Garancija za tehnične izdelke EU

Guinness

Guru
2. jul 2008
3.970
2.687
113
Bravo, odlicno napisano. Za vsako distribucijsko podjetje v SLO ne stoji multinacionalka ali stric, ki ima na računu milijone. Veliko distribucij je majhnih firm, ki se mukoma prebijajo skozi mesec in jim vsak € nekaj pomeni.
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
Ne bo držalo. Garancija ne posega v pravila o stvarnih napakah. Stvarna napaka pomeni, da stvar nima običajnih ali dogovorjenih lastnosti, potrebnih za njeno običajno uporabo, kar načeloma pomeni, da obstaja že ob nakupu. Uveljavlja se jo od prodajalca. Garancija za brezhibno delovanje stvari pa se lahko uveljavlja tudi kasneje, če stvar npr. neha delovati v garancijskem roku in se običajno uveljavlja od proizvajalca (možno od prodajalca, ta pa od proizvajalca).

Glavna razlika pa je ta, da se zahtevki iz naslova stvarnih napak uveljavljajo alternativno (torej izbirno - odprava napake, zamenjava ali odstop od pogodbe), iz naslova garancije pa po vrsti (najprej odprava, nato zamenjava in šele na koncu odstop).

To ureja Obligacijski zakonik.
V tvoji interpretaciji je rdeča nit malenkost izkrivljena. Nekako povezuješ stvarno napako z nedelovanjem ob nakupu in garancijo z vsemi napakami, ki se pojavijo kasneje, kar ni povsem res. Namreč stvarno napako lahko uveljavljas v roku dveh let od nakupa je pa ena od domnev, da je pomanjkljivost bila prisotna že ob nakupu. Nekateri artikli takrat lahko tudi niso vec v garanciji.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.461
9.154
113
S tem da je po enem letu breme dokazovanja, da je bila stvarna napaka prisotna ob nakupu na kupcu.

Sicer se strinjam s tvojim komentarjem glede distirbuterja in novega izdelka po garanciji. In z Guinnessom. Sem že nekajkrat kupil izdelek pri našem malem distributerju, čeprav je bil malenkost dražji.

AMPAK: z vidika ekologije in tudi navadne kmečke pameti je popolnoma skregano z logiko, da se nek izdelek, na katerem se je neka malenkost pokvarila, zavrže. Bolan konzumerizem, ki vodi le k vedno večjemu kupu smeti in nakupovanju pofla.
Recimo potem bi moralo biti vsaj tako: zraven izdelka naj piše: če se pokvari po izteku garancije gre v smeti ali pa, vam zagotavljamo cenovno ustrezno popravilo. Pa naj potrošnik izbere.
 

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
V tvoji interpretaciji je rdeča nit malenkost izkrivljena. Nekako povezuješ stvarno napako z nedelovanjem ob nakupu in garancijo z vsemi napakami, ki se pojavijo kasneje, kar ni povsem res. Namreč stvarno napako lahko uveljavljas v roku dveh let od nakupa je pa ena od domnev, da je pomanjkljivost bila prisotna že ob nakupu. Nekateri artikli takrat lahko tudi niso vec v garanciji.

"Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki jih je imela stvar takrat, ko je nevarnost prešla na kupca, ne glede na to, ali mu je bilo to znano ali ne."

"Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pojavijo potem, ko je nevarnost prešla na kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem."

Kje sem kiksnil?
 

manal

Pripravnik
13. feb 2011
56
23
8
Še moj primer izperd 3 let.
Kupil sem soundbar jbl na katerem je po enem tednu prenehal delovati nizkotonec.Ker nisem hotel da se nova zadeva popravlja sem uveljavljal stvarno napako.
Imel sem tri možnosti:
1 popravilo izdelka
2 zamenjava izdelka
3 vračilo kupnine
Mi je pa bilo razloženo da je za stvarno napako prve pol leta dokazno breme na strani proizvajalca.
Po pol leta pa na strani kupca in da se stvarno napako lahko uveljavlja 2 leti.
Ampak če daš izdelek popravit pod garancijoizgubiš možnost uveljavljanja stvatne napake.
Jaz sem se odločil za uveljavljanje stvarne napake (čeprav najprej ponudijo popravilo )in menjavo z novim.Po 7 dneh me je prodajalec poklical da lahko pridem iskati nov izdelek.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tofsy

gr69

Guru
15. dec 2009
11.277
2.379
113
še v SLO - ampak komaj
manal A to pri nas, tj. slovenski prodajalec?

netko O čem ti to? Točno to je primer, kako se pravica potrošnika pravilno obravanava. To, da smo mi v Sloveniji, seveda spet uspeli narediti čežano iz garancije, jamstva in stvar ne napake, pa je druga zgodba.
 
  • Všeč mi je
Reactions: manal in luciano

manal

Pripravnik
13. feb 2011
56
23
8
Gr69 Pri nas ja.

Netko če je to name letelo:
Če daš za stvar 500 eur potem lahko upravičeno pričakujem da bo delovala več kot en teden.
Plačal sem jo z pošteno zasluženim denarjem.
Če so mi stvar zamenjali potem je jasno,da z napravo nekaj ni štimalo v nasprotnem primeru pa je imel proizvajalec vso možnost,da mi dokaže da se motim
 
Nazadnje urejeno:

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.101
3.395
113
AMPAK: z vidika ekologije in tudi navadne kmečke pameti je popolnoma skregano z logiko, da se nek izdelek, na katerem se je neka malenkost pokvarila, zavrže. Bolan konzumerizem, ki vodi le k vedno večjemu kupu smeti in nakupovanju pofla.
Recimo potem bi moralo biti vsaj tako: zraven izdelka naj piše: če se pokvari po izteku garancije gre v smeti ali pa, vam zagotavljamo cenovno ustrezno popravilo. Pa naj potrošnik izbere.

Imaš point, ampak...
...proizvodnja izdelkov masovne potrošnje je dandanes visoko avtomatizirana/robitizirana.
Zato sploh lahko npr. ena električna zobna krtačka, skupaj z embalažo, transportom, vele in maloprodajno maržo, ter vsemi davki, stane samo 40 €.
Popravila pa izvajajo ljudje.
Ljudi pa je, tudi glede na ceno opreme, ki jo za popravilo izdelka potrebujejo, v Sloveniji potrebno plačati npr. vsaj 30 €/uro, da lahko tudi oni preživijo.
.
Popravila takšnih izdelkov bi bila ekonomsko vzdržna npr. na način, da država določi dodaten davek, npr. 1 € na vsak gram nikoli razgradljive plastike v izdelkih danih na trg. Potem bi najcenejša električna zobna krtačka stala npr. 200 € in jo bi bilo tudi v Sloveniji ekonomsko smiselno popravljati.
.
Tega pa spet "narod" ne želi, ker "narod" hoče predvsem "veliko" poceni robe...
...pa proizvajalci seveda tudi ne, ker jim bodo prodane količine padle za 80% ali več..
Tak'le mamo.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
2.647
814
113
Imaš point, ampak...
...proizvodnja izdelkov masovne potrošnje je dandanes visoko avtomatizirana/robitizirana.
Zato sploh lahko npr. ena električna zobna krtačka, skupaj z embalažo, transportom, vele in maloprodajno maržo, ter vsemi davki, stane samo 40 €.
Popravila pa izvajajo ljudje.
Ljudi pa je, tudi glede na ceno opreme, ki jo za popravilo izdelka potrebujejo, v Sloveniji potrebno plačati npr. vsaj 30 €/uro, da lahko tudi oni preživijo.
.
Popravila takšnih izdelkov bi bila ekonomsko vzdržna npr. na način, da država določi dodaten davek, npr. 1 € na vsak gram nikoli razgradljive plastike v izdelkih danih na trg. Potem bi najcenejša električna zobna krtačka stala npr. 200 € in jo bi bilo tudi v Sloveniji ekonomsko smiselno popravljati.
.
Tega pa spet "narod" ne želi, ker "narod" hoče predvsem "veliko" poceni robe...
...pa proizvajalci seveda tudi ne, ker jim bodo prodane količine padle za 80% ali več..
Tak'le mamo.
Zato pa npr kupiš npr. BrauN za 70€,ki so vsaj po mojih izkusnjah Ok, pa garancija je 5let.
Tiste za 100€, pa niso nič boljše , ssmo en kup nepotebnih funkcij in dodatkov imajo(npr.BT .. :aplauz: )
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.101
3.395
113
Te Jay Leno $0,99 store za=bancije so stare 15+ let, ampak danes je samo še huje.
Pravzaprav dejansko grozljivo za proizvodnjo kakšnih vse (večinoma) plastičnih "smeti" se porabljajo viri tega planeta :zavijazocmi:...
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: sad

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
Gr69 Pri nas ja.

Netko če je to name letelo:
Če daš za stvar 500 eur potem lahko upravičeno pričakujem da bo delovala več kot en teden.
Plačal sem jo z pošteno zasluženim denarjem.
Če so mi stvar zamenjali potem je jasno,da z napravo nekaj ni štimalo v nasprotnem primeru pa je imel proizvajalec vso možnost,da mi dokaže da se motim
dej ne seri s tem pošteno prisluženim denarjem, jasno je da z vsako stvarjo, ki ne dela nekaj ne štima za to ne rabiš biti atomski fizik, in zato proizvajalec da garancijo... predstavljal pa si kaj se bi in bo zgodilo če bi vsi ki se jim pokvari stvar zahtevali novo... kupiš nov avto se ti pokvari prideš u trgovino in zahtevaš vračilo kupnine ali zamenjavo za novega... saj si ga pošteno plačal s težko prigaranim denarjem.... ljudje božji utopili se bi in se bomo v smeteh, če bomo tako še naprej delali... da ne govorim o tem, da se potem čudite kako so nekatere stvari drage pri nas pri kitajcih so pa 10 krat cenejše... seveda, da so saj je potrebno vkalkulirati še ves težko prislužen denar potrošnikov, ki ne vidijo nič drugega kot svojo plat medalje, da ne bom nadaljeval s čim še bolj nesramnim

in da se vrnem na tvojo situacijo... tvoja situacija nima veze s stvarno napako, ugodili so ti zato, ker se z težaki, ki pridejo težit po navadi napumpani iz zavoda za varstvo potrošnika rajši ne ukvarjajo in je ceneje zatežit serviserju, uvozniku ali proizvajalcu, da zadevo uredi stranki v prid... ampak kot sem rekel zadeva je zelo kratkovidna tako iz strani potrošnika kot tudi iz strani ostalih členov v verigi, saj proizvajalec situacije beleži in naredi kalkulacijo, ki jo plačujemo/jo vsi kupci artiklov tega proizvajalca, no važno da si ti dobil to kar ti hočeš za tvoj tako težko prislužen denar
 

manal

Pripravnik
13. feb 2011
56
23
8
dej ne seri s tem pošteno prisluženim denarjem, jasno je da z vsako stvarjo, ki ne dela nekaj ne štima za to ne rabiš biti atomski fizik, in zato proizvajalec da garancijo... predstavljal pa si kaj se bi in bo zgodilo če bi vsi ki se jim pokvari stvar zahtevali novo... kupiš nov avto se ti pokvari prideš u trgovino in zahtevaš vračilo kupnine ali zamenjavo za novega... saj si ga pošteno plačal s težko prigaranim denarjem.... ljudje božji utopili se bi in se bomo v smeteh, če bomo tako še naprej delali... da ne govorim o tem, da se potem čudite kako so nekatere stvari drage pri nas pri kitajcih so pa 10 krat cenejše... seveda, da so saj je potrebno vkalkulirati še ves težko prislužen denar potrošnikov, ki ne vidijo nič drugega kot svojo plat medalje, da ne bom nadaljeval s čim še bolj nesramnim

in da se vrnem na tvojo situacijo... tvoja situacija nima veze s stvarno napako, ugodili so ti zato, ker se z težaki, ki pridejo težit po navadi napumpani iz zavoda za varstvo potrošnika rajši ne ukvarjajo in je ceneje zatežit serviserju, uvozniku ali proizvajalcu, da zadevo uredi stranki v prid... ampak kot sem rekel zadeva je zelo kratkovidna tako iz strani potrošnika kot tudi iz strani ostalih členov v verigi, saj proizvajalec situacije beleži in naredi kalkulacijo, ki jo plačujemo/jo vsi kupci artiklov tega proizvajalca, no važno da si ti dobil to kar ti hočeš za tvoj tako težko prislužen denar
Težak si ti.Prepričan v svoj prav.
Točno jaz sem dobil za svoj denar to,kar sem hotel v štartu kupit.Po toje je itaq najbolj pomembno,da se stvar proda pa se stranko odjebe.Vrjetno si v tem poslu in jezen na vsakega,ki se ne strinja z tabo.

Sicer pa ne mislim s tabo debatirat o takšnih zadevah,ker vidim,da se v marsičem ne strinjava
 
  • Všeč mi je
Reactions: BlonG in luciano

luciano

Guru
3. okt 2011
1.811
815
113
MB
Če nekaj plačaš, to moraš tudi dobit, pa naj si bo to blago ali storitev in to mora delat, drugače pač imaš neke pravice ( hvala bogu ) in te pač izkoristiš.

Eni pač kupite novo stvar, ker si to lahko privoščite in se vam ne da ukvarjat z reklamacijo, drugi pa zahtevamo za svoj denar izpravno blago.
 
  • Všeč mi je
Reactions: BlonG in manal

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
Težak si ti.Prepričan v svoj prav.
Točno jaz sem dobil za svoj denar to,kar sem hotel v štartu kupit.Po toje je itaq najbolj pomembno,da se stvar proda pa se stranko odjebe.Vrjetno si v tem poslu in jezen na vsakega,ki se ne strinja z tabo.

Sicer pa ne mislim s tabo debatirat o takšnih zadevah,ker vidim,da se v marsičem ne strinjava
Ne sploh ni res, stranka ima vso pravico, da dobi točno to kar plača in glede na to, da pri praktično vsaki stvari lahko pride do okvare ob nakupu dobi tudi garancijo. Na proizvajalcu je, da zagotovi ustrezno podporo in ustrezno obravnavo primerov, ki se pokvarijo. EU je že začela s premikom v smer, da na trgu ne bo izdelkov, ki se ne dajo popravljati in se samo menjajo upam, da bo ena od faz tudi ukinitev tovrstnih reševanj stvarnih napak, ker to nima smisla.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
3.970
2.687
113
Dajmo prenesti to na drug nivo. Kupite avto za 50k, po 20 mesecih vam crkne klima. Nič lažjega, stvarna napaka, nov avto ali vračilo kupnine, kakšen servis ljudje božji. Sem tudi sam delal v trgovini pred 15 leti in že takrat si imel paciente, ki so že na vratih kričali: stvarna napaaakaaaaaa. Tukaj krivim tudi zps pri nas, vse je lahko stvarna napaka, manjka malo zdrave pameti. Garancija pač pomeni, če zadeva crkne v tem času, ti jo popravijo ali zamenjajo. Stvarna napaka pa je, če izdelek nima fukncije, ki bi jo po specifikacijah moral imeti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: zlatorog87

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
imaš popolnoma prav ZPS je naredil ogromno škodo kupcem trgovcem in distributerjem s svojim neutemeljenim prelaganjem vseh situacij na stvarno napako, ker jim je bilo tako najlažje in da se razumemo kupec je kralj garancijske situacije morajo biti u nulo pošlihtane... ampak vse ima svoje meje
 
  • Všeč mi je
Reactions: Guinness

manal

Pripravnik
13. feb 2011
56
23
8
Dajmo prenesti to na drug nivo. Kupite avto za 50k, po 20 mesecih vam crkne klima. Nič lažjega, stvarna napaka, nov avto ali vračilo kupnine, kakšen servis ljudje božji. Sem tudi sam delal v trgovini pred 15 leti in že takrat si imel paciente, ki so že na vratih kričali: stvarna napaaakaaaaaa. Tukaj krivim tudi zps pri nas, vse je lahko stvarna napaka, manjka malo zdrave pameti. Garancija pač pomeni, če zadeva crkne v tem času, ti jo popravijo ali zamenjajo. Stvarna napaka pa je, če izdelek nima fukncije, ki bi jo po specifikacijah moral imeti.
Se strinjam popolnoma.Če bi v mojem primeru zadeva vsaj dva meseca igrala nebi pomislil na stvarno napakoTakrat sem to stvarno napako uveljavljal prvič.Ampak,da po enem tednu da zadeva crkne je pa malo huda.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
3.970
2.687
113
Ja, saj te razumem. Samo pri nas je nacionalni šport kako pač nekoga nategniti v svojo korist. Pa sem tudi jaz že kdaj kaj takega naredil, da na to zdaj nisem ponosen ampak res se je to s temi stvarnimi napakami razpaslo čez vse meje in ZPS ima res veliko krivde tukaj. Postavite se v kožo prodajalca/uvoznika in ne razmišljati samo tako, da je to velika firma z milijonskimi dobički, ker velikokrat ni.