Hyundai Kona EV

hermann

Guru
19. mar 2014
9.666
6.526
113
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik hermann pravi:
kia stonic je veliko lepša

samo pri kiji bo na žalost manjkala tehnika

Jaz sem jo šel gledat in je z max opremo kar dobro naložena tudi z vsemi asistenčnimi sistemi. Pride pa baje 2018 EV stonic.

Jaz pomanjkanju osnovnih asistenčnih sistemov, kot je aktivni tempomat, ne rečem "kar dobro založeno"... S tehniko pa sem ciljal predvsem na to, da ima hyundai za razliko od kie v ponudbi tudi zmogljivejši motor in 4x4 pogon.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
V Koreji začeli sprejemati prednaročila
zmaga.gif


https://pushevs.com/2018/01/17/hyundai-starts-pre-orders-kona-electric/
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Superca!

In tudi specifikacije so, kot sem računal, boljše od AmpereE:

Citat:

It’s a Hyundai, this means that its warranty will be much better.
The Kona Electric will be more efficient. It’ll have more recent battery cells (NCM 811), which will make the battery pack at least 150 kg lighter than the one present today in the Bolt EV – with NCM 622 cells. Furthermore, it’ll have a heat pump, especially important in colder places.
Being lighter not only makes it more efficient, but will also contribute for better performance (faster acceleration) and increased safety (less stopping distance).
Adaptive cruise control. It’s unbelievable that the Bolt EV has the radars needed for AEB (Autonomous Emergency Braking) and it’s lacking adaptive cruise control…
Having a entry-level battery option (39,2 kWh) will make it cheaper.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.666
6.526
113
In South Korea, before incentives Hyundai Kona Electric will cost between 43 million and 48 million KRW (33.016 and 36.840 euros). The electric version will still be much more expensive than its gas counterpart, which in most European countries can be bought for less than 20.000 euros.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Nisem še nikjer zasledil točnih podatkov o menagementu baterij,ampak bi bilo razočaranje,če baterija nebi imela aktivnega tekočinskega termalnega nadzora.
Sicer že v osnovi to,da imaš tako veliko baterijo,pomeni,da jo lahko za vsakdanje potrebe,za kar najdaljšo življensko dobo,polniš lepo počasi,čez noč,na navadni hišni 220V napeljavi,večinoma med cca.30 do 80% kapacitete,do 100% in na hitrih polnilnicah pa samo občasno za dolge vožnje,kjer rabiš max.doseg.
(približno v takih procentih jo polni tudi Pečjak:
https://siol.net/avtomoto/novice/andrej-pecjak-z-novim-mejnikom-v-sloveniji-podira-tabuje-457688)

Zanimiv je tudi podatek,da bodo baterije 150 kg lažje od tistih v Boltu.Kar konkretna razlika,če moraš v vsakem trenutku voziti 150 kg odvečne teže s seboj...
V tem trenutku,glede na specifikacije,se mi zdi,da bo Kona boljši nakup od Bolta/Ampere-e.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Ioniq nima. Baje samo bmw in gm uporabljata tekočino, vsi ostali samo zračno.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
+ Tesle uporabljajo tekočinsko, Golf/Passat GTE. Tko, na hitro iz glave.

Med vožnjo prisilno zračno hlajenje iz kabine ni problem, ker v kabini je po navadi tudi poleti, ko se vozimo, nekje okoli sobne temperature (zaradi uporabe klime).

Problem je, če napolnjen avto sedi na vročem soncu, kar je najslabša možna kombinacija: polna baterija + visoka temperatura.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Razlika med tekočinsko in pa zračno hlajeno baterijo je samo v mediju ki prenaša toploto. Tudi zračno hlajena baterija je lahko aktivno hlajena oz. ni nobene ovire da ne piha zraka in vklaplja klime tudi ko avto stoji. Pri velikih batery packih pregrevanje med vožnjo ni več problem (nizek C rating) zato potrebe po tekočinskem mediju odpadejo, tako da mislim da bo vedno več baterij imelo tak način termalnega meneđžiranja.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
+ Tesle uporabljajo tekočinsko, Golf/Passat GTE. Tko, na hitro iz glave.

+ menda imajo Fordi (Focus electric) tudi zelo dober sistem tekočinskega hlajenja.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Razlika med tekočinsko in pa zračno hlajeno baterijo je samo v mediju ki prenaša toploto. Tudi zračno hlajena baterija je lahko aktivno hlajena oz. ni nobene ovire da ne piha zraka in vklaplja klime tudi ko avto stoji. Pri velikih batery packih pregrevanje med vožnjo ni več problem (nizek C rating) zato potrebe po tekočinskem mediju odpadejo, tako da mislim da bo vedno več baterij imelo tak način termalnega meneđžiranja.

Ne bo čist držalo...v vsakem primeru je tekočinsko hlajenje boljše!
Tekočinsko hlajenje je v vsakem primeru precej bolj učinkovito,tekočina ima kot medij,ki prenaša toploto,vedno precej večjo hladilno sposobnost kot zrak.
Če bi bilo vseeno,se proizvajalci nebi odločali za (dražje) tekočinsko,ampak bi vsi uporabljali hlajenje z zrakom...

Ok,gremo naprej s temo,ki je Hyundai Kona EV
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Razlika med tekočinsko in pa zračno hlajeno baterijo je samo v mediju ki prenaša toploto. Tudi zračno hlajena baterija je lahko aktivno hlajena oz. ni nobene ovire da ne piha zraka in vklaplja klime tudi ko avto stoji. Pri velikih batery packih pregrevanje med vožnjo ni več problem (nizek C rating) zato potrebe po tekočinskem mediju odpadejo, tako da mislim da bo vedno več baterij imelo tak način termalnega meneđžiranja.

Ja, če klima ne bi hladila kabinskega zraka in iz kabine z njim pihala čez baterijo, da jo hladi, ker je to velika izguba, da na vročem soncu pri stoječem avtu hladiš kabino, da z njenim zrakom hladiš baterijo, če nikogar ni v kabini (govora je o stoječem avtu na poletnem soncu). Drugače je med vožnjo.

Če pa bi klima zajemala baterijski zrak (notranji), tega ohlajala in ga vračala nazaj v baterijo, potem pa je res manj razlike zaradi medija (ampak še vedno je).
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Razlika med tekočinsko in pa zračno hlajeno baterijo je samo v mediju ki prenaša toploto. Tudi zračno hlajena baterija je lahko aktivno hlajena oz. ni nobene ovire da ne piha zraka in vklaplja klime tudi ko avto stoji. Pri velikih batery packih pregrevanje med vožnjo ni več problem (nizek C rating) zato potrebe po tekočinskem mediju odpadejo, tako da mislim da bo vedno več baterij imelo tak način termalnega meneđžiranja.

Ne bo čist držalo...v vsakem primeru je tekočinsko hlajenje boljše!
Tekočinsko hlajenje je v vsakem primeru precej bolj učinkovito,tekočina ima kot medij,ki prenaša toploto,vedno precej večjo hladilno sposobnost kot zrak.
Če bi bilo vseeno,se proizvajalci nebi odločali za (dražje) tekočinsko,ampak bi vsi uporabljali hlajenje z zrakom...

Sem napial zakj se je to pojavilo predvsem v prvih el. vozilih in hibridih. Ker je enostavno baterija majhna in vleče/fila realtivno velik tok glede na kapaciteto (velik C). Torej baterija se med delovanjem/polnjenjem vozila močno segreva. Če želiš to hladit rabiš efektivno hlajenje - tekočinsko torej.

Pri novi generaciji el. vozil pa so baterije veliko večje kapacitete in se praznijo/polnijo z majhnim tokom. Tak tok ne segreva baterij in tako ne rabiš vozit s sabo še hladilne tekočine, črpalk in coolerja ker jih lahko bolj enostavno hladiš ali pasivno ali pa z vpihavanjem mrzlega zraka.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Razlika med tekočinsko in pa zračno hlajeno baterijo je samo v mediju ki prenaša toploto. Tudi zračno hlajena baterija je lahko aktivno hlajena oz. ni nobene ovire da ne piha zraka in vklaplja klime tudi ko avto stoji. Pri velikih batery packih pregrevanje med vožnjo ni več problem (nizek C rating) zato potrebe po tekočinskem mediju odpadejo, tako da mislim da bo vedno več baterij imelo tak način termalnega meneđžiranja.

Ja, če klima ne bi hladila kabinskega zraka in iz kabine z njim pihala čez baterijo, da jo hladi, ker je to velika izguba, da na vročem soncu pri stoječem avtu hladiš kabino, da z njenim zrakom hladiš baterijo, če nikogar ni v kabini (govora je o stoječem avtu na poletnem soncu). Drugače je med vožnjo.

Če pa bi klima zajemala baterijski zrak (notranji), tega ohlajala in ga vračala nazaj v baterijo, potem pa je res manj razlike zaradi medija (ampak še vedno je).

Zakaj bi rabil hladit s klimo če ima baterija 40C? Toliko namreč ima max. pri nas zrak ko avto stoji na soncu, to je čisto ok temperatura za sodobne litijeve baterije.

Sicer pa kaj je pri tekočinskem drugače. Če je 40C zunaj bo imela hladilna tekočina 40C, razen če imaš dodaten kompresor ki hladi hladilno tekočino (klima po domače).

Skratka ni razlike, če so potrebe po hlajenju nižje (baterija se manj greje) potem je zračno hlajenje precej boljša in enostavnejša opcija.