je sploh upanje za slo železnice

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
za kak intercity razdalja ni problem, ker stoji samo na 3 ali 4 postajah. pa tudi če bi vozil 120km/h bi bilo vredu.
pri nas pa se čaka na tovorne vlake tudi tam ko je možen dvotiren promet.
sicer pa je SŽ na nivoju 60ih let prejšnmjge stoletja ostala.
marsikje niti ni nekega parkirišča v bližini.
SŽ je zato, da je in ne zato da bi to bil udobno hitro in zanesljivo mas. prevozno sredstvo.
 

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.965
6.222
113
blizu močvirne prestolnice
Citat:
Uporabnik 8888 pravi:
No vidiš, ko se je gradila AC bi morali zraven nje potegniti novo traso SŽ, ker pa so naši politiki bukovi, potem je zraven še korupcija in interesi pa imamo sedaj zanič SŽ! Aja, stroški bi bili majhni, če bi delali tako kot bi morali in bi bila kontrola, bi bilo celo dovolj ali ravno toliko kolikor so pokradli!
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.517
5.062
113
Z 200 km/h sem mogoče pretiraval, ampak ko sem kako leto nazaj šel z vlakom iz Lj proti Mb, mi je GPS kazal, da ovinke ob Savi in Savinji vozimo s kakih 70 km/h. To je malo...
Dvotirni promet med Mb in Lj je že sedaj. Ni pa ta relacija dovolj, da bi lahko več tovora prepeljali preko Slovenije. Ampak tovor bo šel na železnico samo, če bo trdna ekonomska računica. Tu pa v formuli nastopata vsaj denar in čas. Za vsak poskus, da bi prisilili tovornjake, da gredo na železnice bomo dobili opomin in na koncu kazen iz EU. Verjetno bi iz Luke šlo veliko več tovora na železnico, če bi bil drugi tir. Ne bomo pa kar tako tranzitnih tovornjakov Italija - vzhodna Evropa spravili na železnico.

8888: mislim, da trenutna avtocestna trasa ni povsem primerna za železnico, ker so preveč strmi deli in preostri ovinki. Seveda laično mišljenje, strokovnjaki bodo povedali, kaj je primerno za neko želeno hitrost. Če bi šli delat novo železniško diagonalo skozi Slovenijo, bi jo verjetno morali projektirati za več kot 150 km/h.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.077
6.923
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik 8888 pravi:
No vidiš, ko se je gradila AC bi morali zraven nje potegniti novo traso SŽ, ker pa so naši politiki bukovi, potem je zraven še korupcija in interesi pa imamo sedaj zanič SŽ! Aja, stroški bi bili majhni, če bi delali tako kot bi morali in bi bila kontrola, bi bilo celo dovolj ali ravno toliko kolikor so pokradli!
ne moreš, so različne zahteve za AC in železnico
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.685
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
Zanimivo, da lahko Avstrijci omejijo tovorni promet.

?? Kako ga pa omejujejo?
17758-icon_confused.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik 8888 pravi:
No vidiš, ko se je gradila AC bi morali zraven nje potegniti novo traso SŽ, ker pa so naši politiki bukovi, potem je zraven še korupcija in interesi pa imamo sedaj zanič SŽ! Aja, stroški bi bili majhni, če bi delali tako kot bi morali in bi bila kontrola, bi bilo celo dovolj ali ravno toliko kolikor so pokradli!
ne moreš, so različne zahteve za AC in železnico
Marsikje bi se vseeno dalo, recimo na Štajerskem in v Prekmurju. Nova gorenjska proga (če bo kdaj ugledala luč sveta) bo tudi potekala ob avtocesti - če bi na to prej mislili, bi bilo sedaj veliko ceneje.
 

ermej

Fizikalc
3. sep 2007
725
29
28
Dokler hodijo zaposleni strojevodje in ostali spati na postajo in tam čakajo vlak pač ne bo kaj prida iz teh naših železnic.

Ne mi rečt da se leta 2012 ne da naredit razporeda, da bi se vsaj na 1 uro vedelo kje in kdaj mora kdo bit
uf-1.gif
 

problemout

Pripravnik
21. feb 2012
432
0
16
Še enkrat tudi 150 km/h je utopično, lokalni vlaki imajo preveč postankov

primer kranj ljubljana 6 postaj na 20- 25 km... Vlak ni avto veš? Čaka se predvsem nasprotne vlake z tovornim vred. Luka koper jamra ker ni dvotirnega čez celo Slovenijo....


Kr se tovornjakov tiče, to že delajo v Italiji in se je odpor tovarnjaškega lobija že začel.... Če se bo gradilo napoveduje stavke. V tem je prvi problem. Naše železnice pa niso sposobne vsega tranzita preusmerit že na tehničnem nivoju. Glede na rast energentov, pa ne govori da se ne splača + vse dajatve in cestnine.

Problem je samo v praktičnosti in času.....

Še nekaj povprečna hitrost avtomobila je od 40-70 km... Če mam 70 povrečje, morm fest prtiskat na pedalo... Ne primerjaj pa tistih superhitrih vlakov, pr nas ni terena za kaj takega... tam so razlike 200-500 km med postajami. Pr nas jih maš pa 25 km po 6.
 
Nazadnje urejeno:

irCAR81

Majstr
19. mar 2008
1.736
109
63
Rešitev:
Izračunat kok povprečno gre v javni upravi za prevoz na delo, potem pa dodatek ukint in ta sredstva dat v brezplačen železniški promet.

V mestih kot je LJ uvest vinjeto za vse kar je znotraj obvoznice oz mogoče celo prepovedat vhod v kolikor nimaš zagarantiranega parkirnega mesta.

Jaz recimo sem se lepo vozu z vlakom iz zaloga v center (dokler nisem najel flata 5 min od službe). In morm rečt da je 100x bolš kot v avtu. Na šiht prideš pomirjen, vmes lahko še kej razmisliš... kar delate nekateri kar v avtu... pol je pa prepustnost križišča taka kot je...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.517
5.062
113
Tema se je začela s progo MB-LJ. ICS ima na tej relaciji tri vmesne postaje, vozi pa skoraj dve uri. Lahko bi konstantno vozil > 150 km/h, ker mislim, da največjo hitrost dosega med Pragerskim in Mariborom, kjer pa je v bistvu najkrajši odsek med postajama.
Kranj-Ljubljana ni edina železnica v SLoveniji. Pravzaprav je verjetno edina trasa, ki je potrebna korenite prenove tista, ki je tudi najstarejša in ki je bila od nekdaj najbolj aktualna in to je severovzhod - jugozahod. Relacije Koper - Mb, Koper - Dunaj, Koper -Budimpešta, Koper - Praga bi morale iti po železnici krepko hitreje kot po cesti, potem bi bila železnica aktualna. Dokler pa tega ne bo, bo železnica kar se tiče potnikov životarila. Mogoče bi v tovornem prometu nekaj prinesel drugi tir do Kopra, ampak čudeža ne bo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.517
5.062
113
Drugi tir proti Kopru se načrtuje za hitrosti do 160 km/h (vir: delo) . Torej z ugibanji nisem bil daleč od resnice. Vprašanje pa je, kdaj bo naša železnica spet dosegla, da bo spet najhitrejši način potovanja kot je bila takrat, ko so jo naredili čez naše ozemlje. Verjetno nikoli več...
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
KSZ
nekdo je omenil, da je 150 km/h utopično,. ker je na relaciji 25 km 6 ali koliko postaj.
v nekaterih deželah imajo podzemno železnico, ki vozi med postajami, ki so bližje in dosegajo hitrosi med postajami nad 80 km/h
niso pa to kompozijice 10 ali več vagonov
tako, da bi tudi lokani vlaki, ki so sestavljeni iz 2 do štirih vagonov to zmogli.
ampak pri nas ni interesa, saj so še tiste proge, ki so bile zasedene ukinili, ker se pač ni bilo "računice". pri nas ni za nič računice
 
Citat:
Uporabnik irCAR81 pravi:
Jaz recimo sem se lepo vozu z vlakom iz zaloga v center (dokler nisem najel flata 5 min od službe). In morm rečt da je 100x bolš kot v avtu. Na šiht prideš pomirjen, vmes lahko še kej razmisliš... kar delate nekateri kar v avtu... pol je pa prepustnost križišča taka kot je...

Sem sam počel enaki iz Polja. Zdaj počnem enako iz Šiške. Ena postaja, 3 min služba na bavarcu. door-to-door skoraj.

Problem pač rata, ko moraš iz službe še kam drugam kot domov, npr. po otroka v vrtec, trgovino ipd, sej ne da nebi bilo izvedljivo, je pač zoprno
 

problemout

Pripravnik
21. feb 2012
432
0
16
Mal mešaš vse skupi, podzemna je podzemna, a si u sred podzemne vidla kakšen zavarovan ali nezavarovan prehod kot pri nas? Zamisli, recimo medvode da vlak prleti 150 mim...

dej no prosim.... bedarije kvasite...

Pr nas mamo pr 40 na uro kup železniških nesreč.....
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.517
5.062
113
Urejeni prehodi spadajo k urejeni železniški infrastrukturi. Ne morejo biti na enak način urejeni kot v časih parnih lokomotiv in konjskih vpreg. Če vlaka nisi videl, si ga gotovo slišal. Če ne voznik, pa konj. Neka pomembna žila (oziroma, če bi rada bila pomembna), npr. Koper - Mb tudi ne more potekati skozi centre mest, temveč jih mora obvoziti in stranski tiri peljejo v mesto.