Fiat Punto 1.2

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:

Vendar po drugi strani najbrž spet nesmiselno, saj je na 40.000 km potrebno preverjanje razmaka ventilov in po potrebi tudi nastavljanje. In takrat moraš tako ali tako odpirati pokrov, zaradi "dihtamase" pa imaš več dela z odstranjevanjem in čiščenjem. Če se precej voziš in narediš cca 40.000 km v dveh do treh letih, potem na 40.000 usput z nastavljanjem ventilov menjaš še tesnilo pokrova.

Kar mu zamerim, je nastavljanje ventilov s podlaganjem ploščic. Saj je res enostavneje in hitreje kot na vijak in kontramatico, ampak ko ne štima, moraš v nakup ploščice s primerno debelino. Hoditi v štacuno ravno ko si "pod avtom" za tako nepomembno stvar se ti zdi nesmiselno. In povrhu vsega jih večina štacun nima na zalogi in je potrebno še čakati.
Najbolj se splača kupiti ploščice Febi-Bilstein v trgovinah GMT, saj jih imajo in zelo pogosto tudi na zalogi. Cena pa odvisno od dimenzija, ampak od 0,5 EUR do 1 EUR.
cheer.gif

Morda še podatek o razmaku ventilov pri tem avtku, saj je večina podatkov na internetu napačnih, napačno je navedeno tudi v Autodati:
Vstopni: 0,35 mm +-0.05 mm ali drugače: 0,30 - 0,40 mm
Izpušni: 0,45 mm +-0.05 mm ali drugače: 0,40 - 0,50 mm

Sicer pa z nekaj domačega orodja narediš čisto vse, kar je znotraj rednega vzdrževanja - je enostavno.
zmaga.gif
Koliko lastnikov dela nastavitev ventilov?
Pri katerih avtih se to še dela?
Kaj se zgodi če tega ne delaš?
Koliko to stane na pooblaščenem in pod kozolcem?

iz glave renaultovi mali bencinerji, citroen 1.4 bencin,
to 100%. Potem pa še ostali za katere nisem 100% in raje ne pišem na pamet.

če ne nastaviš pride do nemirnega teka motorja, zvok ni pravi, pospeški niso prravi ipd. V najslabšem primeru lahko zgori ventil.
Kdo še to dela? Skoraj noben.
 

onlyme

Fizikalc
5. apr 2010
873
63
28
Zgleda da imate res srečo, tisti ki pravite da se ne kvari toliko, ker imam stik z enim, in so sami problemi. Slab stik na zadnjič lučeh, pušča hladilnik klime, motorček desne šipe je crknil, upor za ventilator, antena ni več stala v pokončnem položaju, rjav karter, špricanje zadnje šipe pušča v notranjost. Toliko zaenkrat iz glave, samo verjetno sem še kaj pozabil.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.715
9.486
113
Imaš stik z enim. Zanimivo. Sam si to čudo pokvarljivo staro 13 let lastim že skoraj 10 let. Ja, karter sem zamenjal, slab stik na lučeh popravil, pa kako žarnico pa varovalko je blo treba menjat....

Avto ima 14 let in ti si naštel same okvare, ki so za to starost normalna stvar za bilokero znamko. Aja, pa končnik mam za zamenjat, pa zavorne ploščice pa diske sem tud menjal, so ble pokvarjene.... sam eni pa mate ideje.

Tipične hibe tega avta pa so:
Relejčki na servo motorju (city tipka ni za uporabljat) meni to še ni šlo
Karter rad pregnije, moj je po 12 letih (60 EUR)
Pokvari se motorni računalnik moj se je po 13 letih (120 EUR)
Slaba dihtunga pokrova ventilov (zamenjava 20 EUR oziroma zastonj ob rednem servisu)
Če avto stoji dolgo časa sprazni akumulator

To je to.
Kolesni ležaji so še originalni, končnike moram letos menjat, oziroma samo levega, ostalo pa čudežno deluje in me je pustil na cesti točno enkrat (motorni računalnik)

 
Nazadnje urejeno:

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Clio ima čisto dobre sedeže, vendar ne v najbolj osnovnih paketih opreme. Govorimo o Clio II. Drugače sta pa tako Clio kot Punto z 1.2 8V motorjem nezahtevni, hvaležni stvarci, vsaka s svojimi hibami.
Pri Puntu tudi žarnice v sprednjem žarometu rade pregorevajo, zamenjati jih je težje kot pri Cliu.
 

EkoKaprica

Pripravnik
4. mar 2014
388
22
18
www.ogrevanje-hlajenje.net
Sem /letnik 2001) imela nekaj let bencinarja 1.2 in ni bilo posebnih problemov. Edino kakšne dve leti je "žlobudrala" neka tekočina na desni strani armature. Poleti je očitno izhlapela in se pozimi spet nabrala. Krivo je bilo neko tesnilo pod motorjem. Drugače pa mi je bil super avto. ENostaven za parkirat v centru LJ, dovolj prostora za kakšno morje itd.

Smo imeli pa v službi še 1.9 dizla in je letel kot sneta sekira:)

Edino za porabo ne bi mogla reči, da je bil ravno šparovček. Imam sedaj Cromo 150 kM in ima tam tam porabo.
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.706
157
63
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:

Vendar po drugi strani najbrž spet nesmiselno, saj je na 40.000 km potrebno preverjanje razmaka ventilov in po potrebi tudi nastavljanje. In takrat moraš tako ali tako odpirati pokrov, zaradi "dihtamase" pa imaš več dela z odstranjevanjem in čiščenjem. Če se precej voziš in narediš cca 40.000 km v dveh do treh letih, potem na 40.000 usput z nastavljanjem ventilov menjaš še tesnilo pokrova.

Kar mu zamerim, je nastavljanje ventilov s podlaganjem ploščic. Saj je res enostavneje in hitreje kot na vijak in kontramatico, ampak ko ne štima, moraš v nakup ploščice s primerno debelino. Hoditi v štacuno ravno ko si "pod avtom" za tako nepomembno stvar se ti zdi nesmiselno. In povrhu vsega jih večina štacun nima na zalogi in je potrebno še čakati.
Najbolj se splača kupiti ploščice Febi-Bilstein v trgovinah GMT, saj jih imajo in zelo pogosto tudi na zalogi. Cena pa odvisno od dimenzija, ampak od 0,5 EUR do 1 EUR.
cheer.gif

Morda še podatek o razmaku ventilov pri tem avtku, saj je večina podatkov na internetu napačnih, napačno je navedeno tudi v Autodati:
Vstopni: 0,35 mm +-0.05 mm ali drugače: 0,30 - 0,40 mm
Izpušni: 0,45 mm +-0.05 mm ali drugače: 0,40 - 0,50 mm

Sicer pa z nekaj domačega orodja narediš čisto vse, kar je znotraj rednega vzdrževanja - je enostavno.
zmaga.gif
Koliko lastnikov dela nastavitev ventilov? <---------Žal zelo malo
Pri katerih avtih se to še dela? <------------ Pri vseh avtomobilih, kateri nimajo hidravličnih ventilov. Generalno gledano se nastavlja pri 8V motorjih, pri 16V pač ne
Kaj se zgodi če tega ne delaš? <-------- Se razštelajo, lahko v premajhen razmak in zgorijo, lahko v prevelik razmak in stolčenje ter uničenje odmične gredi. Nemirnejši tek, tudi povečana poraba.
Koliko to stane na pooblaščenem in pod kozolcem? <----------- Najbrž zelo odvisno. Od 20 do 80 EUR.

A kot rečeno, pri nekaterih motorjih se to naredi takoj po 1000 do 5000 km in potem je nastavljeno na naslednjih 150.000 do 200.000 km. V osnovi jih je potrebno preveriti in po potrebi naštelati.
Konkretno pa je pri Puntu 1.2 omenjenega letnika PO PROGRAMU VZDRŽEVANJA potrebno preverjanje in štelanje na 40.000 km. Preverjanje je zelo enostavno - pri motorju na 20 stopinjah z merilnimi lističi. Nastavljanje pa tudi, ali vzameš ven ploščico in podložiš primerno ali pa na vijak in kontramatico.
VENDAR se tega mehaniki izogibajo kot hudič križa. Ali se jim ne da, ali je zaslužek premajhen, nimam pojma. Zato na večini SLO vozil ventili niso kontrolirani.
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Imaš stik z enim. Zanimivo. Sam si to čudo pokvarljivo staro 13 let lastim že skoraj 10 let. Ja, karter sem zamenjal, slab stik na lučeh popravil, pa kako žarnico pa varovalko je blo treba menjat....

Avto ima 14 let in ti si naštel same okvare, ki so za to starost normalna stvar za bilokero znamko. Aja, pa končnik mam za zamenjat, pa zavorne ploščice pa diske sem tud menjal, so ble pokvarjene.... sam eni pa mate ideje.

Tipične hibe tega avta pa so:
Relejčki na servo motorju (city tipka ni za uporabljat) meni to še ni šlo
Karter rad pregnije, moj je po 12 letih (60 EUR)
Pokvari se motorni računalnik moj se je po 13 letih (120 EUR)
Slaba dihtunga pokrova ventilov (zamenjava 20 EUR oziroma zastonj ob rednem servisu)
Če avto stoji dolgo časa sprazni akumulator

To je to.
Kolesni ležaji so še originalni, končnike moram letos menjat, oziroma samo levega, ostalo pa čudežno deluje in me je pustil na cesti točno enkrat (motorni računalnik)

Evo kot bi opisal mojega ki ga imamo tudi že 10 let star pa je 12. Edino šeneka voda se pretaka nekje pod armaturko pa ne moremo ugotovit kaj bi bilo, in kako se odpravi,...kot bi imel eno veliko lužo v armaturi in ti ob speljevanju/bremzanju zažlobudra klokklokklok...
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.530
1.131
113
Sem imel Punta 1.2, lepi spomini na moj prvi avto. Drugače pa ena navadna jajca.
 

EkoKaprica

Pripravnik
4. mar 2014
388
22
18
www.ogrevanje-hlajenje.net
Citat:
Uporabnik Zmago1 pravi:


Evo kot bi opisal mojega ki ga imamo tudi že 10 let star pa je 12. Edino šeneka voda se pretaka nekje pod armaturko pa ne moremo ugotovit kaj bi bilo, in kako se odpravi,...kot bi imel eno veliko lužo v armaturi in ti ob speljevanju/bremzanju zažlobudra klokklokklok...

Sicer sem že zgoraj napisala, pa bom še 1x. Sem imela podoben problem. Jaz sem mislila, da pač pušča kako tesnilo in pride dež notri. Mene ni toliko motilo, je pa spravilo ob živce kakšnega sopotnika, ki je spil kakšno pivo in bi bilo treba iti odtočiti. V spominu imam, da je bilo neko tesnilo (dihtunga) na glavi motorja. Samo ne me držati za besedo, ker je to že skoraj 10 let nazaj in sem kakšen izraz mogoče pomešala.
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.458
346
83
34
Zaradi čudne oblike "kolena" je treba dobro odzračiti hladilni sistem. Avto dobro ogret, ventilacija na 4 in vroče in odzračiti sistem. Sem imel tudi jaz ta problem pri Puntotu po menjavi hladilne tekočine..
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Citat:
Uporabnik onlyme pravi:
Zgleda da imate res srečo, tisti ki pravite da se ne kvari toliko, ker imam stik z enim, in so sami problemi. Slab stik na zadnjič lučeh, pušča hladilnik klime, motorček desne šipe je crknil, upor za ventilator, antena ni več stala v pokončnem položaju, rjav karter, špricanje zadnje šipe pušča v notranjost. Toliko zaenkrat iz glave, samo verjetno sem še kaj pozabil.

to za mene niso težave, so rahle napakice, ki se jih odpravi
 

THEDuke

Fizikalc
4. maj 2014
1.215
12
38
Dark Chest of Wonders
Uporabnik alpine pravi:
Citat:
Uporabnik onlyme pravi:
Zgleda da imate res srečo, tisti ki pravite da se ne kvari toliko, ker imam stik z enim, in so sami problemi. Slab stik na zadnjič lučeh, pušča hladilnik klime, motorček desne šipe je crknil, upor za ventilator, antena ni več stala v pokončnem položaju, rjav karter, špricanje zadnje šipe pušča v notranjost. Toliko zaenkrat iz glave, samo verjetno sem še kaj pozabil.


to so samo znaki nekoga, ki mu je malo mar za avto in ne popravlja sproti. bol ko se nalaga slaps je.
 
Nazadnje urejeno:

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Ga bom kupu, ko mi ta trenutni star 14 let ribne, tm za 500-800 evrov bi mogu dobit že solidnega pa povsej vrjetnosti že z odpravljenimi napakami.
 

onlyme

Fizikalc
5. apr 2010
873
63
28
Narobe sklepaš, avto je v družinski lasti in se redno vse popravlja, Naštete stvari pa itak niso povezane, tako da se nima kaj slabšat, ampak je vedno nekaj drugega za rihtat kar ni odvisno od prejšnje napake. Samo vas razumem, da tako zagovarjate avto, če je pa za vas pregnit karter samo napakica.
uf-1.gif
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Citat:
Uporabnik Sergio81 pravi:
Kar se pa udobja tiče ima pa punto že z osnovno opremo boljše zice in tud za občutek trši je.

Dej ne nabijaj. Imela puntota moja teta. letnik 2001. Vozila ga je 6 let, naredila 35000 km. Brez okvar, samo redni servisi. sam sem v tistem času (oktober 2002)sem kupil cliota 1.2 16v dynamic oprema ( kasneje je bila ista prema v bilabong, itd. ). Iz prve roke ti povem, da je clio mercedes za tist pol izdelek. Športni sedeži v dynamic so zakon, tudi megane iz istega obbdobja se jih ne bi sramoval. punto je pač polizdlek iz tistega časa za najnižjo ceno. Iz za to je dober. Z cliotom za isti denar (nov) se niti pod razno ne more primerjat. danes sta oba pač vredna okoli 500 EUR (kar je več je nateg) sta pa oba dobra za ta denar.
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.062
5.659
113
lej nisem mehanik...ampak pregnit karter bi pa znal zamenjat na soncno nedeljsko popoldne
grin1.gif