FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA 2013

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.923
6.660
113
Res je, ampak do letos so brihtne glave krivile fotra, češ da se je dirkalnik prirejal njemu, kar pa je bila napaka, ker pač foter nesposoben.

Letos pa je očitno kriv lewis.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.295
921
113
Caki mal fante. Nekaj trdit po treh letih je nekaj povsem drugega kot sklepati in delati zakljucke po samo 4 dirkah, kar mimogrede pocnes ti. Ceprav tock imata ze zdaj tam nekje :p
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.923
6.660
113
Jaz nisem tega rekel, da je za slabo formo merca kriv fotr, to so(ste) dejali drugi tu. Ampak zdaj pač fotra ni več, nico je baje itak nespos, in je edini razlog potem lewis.

Mogoče pa je kriv lauda?
 

Lecter

Pripravnik
26. jul 2007
598
0
16
Ja itak da so si sami krivi. Gume so super. Boljsih dirk ze dolgo nismo gledali. Tudi toliko postov na dirko je bilo zelo redko. Torej vse zelo dobro.

Samo tisti, ki imajo tezave z bolidom, bojo iskali izgovore in seveda je, ce se le da, kriv nekdo tretji - gumar.

To, da se vozijo letos pocasi je seveda tudi natolcevanje brez osnove. Vozijo se pocasi tisti, ki ne znajo. Tisti, ki znajo, so hitri. Ce gume zdrzijo manj, pomeni edino to, da vec krogov odpeljejo na 100% kot so pred leti. Vsak komplet gum namrec znucajo do konca.

Ker pred leti, ko sploh ni bilo menjav gum, so prvo cetrtino odpeljali na 100% potem pa drseli naokoli? Kolikokrat se je zgodilo, da je imel v prvem delu dirke najhitrejsi krog kaksen iz ozadja? Nekdo, ki niti do tock ni prihajal? Postavil je najhitrejsi krog, da se je njihovo ime pokazalo na zaslonih, ker so vedeli da v prvem delu dirke imajo to moznost. Tisti spredaj so taktizirali. Gume so bile gor za 60 in vec krogov in ne samo za 6.
Ali kdo spremlja tudi motogp? Kolikokrat se zgodi, da nekdo vozi za drugim 15 in vec krogov? Zakaj? Ker ga ne more prehiteti? Ne! Ker varcuje z materijalom. Kolesarstvo? Maraton? Povsod se racuna kako najbolje prerazporediti moci in/ali material. Samo amater bi se ze v prvem krogu zagnal na polno, potem pa bi v 10 krogu ob stezi lovil sapo.

Naj se raje naucijo dirkat ne pa jamrat. Tisti, ki jamrajo zarad gum - bi radi imeli tracnice, da vozijo po njih? Ograjco okoli steze kot otroci na bowlingu? Jim bo potem ok? Naucite se vozit ali pa dajte volan nekomu, ki ima talent!
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.923
6.660
113
Zato pa bo letos zmagal alonso, oz bi, če bi šla sezona tako naprej, kot je šla zdaj, ker je najbolj vsestranski voznik in zna voziti s glavo.

Ampak zdaj bodo šli jebat gume, da bo spet lahko vettel zmagal.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.867
9.556
113
lecter, F1 ti je tuja, drž se raj... ne vem česa
grims-1.gif
 

Lecter

Pripravnik
26. jul 2007
598
0
16
F1 spremljam ze nekaj desetletij. Bil tudi na dirkah. In tole letos je dalec najbolje.

Tisti, ki podpirate dirkanje po tracnicah in z ograjcami, pa ste res prihajali na svoj racun vec let. Samo da ne bi komu kdaj zadek zdrsnil. Ali da bi pometal po stezi kajne?
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.295
921
113
Ne vem, moje mnenje poznas in je se vedno enako. Glede letosnje mecke sem ze napisal, da ce kej hocjo, se naj na gume nastelajo, druge ni. Ko pa spet fotra omenjas, pa se enkrat: ce bi blo res se kaj na njem, ga ne bi tako odpikali. Osebno nisem nikoli verjel v njegovo uspešno vrnitev, v bistvu sem si jo zelel, da bi se koncno vidlo kolk je na njem
wink-1.gif
Ampak nc bat, se vedno je predstavnik Mercedesa :p

Vsake oci majo svojga malarja ampak zame je Lewis dozdaj pokazal vec, kako bo po treh sezonah ne vem, sem pa siguren, da bo mel vec tock / uspeha. Ce pa temu ne bo tako in bo Nico spet boljsi bom brez tezav napisal, da je Lewis zal sel v ku**c. Tolko objektivnosti se imam. Isto za Rosberga nikoli nism rekel, da je nespo. Zdej pa res, preden spet odpremo drkanje na temo suma, to je moj zadnji post na to temo. Vse to sem ze parkrat napisal, ravno tako vemo kako so se stvari odvijale
smile-1.gif
Lanski sneg...
 

Lecter

Pripravnik
26. jul 2007
598
0
16
Da bos videl bolje kako zanimiva je ta sezona:
Po prvih petih dirkah so na prvih 4 mestih dirkaci 4 mostev. Med prvih 10 so dirkaci 7 mostev.

Kolikokrat se je prejsnja leta zgodilo, da je bila startna vrsta in tudi zakljucek v stilu: prva vrsta red bulla, druga vrsta mcrlarna, tretja vrsta ferrarija,... Sele tam okoli osmega mesta so bili mogoce nekaj premesani. Veckrat so v Q3 prisli dirkaci samo petih mogoce sestih mostev.

Voziti po tracnicah in gas do konca je bil pac toliko lazji za vse. Edina razlika se je naredila v bolidu, voznik je bil precej nepomemben.
 

Mladinec

Fizikalc
11. jun 2009
316
26
28
Ptuj
ksz ...

Tudi jaz se strinjam s tem, da to kar se dogaja zaradi gum v zadnjih sezonah ni ravno nek vrhunski užitek ob spremljanju (tudi procesije iz konca 90 in začetka 00 let niso bile).

Ampak...
Če je formula 1, naj bo dirkanje "do daske" (kot se je izrazil Coulthard), če pa hočejo imeti endurance prvenstvo pol pač naj naredijo dirke 24 ur ali kaj podobnega... to dvoje skupaj tlačit pač nima smisla ...

Pa ni problem v tem, da gume premalo zdržijo, problem je to, da se bolj splača voziti na 70-80% zmožnosti gum (3-5 sec na krog počasneje) kot dirkati na polno... Na sploh so po moje čarovnije z gumami kontraproduktivne. Poleg tega takšen sistem kot je sedaj onemogoča gumarsko konkurenco.

Moji predlogi za bolj zanimivo dirkanje bi bili naslednji:
- ožje gume (manjša površina v stiku s podlago)
- omejitev glede materialov in velikosti zavor
- omejitev aerodinamičnih elementov (krilca in difuzor)


Poleg tega so po moje ti ukrepi glede "šparanja" tudi malo mimo, v zadnjih letih odpovedi motorjev in menjalnikov sploh ni več (malo zaradi omejitve števila, malo pa zaradi zgoraj omenjenega šparanja gum) in nikoli več ne grizemo nohtov ali se bo izza kakega vodilnega belo pokadilo...
evil.gif



PS: Na opazko o Moto GP: tu je težko vleči vzporednice, ker če se v moderni F1 voziš 10 krogov za tekmecem si lahko kasneje še samo prst vtakneš nekam, ne pa da bi ga prehiteval, ker se gume zaradi "motenj" v aerodinamiki obrabljajo bistveno bolj kot onemu spredaj.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.867
9.556
113
lani je bil začetek še bolj random,ampak so se potem zadeve uštimale. Mislim da so vmes tudi gume spremenili. Za samo dirkanje je bolje imeti 2 do 4 favorite,ki se borijo za prvenstvo, in se zadeve odločijo na dirkališču kjer dirkajo vsi na polno..ne pa da danes samo poslušamo: "Ne napadaj ampak šparaj gume v vseh variacijah" Epic fail, že lani. JE pa res ,da za tiste na kavču, ki jim važen samo kolk se bo kdo razsul, in ulalalala, samo dirkanje očitno ni pomembno.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.923
6.660
113
Lani je bilo bolj random ja, ampak zaradi tega ne toliko realno random. Recimo zmaga williamsa, čisto krneke, iz drugega sveta čisto.
Letos pa pač zmagujejo prave ekipe, le manjujejo se na zmagovalnem odru, kar je čisto kul. Kaj ti pomaga, če vedno zmaga vettel, alonso je pa par sekund za njim, saj se lahko reče da je zanimiva dirka, ker je napeta do konca, ampak vseeno je na koncu isti zmagovalec...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.018
1.120
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik slvn pravi:
Pa saj nikoli niso tiscali do konca ves cas? Vedno so morali zdrzati cez celo dirko. Pa ce so menjali gume ali ne. Dolzina dirke je bila vnaprej dolocena in najboljsi so vedeli kako morajo voziti, da bojo na koncu cim visje. Postaviti najhitrejsi krog v prvih 15 krogih dirke vsaj najboljsim ni bil nikoli cilj.

Sedaj pa eni pisete kot da se vozijo na easy, vcasih so pa vsak krog vozili na polno.

Seveda niso vedno vozili na polno, ampak ko je bilo treba, so pa lahko (kar se gum tice) na polno sli vec kot 3 kroge. Zdaj je pa to nemogoce.

Pri fia pa ocitno ne znajo povedat kaj hocejo. treba je pirelliju za eno povprecno stezo razlozit kaksna razlika v casu mora biti med mehkimi in trdimi gumammi (vec kot 2 razlicici nista potrebni) ko so na optimumu (torej sveze) in po kaksni krivulji mora nato oprijem (torej mozen laptime) padat.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.018
1.120
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Lecter pravi:
F1 spremljam ze nekaj desetletij. Bil tudi na dirkah. In tole letos je dalec najbolje.

Tisti, ki podpirate dirkanje po tracnicah in z ograjcami, pa ste res prihajali na svoj racun vec let. Samo da ne bi komu kdaj zadek zdrsnil. Ali da bi pometal po stezi kajne?
.
ravno tega dirkanja po tracnicah (ker nihce ne vozi na limitu oprijema) zdaj ne maram. naj jim dajo eno samo, ekstra trdo gumo, ki bo prezivela 60 krogov kurjenja, zmanjsajo aerodinamiko za 80%, pa je. kar naenkrat se bo videlo, kdo zna vozit, kdo je pa PS taktizer ...
 

slvn

Fizikalc
19. dec 2007
1.570
2
38
Saj sedaj ne vozijo po tracnicah. Kako je Vettel pometal po stezi, ko je bil Raikkonen za njim?
Gume skurijo v 10 krogih in po nove in spet na polno.

Sicer so pa vedno varcevali z gumami. Sedaj samo slisimo bokse in dobimo ven preciscene informacije. Ce se reziser odloci, da bo zbiral samo tista sporocila, ki se ticejo gum jih bo pac veliko. Pred 15 leti nismo sploh nic slisali boksov.

Meni je vsec, da imajo razlicne taktike, ki so na koncu precej enakovredne. Ce nekdo vodi po prvih 10 krogih se ni receno, da bo na koncu prvi. Mogoce bo, mogoce ne bo. Tudi na stezah, kjer je tezko prehitevati. Lahko bo sel veckrat v bokse, lahko bo ostal predolgo na stezi in zgubljal sekunde na krog - super! Kaka razlika napram dolgcasu izpred let.

Bomo videli kako bo v monacu, ce ne bojo popustili nekaterim mostvom in pripeljali drugacnih gum, bi znalo biti zanimivo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.018
1.120
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik slvn pravi:
Saj sedaj ne vozijo po tracnicah. Kako je Vettel pometal po stezi, ko je bil Raikkonen za njim? .
Če nekoga trikrat malo zašejka to ni neka vožnja na polno, sorry. Saj verjetno je jeba tudi to, da sem v zadnje četrt stoletja videl na tisoče dirk,v veliki večini atraktivnejših (po načinu vožnje) od sedanje F1, pol pa zadremam, ker se na stezi nič ne dogaja ...
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik slvn pravi:
Saj sedaj ne vozijo po tracnicah. Kako je Vettel pometal po stezi, ko je bil Raikkonen za njim?
Gume skurijo v 10 krogih in po nove in spet na polno.

Sicer so pa vedno varcevali z gumami. Sedaj samo slisimo bokse in dobimo ven preciscene informacije. Ce se reziser odloci, da bo zbiral samo tista sporocila, ki se ticejo gum jih bo pac veliko. Pred 15 leti nismo sploh nic slisali boksov.

Meni je vsec, da imajo razlicne taktike, ki so na koncu precej enakovredne. Ce nekdo vodi po prvih 10 krogih se ni receno, da bo na koncu prvi. Mogoce bo, mogoce ne bo. Tudi na stezah, kjer je tezko prehitevati. Lahko bo sel veckrat v bokse, lahko bo ostal predolgo na stezi in zgubljal sekunde na krog - super! Kaka razlika napram dolgcasu izpred let.

Bomo videli kako bo v monacu, ce ne bojo popustili nekaterim mostvom in pripeljali drugacnih gum, bi znalo biti zanimivo.

Prehitevanje v boksih. Woooooohoooooo!
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.923
6.660
113
V monaco bo težka, tam smo doživeli, da je bilo po 5sec razlike na krog, pa se ni moglo prehiteti.

Je pa res, da letošnje gume so boljše, saj tudi onemogočijo dobro zaviranje in se bi po tej logiki moralo lažje prehitet pred "šikano".

Mogoče bo torej končno, po kaj te vem, 20 letih (?), zanimiva dirka v monaco
smile-1.gif