Citat:
there is no replacement for displacement
.. samo to velja za razne V8+ motorje. Zanimivo da so američani imali eneke probleme (in jih še vedno imajo) z avtomobili ostalega sveta, pa vsi vemo da so stroški vzdževanja 5.0 V8 mašine večji kot pa ene 2.0T mašine (4 valji). Konjev je pa tam-tam, poraba niti nebi omenjal.
Kar se tiče vožnje pa se recimo TSI s turbino in kompresorjem povsem izenači z velikoprostorninskimi motorji (vleče od 0). Klasični turbinci pa imajo v začetnem območju vrtljajev pač zmogljivosti osnovnega agregata, ki je itak atmosfersko polnjen. Tako da pred nakupom se zmerom vprašat - ali osnovna prostornina zadovolji potrebe vozila? Polo z 1.2 motorjem je torej ok, Golf s takim motorjem pa malo manj ok. Jasno napisano velja za robne primere, ko se turbina enkrat odpre je 1.2 motor dovolj tudi da premakne 2 toni.
O prostornini pa še to; z nižanjem prostornine se bodo spet uvedli 3- in 2-valjni motorji. Recimo smiselnost 3 valjev je vse od 1.4 litra in manj, dvovaljnih motorjev pa je od 0.8 litra in manj. 0.8l motor s turbino lahko proizvede 80-100 konjev - sedaj pa stroški. Ali je cenje vzdževat 2 valja, 0.8 l prostornine in turbino ali pa enega 1.4 atmosferca? Recimo turbina na takem motorju stane 500 EUR ali še manj in če crkne pri 200k km pride še vedno ceneje kot pa vso olje, ki ga več zliješ v in vse svečice več ki jih zamenjaš za 1.4 NA motor.
Poleg tega bo ponudba turbin na trgu postala precej konkurenčna, s tem pa tudi cene! Sedaj so turbine drage, čeprav po svoje so stroški proizvodnje precej nizki.
Skratka strah pred tem da bodo taki motorji zanič je odveč! Komaj čakam čas ko bo spet zaropotal kakšen 0.6 l bokser podprt s turbino in sodobno tehniko! Poraba 3l/100km za bencinca pa je povsem mogoča!