Elektronika za elektricni vozicek

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.600
6.679
113
pri taščici
tudi kolega je pripravljen pomagat. sicer ne ta vikend, kdaj v prihodnosti pa lahko. Je pa po njegovih besedah že popravljal yojstike in podoben zadeve na vozičkih. Nisem ga spraševalna kakšnih vozičkih. Vem pa da ni nek luzer kar se elektronike tiče. Čakam da prebere tole temo in da se mi javi. Tako je rekel po telefonu.
 

MViper

Fizikalc
19. jul 2007
12.139
0
36
45
Samojed:

No super, upam da bo kaj objavil pa skupaj nastudiramo kaj. Pisal sem se proizvajalcu, ce bojo kaj pripravljeni pomagat. Je pa tako, ta modul je itak rezervni, na sreco imam sedaj od oktobra pod ritjo novega, ki se spila OK, samo nikoli ne ves kdaj bo umrlo vse skupaj. Pri uvozniku ga nikoli niso odpirali ali karkoli slatali, vedno je slo v zamenjavo. Govoril sem z fantom, ki dela za Invacare Ameriko in pravi, da pri njih na zeljo stranke ali menjajo ali posljejo v kooperantu obnovit. Tako da, po moje crkuje kaj brezveznega, ravno toliko, da se proizvajalcu ne da zajebavat s tem, pa raje samo menjajo. Najlepsa ti hvala za ponujeno pomoc, upam da bomo kaj pogruntal.

Hanzi:

Super, hvala lepa tudi tebi! Ce je to ze sraufal, pol se mu najbrz priblizno sanja kaj bi lahko bilo.. No, naj prebere pa pove
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Veš da. Že ko sem imel opravka z invalidi (vozil sem jih s kombiji) mi je po eni strani šlo na jetra, ker je določen folk "nategatorski". Akumulatorje so jim prodajali za zlato, v škatli je bil pa navadni avtomobilski topla, ki je zdržal eno leto in podobno. Tudi sobno dvigalo sem popravljal in še kaj, pa je bilo po večini vse narejeno med kofe pauzo, torej tudi računat ne moreš več kot sedanjih 10 evrov. Serviserji in zastopniki bi pa lupili za mnogo višje vsote.
 

guardy

Guru
3. avg 2007
8.484
1.050
113
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Veš da. Že ko sem imel opravka z invalidi (vozil sem jih s kombiji) mi je po eni strani šlo na jetra, ker je določen folk "nategatorski". Akumulatorje so jim prodajali za zlato, v škatli je bil pa navadni avtomobilski topla, ki je zdržal eno leto in podobno. Tudi sobno dvigalo sem popravljal in še kaj, pa je bilo po večini vse narejeno med kofe pauzo, torej tudi računat ne moreš več kot sedanjih 10 evrov. Serviserji in zastopniki bi pa lupili za mnogo višje vsote.

Ti bo MViper povedal zgodbo o ročki za dvigalo
grin1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Kabli za motor so levo - desno (debelejši). Tanjši kabli so pa podatki hallovega senzorja iz motorja (sensored brushless) ki so nujni za pravilno delovanje brezkrtačnika ob nizkih vrtljajih. Če bi šli močnosti tranzistorji bi verjetno vedele, ker ko pihne tranzistor na regulatorju brushlessa, ga pihne "s stilom" (something's burning).
Prej bi rekel da je kaj na magnetni zavori (ker zdaj sploh ne spusti) oz. da plošča ne dobi komande, ali je zavora spuščena ali ne...
 

MViper

Fizikalc
19. jul 2007
12.139
0
36
45
Ej ne govor. Imam stropno dvigalo za premikanje na posteljo/skret/bano. Zaradi "vrhunske" izdelave se kabel v daljincu drgne ob ostro plastiko in pozre ovoj.

Cena? Sitnica, 140€ nov daljinec, odpirajo ne, samo posljejo proizvajalcu. Pa vedo kaj je narobe in kaj storiti.

guardy mi je to zrihtal za 15 minut, za manj kot 1 eur stroska.

Tako to je s cenami pri stvareh, ki so nujne.
smile-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Ko na komandi pritisnes on/off knof, kliknejo motorji (magnetna zavora spusti) in se peljes. Ko se ustavis, zopet klikne magnetna zavora. Tukaj, ko crkne ta enota ni vec klika, da motor spusti zavoro.

Vprašanje je, kako je izvedena zavora. Zna bit, da sta dve - kot pri avtu. Med premikanjem zavira z motorjem, ko voziček izključiš, prime druga zavora - kot ročna. Ker brushless ob izključenem napajanju ne zavira, ampak se prosto vrti (pravzaprav v korakih). In zna bit, da ta zavora daje pogoj, kdaj bodo motorji pognali - če je zavora aktivirana, ne da komande motorjem - če se zavora sprosti - vozi Miško. Podoben primer sem imel na enem laboratorijskem aparatu - tuljavica je odpirala in zapirala zaklep izpiralne glave. Ko je crknila, je rekla glavni robotski roki "brezveze, da prideš sem, ker sem crknila" - drugače bi se robotska roka kar naprej zaletavala v washead in bi se še kaj zjebalo. Jaz pa skoraj diplomiral zraven, ker nikjer v Service Manual ni bilo tole omenjeno. Pa še na ginekološki kliniki je bilo
redface-1.gif


Jaz bi stavil na zavoro...
 

MViper

Fizikalc
19. jul 2007
12.139
0
36
45
Dve zavori mora imet. Ker, ko se ustavis se ne premikas. No se, 1 cm naprej in nazaj, pac luft.

Samo dvomim, da bi bil problem v zavori, ker ko se modul zamenja spet vse spila OK. Motorjev se ni (zaenkrat) se nic pipalo.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Motorja sta dva in vsak ima svoj regulator (ker drugače pri brushlessih sploh ne gre). Če bi skurilo enega izmed regulatorjev (močnostnih tranzistorjev), bi še vedno drugi hotel pognat - bi se pač vrtel v krogu
wink-1.gif
Sistem zavore pa po moje deluje tako - elektronika sprejema signale iz zavor in reagira po principu logike AND - torej, če sta zavora 1 IN zavora 2 deaktivirani, potem lahko spelješ. Če vsaj ena zavora ostane aktivirana, elektronika ne bo sprostila komande "vozi Miško".
Vsekakor je napaka na modulu - ker če ga menjaš, stvar spet špila. Od tukaj pa je več možnih vzrokov. Lahko "odleti" glavni čip, ki regulira vse skupaj. Ta tudi kasneje javlja napako. Lahko je kriva elektronika pred tem čipom, ki skrbi za zavore (praviš, da le te ne sprostijo). Predvidevam, da so glavni vzrok zavore, ki veselo kurijo elektroniko - sploh, če upoštevam dejstvo, da nekateri vozički vozijo normalno brez okvar.
 

MViper

Fizikalc
19. jul 2007
12.139
0
36
45
Redko kater vozi brez okvar, velika vecina ima identicne okvare. 1. je okvara power modulov, 2. je popuscanje zavor pri motorjih. Sicer imajo motorji 5 let garancije.

Tako da mozno je cist, da je napaka na relaciji zavora - elektronika. Mogoce je kaksna komponenta na elektroniki presvoh, pojma nimam, ugibam..
 
I

Izbrisan uporabnik 474

To je tudi moje mnenje, čeprav - če bi bila napaka na elektroniki, je najlažji problem proizvjalcu ta del zamenjat. Bolj se nagibam k temu, da gre za napako na zavorah samih, ki jih pa je (verjetno) bistveno težje (in dražje) za zamenjat. Je pa res, da tudi jaz samo ugibam...
 

MViper

Fizikalc
19. jul 2007
12.139
0
36
45
Sam, po tem takem bi raje motor zamenjal, pa bi imel dlje mir z elektroniko..

Saj proizvajalec naceloma menja te dele. V USA za 200$ (dejanski strosek je pa glede na cene inv. opreme 20$). Pri nas so pa leseni, neflexibilni in ponudijo samo menjavo za nov del..
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Tale ideja z zavoro ni slaba. Pa ne da je z njo kaj narobe, ampak v vezju. Zavora je predvidevam da elektromahenska - elektromagnet jo popusti da lahko voziš (to je klikanje). Elektromagnet je tuljava z induktivnostjo in pri induktivnosti ob izklopu nastajajo zelo visoke napetostne špice. Če ni vse narejeno kot je treba (zaščita, filtri, ustrezni aktuatorji - tranzistorji) prej ko slej odpihne tranzistor, ki skrbi za napajanje teh tuljac. Mogoče res niso šli driverji ampak zgolj en tranzistorček za 29 centov, ki skrbi za popustitev zavor. V vsakem primeru je treba zadevo razkopat do te mere, da se lahko premeri vse tranzistorje in diode na močnostnem delu elektronike.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.600
6.679
113
pri taščici
Ce zadeva drug vikend ne bos rabil in ti jo alteruserji ne bodo usposobili sporoci. Kolega sicer teh vozickov se ni popravljal, mu je pa vse znano kar so alter struckoti napisali in se z njimi bolj ali manj strinja. Samo pazijo naj pri iskanju napake da ne bo se kaj dodatno smelcalo (delo brez napetosti...) jaz se ne spoznam na to
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Potem se pa zmenite. Jaz nimam pojma kje je kdo doma pa še počitnice so in bom verjetno precej časa po smučiščih z otroci, tako da naj kdo poskusi rešiti. Seveda je treba diagnostiko narediti brez napetosti oziroma itak brez joystika nimaš kaj testirat po mojem, ker ima neke vrste "podatkovno vodilo" za komande. Če nič ne uspe še vedno lahko kasneje prevzamem. Kot sem že napisal - ko nimaš kaj zgubit več reskiraš in včasih uspe. Na tako foro sem pred leti kolegu zrihtal računalnik od avta. Sva g s pajsarjem odprla, notri sem pa našel skurjen tranzistor. Ekvivalent je bil po spominu par tolarjev in je zadeva delala, opcija je bil pa samo drug računalnik za nekaj večkot 100 jurjev.
 

MViper

Fizikalc
19. jul 2007
12.139
0
36
45
Super ste, lepo filate ideje
smile-1.gif


V glavnem, danes sem s futuristicom zmenjen, bo vzel, pogledal kar se da pogledat. Ce ne, pa pridem do njega, pa bomo v zivo na vozicku sprobaval. Bom obvescu kako pa kaj, res hvala za iniciativo!

Doma sem iz okolice LJ, juzni del. Futuristic pa vem, da je zivel 2km stran od mene, zdaj pa ne vem kam je sel
grin1.gif
 
Nazadnje urejeno:

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Prvo, če praviš, da ni nič videnega, da bi bilo pokurjeno, bi vzel spajkalnik, enega 0,3 zvrnil (za mirno roko), celotno ploščo razmastil (IPA) potem pa vse spoje ponovno pospajkal. Sicer lahko da se motim ampak, kar vidim na sliki so te spoji (sploh spoji za senzor konektor) bol tako tako in ker gre za voziček, kateri nima vzmetenja, je vse skupaj še toliko bolj podvrženo vibracijam in če imaš kakšen spoj, ki je že tako obremenjen z silo kabla/konektorja, tam kmalu nastane mrzel spoj.

Ta postopek te ne stane popolnoma nič, če imaš spajkalnik, opravil si pa v dobrih 10 minutah. Zadevo priklopiš ponovno nazaj, prevriš, če še vedno ne dela pa pregledaš vezje in začneš snemati z neta datasheete za tranzisotrje, čipe, itd.
 

krimec

Majstr
7. maj 2011
3.802
129
63
Za tele švoh tranzistorje za zavoro, bi bilo mogoče dobro dat vmes kak majhen močnostni rele. Nisem elektronik, poznam oziroma uporabljam PLC krmilnike za avtomatizacijo strojev. Na tranzistorske izhode moram obvezno dat močnostne releje, če je kaka špula (pnevmatika, hidravlika) za vklapljat.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Uporabi kvalitetne PLC-je, pa ne boš rabil relejev dajat
grims-1.gif
Sicer pa jaz tudi vedno dajem mehanski rele na tranzistorski izhod, stvar navade...
Lahko da ima stopenjsko zavoro, potem pa je potreben tranzistor ali pa solid state...