KSZ
Bom še svoje mnenje o tej temi napisal. Dejstvo je, da se čut za lastnino in medčloveško razumevanje enostavno vedno bolj izgublja. In ta proces je bistveno hitrejši v mestu, kot pa na vasi. Čeprav žal tudi tam poteka. Če bi bilo samo malo razumevanja in spoštovanja lastnine in soljudi, potem ne bi bilo nobenih težav. Ampak tega ni več.
Par primerov:
- vas Podgorje pod Slavnikom: obiskovalci so stalno zaparkirali dostope do hiš tam živečih, parkirali na vrtovih, itd. Na koncu so jim uredili parkirišče (na lastne stroške), pa se še vedno najdejo pametnjakoviči, ki morajo parkirat 20 metrov bližje vzponu. Mislim WTF? Greš na pohod in moraš parkirat skoraj na cilju ali kako?
- pred našim blokom je bil širok pločnik (1 meter pločnika, 2 metra zelenice, cesta). Stalno so gor parkirali osebki (sosedje) in ko je bil dež je bilo vse usrano od blata in samo blato (namesto, da bi bila gor zelenica). Niso pomagali pogovori, javna obvestila, itd. Nič. Potem so zelenico zbetonirali in postavili gor betonska korita. Sedaj je konec s tem. Pa ni samo to, da so uničili zelenico: zraven (pol metra proč) je prehod za pešce in mularije nisi videl zaradi avtomobila. Na istem mestu je tudi križišče in zaradi parkiranega avtomobila skoraj nisi videl, kdo ti prihaja iz desne strani. Bedakom se ni dalo nič dopovedat in to ob dejstvu, da je vedno prazno parkirišče 20 metrov proč.
- v Ljubljani (se mi zdi, da na Kardeljevi) so stalno parkirali avtomobili po zelenicah. Tudi redarji jih niso pregnali. Bilo je kot, da bi šel na tankovski poligon. No, zadevo so končno rešili s količki. Spet, treba parkirat čim bližje, ker it 100m peš je pa že kriminal, a ne? Se spomnim kakšnih 10 let nazaj, ko se je en na sredi zelenice (ob robu je bilo že vse polno) pred FDV-jem zakopal v blato: poklical AMZS se je tudi avtovleka zakopala. Potem druga je šele oba povlekla ven; globoke sledi pa so tam ostale za skoraj leto: res fajn.
- parkiranje pred trgovinami: pred skoraj vsako trgovino vidiš avtomobila na invalidskih parkirnih mestih ali pa tik pred vrati; nekaj metrov proč pa prosta parkirna mesta. Zakaj? A je to normalno? Očitno žal precej ljudem je normalno, da to delajo.
- zadnjič gledam, ko sem šel čez ene hribe in sem opazil zanimivo zgodbo: se odcepi od ceste gozdna pot in na polovici gozdnih poti so bili na sredini poti parkirani avtomobili s ''tujimi'' tablicami. WTF? S tem je tip praktično zaprl gozdno pot. Pa kje ti je pamet, da greš to naredit?
- zadnjič sem na enem hribu doživel tole: pot gre okrog travnika, ampak ne: zgažena je že direkt čez travnik. Torej spet: greš na pohod in potem iščeš bližnjice? Zakaj? Isto se dogaja recimo v mestih: imaš zelenico in vse okrog poti, ampak ne, treba je udarit počez, ker tako prišparaš 3 sekunde.
Še en drugačen primer: imamo eno gozdno parcelo, ki nima svoje poti: pot je vedno obstajala preko druge parcele (travnika) in se tudi uporablja za spravilo drv. Ampak, na parceli se dela čez zimo, ko ni košnje. Sedaj, ko je trava začela rasti se ne dela, ker s tem uničuješ travo (pa tudi, če je vredna 5 centov) lastnika. In to ob dejstvu, da je tista pot tam od vedno. In tudi nima veze ali bo lastnik kosil ali ne. Enostavno ne greš, ker uničuješ lastnino drugega. Če bi bilo nujno, bi ga šli povprašat in sem prepričan, da bi se dogovorili. Ampak ni potrebe, ker se splanira tako, da ni treba.
Sam enostavno ne vidim, kako bi lahko te zadeve spremenil, ker žal tudi mlajše generacije povzemajo zgled starejših. Sicer nepovezano, ampak zadnjič v LJ vidim, ko je en kmalu padel z biciklom in mu padejo stvari dol. Mimo se pelje mularija z avtom, odprejo okno in se mu v obraz smejijo na ves glas. Kaj sploh še lahko narediš pri takih?
Vzorci obnašanja so žal taki in niso omejeni zgolj na podeželje, ampak se ''pomembneži'' tako obnašajo tudi v mestih. Le da je tam to bolj vsakdanje, kot na vasi in zato ne izstopa toliko.