EU časti tečaj varne vožnje na Vranskem

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.265
154
63
Celje
Zaviranje motorja je proti zavorni moči zavor neznatna. V bistvu če ti zablokirajo kolesa pri avtomobilu s sprednjim pogonom in popuščeno sklopko, avtomobil ugasne, ko pa se zo zgodi, izgubiš ABS in servo podporo pri zaviranju...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
da nadaljujem... izgubiš VSA elektronska pomagala + podtlak na zavorah (servo) in posledično zaplešeš lep valček na cesti...

Tule je lepo ponazorjeno

 
Nazadnje urejeno:

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.631
723
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Enako (o prenosu teže) velja tudi za zaviranje z zavorami, s tem da je na prednjih kolesih za isti pojemek manj zavorne sile kot samo pri zaviranju z motorjem (ker jo je del zadaj, kar je še dodatno OK, ker zadaj ni problemov z oprijemom pri podkrmarjenju) ....

Skratka, slišal si nekaj, kar ni res. Raje pozabi na to.

confused-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zato ker:
-odvzameš plin, navor na kolesih (moč) se zmanjša in posledično kolesa zopet grabijo
-ko to ne pomaga, pritisneš sklopko, kjer se razbremeni sprednji konec, sile drugače delujejo in kolesa zopet dobijo oprijem
-v naslednji fazi pa že izvajaš korekture z volanom
To ti velja pri vožnji na splozkem
Pri zaviranju v sili v ovinek na suhi cesti z ABS pa je sklopka itak pritisnjena, če začne sprednji konec drseti iz smeri na hitro popraviš z volanom (da gume dobijo oprijem)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si


Treba je ločit 2 podkrmarjenji:
- ko do njega pride pri hitorsti, s katero ne bi bilo podkrmarjenja, to pa nastane zaradi preveč pritisnjenega plina (po domače: sprednja kolesa kopljejo, avto pa naravnost). Takrat zadošča že zmeren odvzem plina, pa se vse umiri.
- če pa do podkrmarjenja pride, kar je hitrost enostavno prevelika, pa zaleže le stisnjena sklopka. Kakršnekoli pogonske sile na prednjih kolesih, pa naj bodo zaradi dodanega ali odvzetega plina, tu niso zaželene (ker odžirajo bočni oprijem, ki ga takrat rabimo), zato je treba stisnit sklopko.

In najbolj ziher je tako stisnit sklopko. Škode ne moreš naredit (z odvzemanjem plina jo pa lahko, nenazadnje dinamični prenos teže naprej zaradi sunkovito odvzetega plina lahko pomeni drsenje zadka, ki je za normalnega voznika še težje obvladjivo).

Še bolje je seveda imet ESP in vozit po pameti ...
 
Nazadnje urejeno:

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Malo offtopic; se pri vozilu npr. letnik 2000 ali letnik 2010 opazi kakšna izboljšava v delovanju ESPja, glede na to, da je šla tehnlogija v tem času kar precej naprej?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.501
5.792
113
ja
seveda se. en deluje dosti bolj nežno in manj vsiljivo. čeprav je še vedno odv od avta do avta.
recimo če primerjam lancia lybra in grande punto. ena 02 letnik en 06 let in je na grandetu dosti majn vsiljiv esp. ko recimo pri lybri kar groo posega in takoj veš da esp strela po bremzah
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Heh, sem premalo točk na anketi naredil in dobil po pošti ono stiskalnico za plastenke
tongue-1.gif


Podari kdo vožnjo?
grin1.gif
 

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
894
28
28
Mi lahko kdo pove, ali je potrebno termin, ki sem ga prejel pred par meseci kaj dodatno potrditi ali mi pošljejo še kakšen dan prej kakšno obvestilo?!?
 

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Bil danes tam in most stoji!
Bilo je enkratno, čeprav sem morda pričakoval še malo več.
Sploh zadnja vaja, ko ti zadek odnese nikakor plošči ni uspelo, da bi me obrnilo.
Je inštruktor rekel da brezveze, da še naprej testiramo.
frown-1.gif

Edina stvar, ki me ni pustila hladnega je nastavitev sedeža.
Praktično 99% vozi z povsem napačno nastavljenim sedežem.