To je čisto hvaležen avtomobilček, po porabi šparovček, problemi, katere nekateri omenjajo, pa meni niso znani. Moja ima še vedno točno ta avtek, l. 2002.
Res se pokvari servo, res trajno zatesniti pokrov ventilov uspe kakim 0,1 % majstrom. Pri speljevanju včasih malo potresuje, kar najbrž daje sum na sklopko, ampak avto ima 155.000 km.
Dobra lastnost je tudi, da se ventili in bati ne zaletijo, če utrga ali preskoči jermen. Tako da ni potrebno striktno slediti intervalu 120.000 km ali 6 let, če ni nujno potrebno, da je vozilo zanesljivo. Torej če se z njim ne voziš v Frankfurt, ker od tam je šlepanje drago. Ampak temu avto niti ni namenjen.
Deli so poceni, saj se prodajajo masovno, na avtoodpadih pa "zastonj".
Že znaš malo tudi sam pošraufati, je pri tem avtu užitek, saj je menjava večine delov zelo enostavna. Tudi jermen, vodno črpalko, napenjalec, oba semeringa, termostat v kompeltu komot zamenjaš sam, saj je dovolj prostora, ne potrebuješ veliko časa in jermen komot napneš po občutku.
Sprednje diske in ploščice tudi zamenjaš ko keks v kratkem času.
Primer cene za komplet jermen + napenjalec + Vodna pumpa in to od SKF za ceno 66 EUR.
Semeringa od Elringa sta skupaj cca 7 EUR.
Termostat Vernet pa cca 16 EUR.
Elring tesnilo pokrova motorja od 4 do 6,5 EUR. Tesnilo pokrova je bilo potrebno menjati pogosto, edino če se sprijazniš s puščanjem. Zadnjo rundo mi je uspelo zatesniti trajno, saj sem z acetonom očistil naležno površino motorja in pokrova na obe strani tesnila pa na tanko nanesel črno Kent "dihtmaso". Motor je že dolgo suh kot poper.
Vendar po drugi strani najbrž spet nesmiselno, saj je na 40.000 km potrebno preverjanje razmaka ventilov in po potrebi tudi nastavljanje. In takrat moraš tako ali tako odpirati pokrov, zaradi "dihtamase" pa imaš več dela z odstranjevanjem in čiščenjem. Če se precej voziš in narediš cca 40.000 km v dveh do treh letih, potem na 40.000 usput z nastavljanjem ventilov menjaš še tesnilo pokrova.
Kar mu zamerim, je nastavljanje ventilov s podlaganjem ploščic. Saj je res enostavneje in hitreje kot na vijak in kontramatico, ampak ko ne štima, moraš v nakup ploščice s primerno debelino. Hoditi v štacuno ravno ko si "pod avtom" za tako nepomembno stvar se ti zdi nesmiselno. In povrhu vsega jih večina štacun nima na zalogi in je potrebno še čakati.
Najbolj se splača kupiti ploščice Febi-Bilstein v trgovinah GMT, saj jih imajo in zelo pogosto tudi na zalogi. Cena pa odvisno od dimenzija, ampak od 0,5 EUR do 1 EUR.
Morda še podatek o razmaku ventilov pri tem avtku, saj je večina podatkov na internetu napačnih, napačno je navedeno tudi v Autodati:
Vstopni: 0,35 mm +-0.05 mm ali drugače: 0,30 - 0,40 mm
Izpušni: 0,45 mm +-0.05 mm ali drugače: 0,40 - 0,50 mm
Sicer pa z nekaj domačega orodja narediš čisto vse, kar je znotraj rednega vzdrževanja - je enostavno.