Golf 1.4 TSI vs. Astra 1.4 Turbo vs. P308 1.6 THP

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Citat:

there is no replacement for displacement

.. samo to velja za razne V8+ motorje. Zanimivo da so američani imali eneke probleme (in jih še vedno imajo) z avtomobili ostalega sveta, pa vsi vemo da so stroški vzdževanja 5.0 V8 mašine večji kot pa ene 2.0T mašine (4 valji). Konjev je pa tam-tam, poraba niti nebi omenjal.

Kar se tiče vožnje pa se recimo TSI s turbino in kompresorjem povsem izenači z velikoprostorninskimi motorji (vleče od 0). Klasični turbinci pa imajo v začetnem območju vrtljajev pač zmogljivosti osnovnega agregata, ki je itak atmosfersko polnjen. Tako da pred nakupom se zmerom vprašat - ali osnovna prostornina zadovolji potrebe vozila? Polo z 1.2 motorjem je torej ok, Golf s takim motorjem pa malo manj ok. Jasno napisano velja za robne primere, ko se turbina enkrat odpre je 1.2 motor dovolj tudi da premakne 2 toni.

O prostornini pa še to; z nižanjem prostornine se bodo spet uvedli 3- in 2-valjni motorji. Recimo smiselnost 3 valjev je vse od 1.4 litra in manj, dvovaljnih motorjev pa je od 0.8 litra in manj. 0.8l motor s turbino lahko proizvede 80-100 konjev - sedaj pa stroški. Ali je cenje vzdževat 2 valja, 0.8 l prostornine in turbino ali pa enega 1.4 atmosferca? Recimo turbina na takem motorju stane 500 EUR ali še manj in če crkne pri 200k km pride še vedno ceneje kot pa vso olje, ki ga več zliješ v in vse svečice več ki jih zamenjaš za 1.4 NA motor.

Poleg tega bo ponudba turbin na trgu postala precej konkurenčna, s tem pa tudi cene! Sedaj so turbine drage, čeprav po svoje so stroški proizvodnje precej nizki.

Skratka strah pred tem da bodo taki motorji zanič je odveč! Komaj čakam čas ko bo spet zaropotal kakšen 0.6 l bokser podprt s turbino in sodobno tehniko! Poraba 3l/100km za bencinca pa je povsem mogoča!
cheer.gif
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:

..po eni strani, prostornine se ne da nadomestiti,,,
smile-1.gif

saj zato je pa turbina. Tile 1.2 motorji s turbino dejansko dajo od sebe toliko kot 2.0 NA bencinarji. RAZEN pod 2000 obrati, ko turbina še ne fila s polnim tlakom.
grims-1.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Natanko to bo. Jok in stok ob šraufanju. Turbina dva jurja, injektorji jurja pa pol. Zlata jama za servise.

Dizla bi pa vsakemu svetoval a
cool-1.gif

Ja, manjše zlo za denarnico. Crkovalo bo enako, samo vsaj cenejše (za 30% na km) se prevažaš naokrog.
Drugače pa najraje atkinsonovega bencinarja, skratka hibrida. To je edini bencinar, ki se matematično, fizikalno in seveda tudi praktično brez problema tepe z dizelskim motorjem. Drugo nima za burek.
 

atomikkus

Pripravnik
10. nov 2010
32
0
6
Kako je pa z tuningom teh mlinčkov? Astra imajo tako čudne kilowate, da bi mi šlo na [censored], če bi registracijo več plačeval.
Ali pride v poštev?
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.606
2.419
113
Pomurje
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Še malo pa bodo v 600ccm motorje 4 turbine našibali. Bebci.

Potem pa berem test, v klasi BMW 325i, kjer je ta imel šestak dober liter manjšo porabo od "najvarčnejšega" 4 cilindričnega turbača.
Požrešni Ford je pil cele 3 litre več. Ostali cca 2 litra več.

Jaki napredek.

Moderen 1.2 turbo motor za običajno rabo pije manj kot stari 1.6 bencinar, ki ga nadomešča, pa tudi lepše se pelje. Če se pa tebi zdijo razni 4 cilindrski turbinci v focusih rs, imprezah, evotih ipd. delani posebej za varčevanje z gorivom ti pa ni pomoči...

pomoči si potreben ti, predvsem te, v razumevanju mojega napisanega teksta.
bonk.gif
primerjava je bila med C klaso, A4, Mondeo, Insignia itd.

Test v Golfu VI 1.2TSI je podal povprečno porabo 6,6 litra. Npr. Toyota Verso 1.8 s 147KM je pila 6,8 litra.

Kje je napredek v porabi?

Lp
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.012
1.907
113
še pred kratkim je bilo prodanih v marsikateri državi 1/2 avtov dizl z turbino. nikjer nisem niti slučajno zasledil da so cene turbin zato padle. od kot ti potem ideja da bodo zdaj padle če je na trgu nekaj bencinskih turbo prdcev več? in turbine niti pod razno ne crkujejo pri 200k km ampak precej pogosto že pod 100k prevoženih. ki so še vse ostale delikatne sestavine motorja ki tudi ne bodo poceni.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
pomoči si potreben ti, predvsem te, v razumevanju mojega napisanega teksta.
bonk.gif
primerjava je bila med C klaso, A4, Mondeo, Insignia itd.
Lp

Kaj kurca jaz vem kaj si ti bral... Vem koliko spije bmw 320i in koliko spije renaultov 1.2 turbo in sem samo poskušal dekodirat kaj bi ti sploh rad med sabo primerjal, ker očitno ne dojemaš v čem je fora modernega, majhnega turbo mlinčka. A pri porabi toyote je podatek o porabi bencina ali porabi olja?
confused-1.gif
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Seveda ne morem... ampak napisal je najvarčnejši 4 cilindrski turbinc... in tu je zadnji žal precej bolj varčen. Kje je šele 325.

Primerjaš lahko enak avto, kjer se je atmosferec zamenjal s turbincem. Recimo golf iz 1.6 na 1.2tsi in iz 2.0 na 1.4tsi. Mislim, da se vsi strinjamo, da sta turbinca boljša in varčnejša. Mešanje oplov pa bmwjev in ne vem česa med sabo pa se mi ne zdi smiselno.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.606
2.419
113
Pomurje
Tebi se zdi nesmiselno, primerjava pa je pokazala točno to, da downsizing ne prinaša izboljšanja pri porabi. Vsaj v tem razredu ne.

Res je primerjava med različnimi proizvajalci, so pa avti in motorji podobnih moči in performans. Vsi so turbo, razen šestak od BMW-ja.

Vse avte peljejo po isti progi, po istem % mesto, AC in podeželje. BMW je pil 8,3 največ pa Fordov najnovejši ecoboost 11,2.
A4 2.0TFSI je pil liter več oz.najmanj med turbači.

Toyota je pila 6,8l bencina, olja itak več popije.
smile-1.gif

Glede Golfa 1.2 TSI je pa najnovejša različica s 86KM pila enako kot tisti s 105 in BM tehnologijo. To je 6,6litra.
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
in turbine niti pod razno ne crkujejo pri 200k km ampak precej pogosto že pod 100k prevoženih.

To govoriš za bmw-ja? Ker jaz mam drugačno predstavo. Precej pogosto crknejo po 250+k Razen 320d. Tem pra res redno crkujejo na 100k. :p
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
še pred kratkim je bilo prodanih v marsikateri državi 1/2 avtov dizl z turbino. nikjer nisem niti slučajno zasledil da so cene turbin zato padle. od kot ti potem ideja da bodo zdaj padle če je na trgu nekaj bencinskih turbo prdcev več? in turbine niti pod razno ne crkujejo pri 200k km ampak precej pogosto že pod 100k prevoženih. ki so še vse ostale delikatne sestavine motorja ki tudi ne bodo poceni.

Cene turbotov so padle, sploh v zadnjem času. Se je pa tehnologija turbin v zadnjih 10 letih močno izboljšala, kar jasno potegne za sabo ceno. Ampak turbina za 1.0 l malčka bo po 10 letih (kolikor jih bo dočakala stara) na voljo po precej nizki ceni. Tako na pamet, turbo za tak motor stane med 200-300 EUR. Sicer pa ko bo dovolj vozil opremljenih s turbino, bo na ceno vplivala tudi ponudba rabljene robe.

Življenjska doba turbine pa je precej dolga, torej turbina naj bi držala VSAJ 200k km. Razen pri parih konstrukcijsko sfaljenih motorjih je v praksi povprečna živlenjska doba polža pri nas 250k km, v državah kjer so razdalje večje pa je kilometrina lahko še enkrat tolikšna.

Torej strah pred turbino (turbinofobija?!) je čisto gostilniškega tipa in pa seveda kmečke logike, ko se kupi 10 let starega golfa s samo 120k km kateremu ribne turbina po pol leta vožnje drv (dejanska kilometrina je pa 350k km, avto je vzdrževan pa napol).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
turbino za 200-300 eur dobis za kater avto?

Turbino, ki je v 1.2TSI boš dobil za tak denar čez par let. Sicer pa turbine za 1.9TDI tudi dobiš za manj kot 400 EUR. Če je to nek hud strošek pa ne vem, komplet gum za golfa te stane najmanj toliko.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Meni se zdi 400€ za kakršnokoli popravilo ful. Sploh, ko si takšne in drugačne malenkosti začnejo sledit, kar je pri avtomobilih, ki jim že shodi turbina normalno (kilometrina pa to). Skor bolj logično je plačevat obrok kredita za nov avto, kot zgonjena jajca popravljat. Ampak računice so različne pa vsakdo kakor mu paše...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Hotel sem povedat da se folk boji turbin ker so povezane z nevemkakšnim stroškom ... kot prvo, če kupiš nov avto in ga vzdržuješ kot je treba, moraš imeti res smolo da ti turbina crkne, ko je avto še dokaj "nov". Če ti pa crkne po 10 letih je pa to minimalen strošek in ga vzameš v zakup - ali pa avto po balkansko prodaš, sej simptomi okvarjene turbine so vidni precej prej kot izdihne.

Pa crkovanje turbine je čisto neodvisen pojav od ostalega motorja, turbino zamenjaš in se voziš dalje.

Recimo po 10 letih boš na avtu moral zamenjat vsaj 5 kompletov gum (vsak po 400 EUR), na kvartal boš porabil 400 eur samo za gorivo, velik servis boš opravil vsaj 2x (2x 400 EUR), olje in filtre pa boš zamenjal 15x (če to delaš na uradnem servisu je to 5x po 400 EUR) .. skratka 400 EUR stroška, ki se (lahko) ponovi enkrat na 10 let mene ne bi odvrnilo od nakupa vozila, sploh novega. Pri rabljenem pa tudi vzameš v zakup takšen neljub pojav.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Če ti pa crkne po 10 letih je pa to minimalen strošek in ga vzameš v zakup

Pa ravno to je - strošek je v primerjavi z vrednostjo avta ogromen
smile-1.gif
Saj načeloma se s tvojim pisanje strinjam, samo ko vkalkuliraš, da je novejši avto boljši, varnejši, udobnejši... se to še splača počet pri 10 let starem avtu, če te nov ne bi stal veliko več? Mene sicer turbine ni strah, ampak mene zanimajo samo novi avtomobili, ker se preveč vozim.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Če ti pa crkne po 10 letih je pa to minimalen strošek in ga vzameš v zakup

Pa ravno to je - strošek je v primerjavi z vrednostjo avta ogromen
smile-1.gif
Saj načeloma se s tvojim pisanje strinjam, samo ko vkalkuliraš, da je novejši avto boljši, varnejši, udobnejši... se to še splača počet pri 10 let starem avtu, če te nov ne bi stal veliko več? Mene sicer turbine ni strah, ampak mene zanimajo samo novi avtomobili, ker se preveč vozim.

In v naslovu teme so rabljeni avtomobili z 300k km!?
evil.gif
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.931
2.345
113
za šankom
ksz...

kot je že nekdo omenil.lep primer je motor smarta ki niti ni tako močan glede na turbino in prostornino pa vemo da je z njim težko narediti 100k km