Prav res me zanima kolikšen odstotek cene prevoza po Sloveniji znaša strošek cestnine. Če je podražitev le ta velja za vse prevoznike, domače in tuje, diskriminacije ni. Torej teoretično ima povsem enak vpliv na kateregakoli prevoznika, ki bi vozil na določeni relaciji določeno robo.
Tistih nekaj odstotkov cene, kolikor predstavlja v ceni prevoza (ki jo plača naročnik) cestnina, je zanemarljivih. Prevozniki se morajo le odločiti, kakšno računico imajo. Dodaten strošek cestnine lahko prevzamejo nase in ne spremenijo cen za naročnika prevoza. Lahko pa dodatni strošek višje cestnine vkalkulirajo v ceno svoje storitve. Kaj bodo storili pa je stvar tržne bitke med pevozniki. Prav to pa je problem. Nekateri prevozniki bodo preživeli brez podražitve, nekateri pa bi jo morali izvesti, s tem pa bi postali manj konkurenčni. Morda.
Gre za povsem običajno bitko na trgu in nikjer ne piše, da morajo v njej zmagati prav vsi prevozniki, lahko le nekateri in povečajo svoj tržni delež. Kje pa piše, da država jamči prav vsakemu prevozniku posel in preživetje. Zagotavljati mora enake pogoje vsem, torej ustvariti nediskriminatorne pogoje (tudi v okviru EU ker smo njen del) in to je to.
Nekje sem tudi prebral odziv da naši prevozniki dosti delajo za tuje naročnike, torej veliko vozijo tudi po tujini. Kje je potem problem? Kdor koli bo iz tujine pripeljal tovor recimo v Koper bo moral plačati cestnine za isto relacijo prevoza. Tuj ali pa naš prevoznik.
Dejstvo je, da je v Sloveniji vsak šalabajzer, ki je imel 5 minut časa in slabo domišljijo in nobene boljše ideje, odprl s.p., kupil rabljen šleper in se s sosedovim Francem zmenil, da bo prav on vozil izdelke njegove firme kupcem. Ker je posel tekel so se zakreditirali, nabavljali toovrnjake, gradili hiše, kupovali avtomobile, v posel vpletli velik del družine, nihče pa ni dajal denarja na stran ya težje čase (ki vedno pridejo), še manj pa svoj posel pripravili nanje (racionalizacija in optimizacija stroškov, širitev števila naročnikov, tras itd). Zdaj pa je to treba narediti čez noč in mnogi tega ne znajo ker so kljub petim šleperjem na dvorišču družinske hiše še vedno kmeti v belih nogavicah, ki se jim bolj malo sanja o resnem poslovanju, trženju, logistiki in še čem. Poleg tega so neredko hudičevo pametni in mislijo, da so pobrali prav vso znanost tega sveta.
Ergo: lastne krivde ne bodo priznali. Raje bodo krivdo prenašali na državo, davke, recesijo, skratka vse druge, razen nase.
In ker imajo fino izsiljevalsko orožje ga bodo tudi uporabili.
Resnično upam, da ne bo naša impotentna shemale vlada zopet klecnila na kolena in s tem popustila argumentom moči izsiljevalskih prevoznikov, ki jih boli patak za vse ostale ljudi in družbo, le da njim ostane za nov Mercedes vsaki dve leti.