Garancija za tehnične izdelke EU

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
Mislim, da ti preveč posplošuješ. ;)
Pisal si o vrednosti blaga 100€, servis "kobajagi 200€" in si bo vsak premislil. Nekateri mogoče, vsi pa ne. Vsak mora o postopkih ukrepanja razmisliti sam in kako daleč bo teral.
Če je vrednost popravila manjša od novega, ga bo mogoče dal popraviti ali pa ne.
Nizkocenovno blago se ne popravlja, oziroma, se ga ne more popravljat in v pomanjkanju "servisa" se blago zamenja.;)
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.233
3.636
113
Za popravljeno blago hočem imeti specifikacijo popravila, tako odpadejo govorice koliko bo stalo popravilo.
Samo malo...
...večina se vas "užiga" glede cene rezervnih delov.
Če serviser obračuna realne stroške samo sprejema na servis, pol ure dela serviserja (saj manj sploh ni možno - razen, če mislite, da vam bodo računali minutke), izdajo blaga, izdajo računa itd... ....da amortizacije opreme, potencialne najemnine itd... ...sploh ne omenjam.
To ima servis 30 EUR stroškov samo "da stvar v roke vzame" vi bi pa tle nekaj izumljali in popravljali izdelek s prodajno ceno 40 EUR (z DDV) :nigladek: :valjamse: .
Za take je, kot edini recept, kot ga je opisal zgoraj Guinness:evil::zmaga:.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomi

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.090
2.861
113
Hja, bil sem tudi prodajalec, imeli smo tudi servis v bajti in ne boš verjel, kljub temu, da se trudiš biti fer in strankam ustreči, da je za njih najboljše boš vedno imel 10% bedakov, ki jim je očitno cilj v življenju drekat in povzročat slabo voljo. Pač napisal si da želiš imeti specifikacijo kaj se bo na servisu delalo, saj tukaj ni važno a je stvar vredna 40 ali 100 evrov, ali 500. Pa da se razumemo, saj večinoma se stvar popravi, deli so dobavljivi, samo vedno pa pride do kakšnih takih situacij ko temu ni tako. In kot je Mr_Wolf povedal, če ti nudiš servis ali kakršnokoli storitev je na žalost tako da ti 10% strank požre 70-80% časa, ker imajo pač čas malo drek mešat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomi in sad

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
Predaleč smo zašli.....moji napotki avtorju teme so v smislu, da se pozanima o servisu, ker ima možnost izdobave nove ščetke, v kolikor se ščetka ne popravlja.
 

tin01

Pripravnik
31. okt 2007
418
17
18
Torej : grem še enkrat do Mimovrste prevzemnega mesta in poskušam uveljaviti stvarno napako oz. servis.
Lahko to zahtevam ali mi lahko rečejo ; " Servis je v Ljubljani, nesite tja in naj oni uredijo " ?

T
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.090
2.861
113
Če se greš stvarno napako, mislim da je problem, da moraš ti po 6 mesecih dokazovati napako in plačati izvedenca, da gre res za stvarno napako, če se proizvajalec ne strinja s tem, da gre za stvarno napako.
 
  • Všeč mi je
Reactions: luciano

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
Pravila, če uveljavljamo pravice na podlagi stvarne napake

A – pravice

Potrošniki lahko samostojno izbiramo, kaj bomo zahtevali od prodajalca: vrnitev kupnine ali odpravo napake ali zamenjavo izdelka ali sorazmerno znižanje kupnine.

B – roki za uveljavljanje pravic
Rok za uveljavljanje napake (to je za obvestilo prodajalcu o odkriti napaki) je dva (2) meseca od dneva, ko ugotovimo napako, vendar najkasneje dve (2) leti od nakupa.
Odgovornost prodajalca za napake preneha po dveh letih od takrat, ko je bil izdelek izročen potrošniku. To pomeni, da če odkrijemo napako na izdelku šele po preteku dveh let od nakupa, ne moremo več uveljavljati pravic zoper prodajalca.
Prodajalec odgovarja tudi za napake na rabljenem izdelku, le da je trajanje odgovornosti v tem primeru omejeno na eno (1) leto od nakupa.
Kot smo že napisali, je treba prodajalca obvestiti o odkriti napaki v dveh mesecih od dneva, ko je bila napaka odkrita. Če prodajalec zavrne zahtevek, lahko še 2 leti od dneva, ko smo obvestili prodajalca o napaki, uveljavljamo svoje pravice po sodni poti, nato pa pravica ugasne.

C – čas nastanka in dokazovanje obstoja napake oz. okvare
V zadnjem času se v naši svetovalni pisarni povečuje število pritožb, da prodajalec zavrača odgovornost z izgovorom, da napaka na izdelku v trenutku nakupa ni obstajala, ampak je nastala kasneje. Za uveljavljanje pravic z naslova stvarne napake pa je čas nastanka napake pomemben, ker je prodajalec odgovoren le za napako, ki je že obstajala v času nakupa, tudi če ni bila vidna oz. je bila skrita.
Zakon pa potrošnikom olajša breme dokazovanja tako, da se šteje, da je napaka obstajala že v času izročitve izdelka, če se pojavi v 6 mesecih od izročitve oz. nakupa. Če se prodajalec s tem ne strinja, mora sam dokazati nasprotno.
Ko prodajalca obvestimo o odkriti napaki in napišemo, kaj zahtevamo, je dolžan ukrepati v 8 dneh. Če o obstoju napake ni spora, mora ugoditi zahtevi, v nasprotnem primeru pa mora v istem roku pisno odgovoriti.

D – zoper koga uveljavljamo zahtevek
Če uveljavljamo pravice na podlagi stvarne napake, zahtevek naslovimo na prodajalca izdelka, ker po zakonu le on odgovarja za izdelek z napako.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.090
2.861
113
No, mislim da je za tin01 važno predvsem tole:

Za uveljavljanje pravic z naslova stvarne napake pa je čas nastanka napake pomemben, ker je prodajalec odgovoren le za napako, ki je že obstajala v času nakupa, tudi če ni bila vidna oz. je bila skrita.
Zakon pa potrošnikom olajša breme dokazovanja tako, da se šteje, da je napaka obstajala že v času izročitve izdelka, če se pojavi v 6 mesecih od izročitve oz. nakupa. Če se prodajalec s tem ne strinja, mora sam dokazati nasprotno.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.090
2.861
113
Saj tudi sam mislim, da smo precej zašli s teme. Če prav razumem je srž problema v tem, da je tin pač kupil ščetko, ki se je po letu in pol pokvarila. V Sloveniji je obvezna garancija 1 leto, stvarna napaka pa ni obstajala od začetka in tukaj ni stvar debate. Lahko poskusi pri proizvajalcu samem, če on nudi 2 letno garancijo in jim pošlje ščetko v popravili/zamenjavo, ali pa pač pri pooblaščenem servisu zadevo servisira na svoje stroške in to je vse.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
tin01... če se ščetka da popravit ( je popravljiva ), potem si rajši kupi novo, če se ne popravit ( je nepopravljiva ) pa poskusiš priti do nove z sklicevanjem na servis/rez. dele 3 leta po nakupu.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.398
2.761
113
Večina ljudi ne loči med proizvajalec, prodajalec in servis. Pa da monter ni serviser.
Ko kupiš izdelek imaš slo navodila, kjer je tudi naslov servisa.
Če tega ni, si se že v startu zafrknili.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.288
1.218
113
www.adriamedia.si
V Sloveniji recimo tudi v resnici ni razlike med proizvajalcem, uvoznikom in prodajalcem ... Svoje pravice lahko uveljavljaš prei kateremkoli
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.533
71
48
Kranj
Ne spomnim se čisto točno, ko sem jaz urejal nekaj podobnega sem moral uveljavljati stvarno napako.
Sem prebral priložen garancijski list in je bilo razloženo, da če uveljavljaš garancijo se ne moreš potem premislit in uveljavljat stvarno napako
 

tin01

Pripravnik
31. okt 2007
418
17
18
Po mojem se mi ne bo dalo ukvarjat z njimi. Nova ščetka iz Kitajske je tudi že doma. Hvala za predloge in namige.

T
 

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
Ne spomnim se čisto točno, ko sem jaz urejal nekaj podobnega sem moral uveljavljati stvarno napako.
Sem prebral priložen garancijski list in je bilo razloženo, da če uveljavljaš garancijo se ne moreš potem premislit in uveljavljat stvarno napako

Ne bo držalo. Garancija ne posega v pravila o stvarnih napakah. Stvarna napaka pomeni, da stvar nima običajnih ali dogovorjenih lastnosti, potrebnih za njeno običajno uporabo, kar načeloma pomeni, da obstaja že ob nakupu. Uveljavlja se jo od prodajalca. Garancija za brezhibno delovanje stvari pa se lahko uveljavlja tudi kasneje, če stvar npr. neha delovati v garancijskem roku in se običajno uveljavlja od proizvajalca (možno od prodajalca, ta pa od proizvajalca).

Glavna razlika pa je ta, da se zahtevki iz naslova stvarnih napak uveljavljajo alternativno (torej izbirno - odprava napake, zamenjava ali odstop od pogodbe), iz naslova garancije pa po vrsti (najprej odprava, nato zamenjava in šele na koncu odstop).

To ureja Obligacijski zakonik.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Guinness
I

Izbrisan uporabnik 3287

jaz bom sel pa z druge strani (pa ne, da bi ot zahebaval):

kupil si scetko. garancija pise 1 leto. uporabljal si leto in pol. artikel se pokvari. drzi?

sedaj pa ti zelis zastonj novo scetko oz zastonj popravilo pokvarjene scetke? drzi?

ni mi jasno kje ti zivis, da te ne ukradejo. ce bi prodajalci/uvozniki/kdorkoli ze dajali zastonj nove artikle ker se je stari artikel pokvaril po garancijskem roku, ...
cene novih bi bile vsaj desetkrat vecje, nisem preprican, da bi bilo toliko prodajalcev, mi kupci pa bi kupili/placali izredno malo zadev.

saj ne, da kogarkoli zagovarjam. tudi meni se je zal pokvarilo veliko zadev izven garancije.. faak it, that is life. murphy's law
 
  • Všeč mi je
Reactions: Guinness