na cevi in ko losaš vijak ti začne puščat hladilna tekočina kar za sabo potegne potem še dolivanje tekočine in pa odzračenje hl. sistema

Torej glede na napisano bi rekel da če je ene ura mehaničnega dela vredna X, potem je nameščanje OSja glede na stroške vredno vsaj 10x manj! Realno jasno so razlike precej manjše oz. celo obrnjene.

Bistvo cene pa je v tem da se pokrije vse stroške in če bi servis ves mesec vsem menjal samo senzorje temperature in za to računal 90EUR bi na koncu pridelal okoli ničle. Če bi pa nek študentek cel mesec nalagal OSje (za 40EUR/h) bi pa na koncu imel vsaj 5k EUR dobička.

Če drugega ne, pozabljaš marže ki jih imajo mehaniki. In to, da odplačuješ opremo na nezahtevnih popravilih, je še vedno gnilo. Za mali servis nardit ne rabi kaj velik orodja, materjala in časa, pa glih tako računa dve ure + marže pobaše v večini primerov. Če so potrebni večji posegi zastopim, se pač zaračuna tisto dodatno zadevo...

Glede cen pa ne vem kako si seznanjen. Ti bom samo za pokušino nalimal par cen znanega ponudnika servisnih storitev na domu...

Odstranjevanje virusov 118,99 €
Operacijski sistem + Office + Zaščita 178,99 €
Domače omrežje (1-2 računalnika) 89,99 €
Elektronska pošta - popravilo ali namestitev 39,99 €
-------
400€

Tole je po ceniku, kar naredi povprečen "kolega", ko mu nekdo reče, da mu "neki počas dela." Sicer to je z davkom itd ampak še vedno lahko primerjaš s ceno 40€ ob kateri večina strank debelo pogleda...

In ne, ni vse samo nalaganje OS-jev, to je isto, kot bi rekel, da mora mehanik samo šraufat znat. Cena nekega popravila pri katerem rabiš večinoma samo znanje in izkušnje pa tud ne more bit ista, kot če ti tam nekdo plohe premetava...

Žal je tako, da je folk pripravljen plačat samo če si umazan, ko končaš... Vse ostalo je samo "sedenje", "klikanje" in "nakladanje" katero je pretirano plačano
smirk-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik djpiky pravi:
Sam človk mal težje vas zastopi. Takšen kabel s pripadajočo programsko opremo lahko kupi na bolhi ali ebayu vsak že za 30€. Ti naredi popolnoma isto kot originalna diganostična naprava za 1000€. Naročiš del, ki je crknil preko interneta oz. greš v trgovino z avtodeli, ter skupaj z prijateljem ki na fuš servisira, zamenjata del. Pod pogojem če se malo znajdeš. Če se ti pa tega ne da ali se bojiš ali karkoli, pol greš pa na poblaščenca pa rukneš 100€.

Koker kateri, sam jokat ne da se ne da cenejše zrihtat!

btw. biti mehanik je danes super poklic!

To piiiiiikiii.
Dej mi zrihti diagnostični kabel in software za Xsaro letnik 99 (ti dam tud 100 ojrov, jih boš 70 zaslužu za tren oka)

Še vedno se išče diagnostični kabel + software za Xsaro 1.6, letnik 99 za 30-100€. djpiky?
evil.gif
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Citat:
Uporabnik sniper007 pravi:

Prvo na neuradni servis. Avto je priklopil na laptop z kablom. Malo gledal (10min), povedal kere napake je javil računalnik in rekel ok avto kr odpel vn pa prit v pisarno. Pridem v pisarno in napiše račun 19e. Brez nerganja sem plačaš 19e, ker kdo pa dons še dela za đabe.

Ne bi mu tega neznanja plačal niti EURa.
 

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Zgodilo se je, da je bilo na zadnjem servisu veliko drobnega materijala...
OK preden prevzamem ključe od nadzornega vprašam kaj je to drobni materijal.
Mazanje...OK
Pokažite kje je avto podmazan...
NI BIL PODMAZAN...
Brez ene slabe besede kreganja so avto zapeljali v delavnico in ga podmazali.
 

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Kako pa zgleda, da avto "podmažeš"?
confused-1.gif

Ne vem?Nisem še nikoli podmazoval ali kako se temu reče.

Vem, da se je videlo, če so tečaje vrat namazali pa še se ja našlo samo ne vem kako se strokovno reče...
redface-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.749
1.531
113
Da niso to takšne nebuloze, kot se je na avtih delalo pred 50imi leti (na kmetijskih strojih še zdaj), ko si imel na vseh zglobih luknje, na katere si prištekal ročno "pumpo", s katero si v zglob nabrizgal novo mast. Ker zglobi niso tesnili, je na drugem koncu lepo ven pogledala svetleča nova mast in tako si bil za eno leto dober. (Da je bilo to za popizdit neekološko, pa kdaj drugič.)

Aja, vsi avti imajo seveda vse zglobe zapečatene, tako da je to navaden nateg.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Jap bi znala bit TEXA. To je bilo 2. leti nazaj, o verzijah pa se mi sanja ne. Čisto možno, da ni imel frišne baze ali kaj podobnega. V glavnem, tester je prebral samo info o sprožitvi airbagov pa še en podatek, se ne spomnim več kateri. Alfa 166 2.4 JTD, 2001, sem jo pa že prodal.

Verjetno je krivo kar praviš, da je bila stara baza.

LP
Gargy

2 leti je za diagnostiko OGROMNO:) bo pa zanimivo ko (če) začne delovati po EURO 5 t.i. "pass-thru" protokol, ki bo omogočal VSEM neoriginalnim diag. napravam delo preko tovarniškega serverja (v USA že dela Toyota, BMW, MERCEDES...)
Potem pa ne bo izgovorov v smislu "tester mi ne prime, nima tega pokritega"


Potem se bo pokazalo, iz kakšnega testa je kdo.


Gargy:

Obstaja program, ki je uradno free, ki ti za celo FLAR skupino podpira vse senzorje. Preverjeno ! OBDll VAG serijski kabel za 3/4 senzorjev, za ABS/ESP in AB, se pa samo kabel malo preuredi in imaš vse !
Na začetku je res poplava informacij ( tu bi prišlo prav izobraževanje iz smeri FLAR skupine ), ampak s časom se razume vse.

Ma kakšne hude mašine za 10k€ + in računanje uslug za branje napak v jokcanju za čimprejšnjo amortizacijsko dobo naprave...
hysterical-1.gif

hysterical-1.gif

Potem mi pa prosim razloži v čem je razlika med aparaturo A in B.
Aparatura A je "moja", tista o kateri sem prej pisal,
Aparatura B je "tvoja" vredna 10k€, ki je zmožna ne vem kaj....

Imam avto , ga priklpim na aparaturo A in mi pokaže: ABS faulty ( R.R sensor ), LMM faulty, ... xy sensor faulty.
Torej namen dosežen, priklop na tester A z namenom ugotovitve napake.

aparatura B naredi / pove enako ! Torej, kaj mi pove aparatura B več, kot A . Mogoče , kdaj je bil vsak senzor za ABS narejen, do minute natančno? Mi to zraven nariše in pove prelepa mladenka ?
smile-1.gif
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.599
483
83
s "tvojo" aparaturo boš prišel v motorni računalnik, pa še to samo preko EOBD diagnoze - če govoriva o VCDS kablu originalnem
Vemo kaj je EOBD diagnoza in kaj je serijska, kajne?

V ostale sisteme (airbag, abs, klima, centralni računalnik, CBS računalnik pri BMWjih, števci ipd) ne boš prišel (ker je EOBD pač samo za mot. rač., pa še to ima samo vpogled v parametre, ki so povezani z izp. normami, ostali parametri so v serijski diagnozi)
Torej bistvo je serijska diagnoza, povezava v primeru mot. rač. npr BOSCH, SIEMENS, DELPHI itd. + vsi ostali sistemi na avtu.

VCDS kabel je idealen za VAG grupo in stane 400€ (originalen, jasno, ker vse ostalo je kraja). na drugih znamkah si z njim, razen omenjenih EOBD napak, ne boš veliko pomagal.

Bistvo ko napake ni v spominu je BRANJE PARAMETROV med delovanjem, za kar potrebujemo kvalitetno napravo, ki podpira sistem, ki ga želimo brati.
Šolski primer je branje merilca pretoka zraka ali pa tlaka turbine, ker pač v spominu ni nobene napake. potrebno je tudi vedeti željene vrednosti.

Univerzalni tester ki pokriva serijsko diagnozo (plus jasno EOBD) na modernih sistemih stane npr ročna varianta nekje 2700+DDV, v povezavi s PCjem brezžična naprava pa nekje 2000€+DDV -da vemo približno, kje smo.
Kamionski program pa je svoja zgodba, originalna oprema je draga kot žafran.

Univerzalne naprave v smislu kabla NI, da bi pokrivala širok spekter vozil. Pa ja ne mislite, da so mehaniki tako neumni, da bi dali 3000€, če bi lahko kupili nek "kabel za 50€" in delali iste stvari?
DObra diagnostika si danes lasti vsaj 2 univerzalna testerja različnih znamk, ker drugače se dandanes težko kaj naredi (beri:najde napako, kljub temu, da v krmilniku ni zabeležene v spominu).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
V bistvu bi še dodal bistveno, vsa ta diagnostika ni pol k... vredna dokler nimaš v ozadju baze in algoritma za podatke.

Skratka RES je da kabel, ki ga sam nalotaš na prave pine OBD konektorja (cena vključno s spajkanjem manj kot 5 EUR) lahko prenese VSE podatke, ki so na voljo v vozilu!
zmaga.gif


RES pa je tudi, da sem se sam z ekipo zelo pametnih ljudi ukvarjal s temi podatki in samimi sistemi vozila pa lahko povem da z napravami za "prestrezanje podatkov" (vrednimi par 10k EUR) nimaš v rokah totalno nič! Imaš random 1ke in ničle na vozilu, ki lahko pomenijo od tega da je alarm zaznal solato v predalu, ki se bo pokvarila do tega da senzor A pošilja podatek B. Da dešifriraš te podatke se moraš iti postopen reverzni inženiring, kar bi v teoriji zgledalo tako da imaš avto prikjučen in vmes spreminjaš vrednost senzorja potem pa preverjaš kje na tistih par miljonih bitov se ti je kaj spremenilo in kako! Finta je tudi da je potrebno določene podatke "vzbujat", torej prej poslat paket na katerega se neka enota javi. Jasno vsako vozilo, vsak motor, vsaka komponenta lahko deluje različno, in znanje (baza) z enega primera ti prav nič ne koristi na drugem. Tega nihče ne dela, zato obstajata dve legalni opciji da prideš do diagnostičnih podatkov vozila:
- kupiš bazo dirketno od tovarne (pooblaščeni servisi imajo to pogodbeno rešeno in se baze posodabljajo ko pride do novosti)
- od nekoga, ki ima bazo ukradeš določene podatke (ne vseh in jasno ne ažurnih)
- se zadovoljiš s podatki ki MORAJO biti v vozilu po standardu prisotni (t.i EOBD) .. kar predstavlja pri sodobnem vozilu 0.1% možne diagnostike in podatkov

.. veliki hiše ki se ukvarjajo z diagnostičnimi napravami (texa, bosch) imajo podatke direktno od tovarn združene ponavadi v eni napravi. Samo ker svet ni tako lep te naprave ne vsebujejo vseh podatkov (zaradi konkurenčnih vidikov) in tudi dobijo jih te tretjerazredne firme precej za uradnimi servisi.

Ko se je omenjalo tovornjake imajo tudi tisti podoben sistem, ker so cene tovornih vozil precej višje od osebnih, servisne postavke pa tudi, so tiste baze še dražje. Imaš pa tudi odprt protokol, pri tovornih vozilih je sicer teh protokolov več ... za motorno diagnostiko podobno kot EOBD in za ostale parametre specifične za tovorna vozila FMS.
 

luknjac

Pripravnik
21. feb 2008
374
13
18
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
bonk.gif

Veš, če ne bi že sam preverjal, ti ne bi napisal da mi najdi kabel za 30€. Lahko iščeš, pa ne boš našel.

Pa kaj ti je? Poslal sem ti link kjer dobiš kabel in nek softwere za manj kot 100€. Nikjer nisem napisal da ti bom našel dignostično opremo vredno nekaj tisoč evrov, za 100€

Se strinjam z Utisevalcem. Ampak že celo temo ne pridemo skupaj. To pa zato, ker nekateri trdimo, da lahko kot laik ugotoviš že z kablom za 50€, da ti je crknil nek senzor. Ter ga sam tudi zamenjaš. Ker je pač trivialna stvar, in ne rabiš bit jako dober da to pogruntaš. Nihče pa ne trdi da je "čungalunga" kabel ekvivalent diagnostični opremi vredni nekaj k€. Oziroma pri napaki kot je crkjen senzor JE. Ker ugotoviš isto, pa če delaš z 50€ vrednim kablom ali pa 5000€ vredno napravo.

Pri napaki, ko pa živ bog ne ve v čem je problem, pa je jasno, da si nimaš kaj pomagat s ponaredkom.

Kot je povedal Utisevalec, je pomembna sama baza podatkov. Pa še to, plačuje se baza podatkov ne pa hardwerska oprema, ker sama oprema ni nič posebnega.
 
Nazadnje urejeno:

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Kaj mi je?
Če ti na omenjenih linkih vidiš kakšno ceno (pod 100€) se ti opravičujem. Jaz je ne.
Če si že prilimal link na forum, bi lahko vsaj prebral, da za PSA-je pred letnikom 2001 rabiš Lexio/Proxio ali kitajsko kopijo teh dveh (ki so tam nekje okrog 200€), ki delajo ali pa tudi ne. Generični OBD ali OBD2 kabli za 10€ na omenjenih vozilih NE DELAJO. Verjel ali ne, sem ga dobil na probo in čeprav konektor paše, ne dela popolnoma nič. Sodelavcu na Fiat Chromi pa deluje, vsaj v omejenem obsegu, kot je že bilo napisano.