Citat:
Uporabnik jetamp pravi:
Danes sem na hitro preletel današnje Delo in notri je vzporedni test i30 in njegovih konkurentov (Golf, Focus,Peugeot?, Megan..)
Ford focus 1.6 Ti-VCT trend, hyundai i30 1.4 CVVT life, peugeot 308 1.6 16v Vti premium, renault megane 1.6 16V expression, volkswagen golf 1.4 TSI trendline
Nižji srednji razred je bil vedno del trga, na katerem se je bil najbolj ogorčen boj za kupce. Nekateri modeli, ki so na njem tradicionalno v ospredju, so pred kratkim doživeli zamenjavo rodov. Če ne bi nastopile krizne razmere, bi bilo prav zaradi novosti v ponudbi dogajanje razgreto kot že dolgo ne. V naši tokratni primerjavi se je še enkrat več za najboljšega izkazal tisti, ki že dolgo uživa zvestobo kupcev. Ker se zavedamo očitkov o favoriziranju, smo zmagovalca določili po zelo tehtnem premisleku.
Razlike, ki so na koncu prevladale, izhajajo predvsem iz motorjev. Volkswagen golf 1.4 TSI trendline je skoraj za generacijo pred drugimi. Lahko bi ga imeli za šolski primer, kaj v avtomobilskem svetu pomeni pomanjšanje, ki je postalo način za doseganje ugodnejše porabe in manjšega izpusta ogljikovega dioksida ter hkrati zadovoljivih ali celo večjih zmogljivosti. Neposredni vbrizg goriva in turbinski polnilnik sta ključna za največjo vrednost navora 200 Nm, ki je na voljo od 1500 in vse tja do 4000 vrtljajev na minuto. To priča o izjemni prožnosti motorja, ki pripomore k tako imenovani vozljivosti. Golf med primerjanimi avtomobili zahteva najmanj prestavljanja in se ob največji moči postavlja z majhno porabo goriva. Tako je z njim mogoče tekoče voziti tudi pri manjših vrtljajih, kar se med drugim pozna pri manjšem hrupu in nasploh občutku visoke ravni udobja. Prav zato, čeprav mu marsikdo očita oblikovno zadržanost in neinventivno zasnovo, deluje bolj prepričljivo kot tekmeci. Napredno podvozje, dobra opremljenost, še posebno z varnostnimi elementi, kakovostna izdelava v celoti in nekakšna pregovorna skladnost z merili slovenskih kupcev so golfu prinesli prvo mesto.
Z marsičim nas je navdušil tudi hyundai i30 1.4 CVVT life, čeprav smo ga postavili na začelje. Odločitev distributerja, da za primerjavo izbere manjši pogonski agregat, mu je vsekakor zagotovila boljše ocene za ceno. V časih, v katerih živimo, bi to merilo utegnilo zasenčiti tehnično naprednost in dovršenost drugih tekmecev, čeprav hyundai za njimi niti ne zaostaja, če se to pri kakšni lastnosti pokaže, pa odstopanje še zdaleč ni veliko. Njegov najmanj zmogljivi motor je dokazal sodobnost z najmanjšo porabo. Pri hitrostnem povprečju, s katerim smo vozili, je suvereno dohajal tekmece. A je med vožnjo vseeno manj uglajen. Med presedanjem iz avtomobila v avtomobil se nam je zdel dokaj glasen in na avtocesti je bil bolj občutljiv na sunke bočnega vetra. Materiali v notranjosti so sicer premišljeno izbrani, a v primerjavi z drugimi slabši, še posebno na sedežih. Majhna poraba, dolga jamstvena doba, nizka cena in še marsikaj predstavlja hyundaia i30 v drugačni luči, kot se morda zdi ob hitrem pregledu razvrstitve. Kdor išče najcenejšo možnost in si želi korektno kakovost ter zgledno založenost z opremo, bo morda i30 postavil na prvo mesto. Ob primerjavi podvozja, menjalnika, voznih lastnosti in še marsičesa drugega sicer predstavnik korejske avtomobilske industrije ne zaostaja veliko, a je kljub vsemu na začelju, kar se potrdi tudi v končnem seštevku.
Med pripravami na primerjavo smo pričakovali, da bo to boj med golfom in meganom. A je kot tihi favorit vmes posegel peugeot 308, natančneje različica 1.6 16v Vti premium. Prostorna, dobro založena z opremo, s korektno mehaniko je dosegla ugoden seštevek na marsikaterem področju, še posebno pri udobju vožnje in zgledni legi, torej z dobrimi voznimi lastnostmi. Za povrhu je model prepoznaven in slogovno uveljavljen. Ne razočara tistih, ki že dolgo prisegajo na leva, pritegne pa tudi nove kupce. Različica premium je izredno dobro založena z opremo, kar vsekakor poveča vrednost avtomobila. Ob zloženih zadnjih sedežih ima daleč največji prtljažnik. Za kogar je to merilo odločilno, je peugeot 308 daleč najboljša možnost. Tudi s pregovorno udobnostjo ne razočara. Čeprav smo med preizkusom ugotavljali, da ni najbolj varčen, se postavlja s sodobno zasnovo motorja.
In zakaj je renault megane 16 16V expression zaostal za peugeotom 308 1.6 16v Vti premium in seveda volkswagnom golfom 1.4 TSI trendline? Predvsem zato, ker je dokaj specifičen avtomobil z nekaterimi nevsakdanjimi rešitvami. Če bi bili osnovni vodili pri tehtanju vrednosti avtomobila drugačnost in neuniformiranost, bi zlahka zmagal. A smo se odločili za bolj zadržano ocenjevanje. Morda bi morali s spreminjanjem meril spreminjati vrednotenje avtomobilov, a se nekako nočemo iti revolucionarje na tem področju. Za zdaj pač iščemo ravnovesje med vsebino, ceno, tehnično naprednostjo in izvirnostjo. Slednje je pri meganu najbolj prepričljivo. Tudi zato je to avtomobil, okoli katerega se mnenja najbolj krešejo. Kot da bi pri njem veljala stroga delitev na za in proti.
Dokaj specifičen je megane tudi v vožnji. Njegova volan in podvozje v celoti sta zelo natančna, a včasih preveč občutljiva, še posebno v primerjavi z golfom in s peugeotom 308. Zmore namreč marsikaj, a na način, ki ni pogodu vsem. Skoraj futuristična je tudi plošča z merilniki na tekoče kristale, ki prav tako priča o drugačnosti in o tem, kako daleč je megane od suhoparne avtomobilske klasike. S tem seveda vozi po robu in marsikatera njegova podrobnost ni razumljena tako, kot so si zamislili snovalci.
Manj izstopajoč je bil v tej dokaj pisani druščini ford focus 1.6 Ti-VCT trend. Tekmeci so pač sveži in jim je uspelo izničiti celo pregovorno Fordovo prednost pri voznih lastnostih. A to ne pomeni, da se focus pelje slabše. Le drugi so napredovali. Korektno opremljen, dokaj dobro ocenjen, s podobnimi zmogljivostmi kot drugi je pustil bled vtis. Čeprav se voznik, ki si zaželi poskočnejšo vožnjo, še vedno z užitkom poda v zavoje, ravnovesje med udobnim prestrezanjem cestnih neravnin in odločnostjo pri poskočnejši vožnji ni več tako trdno. A zaostanek znova ni velik. Focus se postavlja s sodobno zasnovo motorja in zgledno opremljenostjo za zmerno ceno.
Prav vrednost avtomobila z vidika nakupne cene in ohranjanja vrednosti rabljenega vozila je najteže oceniti. Razlike med avtomobili, ki smo jih primerjali, niso velike. Karte lahko premeša že akcijska ponudba ali odločnejše pospeševanje prodaje v teh kriznih razmerah. Tako na primer nismo preverjali različnih možnosti financiranja nakupa, saj smo za izračune zaprosili v podjetjih, s katerimi pri tem že dolgo sodelujemo. Posebne možnosti varnega posojila tako povečajo vrednost in privlačnost golfa.
Čas, v katerem živimo, je čas posebnih priložnosti, zato je treba biti pri izbiri še bolj premišljen in hladnokrven. Naša razvrstitev je bolj teoretična, kot se zdi na prvi pogled. Nakup avtomobila je v resnici dokaj racionalno dejanje slehernega posameznika, zelo odvisno predvsem od trenutne cene.
Vir: delo.si - tiskane izdaje