Citat:
je pa dejstvo da se zadeva dela na približno takole:
- javni investitor se odloči nekaj zgradit
- postavi si javnosti všečen cilj stroškov (recimo toliko, da pisunčki in pametnjakoviči ne skočijo takoj v zrak)
-naredi se razpis (seveda pomanjkjiv)
- vmes ponudniki naredijo dumping
- če gre vse po planu (ni stečaja kakšnega izvajalca) se podpišejo aneksi itd pa se zadeva napihne na "približno" realno vrednost...
- ponavadi se že v osnovi računa da se kar nekaj % pod pod izvajalcev ne bo plačal...
Sondirati se mora po celi površine izgradnje.... (kolko pa to naredijo, je pa vprašaj)
aja projektant se že ponavadi zaščiti. investitor zadevo hoče "oklestiti", nadrzorni pa včasih tudi kaj zamiži
Delno se strinjam.
Nekaj pa tudi ne. Sem prepričan, da se s podpisi raznih aneksov zadeva NE približa "realni" vrednosti, ampak je takrat že pošteno preplačana.
To, da se že v štartu določi % neplačanja podizvajalcev je možno samo pri nas. Pa nobeden ne odgovarja.
Nažalost je tako in dejstvo je, da se preveč ljudi napaja iz državnega denarja. Gradbeništvo je samo orodje...oz. pralni stroj.
In dokler že razpisi ne bodo pripravljeni tako kot je treba, načrti, vsi podatki, kaj , koga kje , kako, na kom..... itd. tudi izvajalec ne bo mogel podati kolko tolko točnega izračuna. Kar je seveda pisano na kožo vsem, da lahko pišejo naprej anekse, za katere več ni razpisov.
Nimamo slab sistem.... ampak gnil v temeljih... tako da....
PS. Ogromno objektov se je naredilo zraven večjih investicij (Stožice, avtocesta.... ) namensko. Pa ne mislim na tiste, ki so si kaj zabetonirali, ker je ostalo 3m3 betona na koncu dneva. Cele dneve se je vozil material drugam....